Protokoły z sesji

Protokół Nr III/2006 z Sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 27 grudnia 2006r.

Protokół Nr III /2006

z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 7grudnia 2006r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.



Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 14 00 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył , iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum,
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z I i II sesji Rady Miejskiej.
4.Ustalenie stawek podatków i opłat lokalnych na rok 2007
Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał dotyczących ustalenia stawek podatków i opłat w następujących sprawach:
a/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2007.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
b/ obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2007.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
c/ ustalenia wysokości podatku od środków transportowych na rok 2007.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
d/ ustalenia wysokości podatku od posiadania psów na rok 2007.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
e/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
5. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zmian do uchwały Rady Miejskiej w Gniewkowie XL/294/2006r. z dnia 16 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo oraz gospodarki pozabudżetowej na rok 2006.
- projekt uchwały przedstawi p. Janina Kowalska
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
b/ powołania Komisji Rewizyjnej.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
c/ ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady oraz przewodniczących Komisji.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
d/ ustalenia wynagrodzenia Burmistrza.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
e/ odwołanie Sekretarza Gminy
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
f/ powołania Sekretarza Gminy.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
g/ diet dla radnych, przewodniczących komisji, przewodniczącego rady miejskiej.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski.
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
6.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
7.Wolne głosy , wnioski.
8.Zamknięcie obrad.

Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Zaproponował odstąpienie od jego czytania. Propozycja została przyjęta. Poinformował iż wpłynął wniosek Burmistrza w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projekt uchwały w sprawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela gminy w Zgromadzeniu Kujawsko-Pałuckiego Związku Miast i Gmin. Projekt uchwały zrealizować w punkcie 5.podpunkt „h”. Nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad wprowadzeniem tego punktu do porządku obrad. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem projektu uchwały do porządku obrad. Następnie Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał czy radni mają uwagi , propozycje do porządku obrad. Radni nie wnieśli uwag. Nie było innych wniosków, zostało przeprowadzone głosowanie .
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.

Ad 3. Przyjęcie protokołu z I oraz z II sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół I sesji odbytej w dniu 27listopada 2006r. oraz z II sesji odbytej w dniu 1.12. 2006 r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi , zastrzeżenia . Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy radni mają jakieś uwagi. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokóły w sporządzonej formie. Propozycja została przyjęta. Zostało przeprowadzone głosowanie.
Protokóły Nr I/2006 z sesji odbytej w dniu 27listopada 2006r. oraz Nr II/2006 z sesji odbytej w dniu 1 grudnia 2006 r. zostały przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych .

Ad 4.Ustalenie stawek podatków i opłat lokalnych na rok 2007.
Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał dotyczących ustalenia stawek podatków i opłat w następujących sprawach:
a/ ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2007.
Projekt uchwały przedstawił radny Aleksander Pułaczewski. Pani Skarbnik poinformowała, że propozycje stawek podatku są na podstawie ubiegłego roku nie zostały zmienione. Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.

Uchwała Nr III/5/2006 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2007 została przyjęta jednogłośnie . Stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

b/ ustalenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obniżenia podatku rolnego na 2007 rok .
Projekt uchwały przedstawił radny Aleksander Pułaczewski. Po przedstawieniu projektu nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/6/2006 w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2007 rok została przyjęta jednogłośnie .Stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

c/ ustalenia wysokości podatku od środków transportowych na rok 2007 . Projekt uchwały przedstawił radny Aleksander Pułaczewski. Po tych wyjaśnieniach te nie było zapytań, uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/7/2007 w sprawie ustalenia wysokości podatku od środków transportowych na rok 2007 została przyjęta jednogłośnie .Stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

d/ ustalenia wysokości podatku od posiadania psów na rok 2007.
Projekt uchwały przedstawił radny Aleksander Pułaczewski. Po przedstawieniu projektu nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/8/2007 w sprawie ustalenia wysokości podatku od posiadania psów na rok 2007 została przyjęta jednogłośnie . Stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu

e/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Projekt uchwały przedstawił radny Aleksander Pułaczewski. Po przedstawieniu projektu nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/9/2007 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu

Ad 5. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a. zmian do uchwały Rady Miejskiej w Gniewkowie XL/294/2006r. z dnia 16 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo oraz gospodarki pozabudżetowej na rok 2006.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Skarbnika p. Janinę Kowalską o przedstawienie projektu uchwały . Pani Janina Kowalska przedstawiła w/w projekt uchwały .Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag . Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/10/2006 w sprawie zmian do uchwały Rad Miejskiej w Gniewkowie XL/294/2006r. z dnia 16 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo oraz gospodarki pozabudżetowej na rok 2006.
została przyjęta przy 14 głosach „za” i 1 głosie wstrzymującym. Stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

b/ powołania Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował iż zgodnie z załącznikiem nr 7 do Statutu Gminy Gniewkowo powołać należy 4 stałe komisje. Przypomniał iż zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami będą pracowały komisje określone w Statucie tj: Komisja Rewizyjna; Komisja Budżetu i Finansów; Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa , Gospodarki Komunalnej, Rolna i Ochrony Środowiska oraz Komisja Oświaty, Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej. Zajmować będą się tymi samymi zagadnieniami i skład osobowy ilościowo pozostanie tj. Komisja Rewizyjna będzie liczyła 3 osoby, Komisja Budżetu(...) 3 osoby, Komisja Oświaty 4 osoby , Komisja Rozwoju Gospodarczego (...) 4 osoby. Po czym przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej. Zaproponował by w skład osobowy weszli radni : Stanisław Tomczyk, Karol Smoła, Ryszard Pitera. Po przedstawieniu projektu uchwały zapytał czy radni wyrażają zgodę na pracę w tej komisji. W/w radni wyrazili zgodę. Po przedstawieniu projektu uchwały radny Tadeusz Maciejczyk zapytał czy po tych wstępnych ustaleniach są jakieś inne ustalenia czy one są nadal . Przed sesją nie otrzymali materiałów. Jego zdaniem przed obradami powinni taki materiał otrzymać. Nie ma nic przeciw wymienionym kandydatom. Zaproponował by przewodniczący przedstawił propozycje składów osobowych pozostałych komisji.
Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował by w skład osoby komisji Budżetu (...) wszedł radny Edward Berent, Rafał Milewski, Aleksander Pułaczewski. Przypomniał iż przy ustaleniach chęć pracy w Komisji Oświaty (....) wyrazili radni: Tadeusz Maciejczyk, Maciej Tyburek, Dawid Rogalski, Janusz Bożko, Lidia Lewandowska, Grażyna Paul. Natomiast do Komisji Rozwoju Gospodarczego radni: Przemysław Stefanski, Urszula Szarpatowska dodał iż zgodnie z art. 24 ustawy o samorządzie gminnym i 25 Regulaminu Rady Miejskiej radny jest zobowiązany brać udział w pracach komisji do które został wybrany lub desygnowany. Nie jest w stanie przedstawić obecnie składów komisji . Proponował spotkanie co nie spotkało się z akceptacją. Jeśli będzie formalny wniosek o przerwę w obradach to ją zarządzi .
Radny Tadeusz Maciejczyk stwierdził iż składy osobowe komisji nie są „dograne” wnioskował by była przerwa aby dokonać ustaleń.
Przewodniczący Janusz Kozłowski zarządził 20 minut przerwy.
Po wznowieniu obrad powitał przybyłą na salę obrad radną powiatową p. Krystynę Mrugalską oraz redaktora Expresu Inowrocławskiego p. Renatę Napiórkowską. Po czym został ponownie przedstawił skład osobowy Komisji Rewizyjnej tj. Stanisław Tomczyk, Karol Smoła, Ryszard Pitera. Nie było innych propozycji. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad zamknięciem listy kandydatów . Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy. Następnie zostało przeprowadzone głosowanie nad przyjęciem zaproponowanego składu osobowego komisji. Radni jednogłośnie przyjęli proponowany skład osobowy Komisji Rewizyjnej.
Po czym Przewodniczący Janusz Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia wyboru przewodniczącego komisji i poprosił o zgłaszanie kandydatów do pełnienia tej funkcji.
Radny Karol Smoła zaproponował radnego Stanisława Tomczyka, który wyraził zgodę.
Radna Grażyna Paul zaproponowała radnego Ryszarda Piterę , który nie wyraził zgody. Nie było więcej zgłoszeń i Przewodniczący Janusz Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 15 radnych nad zamknięciem listy kandydatów. Radni jednogłośnie opowiedzieli się nad zamknięciem listy kandydatów na funkcję przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący Janusz Kozłowski przeprowadził głosowanie by przewodniczącym komisji był radny Stanisław Tomczyk. Propozycja została przyjęta jednogłośnie.
Następnie przystąpiono do wyboru wiceprzewodniczącego komisji. Zaproponowano kandydaturę , radnego Karola Smoły, który wyraził zgodę. Zostało przeprowadzone głosowanie nad wyborem wiceprzewodniczącego, który został wybrany jednogłośnie.
Następnie radny Aleksander Pułaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej. Nie było uwag zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/11/2006 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

c/ ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady oraz przewodniczących Komisji.
Przewodniczący Janusz Kozłowski zanim przedstawił skład osobowy
pozostałych komisji zaproponował by pracowały w tak jak w poprzedniej kadencji komisja budżetowa – 3 osoby , a oświaty (...) oraz ( rozwoju gospodarczego po 4 osoby. Wnioskował by dla formalności przegłosować aby komisja budżetu liczyła 3 osoby , a pozostałe po cztery osoby. Propozycja została przyjęta jednogłośnie. Stwierdził , że wniosek został zatwierdzony
Po czym zaproponował by w skład osobowy Komisji Budżetu i Finansów weszli radni: Edward Berent, Rafał Milewski, Aleksander Pułaczewski. Radni wyrazili zgodę. Nie było innych propozycji, zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad zamknięcie listy kandydatów . Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy.
Po czym przystąpił do wyboru przewodniczącego komisji i porosił o zgłaszanie kandydatów.
Radny Aleksander Pułaczewski zgłosił kandydaturę radnego Rafała Milewskiego. Nie było innych propozycji zostało przeprowadzone głosowanie nad zamknięciem listy kandydatów. Radni opowiedzieli się jednogłośnie by zamknąć listę kandydatów. Po czym zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych by przewodniczącym komisji Budżetu i Finansów by radny Rafał Milewski „za” opowiedziało się 14 radnych , a 1 wstrzymał się od głosu.
Przewodniczący Janusz Kozłowski ogłosił 4 minuty przerwy by komisja wybrała wiceprzewodniczącego. Na wiceprzewodniczącego wybrany został radny Edward Berent.
Po przerwie Przewodniczący Janusz Kozłowski przystąpił do powołania następnej komisji i zaproponował by w skład komisji Oświaty (...) weszli radni: Maciejczyk Tadeusz, Tyburek Maciej, Rogalski Dawid, Bożko Janusz. Innych propozycji nie było. Zostało przeprowadzone głosowanie nad zamknięciem listy. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy. Następnie zostało przeprowadzone głosowanie by komisja pracowała w zaproponowanym składzie. Radni opowiedzieli się jednogłośnie za proponowanym składem komisji. Następnie Przewodniczący Janusz Kozłowski poprosił o zgłoszenie kandydatów na przewodniczącego komisji. Radny Smoła Karol zgłosił kandydaturę radnego Bożko Janusza , który wyraził zgodę. Innych propozycji nie było. Zostało przeprowadzone głosowanie nad zamknięciem listy kandydatów, radni jednogłośnie opowiedzieli się nad zamknięciem listy. Po czym zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych by przewodniczący komisji Oświaty(...) został radny Bożko Janusz , wniosek został przyjęty przy 1 głosie wstrzymującym. Przewodniczący Janusz Kozłowski ogłosił 2 minuty przerwy by wybrać wiceprzewodniczącego komisji. Wiceprzewodniczącym komisji został wybrany radny Tyburek Maciej.

Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował by w skład osobowy Komisji Rozwoju Gospodarczego(...) weszli radni : Stefański Przemysław, Szarpatowska Urszula, Paul Grażyna. Lidia Lewandowska. Zaproponowani radni wyrazili zgodę. Innych propozycji nie było. Zostało przeprowadzone głosowanie nad zamknięciem listy. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy. Następnie zostało przeprowadzone głosowanie by komisja pracowała w zaproponowanym składzie. Radni opowiedzieli się jednogłośnie za proponowanym składem komisji. Następnie Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował by przewodniczącym Komisji Rozwoju Gospodarczego(...) został Stefański Przemysław. Nie było innych propozycji Zostało przeprowadzone głosowanie nad zamknięciem listy kandydatów, radni jednogłośnie opowiedzieli się nad zamknięciem listy. Następnie zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych by przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego został Stefański Przemysław. Radni jednogłośnie opowiedzieli się by przewodniczącym komisji był Stefański Przemysław. Przewodniczący Janusz Kozłowski ogłosił 2 minuty przerwy by wybrać wiceprzewodniczącego komisji. Wiceprzewodniczącym komisji została wybrana radna Urszula Szarpatowska.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poprosił radnego Aleksandra Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady oraz przewodniczących Komisji. Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag . Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad przyjęciem uchwały.
Uchwała nr III/12/2006 w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady oraz przewodniczących Komisji została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

d/ ustalenia wynagrodzenia Burmistrza.
Przewodniczący Janusz Kozłowski przystąpił do rozpatrzenia uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza i poprosił o przedstawienie projektu uchwały radnego Aleksandra Pułaczewskiego.
Radny Aleksander Pułaczewski przedstawił ogólnie składniki wynagrodzenia Burmistrza po czym przedstawił w wynagrodzenie dotychczasowego burmistrza oraz cztery propozycje.
Wynagrodzenie dotychczasowego burmistrza było następujące:
Wynagrodzenie zasadnicze 3.720,-
Dodatek funkcyjny 1.380,-
Dodatek za wieloletnia pracę 744,-
Dodatek specjalny 1.020,-
Razem 6.864,-
Propozycje I wersja według dolnej granicy
Wynagrodzenie zasadnicze 3.450,-
Dodatek funkcyjny 1.080,-
Dodatek za wieloletnia pracę 483,-
Dodatek specjalny 906,-
Razem 5.919,-
II wersja wypośrodkowana
Wynagrodzenie zasadnicze 4.040,-
Dodatek funkcyjny 1.315,-
Dodatek za wieloletnia pracę 565,60
Dodatek specjalny 1.606,50
Razem 7.527,10

III wersja według górnej granicy
Wynagrodzenie zasadnicze 4.630,-
Dodatek funkcyjny 1.550,-
Dodatek za wieloletnia pracę 648,20
Dodatek specjalny 2.472,-
Razem 9.300,20

IV wersja według wyjścia na kwotę ok.7.800 ,-
Wynagrodzenie zasadnicze 4.060,-
Dodatek funkcyjny 1.500,-
Dodatek za wieloletnia pracę 568,40
Dodatek specjalny 1.668,-
Razem 7.796,40
Po przedstawieniu powyższych propozycji w dyskusji głos zabrał radny T. Maciejczyk i zaproponował by wynagrodzenie było takie same jakie było ustępującego burmistrza, a po roku podejść ponownie do tematu.
Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował by przyjąć drugą wersję i by wynagrodzenie burmistrza wynosiło 7.527,10 zł. Nie było innych propozycji. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad wnioskiem zgłoszonym przez radnego T. Maciejczyka by wynagrodzenie burmistrza wynosiło 6.864,- zł . „Za” przyjęciem wniosku opowiedziało się 8 radnych , 1 radny był przeciwny i 6 wstrzymało się od głosu. W związku z tym , że pierwsza propozycja uzyskało większość, wniosek został zatwierdzony przez radę , druga wersja nie była poddana pod głosowanie.
Po czym radny Aleksander Pułaczewski przedstawił projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia burmistrza. Sekretarz Gminy p. Maria Kowalek Gaura wyjaśniła iż wynagrodzenie ulegnie zmniejszeniu w tej wersji gdyż ustępujący burmistrz. za wieloletnia pracę miał dodatek w wysokości 20 %, a obecny ma 14 %. Różnice można wyrównać w wynagrodzeniu zasadniczym.
Przewodniczący Janusz Kozłowski stwierdził iż kwota będzie wyrówna w wynagrodzeniu zasadniczym tak , że by wyjść na przegłosowaną kwotę 6.864,- zł. Nie było więcej uwag, propozycji zmian. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad przyjęciem uchwały.
Uchwała Nr III/13/2006 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 11 do niniejszej uchwały.

e/ odwołanie Sekretarza Gminy .
Projekt uchwały przedstawił radny A. Pułaczewski. Po przedstawieniu projektu w dyskusji głos zabrał Burmistrz p. Adam Roszak stwierdził iż decyzja jest trudna i będzie budzić wiele kontrowersji. Zwrócił się o uszanowanie decyzji, która jest uregulowana w ustawie o samorządzie gminnym. Decyzja nie wynika z osobistej urazy. Chce wprowadzić zasady, dobry klimat funkcjonowania urzędu . Prosił o podjęcie tej uchwały oraz o powołaniu nowego sekretarza.
Radna Urszula Szarpatowska zapytała czy Burmistrz zaproponuje pracę p. Sekretarz jeśli tak to na jakim stanowisku.
Burmistrz odpowiedział , że rozmawiał z p. Sekretarz zaproponował pracę do końca roku to Pani się nie zgodziła. Jeśli chodzi o inną prace to jest sprawa do przeanalizowania. Potrzebny jest czas by p. Sekretarz mogła poszukać sobie innej pracy być może na podobnym stanowisku , jest otwarty na propozycje by Pani mogła pracować i spokojnie poszukać sobie pracę.
Radny Tadeusz Maciejczyk powiedział iż chciałby aby zagłosować za wotum zaufania do urzędującej p. Sekretarz nie jest to głosowanie przeciw burmistrzowi, część radnych miała przyjemność pracować przez 4 lata. Za cztery lata będą następne wybory i kolejne „przetasowania” dobrze by było by jednym z kryterium branym pod uwagę były kompetencje. Nie jest to też głosowanie przeciw p. Pęczkowskiej.
Radny E. Berent podkreślił iż wybory są cztery lata i w scenariusz jest wpisane iż może być zmiana na stanowisku Sekretarza. Podkreślił iż p. Maria Kowalek –Gaura ma duże zasługi, starała się zrobić jak najwięcej dla tej gminy, część społeczeństwa ocenia jej pracę dobrze. Będzie się czuła wyobcowana, nie chciałby nikogo urazić. Pracował na stanowisku kierowniczym i wie , jaka trudna jest decyzja by kogoś zwolnić z pracy.
Radna U. Szarpatowska zapytała jakie będzie stanowisko dla p. Sekretarz.
Burmistrz p. Adam Roszak odpowiedział iż nie jest w stanie dzisiaj powiedzieć gdyż stanowiska obecnie są obsadzone. Należałoby wszystko przeanalizować i na czas szukania pracy coś zaproponować.
Radny Ryszard Pitera zapytał czy jak p. Sekretarz będzie dzisiaj odwołana to po miesiącach będzie miała zatrudnienie w Urzędzie.
Burmistrz p. A. Roszak odpowiedział , że nie. Natomiast jeżeli by p. sekretarz w okresie 3 miesięcy pozostała bez pracy to jak będzie taka możliwość to otrzyma zatrudnienie.
Radny R. Pitera stwierdził , iż ustawa wyraźnie mówi że jak p. Sekretarz będzie odwołana to przez 3 miesiące będzie otrzymywała wynagrodzenie, a Pan proponuje , żeby w okresie 3 miesięcy pracowała na innym stanowisku. To się wszystko rozmywa.
Burmistrz przeprosił iż nie sprawdził tego przepisu jeśli tak to jest uregulowane to jeśli w okresie tych 3 miesięcy nie znajdzie pracy to wówczas możemy przyjąć założenie , że przez jakiś czas ograniczony może otrzymać pracę.
Radny Pitera zapytał jaki to będzie okres. Burmistrz odpowiedział , że jeśli nie znajdzie pracy otrzyma zatrudnienie na okres trzech miesięcy.
Przewodniczący Janusz Kozłowski podkreślił iż są to decyzję trudne sprawowanie funkcji sekretarza są to sprawy istotne. Wspomniał okres współpracy z p. Kowalek- Gaurą , p. Pęczkowską i ta współpraca była dobra. Wola burmistrza jest w tym kierunku by dobrać sobie współpracowników. Decyzja jest trudna wszystko należy wziąć pod uwagę. Zapytał czy z radnych ktoś jeszcze chce zabrać głos, dodał iż rozumie , że termin 7 grudnia jest aktualny w projekcie uchwały. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad przyjęciem uchwały.
Uchwała Nr III/14/2006 w sprawie odwołania Sekretarza Gminy została przyjęta przy 8 głosach „za” , 6 głosach „przeciwnych” i 1 głosie „wstrzymującym”. Stanowi załącznik nr 12 do niniejszej uchwały.
Przewodniczący Janusz Kozłowski stwierdził , że uchwała została podjęta. Po czym podziękował za lata pracy i za zaangażowanie. Podziękowanie również za pracę złożył Burmistrz
Następnie p. Sekretarz Maria Kowalek – Gaura podziękowała wszystkim za współpracę sołtysom, kierownikom jednostek. Burmistrzowi i wszystkim radnym życzyła owocnej kadencji
f/ powołania Sekretarza Gminy.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projekt uchwały w sprawie powołania Sekretarza Gminy. Po przedstawieniu projektu nie było uwag. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/15/2006 w sprawie powołania Sekretarza Gminy została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
Pani Bogumiła Pęczkowska podziękowała i deklarowała iż postara się nie zawieść radnych , burmistrza i mieszkańców gminy.

g/ diet dla radnych, przewodniczących komisji, przewodniczącego rady.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projekt uchwały. Po przedstawieniu projektu uchwały głos zabrał radny Tadeusz Maciejczyk i wnioskował by symbolicznie obniżyć dietę o 10 % oraz by zrezygnować z kilometrówki. Jego zdaniem kwota jest wystarczająca na pokrycie kosztów związanych z praca rady.
Radny Rafał Milewski stwierdził iż jest skłonny iść na ustępstwa by sesje były o godzinie 1600 gdyż obecnie jest dyskomfortem by pracodawca zwolnił z pracy na czas obrad rady. Dojechać musi z Bydgoszczy i kilometrówka by zrekompensowała koszty.
Przewodniczący Janusz Kozłowski odpowiedział iż godzina na którą zwoływana jest sesja zależy od radnych którą godzinę przegłosują. Liczy się wola większości.
Radny R. Milewski dopowiedział iż kilometrówka jego zdaniem powinna być gdyż zmniejszy to koszty.
Radny Ryszard Pitera stwierdził iż nie rozumie wypowiedzi p. Milewskiego chyba nieporozumieniem jest , że kolega oczekuje kilometrówki na dojazd na sesję. Wyjdzie tak , że pracujemy za kilometrówkę podkreślił iż jest to nieporozumienie.
Radny R. Milewski wyjaśnił iż jest nowym radnym i zapytał radnego T. Maciejczyka, który jemu odpowiedział iż przysługuje zwrot kosztów dojazdów.
Radny R. Pitera wyjaśnił iż zwrot kosztów przysługuje gdy Przewodniczący oddeleguje np. do Zakopanego , a tak każdy dojeżdża na własny koszt.
Radny T. Maciejczyk prywatny czas oraz dojazd rekompensuje wypłacana tz. dieta miesięczna.
Przewodniczący Janusz Kozłowski przerwał dyskusję i stwierdził iż delegacje to jest ta kilometrówka, co wyjaśnił p. Pitera. Zapytał czy są jeszcze inne propozycje. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przypomniał iż najdalej idącym wnioskiem jest wniosek radnego T. Maciejczyka by uposażenie radnych obniżyć o 10 % i zrezygnować z delegacji – kilometrówek. Zaproponował by przegłosować tą zmianę. Wniosek został poddany pod głosowanie w obecności 15 radnych „za” przyjęciem opowiedziało się 5 radnych, 9 „wstrzymało się od głosu”, 1 był przeciwny. Przewodniczący Janusz Kozłowski stwierdził iż wniosek przeszedł i zmieniamy projekt uchwały . Radny A. Pułaczewski odczytał projekt uchwały po naniesieniu zmian . Po czy zostało przeprowadzone głosowanie nad przyjęciem uchwały z naniesionymi zmianami w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/16/2006 w sprawie diet dla radnych, przewodniczących komisji, przewodniczącego rady miejskiej została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
h/ Przewodniczący Janusz Kozłowski poprosił o przedstawienie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela gminy w Zgromadzeniu Kujawsko-Pałuckiego Związku Miast i Gmin.
Projekt uchwały przedstawił radny A. Pułaczewski. Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że w poprzedniej kadencji tą funkcję pełnił wiceprzewodniczący
zaproponował kandydaturę radnego Aleksandra Pułaczewskiego i poprosił o dalsze zgłaszanie kandydatów
Radny T. Maciejczyk stwierdził iż nie ma nic przeciwko zgłoszonej kandydaturze ale chciałby zapytać Burmistrza czy to ma sens uczestniczenie w tym związku. Czy to ma przyszłość nie tylko płacenie składek
Burmistrz p. A. Roszak poinformował , że w roku 2006 związek rozpoczął działalność tak naprawdę nie wiele się działo powstało biuro zarządu. Zapisy w statucie nakreślone kierunki będzie można ocenić po 2007 roku. Będzie wówczas można ocenić czy warto nam uczestniczyć bo związek został powołany do realizacji dużych zadań. Proponował by temat zostawić i po roku ocenić, zobaczyć jak to wszystko będzie funkcjonowało. Będąc uczestnikiem jest szansa na pozyskiwanie dużych kwot na inwestycje. Deklarował iż będzie czynnie uczestniczyć w pracach tego związku by pozyskać dla gminy jak najwięcej. Po tych wyjaśnieniach nie było więcej chętnych do zabrania głosu . Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr III/17/2006 w spawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela gminy w Zgromadzeniu Kujawsko-Pałuckiego Związku Miast i Gmin została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad 6.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
Przewodniczący Janusz Kozłowski przystąpił do realizacji następnego punktu porządku obrad i poprosił radnych o zgłaszanie wniosków, interpelacji.
Radny Tadeusz Maciejczyk wrócił do projektu budżetu i zapytał czy kwota przewidziana na boisko które ma być realizowane jest aktualna i kiedy zrobione.
Następnie wnioskował by przy organizowaniu większych imprez rozgrywek sportowych brama na boisko by była otwarta z uwagi na bezpieczeństwo i wygodę.
Burmistrz p. A. Roszak upewnił się iż chodzi o plac przy szkole. Kwota została powiększono by można to zrealizować. Zrobione to zostanie na ile pozwolą warunki pogodowe, a pozostałe środki wykorzystane będą w roku przyszłym.
Radny Maciejczyk dodał iż sprawa jest pilna bo za „chwilę” będziemy tam chodzi po kostki w błocie.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i Janusz Kozłowski zapoznał radnych z treścią pisma Spółdzielni Mieszkaniowej w Wierzchosławicach dotyczącym umowy na dostawę ciepła do Szkoły Podstawowej w Wierzchosławicach.
Po przedstawieniu powyższego pisma Burmistrz poinformował iż jest umówiony na spotkanie w poniedziałek w tej sprawie. Na poziomie rozmów dwu – trójstronnych temat zostanie rozstrzygnięty.
Przewodniczący Janusz Kozłowski zwrócił się do dyrektora ZGKiM o wyrażenie stanowiska na temat podpisanych umów na dostarczenie wody w Wierzchosławicach, bo nie wie czy ma aktualne informacje w tej sprawie .
Dyrektor ZGKiM p. Maciej Piasecki poinformował i iż sprawdzi jak to zostało załatwione i poinformuje.
Radny Janusz Bożko przypomniał iż radni poprzedniej kadencji walczyli o światła na skrzyżowaniu w Wierzchosławicach co w tej sprawie. Wczoraj tam wydarzył się miał miejsce wypadek. To co się stało jest wielka przestrogą
Burmistrz p. A. Roszak stwierdził iż wczoraj miał miejsce poważny wypadek pojazd drogowy uderzył w dom. Budynek uległ uszkodzeniu, dwie rodziny zostały przeniesione do lokali zastępczych. Została przeprowadzona ekspertyza i budynek po remoncie nadaje się do zamieszkania nie została naruszona konstrukcja. Sprawa oświetlenia rozmawiała z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg w związku z zaistniałą sytuacją i od poniedziałku ma ruszyć inwestycja. Zainstalowania świateł, spowolnienia ruchu, mają być zainstalowane barierki. Generalna Dyrekcja Dróg jest po przetargu i roboty mają ruszyć.
Radny Edward Berent zauważył iż ścieżka rowerowa jest robiona ale z przerwami wzdłuż domków jednorodzinnych przy ul. Toruńskiej. Słyszał , że działki nie są wykupione pod ścieżkę. Zapytał czy ta ścieżka rowerowa będzie robiona od ul. Zajeziernej do Michałowa bo ona będzie jednocześnie chodnikiem. Na ul. Toruńskiej zrobił się wzmożony ruch tak iż jest problem z przejściem z włączeniem się do ruchu. Ruch na obwodnicy jest wzmożony może by na skrzyżowaniu z ul Zajezierną założyć światła pulsacyjne co by umożliwiło bezpieczniejsze przejście. Na ul. Zajeziernej jest ograniczenie ruchu do 30 km/godz od strony lasu ten znak zniknął, a kierowcy jeżdżą tak jak jeżdżą nie zachowują należytej prędkości.
Burmistrz p. A. Roszak zapewnił , że ten znak zostanie ustawiony. Natomiast sprawa ul. Toruńskiej to jest szeroki zakres robót. Prowadzone są prace związane ze ścieżką rowerową. ENEA prowadzi przebudowę linii energetycznej. W sprawie gruntów pod ścieżkę rowerową jest umówiony z Nadleśnictwem, bo nie są dokończone sprawy uzgodnień przejęcia gruntów. Myśli iż uda się sprawę na tyle załatwić , że będzie można poprowadzić ścieżkę. Natomiast kwestia poprowadzenia ścieżki do Michałowa to sądzi iż będzie prowadzona wiosną. Z Generalnej Dyrekcji mamy otrzymać 250 tys. zł w formie dotacji i nasze pieniądze to zmieścimy się w kosztach. Odcinek od ul. Kasprowicza do Zajeziernej realizuje Generalna Dyrekcja. Ścieżka będzie szła od ul. Kasprowicza do Zajeziernej i tam się zakończy.
Ad . 7 Wolne głosy i wnioski
Przewodniczący Janusz Kozłowski przeszedł do realizacji następnego punktu porządku obrad i otworzył dyskusję w której głos zabrał p. Adam Koc i stwierdził że jest przeciwnikiem wysokich gaż jakie sobie ustalają urzędnicy .
Pan Wincenty Kaźmierczak zapytał czy odwołanie sekretarza odbywa się względną większością głosów. Następnie poinformował , że umowy na wodę zostały wypowiedziane, a nowe nie zostały podpisane. Kończąc wypowiedź życzył Radzie owocnej pracy , by decyzje podejmowane było jednomyślne. Podkreślił iż Gmina nie kończy się na rogatkach miasta , prosił by pamiętać również o wsiach i w miarę możliwości i środków dbać o nie.
Przewodniczący Janusz Kozłowski wyjaśnił iż wybór sekretarza zapada zwykłą większością głosów.
Pan Koc zapytał czy przejście sekretarza jest za porozumieniem stron i od kiedy rozpocznie pracę. Następnie wnioskował by apteka była czynna całą dobę.
Burmistrz poinformował iż powołanie p. Pęczkowskiej jest na podstawie ustalenia z wójtem Pani Pęczkowska przyjdzie z dniem 2 stycznia. Natomiast by apteka była czynna całą dobę nie jest władny jest to kwestia w gestii właściciela czy ta apteka ma być czynna w godzinach nocnych czy wieczorowych to możemy tylko zasugerować.
Przewodniczący J. Kozłowski złożył prasie lokalnej gratulacje za zajęcie przez „Gniewkoramę” pierwszego miejsca w rankingu prasy gminnej w Województwie Kujawsko - Pomorskim. Następnie złożył gratulację Niepublicznej Szkole w Gąskach która obchodzi rocznicę swego istnienia.
Po czym przystąpił do ustalenia terminu następnej sesji i wyznaczył dzień 28 grudnia 2006r. o godzinie 1600 . Następnie zapytał czy są inne propozycje. Radny Tadeusz Maciejczyk zaproponował godzinę 14 00, a radny Karol Smoła godzinę 1500. Nie było innych propozycji , Przewodniczący J. Kozłowski poddał pod głosowanie wniosek aby sesja była o godzinie 1400 w dniu 28 grudnia br. „za” przyjęciem wniosku opowiedziało się 8 radnych przeciwnych było 6 i 1 wstrzymał się od głosu. Stwierdził iż sesja została ustalona na godzinę 1400.
W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia złożył wszystkim życzenia dużo zdrowia , spełnienia marzeń oraz wszystkich oczekiwań.

Ad 8.Zamknięcie obrad.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Janusz Kozłowski zamknął obrady III sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie o godzinie 1655.


Podpisal (-) Przewodniczący Rady mgr Janusz Kozłowski

Protokolant

Maria Graczyk


Wykaz podjętych uchwał podjętych na III sesji Rady Miejskiej odbytej
w dniu 7 grudnia 2006r.

1.Uchwała nr III/5/2006 w sprawie ustalenia określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2007.

2/ Uchwała nr III/6/2006 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok 2007.

3/ Uchwała nr III/7/2006 w sprawie ustalenia wysokości podatku od środków transportowych na rok 2007.

4/ Uchwała nr III/8/2006 w sprawie ustalenia wysokości podatku od posiadania psów na rok 2007.

5/ Uchwała nr III/9/2006 w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.

6.Uchwała Nr III/10/2006 w sprawie zmian do uchwały Rad Miejskiej w Gniewkowie XL/294/2006r. z dnia 16 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo oraz gospodarki pozabudżetowej na rok 2006.

7.Uchwała Nr III/11/2006 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

8.Uchwała nr III/12/2006 w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady oraz przewodniczących Komisji.

9.Uchwała Nr III/13/2006 w sprawie wynagrodzenia Burmistrza.

10.Uchwała Nr III/14/2006 w sprawie odwołania Sekretarza Gminy.

11.Uchwała Nr III/15/2006 w sprawie powołania Sekretarza Gminy.

12.Uchwała Nr III/16/2006 w sprawie diet dla radnych, przewodniczących komisji, przewodniczącego rady miejskiej .

13.Uchwała Nr III/17/2006 w spawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela gminy w Zgromadzeniu Kujawsko-Pałuckiego Związku Miast i Gmin.
Zestawiła Maria Graczyk



Wnioski interpelacje zgłoszone na III sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 7.12.2007r.

1.Radny Tadeusz Maciejczyk wrócił do projektu budżetu i zapytał czy kwota przewidziana na boisko które ma być realizowane jest aktualna i kiedy zrobione.
2.Następnie wnioskował by przy organizowaniu większych imprez rozgrywek sportowych brama na boisko by była otwarta z uwagi na bezpieczeństwo i wygodę.
Burmistrz p. A. Roszak upewnił się iż chodzi o plac przy szkole. Kwota została powiększono by można to zrealizować. Zrobione to zostanie na ile pozwolą warunki pogodowe, a pozostałe środki wykorzystane będą w roku przyszłym.
Radny Maciejczyk dodał iż sprawa jest pilna bo za „chwilę” będziemy tam chodzi po kostki w błocie.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i Janusz Kozłowski zapoznał radnych z treścią pisma Spółdzielni Mieszkaniowej w Wierzchosławicach dotyczącym umowy na dostawę ciepła do Szkoły Podstawowej w Wierzchosławicach.
Po przedstawieniu powyższego pisma Burmistrz poinformował iż jest umówiony na spotkanie w poniedziałek w tej sprawie. Na poziomie rozmów dwu – trójstronnych temat zostanie rozstrzygnięty.
3.Przewodniczący Janusz Kozłowski zwrócił się do dyrektora ZGKiM o wyrażenie stanowiska na temat podpisanych umów na dostarczenie wody w Wierzchosławicach, bo nie wie czy ma aktualne informacje w tej sprawie .
Dyrektor ZGKiM p. Maciej Piasecki poinformował i iż sprawdzi jak to zostało załatwione i poinformuje.
4. Radny Janusz Bożko przypomniał iż radni poprzedniej kadencji walczyli o światła na skrzyżowaniu w Wierzchosławicach co w tej sprawie. Wczoraj tam wydarzył się miał miejsce wypadek. To co się stało jest wielka przestrogą
Burmistrz p. A. Roszak stwierdził iż wczoraj miał miejsce poważny wypadek pojazd drogowy uderzył w dom. Budynek uległ uszkodzeniu, dwie rodziny zostały przeniesione do lokali zastępczych. Została przeprowadzona ekspertyza i budynek po remoncie nadaje się do zamieszkania nie została naruszona konstrukcja. Sprawa oświetlenia rozmawiała z dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg w związku z zaistniałą sytuacją i od poniedziałku ma ruszyć inwestycja. Zainstalowania świateł, spowolnienia ruchu, mają być zainstalowane barierki. Generalna Dyrekcja Dróg jest po przetargu i roboty mają ruszyć.
5.Radny Edward Berent zauważył iż ścieżka rowerowa jest robiona ale z przerwami wzdłuż domków jednorodzinnych przy ul. Toruńskiej. Słyszał , że działki nie są wykupione pod ścieżkę. Zapytał czy ta ścieżka rowerowa będzie robiona od ul. Zajeziernej do Michałowa bo ona będzie jednocześnie chodnikiem. Na ul. Toruńskiej zrobił się wzmożony ruch tak iż jest problem z przejściem z włączeniem się do ruchu. Ruch na obwodnicy jest wzmożony może by na skrzyżowaniu z ul Zajezierną założyć światła pulsacyjne co by umożliwiło bezpieczniejsze przejście. Na ul. Zajeziernej jest ograniczenie ruchu do 30 km/godz od strony lasu ten znak zniknął, a kierowcy jeżdżą tak jak jeżdżą nie zachowują należytej prędkości.
Burmistrz p. A. Roszak zapewnił , że ten znak zostanie ustawiony. Natomiast sprawa ul. Toruńskiej to jest szeroki zakres robót. Prowadzone są prace związane ze ścieżką rowerową. ENEA prowadzi przebudowę linii energetycznej. W sprawie gruntów pod ścieżkę rowerową jest umówiony z Nadleśnictwem, bo nie są dokończone sprawy uzgodnień przejęcia gruntów. Myśli iż uda się sprawę na tyle załatwić , że będzie można poprowadzić ścieżkę. Natomiast kwestia poprowadzenia ścieżki do Michałowa to sądzi iż będzie prowadzona wiosną. Z Generalnej Dyrekcji mamy otrzymać 250 tys. zł w formie dotacji i nasze pieniądze to zmieścimy się w kosztach. Odcinek od ul. Kasprowicza do Zajeziernej realizuje Generalna Dyrekcja. Ścieżka będzie szła od ul. Kasprowicza do Zajeziernej i tam się zakończy.

Zestawiła Maria Graczyk



Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1206
12 marca 2008 23:04 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu