Protokoły z posiedzeń Komisji Rady - kadencja 2014-2018

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady w dniu 26 lipca 2018r.

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji w dniu 26 lipca 2018r.

 

                        W posiedzeniu uczestniczyli- zgodnie z załączoną listą obecności.  Spotkanie rozpoczął i prowadził Przewodniczący Rady. Po powitaniu przybyłych – Przewodniczący  zaznaczył, że Komisje mają do omówienia 3 projekty uchwał w sprawach: zmiany uchwały w sprawie budżetu na 2018 rok, udzielenia pomocy rzeczowej oraz pomocy finansowej na rzecz Województwa Kujawsko-Pomorskiego i w sprawie aktualizacji „Strategii Rozwoju Gminy na lata 2014-2020”.
                           Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na 2018 rok. Po wystąpieniu pani Rutkowskiej Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.  Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów zapytał o kwotę na usługi w „drogach gminnych”, czy jest ona przeznaczona na jakieś konkretne zadanie. Pani Skarbnik wyjaśniła, że są to środki na bieżące utrzymanie dróg. Radna Kaczmarek zapytała natomiast o zmiany dotyczące funduszu sołeckiego w Wierzchosławicach (5 tys. zł). Pani Rutkowska podała, że środki przeznaczone zostały na dział 92109- na „lokalizację pomieszczenia gospodarczego-zakup usług pozostałych”.
Radny Krzysztofiak wskazał na  rozdział 71095, na rewitalizację  i zapytał, czy składany będzie wniosek o płatność. Z-ca Burmistrza wyjaśniła, że tam chodzi o zwrot, to jest dofinansowanie. Pan Krzysztofiak zapytał też o kwotę 30 tys. zł w rozdziale 90005, czy jest podpisana umowa z WFOŚ, na co pani Kowalska powiedziała, że na to jest już promesa. Radny zapytał również, czy można już rozpocząć formalności związane z podpisywaniem umów. Z-ca Burmistrza stwierdziła, że po niedzieli  będzie już można to robić. 
                                 Następnie, Przewodniczący Rady poprosił panią Skarbnik o omówienie projektu kolejnej uchwały – w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej oraz pomocy finansowej na rzecz Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Projekt  zreferowała jednak pani Beata Kowalska, która przekazała, że poprzednia uchwała została przekazana do Regionalnej Izby Obrachunkowej, która uznała, że powinna być w niej ujęta kwota dotacji. Dlatego proponuje się zmianę § 3. Pani Kowalska poprosiła radnych o dokonanie poprawki w § 6, gdzie błędnie podany został numer uchwały tj. zamiast „LVII/282/2018”  powinno być „LVII/284/2018”.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję i radny Krzysztofiak wystąpił z „technicznym pytaniem” – skoro określamy wysokość środków na wykup gruntów, czy nie należało wpisać wartości dokumentacji technicznej. Z-ca Burmistrza stwierdziła, że wydatek ten już poniosła  Gmina, a wykup odbędzie się na podstawie not obciążeniowych,  z samorządu województwa środki będą wypłacane poszczególnym właścicielom.  Pytanie techniczne radny zgłosił również do § 2, gdzie wpisany jest tytuł projektu odbiegający od tego, jaki jest na stronie Urzędu Marszałkowskiego (uchwała Zarządu Województwa), i który mówi o 2 etapach. Burmistrz zaznaczył, że jest to jeden projekt, ale w dwóch odcinkach i przeniesiono nazwę z dokumentacji, a Urząd może w sowich dokumentach to dopisał. Radny Krzysztofiak zapytał też o to, czy w uzasadnieniu nie powinno się wpisać przyczyny, dla której traci moc poprzednia uchwała.  Odpowiedzi udzielił prof. Bartosz Rakoczy, który powiedział, że uwaga dotycząca tego tytułu (nazwy) zadania- to kwestia, która nigdzie nie ma umocowania normatywnego. Nazywanie zadań nie ma nigdzie umocowania w przepisach prawa, bo „decyduje  treść, a nie jaki damy szyld”. Jeśli obie jednostki samorządu wiedzą o co chodzi, to nie powinno być żadnego problemu w komunikacji. Odnośnie wskazania w uzasadnieniu przyczyny utraty mocy poprzedniej uchwały – to tu również żadna norma prawna nie wymaga uzasadniania uchwał, a tym bardziej, co winno zawierać  i Rada nie  musi wyjaśniać każdego motywu.  Nie jest to zatem wymagany element tego uzasadnienia, a z uwagi na wejście w życie nowego aktu- traci moc poprzedni, bo „przepis późniejszy uchyla przepis wcześniejszy, przepis szczególny uchyla przepis ogólny”, nawet gdyby nie było tego zapisu o utracie mocy. Z-ca Burmistrza uznała, że nie będzie chyba problemu z tym, by jednak nazwę zadania ujednolicić, by była ona zbieżna z tą, jaka określona została przez UM. Ustalono, że nazwa zadania użyta w projekcie uchwały będzie brzmiała następująco: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 246 Paterek - Dąbrowa Biskupia od km 65+055 do km 68+481 polegająca na budowie drogi dla rowerów na odcinku Kaczkowo-Gniewkowo - I etap oraz rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 246 Paterek - Dąbrowa Biskupia od km 72+608 do km 74+300 polegająca na budowie drogi dla rowerów na odcinku Lipie-Murzynko - II etap„.
                                 Z-ca Burmistrza omówiła projekt trzeciej uchwały, nawiązując do planu złożenia wniosku na drogę w Buczkowie, co winno być ujęte w strategii. Po wystąpieniu pani Kowalskiej Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radny Krzysztofiak zapytał o terminy, na co Z-ca Burmistrza odpowiedziała, że zgodnie z warunkami konkursu oferty składane winy być w terminie od 30 lipca do 14 sierpnia 2018r. Pan Krzysztofiak zapytał też o termin rozstrzygnięcia konkursu. Pani Kowalska powiedziała, że jeśli chodzi o PROW- to tam decyzje zapadają dość szybko. Burmistrz dodał, że „PROW – to jest taka jasna strona oblicza Urzędu Marszałkowskiego”.
Nie było więcej pytań do przedstawionych materiałów i na tym , o godzinie 15 46 Przewodniczący Rady zakończył posiedzenie Komisji.

 

 

 

Protokołowała: J.Stefańska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 sierpnia 2018 11:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 560
02 sierpnia 2018 11:46 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)