Protokół Nr XXIII /2008
z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie, która odbyła się w dniu 27maja 2008r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.
Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 1400 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Na obrady sesji przybył o godzinie 1500 radny Przemysław Stefański.(obecnych było 13 radnych)
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu. Proponowany porządek obrad:
1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum,
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z XXII sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
- przedstawi Burmistrz.
- dyskusja.
- przyjęcie informacji.
5.Analiza bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.
- informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy przedstawi Komendant Komisariatu Policji p. Karol Sparniuk
- dyskusja,
- przyjęcie informacji.
6. Debata na temat funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie i szukanie oszczędności w wydatkach finansowych na oświatę.
- informację o funkcjonowaniu placówek oświatowych w Gminie przedstawi Kierownik SZEAS p. Ryszard Barczak.
- dyskusja,
- przyjęcie informacji.
7.Informacja Komisji Rewizyjnej po weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.
- informację przedstawi Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Stanisław Tomczyk .
- dyskusja,
- przyjęcie informacji.
8. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/. zmian do Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.
- projekt uchwały przedstawi Skarbnik p. Dorota Rutkowska .
dyskusja,
przyjęcie uchwały.
b/.zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu inwestycji komunalnej pn.Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
c/.uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
d/.uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
e/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
f/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
g/.zmieniająca uchwałę nr XIV/99/2007 z dnia 25.102007r. w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
h/. nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
i/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
9.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
10.Wolne głosy , wnioski.
11.Zamknięcie obrad.
Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Po czym zaproponował odstąpienie od jego czytania. Propozycja została przyjęta. Przewodniczący J. Kozłowski przedstawił wniosek by do porządku obrad wprowadzić 8 projektów uchwał w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo, tj. w punkcie 8 „h” realizować projekty uchwał w następującej kolejności :
1.Pani Irenie Szulc
2.Ks. Mieczysławowi Wegnerowskiemu
3. Panu Janowi Budnemu
4.Panu Czesławie Treli
5.Panu Janowi Woźniakowi
6. Panu Jerzemu Ratajczakowi
7.Panu Stefanowi Hałasowi
8. Panu Witoldowi Bednarskiemu
Po czym każdy projekt uchwały poddał po głosowanie w obecności 12 radnych w powyższej kolejności .” za” wprowadzeniem podpunktu 1 i 2 opowiedziało się 11 radnych , jeden radny wstrzymał się od głosu. Natomiast za wprowadzeniem podpunktów od 3 do 8 opowiedzieli się wszyscy radni. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że do porządku obrad zostało wprowadzonych 8 projektów uchwał w punkcie „h”.
Przewodniczący J. Kozłowski zapytał czy radni maja uwagi inne propozycje do zaproponowanego porządku obrad.
Radny Janusz Bożko podniósł kwestię sprawy wygaśnięcia mandatu radnego. Stwierdził iż już było raz głosowanie nad ta uchwałą. Zapytał czy głosowanie jest konieczne, czy można to wycofać z porządku obrad. Dodał, że miało być jakieś wyjaśnienie.
Przewodniczący J. Kozłowski poinformował, że wycofanie tego projektu może nastąpić w drodze głosowania. Po czym odczytał treść pisma od Wojewody Kujawsko- Pomorskiego z dnia 16.05.2008r. znak WNK.IV.RK.0910-34/08( kserokopia pisma stanowi załącznik do niniejszego protokołu). Następnie przytoczył art. 190 punkt 1ppkt 2 i punkt 2 ustawy z dnia 16 lipca 1998r. Ordynacja wybiorcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw. Podkreślił iż radny Tadeusz Maciejczyk złożył pisemną rezygnację z pełnienia mandatu w dniu 29.02.2008r. Ordynacja wyborcza nakłada obowiązek na radę stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w drodze uchwały najpóźniej w okresie 3 miesięcy od wystąpienia przyczyny i taki termin upływa z dniem 29 maja i dzisiaj jest ostateczny termin by tą kwestię rozstrzygnąć. Dodał iż myśmy nie podjęli na poprzedniej sesji uchwały , nie upłynął jeszcze ustawowy termin. Dlatego projekt uchwały pojawił się w porządku obrad- punkt dotyczący stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego by odnieść się do pisma Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Po czym jeszcze raz podkreślił iż w jego opinii jest to wysoce niesprawiedliwe. Niejednokrotnie było podkreślane , że p. Tadeusz Maciejczyk wykłada własne, prywatne fundusze na działalność tego klubu. Przewodniczący J. Kozłowski przypomniał iż art.20 ust 1a ustawy o samorządzie gminnym mówi , że rada gminy może wprowadzić zmiany do porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady i wyjaśnił iż może rada zdjąć ten punkt w drodze głosowanie.
Radny J. Bożko zapytał jak byśmy nie podjęli tej uchwały to mandat wygaśnie automatycznie.
Przewodniczący J. Kozłowski zwrócił się do pani mecenas Mari Kręc o wyjaśnienie tej kwestii, dodał iż art.190 ust 1 punkt 2 ust 2 ordynacji wyborczej określa to jednoznacznie i zacytował zapis .
Pani Maria Kręc zacytowała zapis art. 190 ordynacji wyborczej oraz art. 98a ustawy o samorządzie gminnym. Przedstawiła skutki prawne, nie podjęcia uchwały.
Po wyjaśnieniach p. M. Kręc Przewodniczący J. Kozłowski podsumował, że wojewoda wzywa organ do podjęcia uchwały w terminie 30 dni, jeśli w tym terminie rada nie podejmie uchwały wówczas po powiadomieniu ministra właściwego wydaje zarządzenie zastępcze – taka jest podstawa prawna. Po czym stwierdził iż nie ma wniosku o wycofaniu z porządku obrad. Wyjaśnił, że jeśli taki wniosek nie padnie to uchwała będzie rozpatrywana zgodnie z porządkiem obrad.
Radny Dawid Rogalski zgłosił wniosek by z porządku obrad wykreślić w punkcie 8 ppkt „i”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że został zgłoszony formalny wniosek by z porządku obrad wycofać projekt uchwały stwierdzający wygaśnięcie mandatu radnego i jeśli nie usłyszy innych propozycji, uwag to przystąpi do głosowania tego wniosku. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 12 radnych. „Za” wycofaniem z porządku obrad tego punktu opowiedziało się 10 radnych,( 2 radnych „wstrzymało się „ od głosu.)
Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wycofany z porządku obrad jest to bezwzględna większość. Po czym zapytał czy są jakieś uwagi do porządku obrad. Nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie obecności 12 radnych nad przyjęciem porządku obrad po naniesionych zmianach. Porządek obrad z naniesionymi zmianami został przyjęty przy 11 głosach za i 1 głosie wstrzymującym.
Ad 3.Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół Nr XXII/2008 sesji odbytej w dniu 30.04.2008r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi, zastrzeżenia. Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy ktoś z radnych wnosi zastrzeżenia do protokołu. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja została przyjęta. Po czym Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 12 radnych nad przyjęciem protokółu z Nr XXII/2008 z sesji, która odbyła się w dniu 30.04.2008r., „za” przyjęciem opowiedziało się 12 radnych. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XXII/2008 został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.
Ad 4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Zastępcę Burmistrza p. Pawła Drzażdżewskiego o przedstawienie informacji z pracy za okres międzysesyjny.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski przedłożył informacje o działaniach realizowanych w okresie maja 2008 roku. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny Ryszard Pitera zapytał na jakim etapie jest sprawa kanalizacji Branna po zmianie dyrektora, gdyż sprawa była bliska załatwienia , a potem się to jakość oddaliło.
Z-ca p. Paweł Drzażdżewski poinformował, że sprawa Branna jest tematem rozmów, prowadzi je Burmistrz i trudno teraz jemu przedstawić termin realizacji. Wie , że sprawa jest istotna dla tych mieszkańców.
Radny R. Pitera prosił o informację czy jest szansa załatwienia tej sprawy , sprawa się ciągnie drugi rok, wiadomo , że zmiana dyrekcji ale tam jest kilka osób i fekalia wylewają przed dom.
Z-ca p. Paweł Drzażdżewski odpowiedział, że rozumie to , problem nie powstał rok czy dwa lata temu , taka informacja będzie radnemu dostarczona.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu w dyskusji. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem informacji w obecności 12 radnych. Informacja została przyjęta przy 12 głosach „za”.
Ad 5.Analiza bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Komendant Komisariatu Policji p. Karola Sparniuka o przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.
Komendant Komisariatu Policji p. Karol Sparniuk przedstawił analizę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania Komisariatu Policji Gniewkowo za rok 2007. Informacja przedstawiona stanowi załącznik nr 4 do protokołu. Przedstawiając informację Komendant podkreślił, że poziom bezpieczeństwa wzrósł o 40 % na przestrzeni lat 2004-2008. Natomiast borykają się z obsadą wakatów, brakuje czterech policjantów. Ma obietnice, że w lipcu wakaty będą obsadzone. Dodał iż powtarzają się sytuacje, te same osoby zakłócają ład i porządek, pracy jest bardzo dużo.
Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusje w której głos zabrał radny J. Bożko i zapytał o realizacje wniosku w sprawie monitorowania dworca, czy sytuacja się poprawiła jak to teraz wygląda.
Komendant Komisariatu Policji odpowiedział , że dworzec jest monitorowany, są nakładane mandaty.
Z-ca Burmistrza dopowiedział, że przy dworcu od strony ul. Piasta będą zainstalowane kamery na dniach , to powinno poprawić sytuację
Radny R. Pitera zapytał ile będzie etatów gdy będą obsadzone te cztery.
Komendant Policji poinformował iż obecnie jest 13 a ma być 19. Przedstawił jaka jest obsada w ciągu dnia na ulicy oraz w Komisariacie . Dodał iż w okresie obchodów Dni Gniewkowa będą posiłkowani z Inowrocławia by zapewnić bezpieczeństwo.
Radny R. Pitera upewniał się , że zyskaliśmy cztery etaty jak powstał Komisariat Policji. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu.
Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 12 radnych nad przyjęciem informacji przedstawionej przez Komendanta Komisariatu Policji . Informacja została przyjęta jednogłośnie.
Ad 6. Debata na temat funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie i szukanie oszczędności w wydatkach finansowych na oświatę.
Kierownik SZEAS p. Ryszard Barczak przedstawił informację o bieżącym funkcjonowaniu placówek oświatowych w Gminie. Przedstawił oszczędności o jakie zabiegają dyrektorzy z nauczycielami współpracując z samorządowym zespołem administracyjnym. Podkreślił iż dyrektorzy systematycznie wykonują remonty własnymi siłami bez zatrudnienia firm z zewnątrz. Szkoły zdobywają fundusze pozabudżetowe biorąc udział w różnych projektach edukacyjnych. Informacja przedstawiona stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. Po przedstawieniu informacji J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny R. Milewski zapytał o strajk nauczycieli, czy Kierownik wie jak wygląda u nas na terenie gminy ta sytuacja.
Pan Barczak odpowiedział iż ma wstępne informacje, że żaden uczeń do szkoły nie dotarł, jeśli chodzi o ilość nauczycieli , którzy realizowali strajk będzie miał informację po 18-tej. Taka informację jest zobowiązany dostarczyć do kuratorium. Deklarował , że w tym temacie da odpowiedź w późniejszym terminie.
Ad 7.Informacja Komisji Rewizyjnej po weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie informacji z weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.
Przedstawiona informacja przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Stanisława Tomczyka stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu. Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję po przedstawieniu informacji. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem powyższej informacji w obecności 12 radnych ( radny P. Stefański opuścił salę obrad o godz. 1525). Informacja została przyjęta jednogłośnie.
Ad 8. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/. zmian do Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił p.o. Skarbnika Gminy p. Dorotę Rutkowską o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian do Uchwały Nr XVI/119/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.(na salę obrad powrócił radny P. Stefański)
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.( radny A. Pułaczewski opuścił obrady o godzinie 1540)
Uchwała Nr XXIII/194/2008 w sprawie zmian do Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008 została przyjęta przy 12 głosach „za” . Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
b/.zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.
Przewodniczący J. Kozłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nr XXIII/195 /2008 w sprawie zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
c/. uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013. Przewodniczący J. Kozłowski przedstawi projektu uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. (na sale obrad powrócił radny A. Pułaczewski o godz. 1545)Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 13 radnych.
Uchwała nr XXIII/196 /2008 w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013 została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
d/. uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013 .
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 13 radnych.
Uchwała nr XXIII/197 /2008 w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013 została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
e/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013. Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 13 radnych.
Uchwała nr XXIII/198 /2008 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013. została przyjęta przy 13 głosach „za” . Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
f/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013. Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 13 radnych.
Uchwała nr XXIII/199 /2008 w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013. ,została przyjęta przy 13 głosach „za” . Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
g/.zmieniająca uchwałę nr XIV/99/2007 z dnia 25.102007r. w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 13 radnych.
Uchwała nr XXIII/200 /2008 w sprawie w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący J. Kozłowski ogłosił 10 minutową przerwę o godzinie 1600.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad. Obecnych było 12 radnych ( radny R. Pitera opuścił obrady).
h/1. nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Irenie Szulc).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo” (p. Irenie Szulc) Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nr XXIII/201 /2008 w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Irenie Szulc)
została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
h/2 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (Ks. Prałatowi Mieczysławowi Wegnerowskiemu).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (ks. Prałatowi Mieczysławowi Wegnerowskiemu) Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nr XXIII/202 /2008 w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo” została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący J. Kozłowskistwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.
h/3 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Budnemu)
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Budnemu) Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.
h/4 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Czesławowi Treli).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Czesławowi Treli). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.
h/5 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Woźniakowi).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Woźniakowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta .
h/6 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Jerzemu Ratajczakowi).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Jerzemu Ratajczakowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.
h/7 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Stefanowi Hałasowi).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Stefanowi Hałasowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.
h/8 nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Witoldowi Bednarskiemu).
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Witoldowi Bendarskiemu). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.
Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.
Uchwała nie została przyjęta , 12 radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.
i/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
Projekt uchwały został wycofany z porządku obrad .
Ad 9.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o zgłaszanie wniosków, interpelacji, a następnie Z-cę Burmistrza o udzielenie odpowiedzi.
Radny Berent w imieniu mieszkańców ul. Inowrocławskiej 2 zwrócił się z prośba o ogrodzenie posesji od strony obwodnicy. Sugerował, że może odgrodzić żywopłotem, być może to by także wygłuszyło.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski poinformował, że przekażę sprawę drogowcowi niech obejrzy i jakieś rozwiązanie trzeba znaleźć.
Radna Lidia Lewandowska zapytała co ze sprawą połączenia ul. Sikorskiego z odcinkiem ul. przy szkole. Tam robi się jedno duże wysypisko śmieci.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił iż trwają ustalenia. Problem też zgłaszał p. Izbicki. Teren będzie monitorowany , będą postawione tablice by osoby nie wysypywały śmieci.
Radny R. Milewski- mieszkańcy Suchatówki i okolicznych miejscowości zwracają się z prośba by wystąpić do PKP aby na peronie w Suchatówce ustawili ławki , jady.
Ponadto prosił by na drodze nr 15 wprowadzić system umożliwiający przejście pieszym przez jezdnię, tam jest duży ruch, ludzie na wózkach mają problem z przejściem.
Z-ca Burmistrza odpowiedział, że do PKP będzie wystąpienie w zgłoszonej sprawie.
Radny J. Bożko zwrócił się o monit w sprawie naprawy światłe na skrzyżowaniu z drogą krajową ul. Sobieskiego i Powstańców Wlkp. , tam był wczoraj poważny wypadek. Światła często się zacinają, a tam również przechodzą dzieci.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił ,że Burmistrz rozmawiał z dyrekcją Dróg Krajowych w tej sprawie, problem świateł się pojawia. Wypadek , który miał miejsce był spowodowany nie przestrzeganiem prędkości, była nadmierna prędkość.
Radny P. Stefański zapytał na jakim etapie jest sprawa świetlicy w Więcławicach.
Następnie zapytał o sprawę doprowadzenia wody do domu PKP w Skalmierowicach oraz o sprawę szamb przydomowych w Szadłowicach.
Kierownik Referatu Rozwoju i Promocji Gminy p. Maria Kręc poinformowała iż załatwiane są formalności w sprawie świetlicy w Więcławicach. Został zlecony podział geodezyjny budynku przez Spółkę. Potem będzie przeprowadzona inwentaryzacja budynku, część po laboratorium będzie przeznaczona na świetlicę tam znajdują się sanitariaty oraz natryski, będzie możliwość urządzenia kuchni.
Sprawa wodociągu do budynku PKP, został przygotowany projekt w uzgodnieniu z wodociągami. Decyzja lokalizacyjna będzie na dniach wydana, ale PKP konsekwentnie odmawia dofinansowania. Dom jest w zarządzie PKP obiecują, że w roku przyszłym. Była informacja , że w tym roku nie mają sprawy tej ujętej w budżecie . Czekamy na ich decyzję, mieli dołożyć około 40 tys. zł. Na dzień dzisiejszy nie ma widoków , że przystąpimy do realizacji tego zadania.
Sprawa szamb w Szadłowicach są one projektowane przez p. Przybysza.
Z-ca Burmistrza dopowiedział, że w Więcławicach będzie przy świetlicy wydzielony teren, który będzie można wykorzystać na plac zabaw.
Radny Karol Smoła zapytał czy znany jest termin spotkania w sprawie Domu Pomocy Społecznej w Kawęczynie.
Z-ca Burmistrza poinformował, że takie spotkanie będzie na początku czerwca ze Starostą i Wicestarostą. Nie było więcej chętnych radnych do zabrania głosu.
Ad. 10 Wolne głosy i wnioski.
Przewodniczący J. Kozłowski przypomniał iż sesja uroczysto odbędzie się na Rynku gniewkowskim w dniu 5.06.2008r. o godzinie 1400 , przedstawił porządek obrad. Następnie przystąpił do ustalenia terminu drugiej sesji , zaproponował dzień 24.06.2008r. o godzinie 1400, propozycja została przyjęta. Nie było osób chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji ostatniego punktu porządku obrad.
Ad. 11 Zamknięcie obrad
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący J. Kozłowski zamknął obrady XX sesji Rady Miejskiej o godzinie 1600 .
Protokolant
Maria Graczyk
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Gniewkowie