Zarządzenia

ZARZĄDZENIE NR 19/2021 BURMISTRZA GNIEWKOWA z dnia 4 lutego 2021 r. w sprawie wyznaczenia koordynatora i zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

ZARZĄDZENIE NR 19/2021

BURMISTRZA GNIEWKOWA

z dnia  4 lutego 2021 r.

 

w sprawie wyznaczenia koordynatora i zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 i art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020r. poz. 713) w zw. z art. 14 ust. 1 -3 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1062 ze zm.) zarządza się, co następuje:

 

       § 1. 1. Wyznacza się Annę Nawrocką, jako osobę pełniącą funkcję Koordynatora do spraw dostępności.

2. Do zadań koordynatora ds. dostępności należy w szczególności:

1)   koordynowanie prac Zespołu, o którym mowa w §2 ust.1;

2)   wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Gniewkowie i jednostki organizacyjne Gminy Gniewkowo;

3)   koordynacja wdrażania planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Gniewkowie i jednostki organizacyjne Gminy Gniewkowo;

4)   monitorowanie działań w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

5)   coroczne przedstawianie Burmistrzowi Gniewkowa informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych działań.

 

§ 2. 1. W celu wsparcia Koordynatora ds. dostępności w realizacji przypisanych mu zadań powołuje się Zespół ds. dostępności w następującym składzie:

1)   Justyna Mickiewicz – Paradowska          -          członek Komisji;

2)   Justyna Marek       - członek Komisji;

3)   Jadwiga Stefańska – członek Komisji;

4)   Marek Bilicki – członek Komisji;

5)   Lidia Świdrowicz – członek Komisji;

6)   Magdalena Tyburek – członek Komisji.

2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1)   wykonywanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności;

2)   identyfikacja osób ze szczególnymi potrzebami;

3)   wykonywanie analizy stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

4)   przygotowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

5)   prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy.

    

§ 3. Zobowiązuje się pracowników Urzędu Miejskiego w Gniewkowie oraz jednostek organizacyjnych Gminy Gniewkowo do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatora ds. dostępności w zakresie realizacji zadań.

 

§ 4. W zależności od potrzeb, na zaproszenie Koordynatora ds. dostępności, w pracach Zespołu uczestniczyć mogą inni pracownicy Urzędu Miejskiego w Gniewkowie oraz eksperci zewnętrzni.

 

§ 5. Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.

 

§ 6. Traci moc Zarządzenie nr 148/2020 z dnia 30 września 2020r.

 

§ 7. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Gniewkowo.

 

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Beata Jaworska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 marca 2021 14:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Bilicki
Ilość wyświetleń: 101
29 marca 2021 14:11 (Marek Bilicki) - Opublikowanie dokumentu.
29 marca 2021 14:11 (Marek Bilicki) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)