Zarządzenia - archiwum

Zarządzenie Burmistrza Gniewkowa Nr 9/2006 z dnia 23.02.2006r. w sprawie: organizacji Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach na

Zarządzenie nr 9/2006
Burmistrza Gniewkowa - Szefa Obrony Cywilnej Gminy
z dnia 23 lutego 2006 roku

w sprawie: organizacji Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach na
terenie Gminy Gniewkowo

Na podstawie § 7 ust. 1 pkt. 5 i 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001r nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
i w związku z §2 zarządzenia nr 21/2006 Starosty Inowrocławskiego z dnia 14 lutego 2006 roku w sprawie organizacji Systemu Wczesnego Ostrzegania
o zagrożeniach na terenie Powiatu Inowrocławskiego,

Zarządzam :

§ 1

1. Ustalenie zasad tworzenia i funkcjonowania na terenie Gminy Gniewkowo Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach zwanego dalej "SWO" w celu:
1) uzyskiwania informacji o zdarzeniach zagrażających ludziom, mieniu
i środowisku,
2) utrzymania ciągłego monitorowania potencjalnych zagrożeń dla ludności oraz mogących zakłócić prawidłowe funkcjonowanie instytucji społecznych
i samorządowych,
3) szybkiego ostrzegania i alarmowania zagrożonej ludności.

2. Zasady funkcjonowania systemu wczesnego ostrzegania, o którym mowa
w ust.1 określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzam Panu Wojciechowi Kruczykowskiemu - Młodszemu Referentowi ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i p.poż.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.






Załącznik do zarządzenia
Burmistrza Gniewkowa
-szefa Obrony Cywilnej Gminy
nr 9/2006 z dnia 23 lutego 2006r.


Zasady funkcjonowania Systemu Wczesnego Ostrzegania o zagrożeniach na terenie Gminy Gniewkowo

§ 1.1 Do przekazywania informacji do Urzędu Miejskiego w Gniewkowie
o zagrożeniach, zdarzeniach nadzwyczajnych i sytuacjach kryzysowych występujących na administrowanym terenie na zasadach i w trybie ustalonym
w dalszej części niniejszego załącznika zobowiązuje się :
- Kierownika Posterunku Policji w Gniewkowie
- Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Gniewkowie
- Dyrektora "Bonduelle Polska" w Gniewkowie
- Dyrektora ZMPCB "Cerama" w Gniewkowie
- Dyrektora KCB "Interlight" w Gniewkowie
- Kierowników Zakładów Opieki Zdrowotnej z terenu gminy

2. Przekazywanie informacji następuje w ramach wykonywania zadań
i posiadanych kompetencji

3. Zakres przekazywanych informacji przez poszczególne jednostki dotyczy
w szczególności :
a) poważnych awarii instalacji komunalnych:
- ciepłowniczych,
- gazowych,
- wodno-kanalizacyjnych
b) katastrof komunikacyjnych:
- drogowych,
- kolejowych,
- lotniczych
c) skażeń chemicznych i katastrof ekologicznych:
- w transporcie,
- w obiektach stacjonarnych,
- w zbiornikach i ciekach wodnych,
d) zagrożeń epidemiologicznych
- epidemii chorób ludzi
- ognisk zatruć pokarmowych
e) występowania niewypałów i niewybuchów,
f) zbiorowego naruszenia ładu i porządku publicznego,
g) poważnych utrudnień w ruchu drogowym,
h) przewozu niebezpiecznych substancji chemicznych,
i) aktów terroru kryminalnego z użyciem materiałów wybuchowych i broni palnej
j) innych zdarzeń mających wpływ na bezpieczeństwo państwa i społeczeństwo gminy.

4. Informacje należy przekazywać w trybie:
a) codziennym
- jednostki wymienione w ust.1 do Urzędu Miejskiego w Gniewkowie
w dni robocze telefonicznie do godziny 14.30 ( informacja za okres od
godz. 6.00 do godz. 14.30) na numer tel. 052 354 30 24 począwszy od dnia
01 marca 2006r.
- przekazywanie informacji odbywa się zgodnie ze schematami nr 2 i 3
b) doraźnym, telefonicznie natychmiast po zaistnieniu zdarzenia (zagrożenia), pisemnie w czasie możliwie najkrótszym po zaistnieniu zdarzenia.

5. Zakres przekazywanych informacji codziennych zawiera schemat nr 1.

§ 2 Przekazywane informacje o zagrożeniach, zdarzeniach nadzwyczajnych
i innych sytuacjach kryzysowych powinny zawierać ich szczegółowy opis,
a w szczególności:
1) miejsce i czas zdarzenia (zagrożenia),
2) charakter i zasięg zdarzenia (zagrożenia),
3) przyczyny lub inne okoliczności powstania zdarzenia (zagrożenia),
4) skutki lub prognozę skutków zdarzenia (zagrożenia),
5) użyte siły i środki ratownicze oraz inne informacje o podejmowanych działaniach,
6) dane personalne osoby przekazującej informację z uwzględnieniem nazwy instytucji, którą reprezentuje oraz numeru telefonu kontaktowego.

Podpisał (-) Burmistrz mgr inż. Jerzy Maza

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2006 10:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1004
23 lutego 2006 10:41 (Administrator) - Zmieniono nazwę dokumentu
23 lutego 2006 10:41 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu