Protokół
ze wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej
w dniu 13 września 2007 r.
Posiedzenie otworzył i jemu przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej p. Janusz Kozłowski witając wszystkich przybyłych. Poinformował, iż celem posiedzenia jest zaopiniowanie spraw, które będą przedmiotem obrad sesji. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy radni za wyjątkiem radnej Grażyny Paul. Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.
Pan J. Kozłowski poinformował, że wpłynął wniosek od Burmistrza by z porządku obrad wycofać projekty uchwał w następujących sprawach:
1/ uchwalenia „Planu Rozwoju Lokalnego Miasta i Gminy Gniewkowo na lata 2007 – 2013” .
2/ uchwalenia „Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Gniewkowa na lata 2007 – 2013”.
3/ uchwalenia „Strategii Rozwoju Gminy Gniewkowo na lata 2007 – 2013”.
4/ uchwalenia „Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Gniewkowo na lata 2007 – 2013”.
Burmistrz wyjaśnił iż dostarczone materiały należy dopracować w związku z tym prośba o wycofanie z tej sesji. W związku z tym p. J. Kozłowski zaproponował wycofanie z porządku obrad w/w projektów uchwał zapisanych w punkcie 8 (ppkt. h, i, j, k, l).
Obecni na komisji propozycję zaakceptowali.
Ponadto jest drugi wniosek Burmistrza o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał w następujących sprawach:
1. zmiany uchwały Nr IX/53/2003 Rady Miejskiej w Gniewkowie z dnia 29 maja 2003r. ( Statut M-GOKSiR).
2. zmiany uchwały Nr XI/93/99 Rady Miejskiej w Gniewkowie z dnia 1 lipca 1999r. dotyczącej wysokości dziennych stawek opłaty targowej. Burmistrz poinformował, że w ramach promocji gminy wykonano herb.
Po czym przystąpiono do analizowania sprawozdanie z wykonania budżetu za pierwsze półrocze.
Skarbnik p. Janina Kowalska poprosiła o zadawanie pytań do sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze, które było dostarczone radnym . Wykonanie inwestycji za pierwsze półrocze jest małe gdyż w tym półroczu są przetargi przeprowadzone, a wykonanie jest w drugim.
Umorzenia była na kwotę 146 400 zł. Otrzymaliśmy kredyt na salę gimnastyczną z czego wykorzystano 200 000 zł
Pan Tadeusz Maciejczyk zapytał o zadłużenia. Pani Skarbnik przedstawiła listę dłużników wymienionych w wykonaniu budżetu za I półrocze 2007r.
Pan Maciejczyk zapytał czy kolejność była przypadkowa. Pani J. Kowalska potwierdziła iż kolejność jest przypadkowa.
Pan T. Maciejczyk w imieniu mieszkańców Zajezierza zapytał o realizację drogi w Zajezierzu, czy inwestycja ruszy w tym roku
Burmistrz p. A. Roszak odpowiedział, iż droga będzie realizowana tak jak mówił. To się wiąże ze środkami unijnymi. Mamy zapisane środki jako nasz udział. Inwestycja ruszy przy założeniu , że otrzymamy środki. Aplikowanie wniosków trwa 2-3 miesiące, rozstrzygnięcie konkursu może być w listopadzie, środki przejdą na rok następny. Musimy być przygotowani pod kontem przyszłorocznego budżetu, nie mamy na to tak naprawdę wpływu.
Pan Aleksander Pułaczewski powiedział ,że byli na szkoleniu i tak naprawdę środki nie są do przejęcia bo brak jest aktów wykonawczych.
Pan Maciejczyk dopowiedział iż rozumie to ale ludziom wytłumaczyć, iż zaplanowane rzeczy będą wykonane. Następnie zapytał co ze sprawą światła.
Burmistrz wyjaśnił iż sprawa światła jest zawieszona. Zarząd ENEA ma podpisać umowę, jeśli podpiszą do połowy września to jest szansa, że do końca roku będą zrealizowane prace wynegocjowane, uzgodnione.
Pan T. Maciejczyk stwierdził, że to rozumie ale ze strony mieszkańców jest atak straszny, niecierpliwią się.
Pan Karol Smoła dopowiedział, że taka sama sytuacja jest z Warzynem.
Pan R. Milewski zapytał we jakiej kolejności będzie ta droga realizowana.
Burmistrz poinformował, że droga wykonana będzie zgodnie z projektem opracowanym i uchwałą Rady Miejskiej.
Pan E. Berent zapytał o przetarg na wykonanie ścieżki rowerowej.
Burmistrz odpowiedział iż jest ogłoszony kolejny przetarg i do połowy powinny być prace wykonane.
Pan S. Tomczyk zapytał o realizację ścieżki rowerowej Wierzchosławice – Gniewkowo.
Burmistrz poinformował , że jest w opracowaniu dokumentacja.
Pan Bożko zapytał czy boisko przy Gimnazjum będzie zrobione bo jest zrobiona połowa.
Burmistrz wyjaśnił, iż boisko będzie zrobione pozostał taras przy ścianie szkoły. Z p. dyrektor jest uzgodnione , będzie to zagospodarowane i w okresie letnim taras będzie jako skalniak.
Pan P. Stefański zapytał o realizację sprawy termoizolacji w SP w Szadłowicach.
Burmistrz poinformował , że wykonano audyt i koszt realizacji wynosi 540 tys. zł. i w budżecie brakuje 200 tys. zł. Myślano by zrobić część ale czy to zda egzamin. Trzeba sobie odpowiedzieć czy znajdzie się w budżecie 200 tys. zł.
Pan R. Milewski poruszył sprawę wyremontowania sali OSP w Gniewkowie, upewniał się czy sala jest samo finansująca. Przydała by się klimatyzacja oraz trzeba by było zrobić chodnik i wjazd bo stoi woda.
Burmistrz poinformował iż wszystko by się przydało ale duży problem dla wynajmujących jest kuchnia i odstraszają warunki socjalno – sanitarne i to by było ważniejsze niż klimatyzacja.
Pan J. Kozłowski zapytał czy SP w Szadłowicach będzie robiona.
Burmistrz poinformował , że stanęło na tym by znaleźć środki w naszym budżecie, czekają na decyzję radnych. Jeśli radni uznają potrzebę i np. realizację rozłożą na dwa lata to będzie robione ale trzeba mieć kwotę na tym poziomie.
Pan T. Maciejczyk podkreślił by skupić się na kilku rzeczach istotnych, a nie „rozgrzebywać” wielu rzeczy na raz . Róbmy to na co nas stać, to co żeśmy sobie wyznaczyli. Następnie zapytał czyją własnością jest szkoła w Suchatówce.
Zalecał wszelką powściągliwość co do inwestycji, zrobić to co żeśmy zaplanowali.
Pan A. Pułaczewski poruszył temat kanalizacyjno-wodociągowy. Poinformował , że fundusz zmienił skalę procentową. Dofinansowanie miało być 80 - 85%, a dzisiaj mówi się o 60 % i być może trzeba będzie dołożyć więcej pieniędzy. Jeśli by były środki to zakład by zarabiał. Trzeba będzie podjąć decyzję odnośnie realizacji.
Burmistrz dopowiedział, że na liście indywikatywnej ta inwestycja ma szansę się znaleźć. Złożyliśmy wniosek na kwotę 15 mln zł. Wchodzą kanalizacje jest to rozłożone na lata. Nie ma na to ostatecznej decyzji.
Pan Pułaczewski zauważył iż Fundusz Ochrony Środowiska może zweryfikować.
Pani U. Szarpatowska zapytała jak wygląda sprawa boiska w Wierzbiczanach.
Burmistrz poinformował, że został złożony wniosek.
Pan R. Pitera zapytał czy te dwie świetlice tj. Zajezierze i Kawęczyn będą tej samej wielkości.
Pani Ilona Przybylska odpowiedział, że kubaturowo będzie większa świetlica w Kawęczynie.
Burmistrz musi być wykonane to co jest w budżecie do realizacji.
Następnie p. R. Pitera zapytał czy na remont pałacu w Markowie zbierane są oferty. Czy są analizy.
Pani I. Przybylska poinformowała, że to nie jest przetarg, zbierane są oferty i jest ich kilka.
Burmistrz dopowiedział, że w sprawie stropu w Markowie wypowie się rzeczoznawca. Poszło wystąpienie do Warszawy do Agencja Nieruchomości Rolne by dołożyła środki do tego interesu bo do wykonania remontu potrzebna jest kwota 2,6 mln zł. Konserwator określił wymogi i musimy się ich trzymać, a kwota 300 tys. zł nie wystarczy. Będzie aktem notarialnym przesunięcie terminu wykonania.
Pan Tyburek zapytał od kiedy rozpoczną się prace na boisku.
Burmistrz poinformował, że nie jest podpisana umowa bo nie było ustalone logo. Firma Tamex z Warszawy 470 tys. zł.
Pan R. Milewski podniósł kwestie naprawę drogi od granicy Cierpic . Cierpice w ramach swoich granic położyło dywanik asfaltowy, a na naszym trenie są dziury, zapytał czy tam będzie coś robione.
Burmistrz poinformował , że na razie będą robione naprawy bieżące- cząstkowe. Następnie p. Milewski zapytał czy była rozmowa na temat zabezpieczenia placu zabaw. Burmistrz powiedział, że my często nie łapiemy się na granty ale są określone warunki.
Pan J. Kozłowski dopowiedział, że w Wierzchosławicach plac zabaw przepadł bo są za bogaci było za dużo na jednego mieszkańca.
Pan D. Rogalski zapytał czy jest szansa , że GOK przejdzie do łącznicy. Burmistrz poinformował , że jest szansa. Na jutro jest umówiony na rozmowy z Policją. Rozpoczęły się prace remontowe obecnie trwa naprawa dachu. Zrobione będą pomieszczenia gdzie ma być przeniesiona biblioteka.
Pan J. Kozłowski powrócił do sprawy odwodnienia szkoły w Wierzchosławicach woda jest i coś z tym trzeba zrobi. P. Przybylska widziała to. Zapytał jak można ten problem rozwiązać. Prosił by się tym zająć.
Pani Ilona Przybylska odpowiedziała , że można jechać zobaczyć czy rzeczywiście zalewa ale podejrzewa, że w budżecie nie ma pieniędzy w tej chwili. Jak była robiona świetlica to ta część została odwodniona i woda zeszła. Pan J. Kozłowski stwierdził że nie ma się martwić o budżet, można jechać zobaczyć jakie należy podjąć działa, zadziałać bo w przyszłości będą większe straty jeśli zostanie zalana biblioteka, kotłownia i ta nowa świetlica. Podkreślił iż temat uciekł, a jest bardzo ważny, bo to będzie dużo nas kosztowało jak woda wejdzie, warto by się było tym problemem zająć. Pani Przybylska podkreśliła iż część rozkopana została zrobiona.
Burmistrz prosił p. I Przybylską by pojechać i zobaczyć co należałoby zrobić.
Pani Przybylska potwierdziła iż pojedzie to zobaczyć.
Pan J. Kozłowski dopowiedział iż pewne koncepcje ma p. Karwowski i przy jego współudziale można by zrobić, tam naprawdę są potrzebne niewielkie
pieniądze.
Pan P. Stefański poprosił o konkretną odpowiedź co z Szadłowicami czy będą robione, mają pozwolenie.
Burmistrz wyjaśnił iż jest to realizacja w ramach czterech programów. Jutro rozważą z p. Skarbnik i da odpowiedź czy na bazie tych kosztów będziemy realizować to zadanie.
Pan J. Bożko zapytał Burmistrza o sprawę dofinansowania „Sokoła” otrzymali pismo w tej sprawie.
Burmistrz wyjaśnił, że pismo zostało złożone około dwóch tygodni temu i p. Jasiński wpisał kwotę około 14 tyś zł., a była rozmowa o kwocie 7 tys. zł. Jest to stawianie pod ścianą.
Pan J. Bożko stwierdził iż jest zbulwersowany wypisanym zapotrzebowaniem. Konkretnie jest wpisane co mamy kupić, sprzęt wysokiej klasy, nastawienie jest roszczeniowe.
Burmistrz potwierdził powyższe stanowisko. Jest to takie trochę stawianie samorządu pod murem, bo jest to tuż przed rozgrywkami. Wyjaśnił iż w czerwcu rozmawiał z p. Jasińskim jak awansowali i sugerował, że wspólnie znajdą sponsora i była mowa o kwocie 6-7 tys. chodziło o jakieś wsparcie. Natomiast p. Świtała był dwa tygodnie temu i mówił o stołach. Nie powinno to tak być przedkładane.
Pan J. Bożko stwierdził, że przechodzimy do paradoksu ponieważ wie jaki sprzęt ma „Harmattan” , „Unia”.
Pan S. Tomczyk zapytał co z przejęciem gruntów w Wierzchosławicach.
Burmistrz poinformował iż jest umówiony z p. Nowakowskim i sprawa nabierze tempa .
Pan J. Kozłowski zapytał co z gruntami w Szadłowicach pod boisko i ze sprawą kanalizacji.
Burmistrz odpowiedział , że uzgodnili jeśli jakieś środki zabezpieczymy w ramach ochrony środowiska. Budowa oczyszczalni przyzagrodowej, czy inne zobowiązania poprawiające sprawy sanitarne.
p.Karwowski przychylnie do tego podchodzi, mają wspólna koncepcję , jeśli my zabezpieczymy środki to uda się zrobić. Problem sanitarny pozostaje.
Pan P. Stefański zauważył iż to boisko zajęło hektar. Uporządkowano teren to mieszkańcy nieczystości wylewają przed dom.
Pan K. Smoła zapytał o remont chodnika w Murzynku, przewidziana jest kwota 10 tys. zł.
Burmistrz poinformował, iż zna decyzję, w przyszłym roku będzie przebudowa ul. Toruńskiej ul. Kilińskiego łącznie z ciągiem pieszym, wchodzą nowe nawierzchnie spowolnienie ruchu oraz Murzynko – chodnik droga wojewódzka. Te 10 tys. zł wycofamy z budżetu nie warto robić napraw cząstkowych jak będzie to przebudowane.
Pan J. Bożko powrócił do sprawy „Sokoła” i sugerował aby w ramach dofinansowania zapłacić za sędziów.
Pani Skarbnik poinformowała, że dofinansowanie może być poprzez ogłoszenie konkursu.
Pan R. Milewski zwrócił się z prośbą jak będzie wymiana stołów aby przekazać do Suchatówki używany stół do ping-ponga . Następnie zapytał czy do 2015 roku jest wymóg by Gmina była skanalizowana , czy nasza aglomeracja jest zobowiązana do 2015 roku do podłączenia kanalizacji, wody. Takie są chyba dyrektywy. Wydaje się jemu iż to tak brzmi w traktacie.
Burmistrz poinformował, że już o tym mówił i jeszcze raz powtórzył , że to jest dyrektywa nie ma dokumentu mówiącego wprost, że mamy skanalizować całą Gminę przecież są inne rozwiązania. Rozwiązaniem jest też instalacja oczyszczalni przyzagrodowych zapewniających warunki sanitarne.
Pan Milewski zapytał o plany inwestycyjne , chodzi jemu o drogę do Zajezierza.
Burmistrz poinformował, że na roboczo te wszystkie plany będą w najbliższych dniach analizowane. Chciałby aby te wszystkie plany były spójne by były dopracowane. Myśli , że radni będą wnosili swoje pomysły. Taki plan nie jest zamknięty katalogami, to wszystko jest otwarte i można zmieniać w trakcie jak będzie taka potrzeba.
Pan R. Milewski powiedział , że pyta w kontekście sprawy jeśli chodzi o Zajezierze. Stwierdził, że radni nie będą mieszkać w Zajezierzu sugerował , by może jakieś referendum przeprowadzić. Uczestniczył w dwóch zebraniach i było przeprowadzone mini referendum na tym zebraniu i większość mieszkańców się opowiedziała za tym ,żeby droga była do Perkowa. Rozumie ,że jest zrobiona dokumentacja ale jeśli większość mieszkańców chce tam tą może zapytać mieszkańców jak ma ta droga przebiegać. Jego zdaniem możemy zaszkodzić mieszkańcom Zajezierza , ma również informację z Suchatówki i oni by woleli by droga w pierwszej kolejności poszła do Perkowa. W planach rozwoju jest przewidziana jakaś kwota 5 400 000 zł na pierwszą drogę, na drugą półtora miliona, taka niewspółmierność środków. Drogą do Perkowa jest wywożone drewno, jeżdżą autobusy i czy na Perkowo będzie jakiś mały dywanik w przyszłości przy takich założeniach
Pan T. Maciejczyk poinformował ,że był na zebraniu do końca. Do momentu gdy nie było orientacji to było cicho. Okazuje się , że nie ma planów na tą drogę. Ludzie chyba bez świadomości za tą drogą optowali. Teraz by trzeba kolejny plan opracować i prostować.
Pan R. Milewski podkreślił, iż rozmawiał z ludźmi i są przeświadczeni, że z tego zebrania wynika ,że ta droga pójdzie nie tak jak zakłada ten projekt i by należało ludzi uświadomić na zebraniu jak to faktycznie ma być.
Pan J. Kozłowski wyjaśnił iż bywa na zebraniach szczególnie w Wierzchosławicach i tam różne propozycje zmian padają ( pozyskali działki od Agencji, wybudowali świetlicę) próbuje im wytłumaczyć na tych zebraniach ,że budżet uchwala Rada, mamy jakieś uzgodnienia. Możemy to zmienić ale chcemy kontynuować inwestycje, które są zastane i nie od nas wszystko zależy. Nie można się kierować tymi wypowiedziami, jest to chciejstwo. Wytłumaczyć ludziom, że zebranie, rada sołecka nie może przełożyć realizacji inwestycji, zmieć budżetu.
Pan R. Pitera zapytał czy były kupione pojemniki do segregacji nieczystości i trafiły do Warzyna, Kawęczyna oraz do Murzynka.
Burmistrz poinformował , że było zakupionych 10 kompletów.
Następnie p. R. Pitera zapytał czy wiemy, które drogi oraz świetlice będziemy robili. W jakiej kolejności będą realizowane drogi.
Burmistrz odpowiedział, że mamy zapisane dwie drogi i możemy przygotować dwa wnioski. Zwiększa to szansę na otrzymanie pieniędzy chociaż na jeden wniosek Jest taka możliwość, ale nie wiemy jakie środki otrzymamy. Burmistrz zastanawiał się , która droga jest ważniejsza dla nas . Obecni na posiedzeniu stwierdzili, że Kijewo – Suchatówka,
Burmistrz dopowiedział, że gdyby były pieniądze można by realizować oby dwie drogi. Po czym powtórzył iż mamy zabezpieczone środki na dwie drogi i przygotowuje dwa wnioski , nie ma priorytetu. PROF nie wie jakie środki się znajdą, trzeba mieć przygotowaną dokumentację, być może znajdą się pieniądze na obie drogi. Przy nowym budżecie należy się opowiedzieć co przyjmiemy.
Pan R. Pitera podkreślił iż przy świetlicach należy się zastanowić nad ich utrzymaniem. Ludzie nie chcą za darmo pracować. Sugerował by świetlice podłączyć pod GOK.
Pani Skarbnik dopowiedział, że niektóre gminy tak mają.
Pan R. Pitera stwierdził iż ten problem należy przedyskutować gdyż będzie coraz więcej problemów.
Burmistrz powiedział , że już jest problem.
Pani B. Pęczkowska poinformowała, że teraz jest problem w Wierzbiczanach i w Lipiu.
Pan R. Milewski zapytał czy by nie można zmienić obwodów głosowania i Szpital przyłączyć tak jak by. Bo są jakby na odludzi, chodzi by ich przyłączyć do masy kandydatów. Swoich kandydatów nie wystawiają bo prawie tam nikt nie głosuje.
Pani M. Graczyk wyjaśniła , że uchwałą ustalone są stałe obwody głosowania i nie można ich zmienić nie spełniając określonych warunków w ustawie. Być może zmieni się ordynacja wyborcza w przyszłych wyborach będzie można zrobić zmianę.
Pan T. Maciejczyk proponował wprowadzić automatykę przy ogrzewaniu w szkołach. Przeanalizować w których salach by można wyłączyć ogrzewanie lub zmniejszyć. Dyrektor powinien być tym zainteresowany by z tego tytułu były oszczędności. Koszty są gigantyczne , niejednokrotnie ogrzewane salę są niepotrzebnie tz. gdy nikt z nich nie korzysta.
Pan J. Kozłowski zauważył iż p. Karwowski o to zabiegał.
Pani L. Lewandowska przypomniała iż w tym roku szkolnym miała być dokończona wymiana dachu na SP nr 1 zapytała czy to będzie zrobione.
Burmistrz poinformował, że były uzgodnienia z p. dyrektor, że to nie będzie w tym roku robione, a środki należy przewidzieć na rok przyszły.
Pani L. Lewandowska prosiła o wyjaśnienia czy my faktycznie nie ponosimy żadnych kosztów na przedszkole w Suchatówce, podobno jest zatrudniona druga opiekunka.
Pan R. Milewski poinformował , że jest jedna opiekunka, i jest utrzymywana ze społecznego funduszu europejskiego, opiekuje się 13 dzieci. Jest pomoc , którą opłaca urząd pracy. Stwierdził , że to był bardzo dobry ruch , to naszego budżetu nie kosztuje, a dzieci się rozwijają. Przydałyby się zabawki. Obecnie mają wizytację ze stowarzyszenia katolickiego szkół. Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Suchatówka otrzymało dotację ponad 56 000 zł, wniosek był dawno składany z tego pond 13 tys. zł jest przeznaczone na remont świetlicy w Suchatówce. Ma być wymiana okien, założony alarm i drzwi antywłamaniowe takie zabezpieczenie z uwagi na zgromadzony sprzęt. Podkreślił iż na to nie będą przeznaczone środki z naszego budżetu.
Pani Sekretarz poinformowała, że przyszło pismo od konserwatora zabytków, że nie wyraża zgody na okna plastikowe, mają być rolety zewnętrzne.
Pan Milewski powiedział że oczekiwał na odpowiedź, budynek w Suchatówce jest zabytkowy. Podkreślił, że tam jest kilka okien plastikowych.
Pani Sekretarz wyjaśniła iż faktycznie są w mieszkaniach prywatnych , które sami mieszkańcy wymieniali.
Pan R. Milewski zauważył iż to będzie o wiele droższe, cieszy się że robimy wszystko zgodnie z litera prawa.
Burmistrz podkreślił , że my musimy pewne reguły przestrzegać.
Pan R. Milewski sugerował , że może z budżetu dołożyć do tych drewnianych okien jeśli tyle środków z zewnątrz przychodzi. Potrzebny by był alarm ,jak ten sprzęt będzie wstawiony bo przy tych oknach na następny dzień go nie będzie, a sprzęt jest drogi. Jeśli nie rolety zewnętrzne antywłamaniowe to okna antywłamaniowe . W kosztorysie były okna plastikowe antywłamaniowe.
Pan J. Kozłowskiego zauważył iż była mowa , że to przedszkole nic nie kosztuje pozyskują środki poza budżetowe i nimi dysponują. Założenia powinny być zgodne z możliwościami finansowymi stowarzyszenia.
Po powyższej dyskusji przystąpiono rozpatrywania projektów uchwał , które mają być przedmiotem obrad sesji.
Pani Skarbnik przedstawiła szczegółowo proponowane zmiany w budżecie.( projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu).
Pan J. Kozłowski sugerował , że dla szkoły w Wierzchosławicach by się przydały ze dwie bramki, koszt około 8 tys. zł.
Burmistrz dodał iż pozostaje problem Szadłowic.
Pan J. Kozłowski sugerował iż to trzeba rozstrzygnąć.
Burmistrz proponował by to dołożyć do projektu budżetu na rok następny.
Pani Skarbnik poinformowała, że jest trudna ściągalność czynszu(podatku). Starają się ściągnąć jak najwięcej.
Pan R. Milewski zapytał czy jest wizja sprzedaży budynków po starej Ceramie.
Burmistrz poinformował, że to jest przygotowywane do sprzedaży być może na następną sesję projekt uchwały.
Pani Maria Strzyżewska poinformowała, że budynki są administrowane przez ZG i oni odpowiadają za wszystko.
Pan R. Milewski sugerował by jakoś zabezpieczyli te budynki by nie było tam prostego wejścia.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia procedury uchwalania budżetu Gminy Gniewkowo oraz materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi. Przedstawiony projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie nie było uwag.
Następnie analizowano projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej w Gniewkowie przy ul. Kątnej, który przedstawiła p. M. Strzyżewska. Burmistrz podaje cenę wywoławczą w kwocie 39 zł za metr. My nie możemy obniżać.
Burmistrz dopowiedział , że jak nie będzie chętnych w pierwszym przetargu to wówczas można zrobić ruch. Do przedstawionego projektu uchwały nie było uwag. Pani Strzyżewska przedstawiła następny projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych położonych w Gniewkowie – Rynek.
Po czym poinformowała, że tam jest strefa ochrony konserwatorskiej. Nie było uwag projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Pani M. Strzyżewska ptrzedstawiła projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych na rzecz użytkownika wieczystego, położonych w Gniewkowie przy ulicy Piasta oraz w Bąbolinie. Poinformowała iż to nie jest całość gruntów , które ma Cerama w użytkowaniu wieczystym. To kupno nie dotyczy jednej działki przy ul. Przemysłowej oraz działki gdzie jest biurowiec, ponieważ Cerama nie jest jedynym udziałowcem , chociaż większościowym, jest tam jeszcze spółka KDM i Inerfransz. Wyjaśniła ,że w sprawie sprzedaży biurowca będzie przygotowany projekt uchwały na następną sesję, udziałowcy są zainteresowani kupnem. Sprzedaż jest na rzecz użytkownika i burmistrz będzie negocjował cenę. Poruszono sprawę zobowiązań Ceramy. Burmistrz wyjaśnił iż jest spór prawny o kwotę 180 tys. zł zawartą w akcie notarialnym. Cerama jest skłonna tą kwotę uregulować. Środki ze sprzedaży plus ta kwota w znaczącym stopniu zasiliłyby budżet , także mamy w pewnym stopniu uporządkowany problem płatności. Po tych wyjaśnieniach nie było więcej pytań. Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Pan J. Kozłowski przystąpił do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przystąpienia Miasta i Gminy Gniewkowo do Polskiego Projektu 400 Miast. Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do uchwały zaproponowano na koordynatora p. Sekretarz Bogumiłę Pęczkowską. Z-ca Burmistrza poinformował , że jest to druga edycja programu. Koszty pokrywane są przez ministerstwo zdrowia.
Następnie analizowano projekt uchwały w sprawie ustanowienia ograniczeń w obrocie i używaniu artykułów pirotechnicznych na terenie Gminy Gniewkowo.
Pan R. Milewski sugerował by może wyrazić zgodę z soboty na niedzielę. Burmistrz wyjaśnił i właśnie o to chodzi by ograniczyć uciążliwość były w tej sprawie liczne sygnały, jest to duży problem. Podejmując uchwałę wprowadzamy prawo miejscowe, ktoś musi wyrazić zgodę na używanie fajerwerków z wyłączeniem Sylwestra i Nowego Roku. Po dyskusji projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.
Pan J. Kozłowski przystąpił do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IX/53/2003 Rady Miejskiej w Gniewkowie z dnia 29 maja 2003r. ( Statut M-GOKSiR). Zmiana jest proponowana w części dotycząc Giewkoramy Redakcja Gniewkoramy będzie podlegała Burmistrzowi. Nie ma protestu redaktorów. Gazeta będzie bezpłatna, bardziej kolorowa, mniej objętościowa nie będzie zwiększenia kosztów. Chodzi by informacje były dynamiczne, bieżące.
Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie. Również pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XI/93/99 Rady Miejskiej w Gniewkowie z dnia 1 lipca 1999r. dotyczącej wysokości dziennych stawek opłaty targowej. Targowisko przy Rynku od lat nie funkcjonuje.
Burmistrz przedstawił projektu uchwały w sprawie zmiany do uchwały Nr VI/37/2007 w sprawie przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gniewkowie w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Poinformował iż są dwie zmiany. Zapisy w pierwotnej uchwale były zbyt szczegółowe. Nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa i został wybrany p. Mikołaj Bogdanowicz. Burmistrz przybliżył jego sylwetkę. Pan R. Milewski sugerował by przyszedł i przedstawił wizje rozwoju ZG. Burmistrz odpowiedział , że będzie na sesji i przedstawi pomysł na temat funkcjonowania spółki. Nie było więcej pytań , projekt został zaopiniowany pozytywnie Przystąpiono do dyskusji nad projektem uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Gniewkowo na lata 2007-2011.
Projekt został zaopiniowany pozytywnie.
Pan P. Stefański wnioskował by przeanalizować sprawy szkoły w Szadłowicach. Sugerował , że może być etapowe wykonanie zadania.
Burmistrz zgodził się iż może być zadanie realizowane etapami ale trzeba przedstawić cały bilans.
Pan M. Tyburek zapytał czy nie można poprawić drogi od Gniewkowa przez Truszczyznę do Wierzbiczan.
Pan R. Pitera poruszył sprawę wykaszania przydrożnych rowów.
Pani Sekretarz poinformowała iż ta pracę wykonują w ramach umowy z Urzędu pracy.
Pan J. Bożko upewniał się, że myśmy nawieźli ziemię na ulicę Powstańców Wlkp.
Burmistrz potwierdził, iż ziemia została przez nas nawieziona , jak będzie pogoda to będzie zasiana trawa. Dodał iż dobrze by było by każdy dbał o trawnik przy swojej posesji.
Pan K. Soła poruszył kwestię drogi w Kawęczynie przy DPS po opadach jest droga zalana, pobocza są bardzo wysokie powinny być przekopy lub ścięte pobocze by asfalt nie niszczał.
Pan T. Maciejczyk potwierdził iż gdzie ścięte pobocze przy drogach woda nie stoi. Burmistrz poparł powyższą wypowiedź ale jest to spory koszt bo potrzebna jest maszyna by ścięła pobocze i transport do wywiezienia tej ziemi. Sugerował by przy ustalaniu budżetu przewidzieć więcej środków na drogi i ścięcie poboczy.
Pan P. Stefański przypomniał , że radny powiatu obiecał, że ma być objazd dróg. Burmistrz odpowiedział , że jest dyskusja z dyrektorem o ten rejon dróg.
Wobec wyczerpania tematów p. J. Kozłowski zakończył posiedzenie komisji dziękując za udział.
Protokolant
Maria Graczyk