Protokoły z sesji

Protokół Nr XLVI/2010 z Sesji Rady Miejskiej Gniewkowo w dniu 27.01.2010r.

 

 

Protokół Nr XLVI/2010

 

z sesji Rady Miejskiej Gniewkowo, która odbyła się w dniu

27 stycznia 2010r. w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 1400 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 14 radnych (nieobecny radny T.Maciejczyk), co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

 

Proponowany porządek obrad:

1.    Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum,

2.    Przyjęcie porządku obrad.

3.    Przyjęcie protokołu z XLV sesji Rady Miejskiej.

4.    Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny (w tym z przeprowadzonych przetargów oraz realizacji uchwał):

-dyskusja,

-przyjęcie informacji.

5.    Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2010:

- propozycję planu przedstawi Przewodniczący Rady – pan Janusz Kozłowski,

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

6.    Przyjęcie planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na rok 2010:

 –propozycję planu przedstawi Przewodniczący Komisji – pan Rafał Milewski:

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

7.    Przyjęcie planu pracy Komisji Oświaty, Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej na rok 2010:

 –projekt planu przedstawi Przewodniczący Komisji – pan Janusz Bożko:

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

8.    Przyjęcie planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska na rok 2010:

 –projekt planu przedstawi Przewodniczący Komisji – pan Przemysław Stefański:

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

9.    Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2010:

 –projekt planu przedstawi Przewodniczący Komisji – pan Stanisław Tomczyk:

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

 

10.  Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

a)   Nadania imienia Szkole Podstawowej w Murzynnie:

§  Projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

§  Dyskusja,

§  Przyjęcie uchwały,

b)   Rozpatrzenia skargi:

§  Projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

§  Dyskusja,

§  Przyjęcie uchwały,

c)   Uchylenia uchwał:

§  Projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

§  Dyskusja,

§  Przyjęcie uchwały.

 

11.  Wnioski, interpelacje radnych oraz odpowiedzi.

12.  Wolne głosy, wnioski.

13.  Zamkniecie XLVI obrad.

 

Ad 2.Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom, po czym zaproponował odstąpienie od jego czytania. Propozycja została przyjęta.

Przewodniczący Rady poinformował o wniosku Burmistrza w sprawie wprowadzenia do porządku następujących projektów uchwał:

1.Zmianiającą uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2010,

3.Zmieniającą Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy Gniewkowo na lata 2007-2015.

Projekty uchwał stanowią załącznik nr 3, 4 do protokołu.

Przewodniczący Rady zarządził głosowania w kwestii wprowadzenia zaproponowanych projektów uchwał do porządku XLVI sesji. Głosowano w sposób następujący:

1)    W kwestii wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2010 -Przewodniczący Rady zaproponował, aby projekt uchwały wpisany był w pkt. 10 pkt. d. 14 radnych obecnych na sali w głosowaniu jawnym opowiedziało się za wprowadzeniem projektu, po czym Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt zostaje ujęty w porządku obrad w pkt. 10 pkt. d.

2)    W kwestii wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały zmieniającej Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy Gniewkowo na lata 2007-2015 -Przewodniczący Rady zaproponował, aby projekt uchwały wpisany był w pkt. 10 pkt. e. 14 radnych obecnych na sali w głosowaniu jawnym opowiedziało się za wprowadzeniem projektu, po czym Przewodniczący Rady stwierdził, że projekt zostaje ujęty w porządku obrad w pkt. 10 pkt. e.

 

Następnie Przewodniczący Janusz Kozłowski zapytał, czy ktoś z radnych ma uwagi, bądź inne propozycje zmian do porządku obrad. W związku z tym, że nie było więcej uwag - Przewodniczący Janusz Kozłowski przeprowadził głosowanie jawne w obecności 14 radnych nad przyjęciem porządku obrad z naniesionymi zmianami.

Przewodniczący Janusz Kozłowski stwierdził, że porządek obrad po wprowadzonych zmianach został przyjęty jednogłośnie ( 14 głosów „za”).

 

Ad 3.Przyjęcie protokołu z XLV sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół Nr XLV/2009 z sesji, która odbyła się w dniu  30.12.2009R. był wyłożony do wglądu w biurze Rady i radni mogli zgłaszać uwagi, zastrzeżenia do jego treści. Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał, czy ktoś z radnych chciałby obecnie zgłosić jakieś uwagi do tego protokołu. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował odstąpić od czytania i przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja została przyjęta. Następnie przeprowadził głosowanie w obecności 14 radnych nad przyjęciem w/w protokołu, który zostały przyjęty w głosowaniu jawnym jednogłośnie. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XLV/2009 z dnia 30.12.2009r. został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.

 

Ad 4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Sekretarza Gminy – panią Bogumiłę Pęczkowską o przedstawienie informacji z pracy Burmistrza za okres międzysesyjny. Pani Sekretarz przedłożyła informację o działaniach realizowanych w miesiącu styczniu 2010 roku. Przedstawiona informacja stanowią załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Po przedstawieniu informacji przez panią Pęczkowską - Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję.                      

Radna Lewandowska zapytała, czy przebudowa ulicy Toruńskiej łączy się z przebudową zjazdu na obwodnicę. Pani Sekretarz odpowiedziała, że będą tam różni wykonawcy i to będzie raczej ustalane, ponieważ ta inwestycja została przesunięta głównie, dlatego, by wykonać to zadanie.

O modernizację ulicy Toruńskiej zapytał też radny Berent, o to, co będzie robione. Pani Sekretarz wyjaśniła, że dokumentację przygotowywał Zarząd Dróg Wojewódzkich i to miało być robione już w roku ubiegłym , jako przedłużenie odcinka od ul.Kilińskiego do obwodnicy . Radny zapytał, czy uwzględniona będzie również ścieżka od ul.Zajeziernej. Pani Pęczkowska zauważyła, że to dotyczy już natomiast drogi krajowej , a ta część i tzw. „rondo” , jakie jest tam planowane i chodnik wykonywała będzie Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Radny zapytał, czy te prace zbiegną się czasie, co pani Pęczkowska potwierdziła.

Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś jeszcze ma jakieś pytania, bądź uwagi do wystąpienia pani Sekretarz . Z uwagi na brak pytań, zarządził głosowania w kwestii przyjęcia przedstawionej przez panią Pęczkowską informacji. W trakcie głosowania jawnego w obecności 14 radnych – informacja przyjęta została jednogłośnie.

 

Ad.5 Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2010.

 

Kolejno, Przewodniczący Rady odczytał proponowany plan pracy rady na rok 2010 podając jednocześnie wstępne terminy kolejnych sesji (projekt planu stanowi załącznik nr 6 do protokołu) . Pan Kozłowski nadmienił, że w listopadzie dodatkowo pojawić może się punkt związany z ukonstytuowaniem nowej Rady , ale to uzależnione jest od terminu wyborów, po czy otworzył dyskusję.

Z uwagi na brak pytań, czy wniosków - Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w kwestii przyjęcia planu pracy Rady Miejskiej na rok 2010 . W obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym- plan został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.6 Przyjęcie planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na rok 2010 .

 

Następnie Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji – radnego Rafała Milewskiego o przedstawienie propozycji planu pracy Komisji .

Radny Milewski przedstawił plan pracy Komisji , który ujęty został w częściach – plan stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Przewodniczący Rady  po tym wystąpieniu radnego otworzył dyskusję .W związku z brakiem  uwag, czy pytań- Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania w temacie przyjęcia przedstawionego planu pracy Komisji Budżetu i Finansów . W obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym – plan przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad 7. Przyjęcie planu pracy Komisji Oświaty ,Sportu, Zdrowia ,Kultury i Opieki Społecznej  na rok 2010 .

O przedstawienie projektu planu pracy Komisji pan Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji – radnego Janusza Bożko . Po odczytaniu propozycji planu pracy , który stanowi załącznik nr 8 do protokołu - Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. W związku z brakiem  poprawek, czy innych propozycji- Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania w temacie przyjęcia przedstawionego planu pracy Komisji Oświaty ,Sportu, Zdrowia ,Kultury i Opieki Społecznej . W obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym – plan przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad 8. Przyjęcie planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa , Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska na rok 2010 .

O przedstawienie projektu planu pracy Komisji pan Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji – radnego Przemysława Stefańskiego . Po odczytaniu propozycji planu pracy , który stanowi załącznik nr 9 do protokołu - Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. W związku z brakiem  poprawek, czy innych propozycji- Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania w temacie przyjęcia przedstawionego planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa , Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska. W obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym – plan przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad 9. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2010 .

O przedstawienie projektu planu pracy Komisji pan Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji – radnego Stanisława Tomczyka . Po odczytaniu propozycji planu pracy , który stanowi załącznik nr 10 do protokołu - Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. W związku z brakiem  poprawek, czy innych propozycji- Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania w temacie przyjęcia przedstawionego planu pracy Komisji Rewizyjnej. W obecności 14 radnych w głosowaniu jawnym – plan przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad.10 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a ) nadania imienia Szkole Podstawowej w Murzynnie.

 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Murzynnie .

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14  radnych nad przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Uchwała Nr XLVI/390/2010  w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Murzynnie w głosowaniu jawnym  została  przyjęta  przy 14 głosach „za” .

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

b) rozpatrzenia skargi .

 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi .

Po przedstawieniu projektu uchwały oraz jej  uzasadnienia -  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję . Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14  radnych nad przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

 

Uchwała Nr XLVI/391/2010  w sprawie rozpatrzenia skargi została  przyjęta  w głosowaniu jawnym przy 14 głosach „za” .

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

c) uchylenia uchwał.

 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały  w sprawie uchylenia uchwał dotyczących funduszu sołeckiego . Przewodniczący Rady nadmienił, że aktualnie obowiązuje nowa uchwała dotycząca tego odpisu , więc uchwały podjęte poprzednio należy uchylić.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję . Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14 radnych nad przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Uchwała Nr XLVI/392/2010  w sprawie uchylenia uchwał została  przyjęta w głosowaniu jawnym  przy 14 głosach „za” .

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie . Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

d) zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na rok 2010.

 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił Skarbnika Gminy-panią Dorotę Rutkowską  o przedstawienie projektu w sprawie zmiany uchwały w sprawie budżetu na rok 2010.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję .

Nie było  chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14  radnych nad przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Uchwała Nr XLVI/393/2010 zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na 2010 rok została  przyjęta  w głosowaniu jawnym przy 14 głosach „za” .

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi  załącznik nr  14 do niniejszego protokołu.

 

e) zmieniającej Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy Gniewkowo na lata 2007-2015.

 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały . Po przedstawieniu projektu uchwały  zmieniającej Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy Gniewkowo na lata 2007-2015- Przewodniczący J.Kozłowski otworzył dyskusję.

Nie było  chętnych do zabrania głosu w tej kwestii . Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14 radnych nad przyjęciem przedstawionego projektu uchwały.

Uchwała Nr XLVI/394/2010   zmieniająca Wieloletni Plan Inwestycyjny Gminy Gniewkowo na lata 2007-2015 została  przyjęta w głosowaniu jawnym przy 14  głosach „za” .

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

 

 

Ad 11.Wnioski , interpelacje radnych  oraz  odpowiedzi.

 

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o zgłaszanie wniosków , interpelacji .

Radny Berent przekazał prośbę od mieszkańców Gęzewa  dotyczącą  braku lamp od strony Kawęczyna , od pani Zofii Małek . Mieszkańcy mówią o 6 lampach w celu poprawy bezpieczeństwa na drodze, ale pewnie 2-3 by wystarczyły. Pani Sekretarz odpowiedziała, że pracownik pojedzie w teren i to sprawdzi  , czy są słupy , czy wiąże się to z nową linią . Głos zabrał także sołtys Kijewa- pan Waldemar Bednarski, który dodał, że słupy tam są , ale daleko od drogi i raczej nie będzie można z nich skorzystać.

Radny Stefański oświadczył, że w tym tygodniu uczestniczył w konferencji, jaka zorganizowana została w świetlicy wiejskiej w Ostrowie . W obiekcie tym ogrzewanie nie spełnia swojej funkcji .Pani Sołtys bardzo się starała o to, by nagrzać pomieszczenie , ciągle dokładała drewna do kominka, który ogrzewa świetlicę , ale  te starania nie dały wiele. Podobno zgłaszała do to Urzędu, ale nic nie zrobiono w tym zakresie. Pani Sekretarz powiedziała, że pani Mitaszka również jej o tym mówiła, to prawdopodobnie wina termostatu. Radny Pitera zwrócił uwagę, że kominek nie służy do samodzielnego ogrzewania, może jedynie wspomóc dodatkowo inny rodzaj ogrzewania. Radny zaznaczył też , iż nie widział jeszcze kominka na węgiel. Pani Mitaszka wyjaśniła, że jak szukano sposobu ogrzewania świetlicy, to w grę nie wchodziła rozbudowa , czy dobudowa na potrzeby kotłowni , na to planowano przeznaczyć zaplecze świetlicy .Jako mniejsze zło ,aby oszczędzić te pomieszczenia – zamontowano kominek . Było to zalane płynem , ale jest otwierany i to paruje. Przewodniczący Rady zakończył tą dyskusję  uznając , że na sesji i tak  nie zostanie wybrane odpowiednie rozwiązanie techniczne .

Radna Lewandowska nawiązała do dużych opadów śniegu oraz do zapowiedzi następnych opadów .Mieszkańcy ulicy Cmentarnej obawiają się zalania jak przyjdą roztopy, bo ktoś wywozi tam śnieg, na koniec ulicy , za cmentarzem ktoś rano zostawił 4 wywrotki śniegu.

Pani Lewandowska przypomniała także , że na posiedzeniu Komisji zgłaszała problem ze świetlicą w Godziębie. Na sesję przybyli mieszkańcy tej wsi, którzy sami chcieliby poinformować o tej sytuacji.

Radna Szarpatowska zabrała głos w imieniu Kółek Rolniczych oraz Kół Gospodyń Wiejskich – pytając o wkład własny (20%) dla tych organizacji w staraniach o pozyskanie małych grantów.  Pani Sekretarz odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy nie ma możliwości ,by wspomóc te organizacje , a jak coś zostanie ustalone- to zostaną powiadomione. Radna zaznaczyła, że te organizacje liczyły na możliwość pozyskania tych środków , radni o tym informowali, a teraz ten wkład okazuje się przeszkodą , której nie można pokonać. Pani Pęczkowska przyznała, że tak rzeczywiście było, ale to nie jest problem tylko Gminy Gniewkowo . Gmina popiera takie starania , ale nie może udzielić wsparcia finansowego . Radny Stefański podkreślił, że te 20% musi stanowić wkład finansowy, to nie może być np. robocizna, a  konkurs już w marcu , więc te podmioty nie będą w nim startowały, jeśli do tego czasu nie zostanie nic ustalone. Pan Kozłowski uznał, że to rzeczywiście jest niesprawiedliwe i zasugerował wystąpienie o pomoc do posłów, bo to problem ogólnopolski .

Nawiązując do pytania radnej Lewandowskiej o wywóz śniegu- Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego zapewnił, że Spółka nie ma z tym nic  wspólnego, wywozi śnieg tylko przy stawku. Przewodniczący Rady zauważył, że w takich sytuacjach potrzebna byłaby straż miejska, która winna „wytropić”, kto to zrobił.

Pani Lewandowska wystąpiła też z zapytaniem o to, czy mieszkańcy obowiązani są do odśnieżania chodników, jeśli od nieruchomości dzieli je pas zieleni (np. ul.Dworcowa i róg ul.Pająkowskiego) . Radna oświadczyła, że to zapytanie zgłosiła do Spółki, ale nie otrzymała odpowiedzi. Pan Bogdanowicz odpowiedział, iż nie zna tej sprawy, ale jeśli rzeczywiście w takiej sytuacji obowiązek odśnieżania przechodzi na Przedsiębiorstwo- to będzie to robione. Prezes poprosił , by w przyszłości do niego zgłaszać takie problemy , by szybciej były załatwiane.

Przewodniczący Rady zapytał o rozmowy ze Starostą odnośnie budowy ścieżki do Ostrowa , na co pani Sekretarz nie udzieliła odpowiedzi wskazując Burmistrza  jako osobę znająca zagadnienie .

Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i Przewodniczący J.Kozłowski przeszedł do realizacji następnego punktu porządku obrad.

 

Ad 12.Wolne głosy ,  wnioski.

 

 

Na wstępie – Przewodniczący Rady oddał głos mieszkańcom Godzięby. Jako pierwszy głos zabrał pan Leszek Kotowski , który poinformował, że w Godziębie obiekt świetlicy wynajmuje pani Morawiec, ale tam jest również klub , tam mieszkańcy organizują różne imprezy , spotkania , tak zostało to ustalone . Ale jeśli coś się tam chce zrobić to notorycznie zakręcana jest woda i zamykana toaleta. Pani Sekretarz poinformowała, że rzeczywiście na ten lokal w Godziębie był ogłoszony przetarg za zgodą mieszkańców i wygrała go pani Morawiec . Koszty energii i wody zgodnie z przyjętą uchwałą Rady Sołeckiej pokrywane mają być po połowie , więc te media winny być udostępniane dla mieszkańców , którzy korzystają ze świetlicy, która mieści się obok. Informacja o takim postępowaniu przez panią Morawiec dotarła do tut. Urzędu w ubiegłym tygodniu .Pani ta wezwana została na rozmowę , ponieważ problem dotyczy także zadłużenia , które ma być spłacone do końca stycznia . Jeśli to nie nastąpi , to Urząd będzie zmuszony wypowiedzieć umowę najmu pani Morawiec . Jeśli mieszkańcy będą chcieli zrezygnować z klubu, to nikt na siłę nie będzie robił kolejnego przetargu , bo jeśli ze sklepem tam nie żadnych problemów. Pan Kotowski zwrócił uwagę, że skoro tam nieczynne są toalety z uwagi na rzekoma awarie, to nie powinna się tam odbywać sprzedaż piwa , bo teraz z przystanku autobusowego dla dzieci robi się toy-toy. Pani Sekretarz zapewniła, że nikt nie zgłaszał w Urzędzie awarii toalet .Mieszkaniec Godzięby powiedział, że była na miejscu pani Sołtys, pan Wesołowski – na drzwiach wisiała kartka informująca o awarii , zostały też zrobione zdjęcia. Pani Morawiec rzekomo stwierdziła, że to pozamarza , ale tak się stać nie może skoro świetlica ogrzewana jest 24 godziny na dobę. Pani Pęczkowska złożyła zapewnienie , że Urząd zajmie się tą sprawą.

Kolejno głos zabrał sołtys z Markowa, który przypomniał, że mieszkańcy czekają na wiatę autobusową i prosił o przyspieszenie tego. Pani Sekretarz odpowiedziała, że wiata jest już gotowa, ale montaż wymaga częściowego wkopania w ziemię, co przy obecnych warunkach pogodowych nie jest raczej możliwe.

Pani Weres zapytała o lampy dla Zajezierza. Pani sołtys poinformowała, że Energetyka skończyła już wycinkę drzew, tylko że było powiedziane , że nie będzie się oświetlać posesji .Nikt nie wymaga oświetlania posesji, to nie chodzi o lampy blisko nieruchomości.

Pani Zagórska poinformowała, że dziś złożyła pismo skierowane do pana Burmistrza i do Rady w sprawie numeracji budynków w Suchatówce. Pani Sołtys zaapelowała o projekt zagospodarowania przestrzennego wsi, bo co jest obecnie jest strasznie zagmatwane , w niektórych przypadkach to alfabetu może zabraknąć. Pani Zagórska zasugerowała, że zmiany takie można byłoby przeprowadzić wraz z wymiana dowodów zaplanowaną przez Rząd na 2011r. Pani Sekretarz zaznaczyła, że zmiana numeracji nie wiąże się tylko z wymianą dowodu osobistego , co teraz robione jest bezpłatnie , ale to powoduje wymianę szeregu innych dokumentów np. prawa jazdy , dowodu rejestracyjnego , to zmiany w Urzędzie Skarbowym . Jeśli mieszkańcy rzeczywiście się na to zgodzą, to wówczas można pomyśleć o takich zmianach. Pani sołtys optymistycznie stwierdziła, że skoro raz już udało się wymienić dowody, to teraz też pewnie nie byłoby z tym problemu. Przewodniczący Rady powiedział, że nikt nie będzie oponował , ale należy się nad tym głęboko zastanowić, bo to rzeczywiście będzie wymagało wielu zmian – również w księgach wieczystych. Pani Zagórska poprosiła, aby to chociaż przeanalizować i przemyśleć.

Pani Iglewska zgłosiła, że przy wyjeździe z Bąbolina na drogę krajową jest taki zwał śniegu, że taki wyjazd jest bardzo utrudniony, a ten śnieg można byłoby zepchnąć trochę dalej , na pole (nie ma tam rowu, jest równo) . Pani Sekretarz zapewniła, że będzie wystąpienie do Zarządu Dróg Krajowych , aby to zostało zrobione.

 Przewodniczący Rady poinformował, że termin następnej sesji wyznacza się na dzień 24 lutego 2010r. , zaś posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 22 lutego.

                                                                                                                    

Nie było więcej chętnych do zabrania głosu Przewodniczący J.Kozłowski przeszedł do realizacji ostatniego punktu porządku obrad.

 

Ad  13.Zamknięcie  obrad

 

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący J. Kozłowski zamknął obrady XLVI sesji o godzinie  15 10.

 

 

 

 Podpisał (-) Przewodniczący Rady-  Janusz Kozłowski

 

 

 

 

Protokolant

Jadwiga Stefańska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 27.01.2010r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jadwiga Stefańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 lutego 2010 08:25
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1946
04 marca 2010 07:42 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana treści dokumnetu.
10 lutego 2010 08:25 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu.