Protokoły z posiedzeń - archiwum

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady w dniu 29 grudnia 2008r.

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej Gniewkowo

 

Protokół

ze wspólnego posiedzenia wszystkich komisji Rady Miejskiej

w dniu 29 grudnia 2008 r.

 

      Posiedzenie otworzył i jemu przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej p. Janusz Kozłowski witając wszystkich przybyłych. Poinformował, iż celem posiedzenia jest zaopiniowanie spraw, które będą przedmiotem obrad sesji. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy radni za wyjątkiem radnego Tadeusza Maciejczyka.  Lista obecności stanowi załącznik do protokołu.

Pan Janusz Kozłowski zapytał czy będą omawiać sprawozdania z pracy za rok 2008 , czy ta sprawa będzie na sesji. Zdecydowano by  sprawozdania z pracy były przedstawione na sesji. Po czym przystąpiono do omawiania projektów uchwał, które maja być przedmiotem obrad sesji i p. Janusz Kozłowski poprosił skarbnika Gminy p. Dorotę Rutkowska o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian do Uchwały nr XVI/119/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2008.

Przedstawiony projekt uchwały stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po przedstawieniu projektu uchwały w dyskusji głos zabrał p. Przemysław Stefański i zapyta  o zmniejszone środki na ochronę zabytków.

Pani D. Rutkowska wyjaśniła, że było zaplanowane 30 tyś zł w tym na kościół Mikołaja 10 tys. i dla kościoła w Ostrowie 20 tys. zł. Nie mogła przekazać dla Ostrowa takiej kwoty gdyż uchwała z  2005 roku ogranicza możliwość przekazania większej kwoty. W uchwale jest zapis iż można przekazać kwotę 10 tys. zł na jeden kościół, stąd ta zmiana.

Pan Janusz Kozłowski  zapytał czy można wprowadzić zmianę zapisu w uchwale by nie było takich ograniczeń w przyszłości.

Sekretarz Gminy  p. Bogumiła Pęczkowska  dopowiedziała iż, nie musi być takie ograniczenie. Obecny zapis uniemożliwia przekazanie większej kwoty. Dajemy tyle na ile nas stać nie musi być takie ograniczenie, zostanie przygotowany projekt uchwały. Nie było więcej uwag, zapytań , projekt uchwały została zaopiniowany pozytywnie.

Następnie p. D. Rutkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie wydatków niewygasających z dniem 31 grudnia 2008roku. Wyjaśniła iż niektóre inwestycje nie zostaną wykonane w tym roku, a zgodnie z umowami mają być wykonane do 30 czerwca 2009 , są to zadania na kwotę 375.700 zł. Pan J. Bożko zapytał czy stacje uzdatniana wody finansujemy sami.

Z-ca Burmistrz p. Paweł Drzażdżewski odpowiedział iż  będzie pożyczka brana w Wojewódzkim Fundusz, teraz będzie wniosek.  Burmistrz p. A Roszak dopowiedział iż umorzenie może być do 30%. Nie było więcej  zapytań, uwag. Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie

Sekretarz Gminy p. Bogumiła Pęczkowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Miejsko- Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii na rok 2009. Szczegółowo omówiła harmonogram zadań. Projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu. Poinformowała iż chcą wyremontować w Skalmierowicach lokal.  Stowarzyszenie Cordis chciałoby poprowadzić świetlicę w Skalmierowicach i nie powinno być przeszkód, w Wierzbiczanach robią to dobrze.

Pan J. Bożko zapytał czy kwota zaplanowana na wyjazdy, obozy  wystarczy.

Pani B. Pęczkowska wyjaśniła iż powinno starczyć,  plan jest na podstawie  roku ubiegłego, ale jeśli braknie to w trakcie roku są środki przenoszone. Jeżeli z tego roku  zostaną środki to w przyszłym roku będzie zwiększenie tylko po stronie wydatków.

Pan Przemysław Stefański poruszył kwestię świetlic socjoterapeutycznych i  aplikowania wniosków, niektóre  przymierzają się wystąpienia,  przygotowują wnioski. Cordis chce dla Skalmierowic wystąpić. Pan J. Bożko  zauważył iż nie wszystkie świetlice mogą wystąpić , a tylko te które działają jako stowarzyszenia, a Cordis jest stowarzyszeniem więc może.

Pani B. Pęczkowska  potwierdziła powyższe stwierdzenie, Cordis jest stowarzyszeniem  i może aplikować, a świetlice działające przy szkołach nie mogą. Pan Bożko dodał iż świetlice działające przy szkołach by mogły  wystąpić o rejestrację. Pan J. Kozłowski potwierdził i dopowiedział , że trzeba mieć NIP , REGON, własne konto tak jak stowarzyszenie, przy aplikowaniu środków jest to konieczne.

Pani B. Pęczkowska wyjaśniła iż chodzi o nowopowstające, lub jeśli by była rozszerzona działalność, nie te które istnieją, a przy szkołach potrzeba by była ale nie ma takich możliwości.

Pan M. Tyburek poruszył kwestie płatności za izbę wytrzeźwień.

Pani B. Pęczkowska poinformowała, że w tym roku zapłaciliśmy nie całe 300 zł a zaplanowane  było 10 tys. zł. Jest większa ściągalność chociaż rozciąga się w czasie.

Burmistrz dopowiedział, że została zmieniona umowa, my z klucza płacimy około20 tys. zł, nie ponosimy innych kosztów, tak była zawarta umowa .

Nie było więcej uwag, zapytań. Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.

Następnie p. B. Pęczkowska  przedstawiła projekt uchwały w sprawie  rocznego planu potrzeb w zakresie prac społeczno użytecznych. Poinformowała, że prace są organizowane od kilku lat, organizuje M-GOPS.  Zatrudnione są przeważnie kobiety, które nie mogą pozwolić sobie na pracę codzienne po osiem godzin. Ustalono  by praca była 10 godzin tygodniowo. Dzienne wykonywanie prac jest ustalane indywidualnie

Pan A. Pułaczewski zapytał czy ten limit zatrudnienia 10 kobiet jest sztywny.

Pani B. Pęczkowska odpowiedziała iż nie ma tak dużo chętnych, jeśli będzie  większe zapotrzebowanie to można zmienić uchwałę.

Pan P. Stefański dopowiedział, że nie wszystkie gminy są zainteresowane tą formą zatrudnienia . Urząd Pracy liczy na nadzór, opiekę. Osiem gminy chce roboty publiczne. Dodał , że sołtysi gdyby się dobrze rozejrzeli, to w każdej wsi by wyszukali po 2-3 osoby.  Burmistrz dodał, że jak zaistnieją potrzeby to wówczas by się zmieniło ilość osób .

Pan A. Pułaczewski sugerował, że na sesji trzeba by sołtysom powiedzieć o tych możliwościach bo nie wszyscy o tym wiedzą.

Pan P. Stefański poinformował iż p. sołtys ze Skalmierowic była bardzo zainteresowana, faktycznie  dużo osób o tym nie wie. Jest to z korzyścią dla nas.

Burmistrz dopowiedział iż jest to korzystne ponieważ robią drobne porządku, usuwają krzewy, prace nie bardzo uciążliwe, dla wsi ważne i widać co zostało zrobione.

To stanowisko poparł p. Janusz Kozłowski, potwierdził iż nie wszyscy wiedzą i trzeba o tym poinformować. Sołtys musi egzekwować wykonanie, powinno im zależeć by była taka osoba zatrudniona do drobnych prac porządkowych, w świetlicy.

Pani B. Pęczkowska poinformowała, że dokumentacje prowadzi GOPS. Do sołtysa należy nadzór, wyegzekwowanie pracy. Wykonywane są drobne prace porządkowe, efekty są od razu widoczne.

Pan P. Stefański potwierdził, że efekt społeczny widać , ale musi się do tego osoba nadawać, nie wszyscy się nadają do tego rodzaju prac. Projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.

Pan J. Kozłowski  otworzył dyskusję, wolne głosy, wnioski zapytania.

Pan A.  Pułaczewski  poruszył kwestię remontu ul. Dworcowej . Warto  się temu przyjrzeć i przy tej okazji podłączyć kanalizacje do wszystkich posesji, część posesji ma kanalizację pozarywaną ( posesja przy  Dworcowej 14).

Burmistrz stwierdził, że taki sygnał do niego nie dotarł, jeśli są awarie to muszą być usunięte.

Pan A. Pułaczewski  dopowiedział, że rozmawiał z Prezesem, oni nie mają pieniędzy, a to się rozleciało ze starości. Podkreśli iż problem w tym, że nie ma pieniędzy, a to jest od lat nie jest związane z awarią.

Burmistrz odpowiedział iż odnotował i będzie rozmawiał w tej sprawie

Pani Urszula Szarpatowska podziękowała za pomoc w przygotowaniu  szopek.

Pan P. Stefański zapytał o sprawę oświetlenia Więcławic na jakim to jest etapie. Następnie zwrócił się o udostępnienie mapek tamtych gdzie są skwerki by znana była numeracja.

Pan E. Berent zapytał czy ul. Pająkowskiego była dokładnie skanalizowana.

Burmistrz poinformował, że w ramach korekty dwie studzienki  zostały zrobione.

Pan A. Pułaczewski poruszył kwestię oświetlenia. Na ul. Parkowej często światła się nie palą, natomiast na ul. Krótkiej nie ma w ogóle lamp, zrobić chociaż jeden punkt koło p. Sawy po prawej stronie.

Burmistrz p. A. Roszak poinformował iż zna ta sprawę, działania będą podjęte.

Pani L. Lewandowska w imieniu kombatantów  podziękowała za pomieszczenia, nie będą mogli korzystać gdyż ciężko im wchodzić po schodach.

Burmistrz  deklarował, iż będzie  można pomyśleć przy adaptacji GOK  ale to też będzie na pietrze, nie ma pomieszczeń na parterze.

 Pan J. Bożko zauważył iż tam będzie winda.

Nie było więcej osób chętnych do zabrania głosu. Pan J. Kozłowski zamknął posiedzenie wobec wyczerpania porządku.

 

Protokolant

 

Maria Graczyk

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 29.12.2008r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Maria Graczyk
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 stycznia 2009 10:42
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1773
27 stycznia 2009 10:42 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu.