Protokoły z sesji - archiwum

Protokół z XXII Sesji Rady Miejskiej Gniewkowo w dniu 30.04.2008r.

Protokół Nr XXII /2008

 

z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie, która odbyła się w dniu 30 kwietnia 2008r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.

 

      Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 1400 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Na obrady sesji o godzinie 1415 przybyła radna Lidia Lewandowska, a o godzinie 1500 radny Ryszard Pitera.(obecni byli wszyscy radni)

Lista obecności radnych  stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości  stanowi załącznik nr 2  do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:

1.Otwarcie  sesji, stwierdzenie  quorum,

2.Przyjęcie  porządku obrad.

3.Przyjęcie protokołu z XXI sesji Rady Miejskiej.

4. Informacja  Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.

przedstawi Burmistrz.

dyskusja.

przyjęcie informacji.

5.Sprawozdanie z wykonania budżetu w  roku 2007 oraz rozpatrzenie kwestii   związanych z absolutorium dla  Burmistrza Gniewkowa.

sprawozdanie przedstawi  p. Skarbnik  p. Dorota Rutkowska ,

opinię  Regionalnej Izby  Obrachunkowej o wykonaniu budżetu w roku 

    2007 przedstawi przewodniczący Komisji Rewizyjnej  p. Stanisław Tomczyk,

-   Wniosek Komisji Rewizyjnej  w sprawie  absolutorium  przedstawił  przewodniczący Komisji p. Stanisław Tomczyk

-   dyskusja,

-   przyjęcie sprawozdania.

-   projekt uchwały w sprawie   absolutorium  dla Burmistrza za rok 2007  

  przedstawi przewodniczący Komisji Uchwał p. Aleksander Pułaczewski.

-   przyjęcie uchwały.

6. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a/. zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy     Gniewkowo na rok 2008.

 -   projekt uchwały  przedstawi Skarbnik p. Dorota  Rutkowska .

-dyskusja,

przyjęcie  uchwały.  

b/. sprzedaży nieruchomości gruntowych położonych w Gniewkowie przy ul. Moniuszki.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

c/. zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Gniewkowo

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

d/.przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gniewkowo.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

e/. zmiany Statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i  Rekreacji w Gniewkowie.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

f/. utworzenia Miejsko Gminnej Biblioteki Publicznej w Gniewkowie.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

g/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąbolin na lata 2007-2013”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

h/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kijewo na lata 2007-2013”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

i/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Markowo na lata 2007-2013”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

k/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości  Skalmierowice na lata 2007-2013”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

l/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości  Wierzbiczany na lata 2007-2013”.

-   projekt uchwały  przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,

-   dyskusja,

-   przyjęcie  uchwały.

7.Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

8. Wolne głosy ,  wnioski.

9.Zamknięcie  obrad. 

 

Ad.2  Przyjęcie porządku obrad.

 Przewodniczący Janusz Kozłowski  poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Po czym  zaproponował odstąpienie od jego  czytania. Propozycja  została przyjęta. Przewodniczący J. Kozłowski  przedstawił wniosek Burmistrza  by do porządku obrad wprowadzić trzy projekty uchwał. Po czym   każdy projekt uchwały poddał po głosowanie w obecności 13 radnych w następującej  kolejności:

1. projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki na 43/6 znajdującej się przy ul. Cmentarnej w Gniewkowie

Po przedstawieniu   nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie wprowadzeniem do porządku  wnioskowanego projektu  uchwały. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem powyższego projektu uchwały do porządku obrad.

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wprowadzony do  porządku obrad i będzie realizowany w punkcie 6 ppkt. „ł”.

 

2. projekt uchwały w sprawie zmiany do uchwały rady Miejskiej w Gniewkowie  Nr XIX/160/2008 z dnia 27 lutego w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu

Po przedstawieniu wniosku nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie nad wprowadzeniem do porządku  wnioskowanego projektu  uchwały. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem powyższego projektu uchwały do porządku obrad.

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wprowadzony do  porządku obrad i będzie realizowany w punkcie 6 ppkt. „m”.

 

3. projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Gniewkowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa na Soli.Nie było uwag  po przedstawieniu wniosku i zostało przeprowadzone głosowanie nad wprowadzeniem do porządku  wnioskowanego projektu  uchwały. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem powyższego projektu uchwały do porządku obrad.

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wprowadzony do  porządku obrad i będzie realizowany w punkcie 6  ppkt. „n”.

 

Następnie Przewodniczący J. Kozłowski zapytał czy radni mają wnioski, uwagi inne propozycje do porządku obrad. Nie było wniosków, propozycji zmian do porządku obrad.

Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 13 radnych nad przyjęciem porządku obrad  po wprowadzonych zmianach. Porządek obrad z naniesionymi zmianami został przyjęty jednogłośnie.

Na obrady sesji przybyła radna Lidia Lewandowska o godzinie 14 15.

Ad 3.Przyjęcie protokołu z  XXI  sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół  Nr XXI/2008 sesji odbytej  w dniu  31.03.2008r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi, zastrzeżenia. Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy ktoś z radnych ma uwagi do protokołu. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski  zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja  została  przyjęta. Po czym Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 14 radnych nad przyjęciem protokółu z Nr XXI/2008 z sesji odbytej w dniu 31.03.2008r., który zostały przyjęty jednogłośnie. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XVIII/2008 został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.

 

Ad 4. Informacja  Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Burmistrza p. Adama Roszaka o przedstawienie informacji z pracy za okres międzysesyjny.

 Burmistrza p. Adam Roszak przedłożył informacje o działaniach realizowanych w okresie kwietnia 2008 roku. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że informacja była pełna i stąd nie było uwag, zapytań. Po czym przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem informacji w obecności 14 radnych. Informacja została przyjęta jednogłośnie.

Ad 4.Sprawozdanie z wykonania budżetu w  roku 2006 oraz rozpatrzenie kwestii związanych  z  absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Skarbnika Gminy  p.Dorotę Rutkowską o przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu w roku 2007.

Sprawozdanie z wykonania  budżetu za  rok 2007  stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. 

Pani Dorota Rutkowska  w skrócie przedstawiła  wykonanie budżetu za rok 2007. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu .

Następnie Przewodniczący J. Kozłowski poprosił przewodniczącego Komisji Rewizyjnej  p. Stanisława Tomczyka o przedstawienie opinii RIO oraz wniosku  Komisji w sprawie absolutorium.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  p. Stanisław Tomczyk poinformował, że  Komisja  po przeanalizowania  wykonania budżetu  za  rok 2007 zaopiniowała go pozytywnie i wystąpiła do Rady o udzielenie absolutorium Burmistrzowi  oraz wystąpiła do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy  Zespół w Toruniu o zaopiniowanie  wykonania budżetu  Gminy Gniewkowo za rok 2007  po czym przedstawił Uchwałę Nr 38/2007 Składu Orzekającego  Regionalnej Izby  Obrachunkowej Nr 4  w Bydgoszczy  z dnia 8.04.2008r. w  sprawie opinia o sprawozdaniu rocznym o przebiegu , wykonania budżetu Miasta i Gminy Gniewkowo. Uchwała RIO w/w stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy  Gniewkowo za 2007 rok. Kserokopia  przedstawionej   w/w uchwały stanowi załącznik nr 6  do niniejszego protokołu.

Po przedstawieniu  sprawozdania oraz opinii RIO  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję dotyczącą przedstawionych informacji.  Nie było chętnych do zabrania głosu , Przewodniczący  J. Kozłowski poinformował iż wykonanie budżetu było szczegółowo analizowane na wspólnym posiedzeniu  wszystkich komisji, wszystkie wątpliwości były wyjaśnione przez p. Skarbnik , p. Burmistrza i  przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu w roku 2007 w obecności 14 radnych. Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie 14 radnych opowiedziało się „za” przyjęciem omawianego sprawozdania.

 Po czym  poprosił  radnego Aleksandra Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie  udzielenia absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa za rok 2007.

Zanim  został przedstawiony projekt uchwały  w sprawie absolutorium Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej p. Stanisława Tomczyka o przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium.

Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej p. Stanisława Tomczyk poinformował, że Komisja po przeanalizowaniu wykonania budżetu za rok 2007 zaopiniowała go pozytywnie i wystąpiła do Rady o udzielenie absolutorium Burmistrzowi. Przedstawił wniosek Komisji rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy Gniewkowo za  2007 rok.

Po przedstawieniu powyższych informacji radny A. Pułaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza za rok 2007. Następnie Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Wobec powyższego Przewodniczący J. Kozłowski  stwierdził iż wyjaśnienia w czasie prac komisji były jasne, wyczerpujące stąd nie ma pytań i przystąpił do przeprowadzenia głosowania jawnego w obecności 14 radnych .

 

Uchwała Nr XXII/179/2008  w sprawie  udzielenia absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa za rok 2007 została przyjęta przy 14 głosach „za” (jednogłośnie). Nie było głosów przeciwnych ani wstrzymujących. Stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził , że uchwała została przyjęta jednogłośnie 14 radnych opowiedziało się za przyjęciem tej uchwały. Po czym pogratulował Burmistrzowi. Przypomniał iż uchwały w sprawie absolutorium rada podejmuje bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady gminy, ten wymóg formalny został zachowany.

Burmistrz p. Adam Roszak podziękował za  udzielone absolutorium. Pod kreślił iż jest to mandat, duża motywacja na przyszłość. Dodał iż wszelkie działania podejmowane , realizowane często pod presją będą się starać wykonywać  dobrze by te działania  były bardziej skuteczne. Plany przyjęte na ten rok mogą być tym momentem przełomowym gdzie nastąpią widoczne, efektywne zmiany odczuwalne w mieście i na terenie naszej gminy. Przewodniczący J. Kozłowski podziękował Burmistrzowi i przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

Ad 6. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a/. zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy     Gniewkowo na rok 2008.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił p.o. Skarbnika Gminy p. Dorotę  Rutkowską o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian do  Uchwały Nr XVI/119/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.

Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję w której głos zabrał radny J. Bożko zapytał czy dotacja dla szkoły w Gaskach jest dotacją czy subwencją, czy jest to jest dotacja i subwencja razem.

Burmistrz p. SA. Roszak wyjaśnił iż zgodnie z wcześniejszymi umowami  jest to dotacja plus subwencja. Stanowi to określoną kwotę w  budżecie. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu dotyczącego  tej uchwały. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 14 radnych.

Uchwała Nr XXII/180/2008 w sprawie  zmian do  Uchwały Nr XVI/119/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu  Gminy   Gniewkowo na rok 2008 została przyjęta przy 14 głosach „za” . Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

b/. sprzedaży nieruchomości gruntowych położonych w Gniewkowie przy ul. Moniuszki.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych położonych w Gniewkowie przy ul. Moniuszki.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny J. Bożko zapytał jeśli sprzedamy działki czy to nie będzie kolidowało z tymi co prowadzą handel. Burmistrz przypomniał iż na ostatniej sesji gdy był rozpatrywany wniosek  osób prowadzących handel , szczegółowo ta sprawę wyjaśniał. Podkreślił iż nie ma takiego zagrożenia , a wręcz przeciwnie ma poprawić bezpieczeństwo . Dojście będzie chodnikiem nie z jezdni. Będzie zakaz zatrzymywania i postoju, osoby handlujące będą mogły tam podjeżdżać swoimi pojazdami, spotyka się z tymi osobami i im wyjaśniał iż nie ma tam żadnego zagrożenia. Nie było chętnych do zabrania głosu i Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14 radnych.

 

Uchwała nr XXII/181/2008 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowych położonych w Gniewkowie przy ul. Moniuszki została przyjęta przy 12 głosach „za ”i 2 głosach przeciwnych. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

c/. zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Gniewkowo.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Gniewkowo.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14 radnych.

Uchwała nr XXII/182/2008 w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Gniewkowo została przyjęta przy 13 głosach „za” i 1 głosie przeciwnym. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta . Stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

 

d/. przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gniewkowo.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gniewkowo.

Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Radny A. Pułaczewski przekazał uwagi mieszkańców w tym  młodzieży iż my segregujemy śmieci do poszczególnych pojemników , a później podjeżdża jeden samochód i wrzuca  wszystko „do jednego wora” . Zapytał czy ta segregacja jest docelowa, czy te śmieci rzeczywiście segregujemy, czy to SA tylko pozory. Burmistrz odpowiadając na powyższe zapytanie poinformował iż to jest jakby trochę pozorowanie działań ponieważ efekt jest taki , że każdy odbiera że śmieci segregowane trafiają  do jednego pojazdu.  Na ten moment pod względem logistycznym firma nie ma innych możliwości. Segregowane śmieci w trzech pojemnikach zsypywane SA razem i potem trafiają do celowej segregacji, idą na stół sortowniczy i są jeszcze raz sortowanie. Punkt sortowniczy mamy w Inowrocławiu, jest to taka manufaktura. Duża rola jest ustawodawcy by te sprawy uregulować . Czekamy na wprowadzenie tz. Po datku śmieciowego . Te nasze zmiany zmierzają by odciążyć gminę ponieważ płaciliśmy po miesięcznie  2 tys. zł. Teraz koszt wzrósł, poprzez różne decyzje Urzędu marszałkowskiego koszt segregacji wzrósł. Umowę mamy podpisaną do końca maja. Płacimy 12 tys. zł, w skali roku są to bardzo duże pieniądze. Podkreślił iż problem ten rozwiąże ustawa która będzie nakładała podatek. Każdy  będzie płacił podatek, a Gminy , Związki Gmin będą zobowiązane do wywozu nieczystości i  nikt indywidualnie nie będzie płacił firmie bo każdy będzie opodatkowany.

Radny Przemysław Stefański zapytał czy nie było by zasadne wstrzymanie się z podjęciem tej uchwały ponieważ   teraz mamy pełno śmieci po rowach , a tak będą pełne rowy. Burmistrz  odpowiedział iż możemy odstąpić od podjęcia tej uchwały. Musimy sobie zdawać sprawę , że pieniądze zapisane w budżecie się kończą umowę mamy podpisaną do końca maja. Jeżeli byśmy się zdecydowali kontynuować dalej w tej formule to trzeba będzie wziąć pod uwagę, że musimy dokonać zmian w budżecie. W grę wchodzi kwota około 80-90 tys. zł.

Radny Bożko zapytał czy wszyscy właściciele nieruchomości wywożą  i płacą za śmieci. Burmistrz poinformował, że  komisja robi kontrole permanentnie. Największy problem jest teren gminy. Komisja jest powołana robi wybiórczo kontrole i różnie to wygląda. Problem  wynika też z tego , że wzrosły opłaty na wysypisku. Pojemnik , który do tej pory kosztował  6 zł to teraz jest 12 zł i to jest największy problem. Dodał iż ma nadzieję, że to się unormuje jak zmienią się przepisy.

Sołtys wsi Suchatówka p. Łucja Zagórska zapytała kto ma opróżniać małe  pojemniki rozstawione na wsi, co będzie wtedy jak nie będzie segregacji. Wysprzątali wokół wsi i nie chcieliby po raz kolejny zbierać butelek innych śmieci.

Burmistrz poinformował, że są to kosze na śmieci i mieszkańcy muszą jakoś reagować, a wywozi to firma według ustaleń wcześniejszych, systematycznie trzeba wywozić. Ten problem jest nie tylko u was bo śmieci są wrzucane w reklamówkach i te kosze są szybko zapchane.

Pan E. Berent poinformował , że robili porządki na wodach i zebrali śmieci około  400 kg. Na akwenie w Michałowie zaśmiecają turyści. Następnie zwrócił uwagę iż firma , która robiła ścieżkę rowerową w trzcinach porzucała folie, jego zdaniem każdy powinien zrobić po sobie porządek.

Burmistrz poinformował, że firma zrobi porządek , sprzątnie to co pozostawiali.

Prezes PK p. Mikołaj Bogdanowicz poinformował, że od 2009 roku będzie wzrost cen za nieczystości około 100 %. Podkreślił iż u nas śmieci nie są takie drogie. Do końca roku zapełni się nasze wysypisko i to spowoduje wzrost koszów za wywóz.

Na obrady sesji o godzinie 1500 przybył radny Ryszard Pitera.

Przewodniczący J. Kozłowski dodał iż problem że śmieciami jest duży, a przełożenie finansowe na mieszkańców spowoduje to , że będzie jeszcze większy. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/183/2008 w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gniewkowo została przyjęta przy 10 głosach „za” i 5 głosach wstrzymujących. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została podjęta. Stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

e/. zmiany Statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Gniewkowie.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany Statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Gniewkowie.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję zapytał czy ma ktoś z radnych  pytania w tym zakresie dodał iż ten projekt uchwały będzie się wiązał z następnym projektem. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/184/2008 w sprawie zmiany Statutu Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Gniewkowie została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

f/. utworzenia Miejsko Gminnej Biblioteki Publicznej w Gniewkowie.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie utworzenia Miejsko Gminnej Biblioteki Publicznej w Gniewkowie  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/185/2008 w sprawie utworzenia Miejsko Gminnej Biblioteki Publicznej w Gniewkowie została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

g/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąbolin na lata 2007-2013”.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Bąbolin  na lata 2007-2013 ”.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski  poinformował, że zmieniły się przepisy dotyczące planu odnowy miejscowości i trzeba te plany zrobić zgodnie ze wzorem. Podkreślił iż  zatwierdzenie planu przez Rade nie oznacza , że te plany  wszystkie plany będą realizowane , chodzi o pozyskiwanie środków  unijnych. Wnioski gdy będą składane  o środki do Urzędu  marszałkowskiego  potrzebna jest taka uchwała. Dodał iż obliczył , że trzy sołectwa by zabrały budżet gminy by to wszystko zrealizować ale ze względów formalnych, że zostały podjęte uchwały na zebraniach sołeckich, plany przedyskutowane  były na komisjach. Po tych wyjaśnieniach   otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych

Uchwała nr XXII/186/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości  Bąbolin na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

h/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kijewo na lata 2007-2013”. Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kijewo na lata 2007-2013 ”.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XVIII/187/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kijewo na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

i/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Markowo na lata 2007-2013”.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Markowo na lata 2007-2013 ”.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 14 radnych.( radny K. Smoła opuścił  salę obrad o godzinie 1510)

Uchwała nr XXII/188/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Markowo na lata 2007-2013” została przyjęta przy 14 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

j/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości  Skalmierowice na lata 2007-2013”.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Skalmierowice na lata 2007-2013 ”. (Na obrady powrócił radny K. Smoła o godzinie 1515) Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/189/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Skalmierowice na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

k/. zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości  Wierzbiczany na lata 2007-2013”.

 Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Wierzbiczany na lata 2007-2013 ”.  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/190/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Wierzbiczany na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

ł/. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki na 43/6 znajdującej się przy ul. Cmentarnej w Gniewkowie.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki na 43/6 znajdującej się przy ul. Cmentarnej w Gniewkowie.   Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/191/2008 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki na 43/6 znajdującej się przy ul. Cmentarnej w Gniewkowie została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

m/. zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Gniewkowie  Nr XIX/160/2008 z dnia 27 lutego w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany do uchwały rady Miejskiej w Gniewkowie  Nr XIX/160/2008 z dnia 27 lutego w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu. Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję.  Radny j. Bożko zapytał czy to jest dotacja czy pożyczka. Burmistrz wyjaśnił iż jest to dotacja, przypomniał iż to było szczegółowo wyjaśniane. Dotyczy to naszej miejscowości Wierzchosławice. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/192/2008 w sprawie zmiany do uchwały Rady Miejskiej w Gniewkowie  Nr XIX/160/2008 z dnia 27 lutego w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu została przyjęta przy 12 głosach „za” i 3 głosach przeciwnych. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została podjęta . Stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

n/. przystąpienia Gminy Gniewkowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa na Soli.

Przewodniczący  J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Gniewkowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa na Soli

  Po przedstawieniu projektu uchwały  Przewodniczący J. Kozłowski  wyjaśnił iż uchwała jest potrzebna by spełnić wymogi formalne by nasza gmina mogła przystąpić do tworzonego s towarzyszenia jako członka założyciela  by w przyszłości pozyskać środki unijne po czym otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski  przystąpił do przeprowadzenia  głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XXII/193/2008 w sprawie przystąpienia Gminy Gniewkowo do tworzonego Stowarzyszenia Lokalna Grupa na Soli  została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została podjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący J. Kozłowski ogłosił 5 minut przerwy. Po wznowieniu obrad przystąpił do realizacji  7 punktu porządku obrad.

Ad 7. Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

 

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o  zgłaszanie wniosków, interpelacji, a następnie Burmistrz o udzielenie odpowiedzi.

Radny Berent  w imieniu mieszkańców sołectwa Kawęczyn zwrócił się  o interwencję . Do mieszkańców dochodzą słuchy , że Zakład w Kawęczynie w przyszłości ma być zlikwidowany  i obawiają się o miejsca pracy. Pensjonariusze maja być umieszczeni w innych zakładach. Proszą mieszkańcy Burmistrza by poczynił kroki aby ten zakład istniał nadal.

Następnie poinformował, że zarząd PZW zakupił 2,5 tony narybku (karasia) i w okresie 19-20 kwietnia na jeziorze nowym zauważono, że w śladowych ilościach karaś ginie, około 200 sztuk wyciągnięto padniętego karasia. Zapytał czy by była możliwość by zbadano wodę. Nadmienił, że ryba gdyby była chora to by padła po wpuszczeniu do wody a to się zaczęło dziać po miesiącu.

Młodzież pyta czy czyni się coś by z naszego teren wywieźć pozostałości z eternitu( po Ceramie prawdopodobnie są pozostałości). Dzieci mówią, że pyłki z wiatrem się przenoszą i szkodzą obawiają się iż w przyszłości mogą mieć raka.

Na powyższe zapytania Burmistrz udzielił odpowiedzi . Poinformował, że w sprawie DPS w Kawęczynie pół  roku temu było spotkanie z dyrektorem DPS, członkiem zarządu Starostwa, był w DPS i również był radny p. Karol Smoła. Sytuacja  wygląda tak, że jest zapisane w strategii długofalowej.  Ma być dyslokacja pensjonariuszy  do Warzynna, Parchania innych miejscowości, ale to nie jest tak do końca. Myśmy pokazali , że na takie działania nie zawsze pozwalają przepisy, różne są schorzenia , różna niepełnosprawność, występują ubezwłasnowolnienia, to nie jest takie proste. Takich działań póki co nie ma, jest zapisane w planie długofalowym. Starosta ma powiadomić jak będą jakieś  działania- przymiarki podjęte.

Natomiast trudno się ustosunkować  do padających ryb. Burmistrz podkreślił iż sobie ceni ich działania , dbałość  zarybiają.  Zastanawiał się czy tych ryb nie jest w nadmiarze jak tak zarybiają. Wiosna jest i czy tak zwana przyducha nie powoduje śnięcia ryb, woda spływa jest jej mniej i tym samym miej tlenu. Laboratorium akredytowane na bieżąco kontroluje to co idzie z oczyszczalni. Czy jest zagrożenie w związku z powyższym i wszczynać alarm, czy spokojnie do tego podejść.

Radny E. Berent stwierdził iż nadmiaru ryb na pewno niema  bo są odławiane, jedna osoba może złowić do 5 kg ryb jednorazowo, może być to , że jest nowy narybek.

Burmistrz odniósł się do kwestii eternitu, poinformował iż  jest dyrektywa unijna, która mówi o roku 2032.Etermint uszkodzony jest szkodliwy. Jego jest sporo bo dawniej był stosowany masowo. Nie mamy środków na jego likwidację, ani dotacji na ten cel. Mamy przygotowany projekt  utylizacji . Azbest to nie tylko dachy ale mamy rury azbestowe  w instalacji wodociągowej ( pewien odcinek w mieście i na wsi) i tutaj jest problem. W momencie gdy będą środki uda  się jakoś  załatwić ,problem jest złożony bo większość dachów jest u osób fizycznych , nie ma do końca uregulowań. Niektórzy właściciele nieruchomości już teraz podejmują działania likwidacji dachów azbestowych. Firmy muszą mieć zezwolenia Starosty, opiniujemy takie wnioski . Na naszym terenie dwie firmy posiadają takie uprawnienia.

Radny J. Bożko jako przewodniczący kapituły zwrócił się by powrócić do wcześniejszej formy i odznaczenia  Honorowego Obywatela przyznawać pod koniec kadencji. Zgłoszono osiem osób i ma obawy , że sytuacja może się powtórzyć w roku następnym. Zgłosił wniosek by takie odznaczenia były przyznawane na koniec kadencji,  dopracować regulamin.

Przewodniczący J. Kozłowski poinformował, że generalnie nie zamierzają ogłaszać naboru pod koniec kadencji by uhonorować jeszcze kogoś, tylko raz w kadencji.

Radny T. Maciejczyk proponował by był uhonorowany jeden obywatel na kadencję   bez względu w jakim okresie by miał być ten honorowy obywatel wyłoniony. Rzeczywiście pojawiło się dużo  wniosków. Wybrać taki substytut  wprowadzić, jakiego działacza społecznego, który się mocno wyróżnił i zapotrzebowanie będzie wyczerpane. Jego zdaniem wiele wesołości wzbudziły niektóre uzasadnienia. Liczy , że kapituła podejdzie z powaga i wybierze osobę, która będzie godna tego zaszczytu.  Uzupełnił wniosek p. J. Bożko by był jeden honorowy obywatel w czasie kadencji.

Bożko  proponował by kapituła się zebrała i uściśliła regulamin, wówczas by łatwiej było rozpatrzyć.

Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że w czasie prac kapituły życie przyniosło niespodzianki i rzeczywiście należy przyjąć inne rozwiązania, uściślić. Nigdy nie zdarzyło się by było więcej zgłoszeń. Rozmowy trwają   by dopracować regulamin życiorys jest bardzo ważny ale chodzi by ten tytuł by nadawany za zasługi dla naszej gminy, o promocję, działalność na rzecz naszej gminy. Prace będą musiały potrwać bo dzisiaj nie jesteśmy w stanie zmienić tego regulaminu.

Radny Bożko dopowiedział, że otrzymali osiem wniosków i praktycznie to są życiorysy. Prosili o uzupełnienie o osiągnięcia ale w dalszym ciągu są życiorysy i wygląda to nieciekawie.

Przewodniczący J. Kozłowski zwrócił się z pytaniem do mecenasa  nie mamy terminu narzuconego że musimy wybrać Honorowego Obywatela Gminy czy musimy , jak to pod względem prawym jest.

Radca Prawny p. Kazimierz  Kolander odpowiedział, że wniosek padł i należy  go odnotować w protokole. Nie jest to przedmiotem obrad, nie musimy go głosować. Odnotować, że był taki głos p. przewodniczącego kapituły.

Przewodniczący J. Kozłowski upewnił się, że nie trzeba głosować. Pan K. Kolander  odpowiedział iż  wniosek padł i należy go odnotować. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził iż nie będzie głosowania . Prace trwają i zmiany w regulaminie należałoby wprowadzić uchwałą. Głos radnego Maciejczyka by jedna osoba była w czasie kadencji jest słuszny. Radny T. Maciejczyk  dopowiedział , że  chodzi by to odznaczenie miało jakąś rangę , by było trudno dostępne, przyznawane maksimum jedno na kadencję rady. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu w tym punkcie i Przewodniczący J. Kozłowski  przeszedł do realizacji 8 punktu obrad.

 

Ad 8. Wolne głosy ,  wnioski.

 

Pan Karol Smoła zapytał jak przebiegają konkursy na budowę świetlic.

 

Burmistrz p. A. Roszak poinformował iż  mieli informację , że mamy 50 % dofinansowania na drogi i tak przymierzamy się do tych bilansów finansowych, ostatnie decyzje wskazują na to , że będzie 500 tys. dofinansowania do drogi , Jak my mamy dwie drogi i wartość realizacji w zależności od długości wacha się w granicach 2-2,5 mln zł to  dofinansowanie jest to kropla w morzu. W naszym województwie jakoś dziwnie się poukładało, duże chęci, duże nadzieje. Na dzień dzisiejszy sprawa świetlic wygląda tak, że  ze względu na procedury rozstrzygnięcie konkursu będzie tak naprawdę w grudniu, ogłoszenie będzie na dniach, a realizacja tych zadań będzie dopiera w przyszłym  roku. Dodał iż jest opinia wielu firm, które obracają się  wokół tych środków unijnych , że nasze województwo jest najgorzej przygotowane, nasze RPO jest najgorzej przygotowane w kraju.

 Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do ustalenia terminu odbycia następnej sesji i zaproponował 20.05.2008r.  godz. 1400  i podał tematy jakie będą realizowane. Po czym  przypomniał iż w dniu dzisiejszym upływa termin składania oświadczeń majątkowych i ma taka informację iż wszyscy radni złożyli takowe oświadczenia.

 

  Ad. 9 Zamknięcie obrad.

Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący J. Kozłowski zamknął obrady XXII sesji Rady Miejskiej o godzinie 1600 .

 

Protokolant

Maria Graczyk

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 30.04.2008r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Maria Graczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 września 2008 09:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1833
19 września 2008 09:38 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika.
19 września 2008 09:37 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumnetu.