Protokoły z sesji

Protokół z XXIII Sesji Rady Miejskiej Gniewkowo w dniu 27.05.2008r.

Protokół Nr XXIII /2008

 

z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie, która odbyła się w dniu 27maja 2008r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.

    Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 1400 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Na obrady sesji przybył o godzinie  1500 radny Przemysław  Stefański.(obecnych było  13 radnych)

Lista obecności radnych  stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości  stanowi załącznik nr 2  do niniejszego protokołu. Proponowany  porządek obrad:

1.Otwarcie  sesji, stwierdzenie  quorum,

2.Przyjęcie  porządku obrad.

3.Przyjęcie protokołu z  XXII sesji Rady Miejskiej.

4. Informacja  Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.

-  przedstawi Burmistrz.

-  dyskusja.

 -  przyjęcie informacji.

5.Analiza bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.

- informację o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy przedstawi Komendant Komisariatu Policji p. Karol Sparniuk

- dyskusja,

- przyjęcie informacji.

6. Debata na temat funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie i szukanie oszczędności w wydatkach finansowych na oświatę.

- informację o funkcjonowaniu placówek oświatowych w Gminie przedstawi Kierownik SZEAS p. Ryszard Barczak.

- dyskusja,

- przyjęcie informacji.

7.Informacja Komisji Rewizyjnej po weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.

- informację przedstawi Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Stanisław Tomczyk .

- dyskusja,

- przyjęcie informacji.

8. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a/. zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy  Gniewkowo na rok 2008.

 -   projekt uchwały  przedstawi   Skarbnik p. Dorota  Rutkowska .

dyskusja,

przyjęcie  uchwały.  

b/.zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu  inwestycji komunalnej pn.Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

c/.uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

d/.uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

e/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013.

 -   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

f/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

g/.zmieniająca uchwałę nr XIV/99/2007 z dnia 25.102007r. w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

h/. nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

i/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

9.Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

10.Wolne głosy ,  wnioski.

11.Zamknięcie  obrad.

 

 

Ad.2  Przyjęcie porządku obrad.

 Przewodniczący Janusz Kozłowski  poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Po czym  zaproponował odstąpienie od jego  czytania. Propozycja  została przyjęta. Przewodniczący J. Kozłowski  przedstawił wniosek   by do porządku obrad wprowadzić  8 projektów uchwał w sprawie nadania „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo, tj. w punkcie 8 „h”  realizować projekty uchwał w następującej kolejności :

1.Pani Irenie Szulc 

2.Ks. Mieczysławowi Wegnerowskiemu

3. Panu Janowi Budnemu

 4.Panu  Czesławie Treli  

5.Panu Janowi Woźniakowi

6. Panu Jerzemu Ratajczakowi

7.Panu Stefanowi Hałasowi

8. Panu Witoldowi Bednarskiemu

 Po czym   każdy projekt uchwały poddał po głosowanie w obecności 12 radnych w powyższej kolejności .” za” wprowadzeniem podpunktu 1 i 2  opowiedziało się 11 radnych , jeden radny wstrzymał się od głosu. Natomiast za wprowadzeniem podpunktów  od 3  do 8  opowiedzieli się wszyscy radni. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że  do porządku obrad zostało wprowadzonych 8 projektów uchwał w punkcie „h”.

Przewodniczący J. Kozłowski zapytał czy  radni maja uwagi inne propozycje do zaproponowanego porządku  obrad.

Radny Janusz Bożko podniósł kwestię sprawy wygaśnięcia mandatu radnego. Stwierdził iż już było  raz głosowanie nad ta uchwałą. Zapytał czy głosowanie jest konieczne, czy można to wycofać z porządku obrad. Dodał, że miało być jakieś  wyjaśnienie.

Przewodniczący J. Kozłowski poinformował, że wycofanie  tego projektu może nastąpić  w drodze głosowania.  Po czym odczytał  treść pisma od Wojewody Kujawsko- Pomorskiego z dnia 16.05.2008r. znak WNK.IV.RK.0910-34/08( kserokopia pisma stanowi załącznik  do niniejszego protokołu). Następnie  przytoczył art. 190 punkt 1ppkt 2 i punkt 2  ustawy  z dnia 16 lipca 1998r. Ordynacja wybiorcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw. Podkreślił iż  radny Tadeusz Maciejczyk złożył pisemną rezygnację z pełnienia mandatu  w dniu 29.02.2008r. Ordynacja wyborcza nakłada obowiązek  na radę stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w drodze uchwały najpóźniej w okresie 3 miesięcy od wystąpienia przyczyny i taki termin upływa z dniem 29 maja  i dzisiaj jest ostateczny termin by tą kwestię rozstrzygnąć. Dodał iż myśmy nie podjęli na poprzedniej sesji uchwały , nie upłynął jeszcze ustawowy  termin.  Dlatego  projekt uchwały pojawił się w porządku obrad- punkt  dotyczący stwierdzenia  wygaśnięcia mandatu radnego by odnieść się do pisma Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Po czym jeszcze raz podkreślił iż w jego opinii jest to wysoce niesprawiedliwe. Niejednokrotnie było podkreślane , że p. Tadeusz Maciejczyk wykłada własne, prywatne fundusze  na działalność tego klubu. Przewodniczący J. Kozłowski przypomniał iż art.20 ust 1a ustawy o samorządzie gminnym  mówi , że rada gminy może wprowadzić zmiany do porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady i wyjaśnił iż może rada zdjąć ten punkt w drodze głosowanie.

Radny J. Bożko zapytał jak byśmy nie podjęli tej uchwały to mandat  wygaśnie automatycznie.

Przewodniczący J. Kozłowski zwrócił się do pani mecenas Mari Kręc o wyjaśnienie tej kwestii, dodał iż art.190 ust 1 punkt 2 ust 2  ordynacji wyborczej określa to jednoznacznie i zacytował zapis .

Pani Maria Kręc  zacytowała zapis art. 190 ordynacji wyborczej oraz art. 98a  ustawy o samorządzie gminnym. Przedstawiła skutki prawne, nie podjęcia uchwały.

Po wyjaśnieniach p. M. Kręc Przewodniczący J. Kozłowski  podsumował, że wojewoda wzywa organ do podjęcia uchwały w terminie 30 dni, jeśli w tym terminie rada nie podejmie uchwały wówczas po powiadomieniu ministra właściwego wydaje zarządzenie zastępcze – taka jest podstawa prawna. Po czym stwierdził iż nie ma wniosku o wycofaniu z porządku obrad. Wyjaśnił, że jeśli taki wniosek nie padnie to uchwała będzie rozpatrywana zgodnie z porządkiem obrad.

Radny Dawid Rogalski zgłosił wniosek by z porządku obrad wykreślić w punkcie 8 ppkt „i”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że został zgłoszony formalny wniosek  by z porządku obrad wycofać projekt uchwały stwierdzający wygaśnięcie mandatu radnego  i jeśli nie usłyszy innych propozycji, uwag  to przystąpi do  głosowania  tego wniosku. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 12 radnych. „Za” wycofaniem z porządku obrad tego punktu opowiedziało się 10 radnych,( 2 radnych  „wstrzymało się „ od głosu.)

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wycofany z porządku obrad jest to bezwzględna większość. Po czym zapytał czy są jakieś uwagi do porządku obrad. Nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie obecności 12 radnych nad przyjęciem porządku obrad po naniesionych zmianach.  Porządek obrad z naniesionymi zmianami został przyjęty przy 11 głosach za i 1 głosie wstrzymującym.

Ad 3.Przyjęcie protokołu z  XXI  sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół  Nr XXII/2008 sesji odbytej  w dniu  30.04.2008r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi, zastrzeżenia. Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy ktoś z radnych wnosi  zastrzeżenia do protokołu. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski  zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja  została  przyjęta. Po czym Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 12 radnych nad przyjęciem protokółu z Nr XXII/2008 z sesji, która odbyła się w dniu 30.04.2008r., „za”  przyjęciem opowiedziało się 12 radnych.  Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XXII/2008 został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.

Ad 4. Informacja  Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Zastępcę Burmistrza p. Pawła Drzażdżewskiego o przedstawienie informacji z pracy za okres międzysesyjny.

Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski przedłożył informacje o działaniach realizowanych w okresie maja 2008 roku. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny Ryszard Pitera  zapytał na jakim  etapie jest sprawa kanalizacji Branna po zmianie dyrektora, gdyż sprawa była bliska załatwienia , a potem się to jakość oddaliło.

Z-ca  p. Paweł Drzażdżewski  poinformował, że sprawa Branna jest tematem rozmów, prowadzi je Burmistrz i trudno teraz jemu przedstawić termin realizacji. Wie , że sprawa  jest  istotna dla tych mieszkańców.

Radny R. Pitera prosił o informację  czy jest szansa załatwienia tej sprawy ,  sprawa się ciągnie drugi rok, wiadomo , że zmiana dyrekcji  ale tam jest kilka osób i fekalia wylewają przed dom.

 

Z-ca  p. Paweł Drzażdżewski odpowiedział, że rozumie to , problem nie powstał rok czy dwa lata temu , taka informacja będzie radnemu dostarczona.

 Nie było więcej chętnych do zabrania głosu w dyskusji. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem informacji w obecności 12 radnych. Informacja została przyjęta przy 12 głosach „za”.

Ad 5.Analiza bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.

Przewodniczący J. Kozłowski  poprosił Komendant Komisariatu Policji p. Karola Sparniuka o przedstawienie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.

Komendant Komisariatu Policji p. Karol Sparniuk przedstawił  analizę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie działania Komisariatu Policji Gniewkowo za rok 2007. Informacja przedstawiona stanowi załącznik nr 4 do  protokołu. Przedstawiając informację  Komendant podkreślił, że poziom bezpieczeństwa wzrósł o 40 % na przestrzeni  lat 2004-2008.  Natomiast borykają się z obsadą wakatów, brakuje czterech policjantów. Ma obietnice, że w lipcu wakaty będą obsadzone. Dodał iż powtarzają się sytuacje, te same osoby zakłócają ład i porządek, pracy jest bardzo dużo.

Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski  otworzył dyskusje  w której głos  zabrał radny J. Bożko i zapytał o realizacje wniosku  w sprawie monitorowania dworca, czy sytuacja się poprawiła jak to teraz wygląda.

Komendant  Komisariatu Policji  odpowiedział , że dworzec jest monitorowany, są nakładane mandaty.

Z-ca Burmistrza  dopowiedział, że przy dworcu od strony ul. Piasta będą zainstalowane kamery na dniach , to powinno poprawić sytuację

Radny R. Pitera zapytał ile będzie etatów gdy będą obsadzone te  cztery.

Komendant Policji poinformował iż obecnie jest 13 a ma być 19. Przedstawił  jaka jest obsada w ciągu dnia na ulicy oraz w Komisariacie . Dodał iż w okresie obchodów Dni Gniewkowa będą posiłkowani z Inowrocławia by zapewnić bezpieczeństwo.

Radny R. Pitera upewniał się , że zyskaliśmy cztery etaty jak powstał Komisariat Policji. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu.

Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności  12 radnych  nad przyjęciem informacji przedstawionej przez Komendanta Komisariatu Policji . Informacja została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad 6. Debata na temat funkcjonowania placówek oświatowych w Gminie i szukanie oszczędności w wydatkach finansowych na oświatę.

 

Kierownik SZEAS p. Ryszard Barczak przedstawił informację o bieżącym funkcjonowaniu placówek oświatowych w Gminie. Przedstawił oszczędności o jakie zabiegają dyrektorzy z nauczycielami  współpracując z samorządowym zespołem administracyjnym. Podkreślił iż dyrektorzy  systematycznie wykonują remonty własnymi siłami bez zatrudnienia firm z zewnątrz. Szkoły zdobywają fundusze pozabudżetowe biorąc udział w różnych projektach edukacyjnych. Informacja przedstawiona stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.  Po przedstawieniu informacji J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny R. Milewski zapytał o strajk nauczycieli, czy Kierownik wie jak wygląda u nas na terenie gminy ta sytuacja.

Pan Barczak odpowiedział iż ma  wstępne informacje, że żaden uczeń do szkoły nie dotarł, jeśli chodzi o ilość nauczycieli , którzy realizowali strajk będzie miał informację po 18-tej. Taka  informację jest zobowiązany dostarczyć do kuratorium. Deklarował , że w tym temacie da odpowiedź w późniejszym terminie.

 

Ad 7.Informacja Komisji Rewizyjnej po weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.

 

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie informacji z weryfikacji dokumentów dotyczących zlecenia remontów i inwestycji przez Urząd Miejski.

Przedstawiona informacja  przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Stanisława Tomczyka stanowi załącznik nr 6  do niniejszego protokołu. Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję po przedstawieniu informacji. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem powyższej informacji w obecności 12 radnych ( radny P. Stefański opuścił salę obrad o godz. 1525). Informacja  została przyjęta jednogłośnie.

Ad 8. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a/. zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy     Gniewkowo na rok 2008.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił p.o. Skarbnika Gminy p. Dorotę  Rutkowską o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian do  Uchwały Nr XVI/119/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.(na salę obrad powrócił radny P. Stefański)

Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 12 radnych.( radny A. Pułaczewski opuścił  obrady o godzinie 1540)

 

Uchwała Nr XXIII/194/2008 w sprawie  zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy   Gniewkowo na rok 2008 została przyjęta przy 12 głosach „za” . Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

b/.zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu  inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.

 Przewodniczący  J. Kozłowski  przedstawił projekt uchwały w sprawie  zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu  inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała nr XXIII/195 /2008 w sprawie zaciągnięcia kredytu z Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych na wykonanie projektu  inwestycji komunalnej pn. Rozbudowa oczyszczalni , dobudowa kanalizacji, rozdzielenie kanalizacji sanitarnej, budowa stacji uzdatniania wody została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 8  do niniejszego protokołu.

c/. uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013. Przewodniczący  J. Kozłowski  przedstawi  projektu uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.  

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. (na sale obrad powrócił radny A. Pułaczewski  o godz. 1545)Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 13 radnych.

Uchwała nr XXIII/196 /2008 w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013 została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr  9 do niniejszego protokołu.

d/. uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013 . 

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 13 radnych.

Uchwała nr XXIII/197 /2008 w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007-2013   została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 10  do niniejszego protokołu.

 

e/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013. Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013.    

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 13 radnych.

Uchwała nr XXIII/198 /2008 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Zajezierze na lata 2007-2013. została przyjęta przy 13 głosach „za” . Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

f/. zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013. Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie  zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013.   

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 13 radnych.

Uchwała nr XXIII/199 /2008 w sprawie zatwierdzenia Planu odnowy Miejscowości Szadłowice na lata 2007-2013. ,została przyjęta przy 13 głosach „za” . Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

g/.zmieniająca uchwałę nr XIV/99/2007 z dnia 25.102007r. w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa. 

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa.   

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 13 radnych.

Uchwała nr XXIII/200 /2008 w sprawie w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Gniewkowa została przyjęta przy 13 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 13  do niniejszego protokołu.

Przewodniczący J. Kozłowski ogłosił  10 minutową  przerwę o godzinie 1600.

Po wznowieniu obrad Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad. Obecnych było 12 radnych ( radny R. Pitera opuścił  obrady).

h/1. nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Irenie Szulc).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo” (p. Irenie Szulc)  Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała nr XXIII/201 /2008 w sprawie nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Irenie Szulc)

została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 14  do niniejszego protokołu.

 

h/2 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (Ks. Prałatowi  Mieczysławowi Wegnerowskiemu).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (ks. Prałatowi Mieczysławowi Wegnerowskiemu)   Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała nr XXIII/202 /2008 w sprawie nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo” została przyjęta przy 12 głosach „za”. Przewodniczący J. Kozłowskistwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 15  do niniejszego protokołu.

 

h/3 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi  Budnemu)

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Budnemu) Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała   nie  została podjęta.

 

h/4 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Czesławowi Treli).

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Czesławowi Treli). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała   nie  została podjęta.

 

h/5 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Woźniakowi).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Janowi Woźniakowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała   nie  została podjęta .  

 

h/6 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Jerzemu Ratajczakowi).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Jerzemu Ratajczakowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała  nie  została podjęta.

 

h/7 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Stefanowi  Hałasowi).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Stefanowi Hałasowi). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała   nie  została podjęta.

h/8 nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Witoldowi  Bednarskiemu).

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie    nadania   „Honorowego Obywatelstwa Gminy Gniewkowo”. (p. Witoldowi Bendarskiemu). Przewodniczący Kapituły J. Bożko przedstawił uzasadnienie – opinie o kandydacie.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 12 radnych.

Uchwała  nie została przyjęta , 12  radnych wstrzymało się od głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała   nie  została podjęta.

i/ stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

Projekt uchwały został wycofany z porządku obrad .

Ad 9.Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o  zgłaszanie wniosków, interpelacji, a następnie Z-cę Burmistrza o udzielenie odpowiedzi.

Radny Berent  w imieniu mieszkańców ul. Inowrocławskiej 2 zwrócił się z prośba o ogrodzenie posesji od strony obwodnicy. Sugerował, że może odgrodzić żywopłotem, być może to by także wygłuszyło.

Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski  poinformował, że przekażę  sprawę drogowcowi niech obejrzy i jakieś rozwiązanie trzeba znaleźć.

Radna Lidia Lewandowska zapytała co ze sprawą połączenia ul. Sikorskiego z odcinkiem ul. przy szkole. Tam  robi się jedno duże wysypisko śmieci.

Z-ca Burmistrza wyjaśnił iż trwają ustalenia. Problem też  zgłaszał p. Izbicki. Teren będzie monitorowany , będą postawione tablice by osoby nie wysypywały śmieci.

Radny R. Milewski- mieszkańcy Suchatówki i okolicznych miejscowości zwracają  się z prośba by wystąpić do PKP  aby na peronie w Suchatówce ustawili  ławki , jady.

Ponadto prosił by na drodze nr 15 wprowadzić system umożliwiający przejście pieszym przez jezdnię, tam jest duży ruch, ludzie na wózkach mają problem z przejściem.

Z-ca Burmistrza odpowiedział, że  do PKP będzie wystąpienie w zgłoszonej sprawie.

Radny J. Bożko zwrócił się o monit w sprawie naprawy  światłe na skrzyżowaniu  z drogą krajową  ul. Sobieskiego i Powstańców Wlkp. , tam był wczoraj poważny wypadek. Światła  często się zacinają, a tam również przechodzą dzieci.

Z-ca Burmistrza wyjaśnił ,że Burmistrz rozmawiał z   dyrekcją Dróg Krajowych w tej sprawie, problem świateł się pojawia. Wypadek , który miał miejsce był spowodowany nie przestrzeganiem prędkości, była nadmierna prędkość.

Radny P. Stefański zapytał na jakim etapie jest sprawa świetlicy w Więcławicach.

Następnie zapytał o  sprawę doprowadzenia wody do domu PKP w Skalmierowicach oraz o sprawę szamb przydomowych w Szadłowicach.

Kierownik Referatu  Rozwoju i Promocji Gminy p. Maria Kręc poinformowała iż załatwiane są formalności w sprawie świetlicy w Więcławicach. Został zlecony podział geodezyjny budynku przez Spółkę. Potem będzie przeprowadzona inwentaryzacja budynku,  część po laboratorium będzie przeznaczona na świetlicę tam znajdują się sanitariaty  oraz natryski, będzie możliwość urządzenia kuchni.

Sprawa wodociągu do budynku PKP,   został przygotowany projekt w uzgodnieniu z wodociągami.  Decyzja lokalizacyjna będzie na dniach wydana,  ale PKP konsekwentnie odmawia dofinansowania. Dom jest w zarządzie PKP obiecują, że w roku przyszłym. Była informacja , że w tym roku nie mają sprawy tej ujętej w budżecie . Czekamy na ich decyzję,  mieli  dołożyć około 40 tys. zł. Na dzień dzisiejszy nie ma widoków , że przystąpimy do realizacji tego zadania.

Sprawa szamb w Szadłowicach są one projektowane przez p. Przybysza.

Z-ca Burmistrza dopowiedział, że w Więcławicach będzie przy świetlicy wydzielony teren, który będzie można wykorzystać na plac zabaw.

Radny Karol Smoła zapytał czy znany jest termin spotkania w sprawie Domu Pomocy Społecznej w  Kawęczynie.

Z-ca Burmistrza  poinformował, że takie spotkanie będzie na początku czerwca ze Starostą i Wicestarostą. Nie było więcej chętnych radnych do zabrania głosu.

 

Ad.  10  Wolne głosy i wnioski.

Przewodniczący J. Kozłowski przypomniał iż sesja  uroczysto odbędzie się na Rynku gniewkowskim w dniu 5.06.2008r. o godzinie 1400 , przedstawił porządek obrad. Następnie przystąpił do ustalenia terminu  drugiej sesji , zaproponował dzień 24.06.2008r. o godzinie 1400, propozycja  została  przyjęta. Nie było osób chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji ostatniego punktu  porządku obrad.

 

Ad. 11 Zamknięcie obrad

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący J. Kozłowski zamknął obrady XX sesji Rady Miejskiej o godzinie 1600 .

 

Protokolant

 

Maria Graczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 27.05.2008r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Maria Graczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 września 2008 09:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1721
19 września 2008 09:42 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana treści dokumnetu.
19 września 2008 09:41 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika.
19 września 2008 09:41 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumnetu.