Regulamin

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Gniewkowie (tekst ujednolicony)

R E G U L A M I N ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO

W GNIEWKOWIE



- tekst ujednolicony -




Zatwierdzony Uchwałą Nr VI/53899 z dnia 20 lutego 1999r. RM Gniewkowo
uwzględniający zmiany: z 23.09.1999r. Nr XII/114/99, z 6.03.2001r. Nr XXXI/220/2001, z dnia 26.03.2002r. Nr XLIII/306/2002.



I. Postanowienia ogólne


§ 1

1. Regulamin organizacyjny, zwany dalej "regulaminem" określa:

1/ strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Gniewkowie, zwanego dalej "Urzędem",

2/ zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwo Urzędu,

3/ zadania i kompetencje poszczególnych referatów i stanowisk pracy.


§ 2


Urząd realizuje zadania:

1/ własne gminy określone w ustawie z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym (tekst jednolity Dz.U.Nr 13 z 1996r., poz.74 z późn.zm.),

2/ z zakresu administracji rządowej, których wykonanie zlecono gminie na mocy obowiązujących ustaw,

3/ z zakresu administracji rządowej powierzone gminie na podstawie porozumienia zawartego z organem administracji rządowej.



II. Struktura organizacyjna Urzędu.


§ 3


1. W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1/ Burmistrz Gniewkowa

2/ Sekretarz Gminy pełniący funkcję Kierownika Referatu Organizacyjnego, Zdrowia, Kultury i Rekreacji,

3/ Skarbnik Gminy pełniący funkcję kierownika Referatu Finansowego,

4/ Kierownik Referatu Rolnictwa, Leśnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska i Dróg,

5/ Zastępca Skarbnika Gminy pełniący funkcję Głównego Księgowego oświatowych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem Samorządowego Przedszkola.

2. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1/ Referat Finansowy,

2/ Referat Organizacyjny, Zdrowia, Kultury i Rekreacji.

3/ Referat Rolnictwa, Leśnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska i Dróg,

4/ Stanowisko ds. planowania przestrzennego.

5/ Stanowisko ds. budownictwa.

6/ Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.

7/ Stanowisko d/s oświaty,

8/ Stanowisko d/s Obywatelskich,

9/ Stanowisko ds. wydawania dowodów osobistych oraz ochrony danych osobowych.

10/ Stanowisko d/s Ewidencji Ludności.

11/ Stanowisko d/s zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i spraw obronnych oraz p.poż.

12/ Radca Prawny.


III. Zasady podziału zadań i kompetencji pomiędzy kierownictwo Urzędu.

§ 4

1. Kompetencje i zadania Burmistrza:

1/ Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników miejsko-gminnych jednostek organizacyjnych,

2/ kieruje pracą Urzędu przy pomocy sekretarza,

3/ wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie terytorialnym,

4/ reprezentuje Gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących Gminy Gniewkowo,

5/ wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych i w sprawach z zakresu administracji publicznej,

6/ udziela pełnomocnictw i upoważnień w sprawach należących do jego własnej kompetencji,

7/ przewodniczy posiedzeniom Zarządu,

8/ podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki,

9/ jest terenowym szefem obrony cywilnej,

10/ sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością sekretarza, skarbnika i kierowników referatów,

11/ jest kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego,

12/ jest odpowiedzialny za ochronę informacji niejawnych.


2. Kompetencje i zadania Sekretarza Gminy:


1/ organizuje pracę Urzędu,

2/ sprawuje nadzór w imieniu Burmistrza nad wykonywaniem czynności służbowych przez pracowników,

3/ opracowuje projekty statutu, regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy,

4/ opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,

5/ zapewnia terminową i prawidłową realizację zadań,

6/ zapewnia prawidłowe przygotowanie materiałów pod obrady Rady Miejskiej i jej organów,

7/ realizuje zadania Urzędu z zakresu przygotowania i przeprowadzenia wyborów i referendów,

8/ zapewnia prawidłowe funkcjonowanie obsługi kancelaryjnej, obiegu dokumentów,

9/ zastępuje Burmistrza w razie jego nieobecności lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków w ramach upoważnienia,

10/ jest pełnomocnikiem ochrony.


3. Kompetencje i zadania Skarbnika Gminy:

1/ opracowuje projekt budżetu gminy,

2/ dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Zarząd o jego realizacji,

3/ sprawuje nadzór nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,

4/ realizuje ustawy o dochodach, finansach gmin, o podatkach i opłacie skarbowej,

5/ opracowuje projekty przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,

6/ sprawuje nadzór nad pracą pracowników pionu finansowego.


4. Kompetencje i zadania Zastępcy Skarbnika Gminy:

1/ sporządzanie planów finansowych szkół,

2/ sporządzanie harmonogramów dochodów i wydatków,

3/ analiza i nadzór nad prawidłową realizacją planów finansowych

4/ sporządzanie zmian do budżetu w zakresie planów finansowych poszczególnych placówek i przekazywanie danych,

5/ nadzór nad prawidłową gospodarką finansową środków specjalnych i ZFŚS,

6/ ogólny nadzór nad całością gospodarki finansowej.


§ 5

IV. Zadania i kompetencje realizowane przez referaty

i wyodrębnione stanowiska pracy:


1. Zadania wspólne:

1/ stosowanie przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, Kodeksu Postępowania Administracyjnego i przepisów gminnych,

2/ stosowanie przepisów prawnych związanych z prowadzonym zakresem spraw,

3/ zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,

4/ współdziałanie z organami rządowej administracji ogólnej,

5/ współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społecznymi,

6/ opracowywanie projektów uchwał, wykonywanie uchwał rady i zarządu,

7/ przygotowanie niezbędnych materiałów pod obrady sesji i jej organów oraz zarządu,

8/ przygotowanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań,

9/ rozpatrywanie i załatwianie skarg, wniosków i interpelacji,

10/ prowadzenie postępowania administracyjnego i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych,

11/ załatwianie interesantów bez zbędnej zwłoki,

12/ stosowanie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.


2. Podstawowe zadania Referatu Finansowego:

1/ wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych oraz innych należności,

2/ przygotowywanie decyzji w sprawach ulg, obniżek, zwolnień, umorzeń i odroczeń w zakresie podatków i opłat lokalnych,

3/ prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,

4/ egzekucja należności pieniężnych,

5/ rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów i inkasentów,

6/ prowadzenie spraw funduszy celowych,

7/ prowadzenie rachunkowości budżetowej Urzędu i innych jednostek organizacyjnych,

8/ współpraca z Izbą Obrachunkową, izbami i Urzędami Skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,

9/ opracowywanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i funduszy celowych oraz ich analiza,

10/ prowadzenie ewidencji środków trwałych i środków trwałych w użytkowaniu.


3. Podstawowe zadania referatu Organizacyjnego, Zdrowia, Kultury i Rekreacji:

1/ zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,

2/ obsługa sekretariatu Urzędu,

3/ zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa i przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej,

4/ prowadzenie spraw kadrowych Urzędu oraz w określonym zakresie jednostek organizacyjnych Gminy,

5/ zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd,

6/ zapewnienie prawidłowych warunków pracy (bhp i p.poż.),

7/ wdrażanie informatyki do pracy Urzędu,

8/ prowadzenie kancelarii i archiwum,

9/ nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów obywateli,

10/ prowadzenie spraw związanych z obsługą:

- Rady Miejskiej i jej Komisji,

- jednostek pomocniczych,

11/ prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

12/ opracowywanie informacji i analiz dotyczących rozwoju gospodarczego gminy,

13/ prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania służby zdrowia,

14/ realizacja zadań w zakresie upowszechniania kultury, sportu, turystyki i rekreacji,

15/ współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi.

16/ wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

17/ rozwiązywanie problemów alkoholowych na terenie gminy.


4. Podstawowe zadania Referatu Rolnictwa, Leśnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska i Dróg:


1/ prowadzenie spraw gospodarki rolnej, łąkarstwa, kontrola rolniczego użytkowania gruntów,

2/ prowadzenie spraw w zakresie produkcji, ochrony roślin i zwalczania chorób zwierzęcych oraz współdziałanie w tym zakresie ze służbami kwarantanny i ochrony roślin, weterynaryjnymi, doradczymi w Rolnictwie (Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Izba Rolnicza itp.),

3/ koordynacja gospodarki nasiennej,

4/ prowadzenie spraw dotyczących ochrony i rekultywacji gruntów i opracowywanie i nadzór nad realizacją planów rekultywacji gruntów zdewastowanych i zdegradowanych,

5/ zbieranie, opracowywanie i upowszechnianie informacji, ofert i propozycji z zakresu rolnictwa, przetwórstwa rolno-spożywczego,

6/ gospodarka gruntami i wywłaszczenie nieruchomości,

7/ tworzenie zasobów gruntów na cele pod budownictwo, ustalanie cen działek i ich zbywanie,

8/ nadzór nad gospodarką mienia komunalnego,

9/ obrót nieruchomościami mienia komunalnego,

10/ zarządzanie zasobami gruntów komunalnych – inwentaryzacja i komunalizacja mienia gminnego,

11/ ochrona terenów rolnych i leśnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

12/ gospodarka leśna i łowiecka,

13/ ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomościami,

14/ naliczanie opłat za dzierżawy mienia komunalnego,

15/ prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska,

16/ prowadzenie spraw budowy i konserwacji dróg i mostów gminnych, ulic, placów, chodników oraz nadzór nad ich eksploatacją,

17/ klasyfikacja dróg według kategorii,

18/ wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych i lokalnych,

19/ wydawanie zaświadczeń,

20/realizacja ustawy o zamówieniach publicznych,

21/ prowadzenie spraw z zakresu prawa wodnego.


5. Podstawowe zadania stanowiska ds. planowania przestrzennego:

1/ prowadzenie spraw z zakresu planowania przestrzennego,

2/ realizacja i nadzór nad inwestycjami oraz remontami prowadzonymi przez Gminę,

3/ przeprowadzanie przeglądu i okresowych kontroli w obiektach komunalnych,

4/ organizowanie oraz likwidacja targowisk, hal i wysypisk odpadów komunalnych.


6. Podstawowe zadania stanowiska ds. budownictwa:

1/ prowadzenie spraw z zakresu budownictwa,

2/ realizacja i nadzór nad inwestycjami oraz remontami prowadzonymi przez Gminę,

3/ prowadzenie nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości.



7. Podstawowe zadania stanowiska ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.


1/ gospodarka zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych gminy,
2/ realizacja ustawy o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych,
3/ nadzór nad cmentarzami komunalnymi i miejscami pamięci narodowej,
4/ współpraca z ZGKiM w zakresie gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi.


8. Podstawowe zadania stanowiska wieloosobowego ds. oświaty :

1/ prowadzenie i utrzymywanie szkół i przedszkoli,

2/ zapewnienie kadrowych i organizacyjnych warunków do realizacji programów nauczania,

3/ planowanie inwestycji i remontów w placówkach oświatowych,

4/ prowadzenie gospodarki mieszkaniowej w budynkach oświatowych,

5/ współpraca z Kuratorium Oświaty,

6/ prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i przedszkoli.


9. Podstawowe zadania stanowiska ds. obywatelskich :

1/ realizacja ustawy o aktach stanu cywilnego,

2/ realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w zakresie dowodów osobistych,

3/ prowadzenie spraw wojskowych w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.

4/ realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w zakresie dowodów osobistych,

5/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych,

6/ wdrażanie informatyki do urzędu oraz nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem sieci komputerowej.


10. Podstawowe zadania stanowiska ds. zarządzania kryzysowego ochrony ludzi i spraw obronnych oraz p.poż.

1/ wykonywanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i spraw obronnych,

2/ prowadzenie kancelarii tajnej,

3/ prowadzenie spraw ochrony pożarowej gminy, w tym sprawy Ochotniczej Straży Pożarnej.


11. Podstawowe zadania pełnomocnika ochrony:

1/ zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2/ ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,

3/ zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej,

4/ kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

5/ okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

6/ opracowywaniu planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,

7/ szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.


12. Podstawowe zadania stanowiska ds. ewidencji ludności :

1/ realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych w zakresie ewidencji ludności,

2/ prowadzenie spraw wojskowych,

3/ prowadzenie stałego rejestru wyborców,

4/ współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania,

5/ przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkobiercy.


13. Zadania i obowiązki radcy prawnego wynikają z ustawy o radcach prawnych z dnia 6 lipca 1982r. (Dz. U. Nr 19, poz. 145 z późniejszymi zmianami).

§ 6

Szczegółowe zadania dla poszczególnych stanowisk pracy określa Burmistrz w formie pisemnego zakresu czynności.

§ 7


Integralną część regulaminu stanowią załączniki określające:

1/ skreślono,

2/ tryb wykonywania kontroli wewnętrznej,

3/ zasady podpisywania pism i decyzji,

4/ zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych,

5/ zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków,

6/ wykaz stanowisk w referatach.


II. Postanowienia końcowe.


§ 8


Do zmiany Regulaminu stosuje się przepisy dotyczące jego uchwalenia.


§ 9


Regulamin podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim.


§ 10

Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu traci moc obowiązującą dotychczasowy Regulamin Organizacyjny.


Załącznik Nr 2

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Gniewkowie



REGULAMIN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ


§ 1

Do przeprowadzenia kontroli wewnętrznej upoważnieni są:

1.Skarbnik Gminy i Sekretarz Gminy:

a/ w sprawach działalności kierowników jednostek organizacyjnych na podstawie upoważnienia Przewodniczącego Zarządu Miejskiego,

b/ w sprawach związanych z działalnością pracowników Urzędu Miejskiego.

2.Kierownicy Referatów w stosunku do swoich podwładnych i kierownicy jednostek organizacyjnych w stosunku do swoich pracowników.


§ 2

Ustalenia wynikające z § 1 nie zwalniają od stałego przeprowadzania samokontroli.

§ 3

1.Osoby wymienione w § 1 przeprowadzają kontrolę na zlecenie Burmistrza Miasta i Gminy lub z własnej inicjatywy.

2.Kontrola może obejmować całość spraw prowadzonych przez daną osobę lub stanowić kontrolę o charakterze doraźnym i dotyczyć np. zgodności działania z przepisami prawa, w zakresie gospodarki finansowej, gospodarowania mieniem komunalnym, realizacji uchwał Rady i Zarządu, sumiennego wykonywania powierzonych obowiązków itp.

3.W upoważnieniu do kontroli, o których mowa w § 1 ust.1 lit. a/ określa się zakres i przedmiot kontroli oraz termin jej przeprowadzenia. Kontrolowany jest informowany ustnie lub pisemnie o dacie i temacie kontroli.


§ 4

Osoby uprawnione do przeprowadzania kontroli uprawnione są do:

1.Przeglądu pomieszczeń oraz innych obiektów, jeżeli kontrola dotyczy jednostki organizacyjnej gminy.

2.Wglądu do akt i dokumentów znajdujących się na kontrolowanym stanowisku.

3.Żądania od osób kontrolowanych ustnych i pisemnych wyjaśnień lub oświadczeń w sprawach dot. przedmiotu kontroli.

§ 5

1.Z kontroli sporządza się protokół, który zawiera:

a/ imię, nazwisko i stanowisko osoby kontrolowanej,

b/ określenie przedmiotu kontroli,

c/ czas trwania kontroli,

d/ uchybienia, nieprawidłowości, ich przyczyny i skutki,

e/ imię i nazwisko osoby kontrolującej,

f/ osiągnięcia i przykłady dobrej pracy,

g/ uwagi i wnioski w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,

h/ ewentualne zastrzeżenia osoby kontrolowanej,

i/ wykaz załączników lub wyjaśnienie odmowy podpisu osoby kontrolowanej.

2.Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz pozostaje w aktach kontrolującego.

O wynikach kontroli powiadamia się organ lub osobę której kontrolowany podlega.

3.Osoba kontrolowana zobowiązana jest w wyznaczonym terminie wykonać wnioski z kontroli lub podać uzasadnienie przyczyny ich niewykonania i propozycję co do sposobu ich usunięcia.

§ 6

Fakt przeprowadzenia kontroli odnotowany jest w Rejestrze kontroli wewnętrznej, który znajduje się u Sekretarza Gminy.



Załącznik Nr 3

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Gniewkowie



ZASADY PODPISYWANIA PISM


§ 1


1.Burmistrz podpisuje osobiście:

1/ zarządzenia wewnętrzne i polecenia,

2/ dokumenty kierowane do organów administracji rządowej,

3/ pisma do przedstawicielstw dyplomatycznych i dotyczące współpracy z zagranicą,

4/ odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,

5/ dokumenty dotyczące pracy zarządu.

2. Zastępca Burmistrza podpisuje dokumenty finansowe Urzędu, których złożenie stanowi pilną potrzebę, pod nieobecność pracowników etatowych upoważnionych do dysponowania rachunkiem bankowym.

3. Sekretarz Gminy podpisuje:

1/ dokumenty wymienione w ust.1 z wyjątkiem pkt.6 w przypadku nieobecności Burmistrza,

2/ bieżącą korespondencję zapewniającą prawidłową działalność urzędu,

3/ decyzje administracyjne, zaświadczenia i dokumenty finansowe z upoważnienia wydanego przez Burmistrza.

4.Skarbnik Gminy podpisuje:

1/ dokumenty finansowe i korespondencję zapewniającą prawidłową obsługę finansowo-księgową Urzędu,

2/ zaświadczenia i bieżącą korespondencję urzędu z upoważnienia Burmistrza.

§ 2

1.Burmistrz może udzielać pracownikom urzędu upoważnień do podpisywania decyzji administracyjnych i korespondencji.

2.Upoważnienia wydawane są indywidualnie poszczególnym pracownikom i zawierają dokładne określenia rodzajów spraw objętych upoważnieniem.

3.Ewidencję wydanych upoważnień prowadzi Sekretarz Gminy.


§ 3

W dokumentach przedstawionych do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca nazwisko pracownika, który opracował dokumenty.



Załącznik Nr 4

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Gniewkowie



ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU I WYDAWANIU AKTÓW PRAWNYCH

§ 1

1.Na podstawie uprawnień ustawowych samorządowi gminy przysługuje prawo stanowienia przepisów powszechnie obowiązujących na terenie gminy.

2.W zakresie nie uregulowanym w odrębnych ustawach lub innych przepisach powszechnie obowiązujących, Rada Miejska może wydawać przepisy porządkowe, jeżeli jest to niezbędne dla ochrony życia lub zdrowia obywateli oraz dla zapewnienia porządku, spokoju i bezpieczeństwa publicznego.

3.W sprawach przewidzianych ustawowo rozstrzyga się wyłącznie w drodze referendum lokalnego.

Referendum może być przeprowadzone w każdej ważnej sprawie dla gminy. Tryb przeprowadzenia referendum określają ustawy.

§ 2

Organy samorządu wydają akty prawne powszechnie obowiązujące (przepisy gminne) w formie uchwał i zarządzeń.

§ 3

Akty prawne wymienione w § 2 ustanawiają:

1.Rada Miejska w formie uchwał, w sprawach określonych przepisami prawa i statutem gminy.

2.Zarząd Miejski w formie zarządzeń porządkowych określonych w art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie terytorialnym. Zarządzenie wydane przez Zarząd Miejski podlega zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej w trybie art. 41 wyżej cytowanej ustawy.

§ 4

1.Rada Miejska ponadto podejmuje uchwały w innych sprawach przewidzianych przepisami prawa i statutem gminy.

2.Zarząd Miejski ma prawo wydawania zarządzeń w celu wykonania uchwał Rady Miejskiej i zadań określonych przepisami prawa i statutem gminy.

3.W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego Burmistrz podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu.

4.W przypadkach określonych w ust.3 Burmistrz posiada prawo wydawania zarządzeń.

Nie dotyczy to wydania zarządzeń porządkowych, o których mowa w art. 41 ust.2 ustawy o samorządzie terytorialnym.

Czynności podjęte w powyższym trybie wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu zarządu.

§ 5

Projekt aktu prawnego należy przekazać do zaopiniowania właściwym jednostkom organizacyjnym zgodnie z przepisami prawa i statutem gminy.

Projekt aktu prawnego wymaga zaopiniowania przez radcę prawnego.

§ 6

1.Przepisy gminne ogłasza się przez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych lub w inny sposób zwyczajowo przyjęty, a także przez ogłoszenie w lokalnej prasie chyba, że przepisy prawa stanowią inaczej.

2.Przepisy gminne wchodzą w życie z dniem ogłoszenia o ile nie przewidują wyraźnie terminu późniejszego.

3.Urząd Miejski prowadzi zbiór przepisów gminnych dostępnych do powszechnego wglądu, znajdujących się w siedzibie gminy.

4.Uchwały i zarządzenia organów samorządu nie stanowiące przepisów gminnych mogą być podane do publicznej wiadomości, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej.


Załącznik Nr 5

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Gniewkowie

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI W URZĘDZIE MIEJSKIM

§ 1

1.Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w przepisach szczegółowych.

2.Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3.Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4.Kontrolę i koordynację działań Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz Gminy.

5.Pracownik do spraw kancelaryjno - organizacyjnych zobowiązany jest do dokonania określonych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw obywateli i przedkładanie ich Sekretarzowi Gminy.

§ 2

1.Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks Postępowania Administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków obywateli.

2.Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu Miejskiego są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3.Pracownik do spraw kancelaryjno – organizacyjnych prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęcia interesantów przez Burmistrza i Sekretarza Gminy.

§ 3

1.Burmistrz przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki każdego tygodnia w godzinach od 8.00 do 16.00.

2.Skargi są przyjmowane przez Burmistrza, a rozpatrywane przez Zarząd Miejski.

§ 4

Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Urzędu.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 20 maja 2003 19:08
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2292
20 maja 2003 19:31 (Administrator) - Zmieniono opis załącznika
20 maja 2003 19:29 (Administrator) - Dodano załącznik
20 maja 2003 19:27 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu