
ZŁĄCZNIKI
1.
Zał. nr 7
Budowa boiska sportowego do gry w koszykówkę w m. Lipie gm.Gniewkowo.
Przedmiar robót
1. Roboty ziemne
SST 01
CPV 45111200-0
1.1 Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej- humusu, za pomocą spycharek. Grubość warstwy do 15 cm
420,00 m2
SST 01
CPV 45111200-0
1.2 Usuwanie warstwy ziemi urodzajnej -humusu, z a pomocą spycharek. Dodatek za każde dalsze
5 cm grubości warstwy
420,00 m2
SST 01
CPV 45111200-0
1.3.Rozścielenie ziemi urodzajnej spycharkami na terenie płaskim
420,00 m2
2. Podbudowa
SST 02
CPV –29814330-0
2.1 Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni.
Kategoria gruntu I-IV
420,00 m2
SST 02
CPV – 29814330-0
2.2 Podbudowy betonowe z dylatacją. Grubość warstwy po zagęszczeniu 12 cm
420,00 m2
SST 02
CPV – 29814330-0
2.3 Podbudowy betonowe z dylatacją. Dodatek -za każdy dalszy 1 cm
420,00 m2
3. Boisko z kostki brukowej grub. 6 cm 28x15
SST 02
CCV – 29814330-0
3. 1.Nawierzchnie z kostki betonowej szarej o grubości 6 cm układanej na podsypce cementowo-piaskowej
420,00m2
SST 02
CPV –29814330-0
3.2 Nawierzchnie z kostki betonowej kolorowej o grubości 6 cm układanej na podsypce cementowo - piaskowej
420,00 m2
4. Obrzeża
SST 02
CPV 29814330-0
4.1 Obrzeża betonowe o wymiarach 30 x 8 cm na podsypce cementowo- piaskowej spoiny wypełnione zaprawą cementową
86,00m
SST 02
CPV 29814330-0
4.2 Lawy betonowe z oporem pod krawężniki
0,00 m
5. Malowanie linii boisk
SST 03
CPV 45442100-8
5.1 Oznakowanie poziome jezdni farbą chlorokauczukową, linie segregacyjne i
krawędziowe,ciągle malowane ręcznie 20,00m 2
6. Osprzęt sportowy
SST 03
CPV 93950000-2
6.1 Koszykówka: konstrukcja + tablica + obręcz + siatka
2,00 kpl.
STT 03
CPV 93950000-2
6Siatka na słupkach stalowych- piłkochwyt o długości 15 m wysokość 3,0m
2,00 kpl.
____________________________________________________
2.
Zał. nr 9
SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH
SST 02, SST 03, SST 04
-SST 02 UKŁADANIE NAWIERZCHNI CHODNIKÓW Z OBRZEZAMI – Kod CPV 29814330-0
-SST 03 ROBOTY MALARSKIE – Kod CPV45442100-8
-SST 04 ROBOTY ŚLUSARSKIE – Kod CPV 93950000-2
1. Wstęp
1.1. Przedmiot SST.
Przedmiotem niniejszej szczegółowej specyfikacji technicznej są wymagania dotyczące wykonania
i odbioru robót związanych z ułożeniem obrzeży betonowych 30 x 8 cm ( 86 m) na ławie betonowej z betonu B- 10 wokół boiska do koszykówki oraz malowanie linii boiska farbą chlorokauczukową.
1.2. Zakres stosowania SST.
Szczegółowa specyfikacja techniczna jest stosowana jako dokument przetargowy i kontraktowy przy
zlecaniu i realizacji robót wymienionych w pkt. 1.1.
1.3. Zakres robót objętych SST.
Roboty , których dotyczy specyfikacja, obejmują wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu
wykonanie boiska do koszykówki
Ułożenie obrzeży betonowych 30 x 8 cm na ławie betonowej z betonu B-10,
Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej K- 7 bez bazy ( firmy KAMAL z Pakości) na posypce piaskowo-cementowej o wymiarach 28,00 x 15,00 m,
Malowanie linii boisk farbą chlorokauczukową,
1.4. Określenia podstawowe.
Określenia podane w niniejszej SST są zgodne z obowiązującymi odpowiednimi normami.
1.5. Ogólne wymagania dotyczące robót.
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za zgodność z dokumentacją
projektową, SST i poleceniami koordynatora i inspektora nadzoru.
2. Materiały
2.1. Elementy betonowe
obrzeża betonowe o wymiarach 30 x 8 cm,
kostka betonowa K- 7 bez fazy 9 firmy KAMAL z Pakości)
2.2. Linie boisk
farba chlorokauczukowa
3. Sprzęt
Roboty związane z wykonaniem obrzeży betonowych, wykonaniem boiska z kostki betonowej K-7 i malowanie linii boisk, mogą być wykonywane ręcznie lub mechanicznie przy użyciu dowolnego typu sprzętu.
4. Transport
Materiały na budowę powinny być przewożone odpowiednimi środkami transportu, żeby uniknąć
trwałych odkształceń oraz zgodnie z przepisami BHP i ruchu drogowego.
5. Wykonanie robót
5.1. Obrzeże betonowe o wymiarach 30 x 8 cm na ławie betonowej ,
5.2. Wykonanie podbudowy z 10 cm warstwy betonu B- 10,
5.3. Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej K-7 bez fazy,
5.4 Malowanie linii na boisku farbą chlorokauczukową,
6. Kontrola jakości robót
6.1. Ogólne zasady kontroli jakości robót
Badania kontrolne obejmują cały proces budowy od okresu przygotowawczego (badania
zgromadzonych materiałów) poprzez etap budowy (produkcja i wbudowanie mieszanek), aż do
badań końcowych (jakość wykonanej nawierzchni).
7. Odbiór robót
7.1. Ogólne zasady odbioru robót ,
Roboty uznaje się za wykonane zgodnie ze Specyfikacją, jeżeli ich jakość i ilość jest zgodna ze
Specyfikacją i poleceniami koordynatora.
W przypadku stwierdzenia usterek, Koordynator ustali zakres wykonania robót poprawkowych, które Wykonawca wykona na własny koszt w terminie ustalonym z koordynatorem..
8. Kontrola jakości
ułożonych obrzeży betonowych 30 x 8 cm na ławie betonowej
wykonanie nawierzchni z kostki K-7
pomalowanych linii boisk,
wykonanie podbudowy z 10 cm warstwy betonu BN-10,
9. Obmiar robót
Jednostkami obmiaru są:
obrzeża betonowe -m ułożonego obrzeża
podbudowa z betonu – m2
boisko do koszykówki -m2.
10. Odbiór robót
Roboty podlegają zasadom odbioru robót zanikających, oraz odbiorowi końcowemu.
11. Podstawa płatności
Wg zapisów zawartych w Ogólnej specyfikacji wykonania i odbioru robót
12. Przepisy - normy
PN~EN 206-1:2003 Beton.
PN-EN 196~1:1996 Cement. Metody badań. Oznaczenie wytrzymałości.
PN-EN 196-3:1996 Cement. Metody badań. Oznaczenia czasów wiązania i stałości objętości.
PN-EN 196~6:1997 Cement. Metody badań. Oznaczenie stopnia zmielenia.
PN-90/B-30000 Cement portlandzki.
PN-88/B-32250 Woda do betonu i zapraw.
PN-B-06050: 1999 Roboty ziemne budowlane. Wymagania w zakresie wykonywania i badania przy odbiorze.
PN-86/B-02480 Grunty budowlane. Określenia. Symbole. Podział i opis gruntów.
BN~ 77/8931-12 Oznaczanie wskaźnika zagęszczenia gruntów.
PN~85/B-04500 Zaprawy budowlane. Badania cech fizycznych i wytrzymałościowych.
PN-EN 1008:2004 Woda zarobowa do betonu. Specyfikacja pobierania próbek.
PN-EN 13139:2003 Kruszywa do zaprawy-
PN-C-81911:1997 Farby epoksydowe do gruntowania odporne na czynniki chemiczne.
PN-C-81608:1998 Farby chlorokauczukowe.
PN-B-06200:2002 Konstrukcje stalowe budowlane. Warunki wykonania i odbioru.
PN-EN 10025:2002 Wyroby walcowane na gorąco z niestopowych stali konstrukcyjnych,
____________________________________________________
3.
Zał. nr 9
SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH
SST 01
Kod PCV 45111200-0
ROBOTY W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA TERENU POD BUDOWĘ I ROBORY ZIEMNE
1. Wstęp
1.1. Przedmiot
Przedmiotem S.S.T. są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót ziemnych w gruntach gruntach-V kategorii przy realizacji zadania pn. Budowa boiska sportowego w miejscowości Lipie gm. Gniewkowo- boisko do koszykówki, S.T. stanowi dokument pomocniczy przy realizacji i odbiorze.
1.2. Zakres stosowania SST
Szczegółowa specyfikacja techniczna (SST) stosowana jest jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu i realizacji robót ziemnych przy wykonywaniu wykopów pod fundamenty obiektów budowlanych kubaturowych.
1.3. Zakres robót objętych SST
Ustalenia zawarte w niniejszej specyfikacji dotyczą prowadzenia robót ziemnych w czasie budowy boiska do koszykówki, obejmują usunięcie ziemi urodzajnej o gr. 25 cm., wyprofilowanie oraz zagęszczenie gruntu rodzimego.
Zakres robót obejmuje:
-usunięcie ziemi urodzajnej o grubości 25 cm z terenu projektowanej płyty boiska z rozścieleniem w kierunku rowu,
-wyprofilowanie i zagęszczenie gruntu rodzimego,
-wykonanie podbudowy z 10 cm warstwy betonu B-10,
1.4. Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z dokumentacja projektową SST i poleceniami Inspektora nadzoru Koordynatora Zamawiający w terminie określonym w dokumentach umowy przekaże Wykonawcy teren budowy wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami prawnymi administracyjnymi, lokalizacje i współrzędne punktów głównych obiektu oraz reperów.
Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanych mu punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na własny koszt.
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót oraz za zgodność z dokumentacją techniczną, ogólna specyfikacją techniczną SST i poleceniami inspektora nadzoru i koordynatora.
2. Materiały (grunty)
2.1. Przechowywanie i składowanie materiałów
Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu gdy będą one potrzebne do robót, były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwość do robót i były dostępne do kontroli przez inspektora nadzoru.
Miejsca czasowego składania materiałów będą zlokalizowane w obrębie terenu budowy w miejscach uzgodnionych z Inspektorem nadzoru lub poza terenem budowy w miejscach zorganizowanych przez Wykonawcę.
2.2. Zasady wykorzystania gruntów
Grunty uzyskane przy wykonaniu wykopów powinny być przez Wykonawcę wykorzystane w maksymalnym stopniu do zasypek . grunty przydatne do budowy nasypów mogą być wywiezione poza teren budowy tylko wówczas, gdy stanowią nadmiar objętości robót ziemnych i za zezwoleniem Inspektora nadzoru.
Jeżeli grunty przydatne, uzyskane przy wykonywaniu wykopów, nie będących nadmiarem objętości robót ziemnych, zostały za zgoda Inspektora nadzoru wywiezione przez Wykonawcę poza teren budowy z przeznaczeniem innym niż budowa nasypów lub wykonanie prac objętych kontraktem, Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia równoważnej objętości gruntów przydatnych ze źródeł własnych, zaakceptowanych przez Inspektora nadzoru.
Zapewnienie terenów na odkład należy do obowiązków Zamawiającego, o ile nie określono tego inaczej w kontrakcie.
3. Sprzęt
3.1. Sprzęt do robót ziemnych
Wykonawca przystępujący do wykonywania robót ziemnych powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu do:
- odspajania i wydobywania gruntów (narzędzia mechaniczne, młoty pneumatyczne,
zrywarki, koparki, ładowarki),
- jednoczesnego wydobywania i przemieszczania gruntów (spycharki, zgarniarki,
równiarki),
- transportu mas ziemnych (samochody wywrotki, samochody skrzyniowe, taśmociągi
itp.),
- sprzętu zagęszczającego (walce, ubijaki, płyty wibracyjne itp.).
4. Transport gruntów
Wybór środków transportowych oraz metod transportu powinien być dostosowany do kategorii gruntu (materiału), jego objętości, technologii odspajania i załadunku oraz odległości transportu. Wydajność środków transportowych powinna być ponadto dostosowana do wydajności sprzętu stosowanego do urabiania i wbudowania gruntu (materiału).
5. Wykonanie robót
5.1. Ogólne zasady wykonania robót
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z dokumentacja projektową, wymaganiami SST, PZJ, projektu organizacji robót oraz poleceniami Inspektora nadzoru lub Koordynatora.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za dokładne wytyczenie w planie i wyznaczenie wysokości wszystkich elementów robót zgodnie z wymiarami i rzędnymi określonymi w dokumentacji projektowej lub przekazanymi na piśmie przez Inspektora nadzoru. Następstwa jakiegokolwiek błędu spowodowanego przez Wykonawcę w wytyczeniu i wyznaczeniu robót zostaną, jeśli wymagać tego będzie Inspektor nadzoru, poprawione przez Wykonawcę na własny koszt.
Sprawdzenie wytyczenia robot lub wyznaczenia wysokości przez Inspektora nadzoru nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za ich dokładność.
Decyzje Inspektora nadzoru dotyczące akceptacji lub odrzucenia materiałów i elementów robót będą oparte na wymaganiach sformułowanych w dokumentach umowy, dokumentacji projektowej i w SST, a także w normach i wytycznych. Przy podejmowaniu decyzji Inspektor nadzoru uwzględni wyniki badań materiałów i robót, rozrzuty normalnie występujące przy produkcji i przy badaniach materiałów, doświadczenia z przeszłości, wyniki badań naukowych oraz inne czynniki wpływające na rozważana kwestię.
6. Kontrola jakości robót
6.1. Ogólne zasady kontroli jakości robót
6.1.1. Program zapewnienia jakości
Do obowiązków wykonawcy należy opracowanie i przedstawienie do aprobaty Koordynatora i inspektora nadzoru programu zapienienia jakości, w którym przedstawi on zamierzony sposób wykonania robót, możliwości techniczne, kadrowe i organizacyjne gwarantujące wykonanie robót zgodnie z dokumentacja projektową SST oraz poleceniami i ustaleniami przekazanymi przez Koordynatora lub inspektora nadzoru.
6.2. Zasady kontroli jakości robót
Celem kontroli robót będzie takie sterowanie ich przygotowaniem i wykonaniem, aby osiągnąć założoną jakość robót.
Wykonawca jest odpowiedzialny za pełna kontrole robót i jakość materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót.
7. Obmiar robót
7.1. Ogólne zasady obmiaru robót
Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres wykonywanych robót, zgodnie z dokumentacja projektowa i SST, w jednostkach ustalonych w przedmiarze.
Obmiaru robót dokonuje Wykonawca po pisemnym powiadomieniu Inspektora nadzoru lub Koordynatora o zakresie obmierzanych robót i terminie obmiaru, co najmniej na 3 dni przed tym terminem.
Wyniki obmiaru będą wpisane do książki obmiarów.
Długość pomiędzy wyszczególnionymi punktami skrajnymi będą obmierzone poziomo wzdłuż linii osiowej.
Jeśli SST właściwe dla danych robót nie wymagają inaczej, objętości będą wyliczone w m3 jako długość pomnożona przez średni przekrój wg objętości wykopu w stanie rodzinnym.
7.2. Urządzenia i sprzęt pomiarowy
Wszystkie urządzenia i sprzęt pomiarowy, stosowane w czasie obmiaru robót będą zaakceptowane przez Inspektora nadzoru lub Koordynatora.
Urządzenia i sprzęt pomiarowy zostaną dostarczone przez Wykonawcę
Wszystkie urządzenie pomiarowe będą przez Wykonawcę utrzymane w dobrym stanie, w całym okresie trwania robót.
7.3. Czas przeprowadzenia obmiaru
Obmiary będą przeprowadzone przed częściowym lub ostatecznym odbiorem odcinków robót, a także w przypadku występowania dłuższej przerwy w robotach.
Obmiar robót zanikających przeprowadza się w czasie ich wykonywania.
Obmiar robót podlegających zakryciu przeprowadza się przed ich zakryciem.
Roboty pomiarowe do obmiaru oraz nieodzowne obliczenia będą wykonane w sposób zrozumiały i jednoznaczny.
8. Odbiór robót
Rodzaje odbiorów robót
Roboty podlegają następującym etapom odbioru:
a) odbiorowi robót zanikających i ulegających zakryciu,
b) odbiorowi częściowemu,
c) odbiorowi ostatecznemu.
9. Podstawa płatności
Podstawą płatności jest cena jednostkowa skalkulowana przez Wykonawcę za jednostkę obmiarowi ustalona dla danej pozycji kosztorysu ofertowego.
10. Przepisy związane
10.1. Normy
1. PN-B-02480 Grunty budowlane. Określenia. Symbole. Podział i opis gruntów
2. PN-B-04452 Grunty budowlane. Badania polowe.
3. PN-B-04481 Grunty budowlane. Badania próbek gruntów.
4. PN-B-04493 Grunty budowlane. Określenie kapilarności biernej.
5. BN-77/8931-12 Oznaczenia wskaźnika zagęszczenia gruntu.
6. PN-B-06050 Roboty ziemne budowlane. Wymagania w zakresie wykonywania i
badania przy odbiorze.
10.2. Inne dokumenty
[1] Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2002 r. Nr 106 poz. 1126) z
późniejszymi zmianami (ostatnia zmiana z 2003 r. Dz. U. Nr 80 poz. 718).
[2] Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26.06.2002 r. w sprawie dziennika budowy,
montażu i rozbiórki tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące
bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2002 r. Nr 108 poz. 953).
[3] Rozporządzenie ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 48 poz.
401).
____________________________________________________
4.
Zał.nr8
Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
S T– 00. CPV 45000000-7
WYMAGANIA OGÓLNE
341- 19/2006
Budowa boiska sportowego w miejscowości Lipie gm.Gniewkowo – boisko do koszykówki.
1. WSTĘP
Obiekt zlokalizowany został na działce nr 66/1, we wsi Lipie.
Na całość zadania składają się: boisko do koszykówki o wymiarach15,00 x 28,00 m
1.1. Przedmiot Specyfikacji Technicznej
Specyfikacja Techniczna ST-00 - Wymagania Ogólne odnosi się do wymagań wspólnych dla poszczególnych wymagań technicznych dotyczących wykonania i odbioru Robót, które zostaną wykonane w ramach zadania:
Budowa boiska sportowego w miejscowości Lipie gm.Gniewkowo- boisko do koszykówki.
1.2. Zakres stosowania ST
Specyfikacje Techniczne stanowią część Dokumentów Przetargowych i należy je stosować w zlecaniu i wykonaniu Robót opisanych w podpunkcie 1.1.
1.3. Zakres Robót objętych ST
Boisko do koszykówki o nawierzchni z kostki betonowej.
Zakres robót:
-usunięcie ziemi urodzajnej o grubości 25 cm z terenu projektowanej płyty boiska z rozścieleniem w kierunku rowu,
-wyprofilowanie i zagęszczenie gruntu rodzimego,
-wykonanie podbudowy z 10 cm warstwy betonu B-10,
-ułożenie obrzeży betonowych 30 x 8 cm na ławie betonowej z betonu B-10,
-wykonanie nawierzchni z kostki K-7 bez fazy ( firmy KAMAL z Pakości) na podsypce piaskowo- cementowej o wymiarach 28,00 x 15,00 m,
-obsadzenie konstrukcji koszy z tablicami i obręczą,
-malowanie linii boisk farbą chlorokauczukową
-obsadzenie słupków stalowych o śr. 70 mm o wysokości 3,0 m nad powierzchnią terenu rozpięcie linki stalowej ocynkowanej piłkochwytów zlokalizowanych za koszami ( w trakcie gry zawieszana będzie siatka z polipropylenu o oczkach 10 x 10 cm).
-nie przewiduje się drenażu.
1.3.1. Wymagania ogólne należy rozumieć i stosować w powiązaniu z niżej wymienionymi
Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi:
SST 01 Przygotowanie terenu pod budowę i roboty ziemne - CPV 45111200-0
SST 02 Układanie nawierzchni chodników z obrzeżami bet. CPV 29814330-0
SST 03 Roboty malarskie –CPV 45442100-8
SST 04 Roboty ślusarskie- CPV 93950000-2
1.3.2. Niezależnie od postanowień Warunków Szczególnych normy państwowe, instrukcje
i przepisy wymienione w Specyfikacjach Technicznych będą stosowane przez
Wykonawcę w języku polskim.
1.4. Ogólne wymagania dotyczące Robót
Wykonawca Robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz za ich zgodność z
Dokumentacją Projektową, ST i poleceniami koordynatora .
1.4.1. Przekazanie Terenu Budowy
Zamawiający w terminie określonym w umowie przekaże Wykonawcy Teren Budowy wraz ze
wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami prawnymi i administracyjnymi,
Dokumentacji Projektowej i komplety S T.
1.4.2. Dokumentacja Projektowa
Przetargowa Dokumentacja Projektowa będzie zawierać :
- projekt architektoniczno- budowlany wraz z opisem robót
- przedmiary robót
1.4.3. Zgodność Robót z Dokumentacją Projektową i ST
Dokumentacja Projektowa, Specyfikacje Techniczne oraz dodatkowe dokumenty przekazane
przez Koordynatora Wykonawcy stanowią część umowy (kontraktu), a wymagania
wyszczególnione choćby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte
były w całej dokumentacji.
Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w Dokumentacji Projektowej, a o ich wykryciu powinien natychmiast powiadomić Koordynatora, który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. W przypadku rozbieżności opis wymiarów ważniejszy jest od odczytów ze skali rysunków. Wszystkie wykonane Roboty i dostarczone materiały będą zgodne z Dokumentacją Projektową i ST.
Dane określone w Dokumentacji projektowej i w ST będą uważane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji. Cechy materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać bliską zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji.
W przypadku gdy materiały lub Roboty nie będą w pełni zgodne z Dokumentacją Projektową lub ST i wpłynie to na nie zadawalającą jakość elementu budowli, to takie materiały będą
niezwłocznie zastąpione innymi, a Roboty rozebrane na koszt wykonawcy.
1.4.4. Zabezpieczenie Terenu Budowy
Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia Terenu Budowy w okresie trwania realizacji budowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego Robót.
Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające, w tym ogrodzenia, poręcze, oświetlenie, sygnały i znaki ostrzegawcze, dozorców, wszelkie inne środki niezbędne do ochrony Robót. Koszt zabezpieczenia Terenu
Budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną.
1.4.5. Ochrona środowiska w czasie wykonywania Robót
Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia Robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. W okresie trwania budowy i wykańczania Robót Wykonawca będzie:
a) utrzymywać Teren Budowy i wykopy w stanie bez wody stojącej,
b) podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół Terenu Budowy oraz będzie unikać
uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub własności społecznej i innych, a wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu działania. Stosując się do tych wymagań, będzie miał szczególny wzgląd na:
1) Lokalizację magazynów, składowisk i dróg dojazdowych.
2) Środki ostrożności i zabezpieczenia przed:
a) zanieczyszczeniem zbiorników i cieków wodnych pyłami lub substancjami toksycznymi,
b) zanieczyszczeniem powietrza pyłami i gazami,
c) możliwością powstania pożaru.
1.4.6. Ochrona przeciwpożarowa
Wykonawca będzie przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej.
Wykonawca będzie utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy wymagany przez odpowiednie przepisy na terenie budowy oraz w maszynach i pojazdach.
Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako
rezultat realizacji Robót albo przez personel Wykonawcy.
1.4.7. Materiały szkodliwe dla otoczenia
Materiały, które w sposób trwały są szkodliwe dla otoczenia, nie będą dopuszczone do użycia. Nie dopuszcza się użycia materiałów wywołujących szkodliwe promieniowanie o stężeniu większym od dopuszczalnego, określonego odpowiednimi przepisami.
Materiały, które są szkodliwe dla otoczenia tylko w czasie Robót, a po zakończeniu Robót ich szkodliwość zanika, mogą być użyte pod warunkiem przestrzegania wymagań technologicznych wbudowania.
1.4.8. Ochrona własności publicznej i prywatnej
Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne.
2. MATERIAŁY
2.1. Źródła uzyskania materiałów
Co najmniej na trzy tygodnie przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do Robót, Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania tych materiałów i odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych oraz próbki do zatwierdzenia przez Kordynatora. Zatwierdzenie partii (części) materiałów z danego źródła nie oznacza automatycznie, że wszelkie materiały z danego źródła uzyskają zatwierdzenie.
2.2. Przechowywanie i składowanie materiałów
Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu gdy będą one potrzebne do Robót, były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwość do Robót i były dostępne do kontroli przez Koordynatora.
Miejsca czasowego składowania będą zlokalizowane w obrębie Terenu Budowy w miejscach uzgodnionych z Koordynatorem lub poza Terenem Budowy w miejscach zorganizowanych przez
Wykonawcę.
2.3. Materiały nie odpowiadające wymaganiom
Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną przez Wykonawcę wywiezione z Terenu Budowy.
Każdy rodzaj Robót, w którym znajdują się niezbadane i nie zaakceptowane materiały, Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i niezapłaceniem.
3. SPRZĘT
Wykonawca zobowiązany jest do używania tylko takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych Robót. Sprzęt używany do Robót powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy i odpowiadać pod względem typów i ilości wskazaniom zawartym w ST, PZJ lub projekcie organizacji Robót zaakceptowanym przez Koordynatora; w przypadku braku ustaleń w takich dokumentach sprzęt powinien być uzgodniony i zaakceptowany przez Koordynatora. Liczba i wydajność sprzętu będzie gwarantować przeprowadzenie Robót zgodnie z zasadami określonymi w Dokumentacji Projektowej, ST i wskazaniach Koordynatora w terminie przewidzianym umową.
Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonania Robót ma być utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. Wykonawca dostarczy Koordynatora kopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie sprzętu do użytkowania, tam gdzie jest to wymagane przepisami.
Jeżeli Dokumentacja Projektowa lub ST przewidują możliwość wariantowego użycia sprzętu przy wykonywanych Robotach, Wykonawca powiadomi Koordynatora o swoim zamiarze wyboru i uzyska jego akceptację przed użyciem sprzętu. Wybrany sprzęt, po akceptacji Koordynatora, może być później zmieniany bez jego zgody.
Jakikolwiek sprzęt, maszyny, urządzenia i narzędzia nie gwarantujące zachowania warunków umowy zostaną przez Inżyniera zdyskwalifikowane i niedopuszczone do Robót.
4. TRANSPORT
Wykonawca stosować się będzie do ustawowych ograniczeń obciążenia na oś przy transporcie materiałów/sprzętu na i z terenu Robót. Uzyska on wszelkie niezbędne pozwolenia od władz co do przewozu nietypowych ładunków i w sposób ciągły będzie o każdym takim przewozie
powiadamiał Koordynatora.
Wykonawca jest zobowiązany do stosowania tylko takich środków transportu, które nie wpłyną niekorzystnie na jakość wykonywanych Robót i właściwości przewożonych materiałów.
Wykonawca będzie usuwać na bieżąco, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia spowodowane jego pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do Terenu Budowy.
5. WYKONANIE ROBÓT
5.1. Ogólne zasady wykonywania Robót
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie Robót zgodnie z Umową oraz za jakość zastosowanych materiałów i wykonywanych Robót, za ich zgodność z Dokumentacją Projektową wymaganiami ST, PZJ, projektu organizacji Robót oraz poleceniami Koordynatora.
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za dokładne wytyczenie w planie i wyznaczenie wysokości wszystkich elementów Robót zgodnie z wymiarami i rzędnymi określonymi w Dokumentacji Projektowej lub przekazanymi na piśmie przez Koordynatora.
Następstwa jakiegokolwiek błędu spowodowanego przez Wykonawcę w wytyczeniu i wyznaczaniu Robót zostaną, jeśli wymagać tego będzie Koordynator, poprawione przez Wykonawcę na własny koszt. Sprawdzenie wytyczenia Robót lub wyznaczenia wysokości przez Koordynatora nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności za ich dokładność.
Decyzje Koordynatora dotyczące akceptacji lub odrzucenia materiałów i elementów Robót będą oparte na wymaganiach sformułowanych w Kontrakcie, Dokumentacji Projektowej i w ST, a także w normach i wytycznych. Przy podejmowaniu decyzji Koordynator uwzględni wyniki badań materiałów i Robót, rozrzuty normalnie występujące przy produkcji i przy badaniach materiałów, doświadczenia z przeszłości, wyniki badań naukowych oraz inne czynniki wpływające na
rozważaną kwestię. Polecenia Koordynatora będą wykonywane nie później niż w czasie przez niego wyznaczonym, po ich otrzymaniu przez Wykonawcę, pod groźbą zatrzymania Robót. Skutki
finansowe z tego tytułu ponosi Wykonawca.
6. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT
6.1. Zasady kontroli jakości Robót
Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę Robót i jakości materiałów. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontrol.Wykonawca będzie przeprowadzać pomiary i badania materiałów oraz Robót z częstotliwością zapewniającą stwierdzenie, że Roboty wykonano zgodnie z wymaganiami zawartymi w Dokumentacji Projektowej i ST.
6.2. Badania i pomiary
Wszystkie badania i pomiary będą przeprowadzone zgodnie z wymaganiami norm. W przypadku, gdy normy nie obejmują jakiegokolwiek badania wymaganego w ST, można stosować wytyczne krajowe, albo inne procedury, zaakceptowane przez Koordynatora.
6.3. Certyfikaty i deklaracje
Koordynator może dopuścić do użycia tylko te materiały, które posiadają:
certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych,
deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją określoną w pkt 1. i które spełniają wymogi Specyfikacji Technicznej.
1. W przypadku materiałów, dla których ww. dokumenty są wymagane przez ST, każda partia dostarczona do Robót będzie posiadać te dokumenty, określające w sposób jednoznaczny jej cechy.
2. Produkty przemysłowe muszą posiadać ww. dokumenty wydane przez producenta, a w razie potrzeby poparte wynikami badań wykonanych przez niego. Kopie wyników tych badań będą dostarczone przez Wykonawcę Koordynatorowi.
3. Jakiekolwiek materiały, które nie spełniają tych wymagań będą odrzucone.
7. OBMIAR ROBÓT
Obmiar Robót będzie określać faktyczny zakres wykonywanych Robót zgodnie z Dokumentacją Projektową i ST w jednostkach ustalonych w przedmiarze.
Jakikolwiek błąd lub przeoczenie (opuszczenie) w ilościach podanych w kosztorysie ofertowym lub w Specyfikacjach Technicznych nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ukończenia wszystkich Robót. Błędne dane zostaną poprawione według instrukcji Koordynatora na piśmie.
Obmiar gotowych Robót będzie przeprowadzony z częstością wymaganą do celu miesięcznej płatności na rzecz Wykonawcy lub w innym czasie określonym w umowie lub oczekiwanym przez
Wykonawcę i Koordynatora.
8. ODBIÓR ROBÓT
Odbioru Robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności
Koordynatora i Wykonawcy. Komisja odbierająca Roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, wyników badań i pomiarów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania Robót z Dokumentacją Projektową i ST .
W przypadkach niewykonania wyznaczonych Robót poprawkowych lub Robót uzupełniających, komisja przerwie swoje czynności i ustala nowy termin odbioru ostatecznego.
W przypadku stwierdzenia przez komisję, że jakość wykonywanych Robót w poszczególnych asortymentach nieznacznie odbiega od wymaganej Dokumentacją Projektową i ST z uwzględnieniem tolerancji i nie ma większego wpływu na cechy eksploatacyjne obiektu oraz
9. USTALENIA OGÓLNE
9.1. Warunki płatności
Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za bezusterkowy i kompletnie wykonany przedmiot zamówienia kwotę brutto zawartą w ofercie.
Wynagrodzenie powyższe dotyczy całościowej realizacji przedmiotu umowy wraz z wszelkimi kosztami opisanymi w Specyfikacjach technicznych.
W przypadku gdy po wykonaniu robót okaże się , że rzeczywiste obmiary wykonanych robót są mniejsze od przewidzianych w dokumentacji i przedmiarach, Zamawiający ma prawo dokonać korekty należności za ten rodzaj robót przy uwzględnieniu cen jednostkowych zawartych w ofercie.
1. Rozliczenie za wykonanie robót nastąpi :
fakturą końcową prawidłowo wystawioną na podstawie protokółu końcowego odbioru robót oraz po przedłożeniu wszelkich wymaganych dokumentów odbiorowych, o których mowa w § 4.
2. Zapłata za wystawioną fakturę końcową następować będzie po uzyskaniu przez
Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem
terminu odroczonej zapłaty.
3. Termin odroczonej zapłaty za wszystkie faktury – do 30 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego sprawdzonej i zatwierdzonej faktury przez Inspektora Nadzoru i Koordynatora.
4. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności przysługującej z tytułu realizacji niniejszej umowy.
Zamawiający nie przewiduje oddzielnych rozliczeń za roboty tymczasowe i towarzyszące.
____________________________________________________
5.
Zał. nr 6
Opis zadania:
Budowa boiska sportowego w miejscowości Lipie gm. Gniewkowo.
Boisko do koszykówki- o wymiarach 15,00 x 28,00 m o nawierzchni z kostki betonowej.
Zakres robót:
-usunięcie ziemi urodzajnej o grubości 25 cm z terenu projektowanej płyty boiska z rozścieleniem w kierunku rowu,
-wyprofilowanie i zagęszczenie gruntu rodzimego,
-wykonanie podbudowy z 10 cm warstwy betonu B-10,
-ułożenie obrzeży betonowych 30 x 8 cm na ławie betonowej z betonu B-10,
-wykonanie nawierzchni z kostki K-7 bez fazy ( firmy KAMAL z Pakości) na podsypce piaskowo- cementowej o wymiarach 28,00 x 15,00 m,
-obsadzenie konstrukcji koszy z tablicami i obręczą,
-malowanie linii boisk farbą chlorokauczukową
-obsadzenie słupków stalowych o śr. 70 mm o wysokości 3,0 m nad powierzchnią terenu rozpięcie linki stalowej ocynkowanej piłkochwytów zlokalizowanych za koszami ( w trakcie gry zawieszana będzie siatka z polipropylenu o oczkach 10 x 10 cm).
-nie przewiduje się drenażu.
____________________________________________________
6.
Wzór umowy Zał. nr 5
UMOWA NR .....................
Zawarta w dniu ......................... w Gniewkowie pomiędzy Gminą Gniewkowo, ul. 17 Stycznia 11, 88-140 Gniewkowo, którą reprezentuje:
Burmistrz Gniewkowa - mgr inż. Jerzy Maza
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Janiny Kowalskiej
zwaną „Zamawiającym”
a:
........................................................................................
.................................................................................
reprezentowaną przez:
1. .........................................................................................
Zwaną dalej „Wykonawcą”.
§ 1
Przedmiot realizacji
1. Zleceniodawca zleca, a wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia:
.................................................................................................................................
Charakterystyka robót i zakres, sprecyzowany jest w załączonym zestawieniu robót załącznik 1
§ 2
Termin realizacji:
1. przekazanie placu budowy .........................r.
2. termin rozpoczęcia robót .........................r.
3. termin zakończenia robót ...........................r.
§ 3
Obowiązki Zamawiającego
1. Przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej dotyczącej umownego zakres robót.
2. Zapewnienie nadzoru inwestorskiego.
3. Wskazanie Wykonawcy miejsca poboru wody, energii elektrycznej, odprowadzenia ścieków.
4. Udostępnienie Wykonawcy Dziennika budowy.
5. Przystępowanie do odbiorów robót zgodnie z §9 niniejszej umowy.
6. Dokonanie w ustalonym terminie płatności za bezusterkowo wykonane roboty
zgodnie z §6.
§ 4
Obowiązki Wykonawcy
1. Terminowe wykonanie i przekazanie Zamawiającemu całego przedmiotu umowy.
W czasie wykonywania robót należy uwzględnić interesy osób trzecich.
2. Wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami sztuki budowlanej, normami, Warunkami Technicznego Wykonania i Odbioru Robót
(opracowania ITB , opracowanie COBRTI INSTAL ).
3. Używanie do realizacji przedmiotu umowy materiałów dopuszczonych do obrotu lub jednostkowego stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami prawa w tym zgodnie z przepisem art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (DZ. U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016, ze zmianami).
4. Przedłożenie, na każde żądanie Zamawiającego odpowiednich dokumentów, certyfikatów „na znak bezpieczeństwa”, certyfikatów zgodności lub deklaracji zgodności, atestów, świadectw pochodzenia itp.
5. Przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu robót: certyfikatów, deklaracji zgodności, atestów na wbudowane materiały, protokołów odbiorów robót częściowych i innych dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
6. Zastosowanie przy realizacji robót wyrobów i materiałów przewidzianych w dokumentacji technicznej. Próbki materiałów wykończeniowych muszą być zatwierdzone przez przedstawiciela Zamawiającego przed ich wbudowaniem. Wszelkie odstępstwa dla swojej ważności wymagają pisemnej zgody Zamawiającego.
7. Wykonanie, w ramach wynagrodzenia umownego, kompletnej inwentaryzacji powykonawczej i dokumentacji powykonawczej oraz przekazanie jej Zamawiającemu przed odbiorem końcowym przedmiotu umowy.
8. Udzielenie gwarancji na wykonane robót zgodnie z §10 niniejszej umowy.
9. Opracowanie planu bioz.
§ 5
Wynagrodzenie Wykonawcy
1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za bezusterkowy i kompletnie wykonany przedmiot zamówienia w wysokości (kwota ustalona w wyniku przetargu)
............................................................ słownie:
2. W celu zabezpieczenia roszczeń Zamawiającego z tytułu nienależytego wykonania przedmiotu umowy, 10% wynagrodzenia brutto zostanie zatrzymane przez Zamawiającego tytułem kaucji gwarancyjnej, która zostanie zwolniona w terminach określonych w §6.
3 Wynagrodzenie powyższe dotyczy całościowej realizacji przedmiotu umowy wraz z wszelkimi kosztami związanymi z odbiorem robót.
§ 6
Warunki płatności
1. Rozliczenie za wykonane robót nastąpi:
a) fakturą końcową prawidłowo wystawioną na podstawie protokółu końcowego
odbioru robót oraz po przedłożeniu wszelkich wymaganych dokumentów
odbiorowych, o których mowa w § 4.
2. Faktury za wykonane roboty płatne będą przez Zamawiającego przelewem bankowym w ciągu 30 dni licząc od daty jej otrzymania na wskazane na fakturze konta Wykonawcy.
3. Z faktury z kwoty brutto należnej Wykonawcy Zamawiający zatrzyma 10% wartości
dostaw tytułem kaucji gwarancyjnej, która zostanie zwolniona w następujących
terminach:
a). 5% w ciągu 30 dni od dokonania bezusterkowego protokolarnego przyjęcia przez
Zamawiającego przedmiotu umowy;
b). 5% w ciągu 30 dni od upływu okresu gwarancji na podstawie bezusterkowego
protokółu przeglądu pogwarancyjnego o którym mowa w § 10;
Kaucja gwarancyjna może zostać zastąpiona przez gwarancję bankową lub przez uzgodnioną z Zamawiającym i przez niego akceptowaną gwarancją ubezpieczeniową z okresem ważności 3 lata. Zwolnienie kaucji następuje na wniosek Wykonawcy.
4. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności przysługującej z tytułu realizacji niniejszej umowy.
§ 7
Przesunięcie terminu realizacji
1. Ustalony termin zakończenia robót będących przedmiotem niniejszej umowy jak i poszczególnych ich etapów może ulec przesunięciu w następujących przypadkach:
a) zasadniczych zmian zakresu rzeczowego robót wynikających ze zmian
projektowych,
b) wystąpienia nieprzewidzianych w SJWZ robót, koniecznych do wykonania , ze
względów technologicznych i bezpieczeństwa.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt. 1 niniejszego paragrafu strony uzgodnią nowe terminy oraz podpiszą stosowny aneks do niniejszej umowy.
§ 8
Roboty dodatkowe
1. Jeżeli w czasie realizacji przedmiotu umowy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, uzupełniających, nieprzewidzianych w SIWZ , Zamawiający sporządzi na tą okoliczność protokół konieczności i wystąpi do Wykonawcy z projektem stosownego aneksu, w którym określone zostanie zakres robót oraz wynagrodzenie dla Wykonawcy.
§ 9
Odbiór robót
1. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zrealizowanych przez Wykonawcę robót pod warunkiem, że zostały one wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami sztuki budowlanej, normami, warunkami technicznego wykonania i odbioru robót oraz, że Wykonawca przekazał wymagane dokumenty zgodnie z §4.
2. W przypadku gdy podczas dokonywania odbioru robót zostaną stwierdzone wady:
a) nadające się do usunięcia Zamawiający odmawia odbioru do czasu usunięcia wad,
b) nie nadające się do usunięcia uniemożliwiające użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem zamawiający ma prawo obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot do 100% jego wartości.
§ 10
Gwarancje
1. Jedynym gwarantem należytego wykonania umowy od którego Zamawiający może dochodzić kar umownych jest Wykonawca. Działający na zlecenie Wykonawcy poddostawcy materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń i usług nie są w tym zakresie stroną dla Zamawiającego.
2. Okres gwarancyjny liczony jest od daty bezusterkowego protokolarnego przyjęcia
przedmiotu umowy i wynosi 3 lata.
3. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wad i usterek na własny koszt w ciągu 7 dni od daty ich protokolarnego stwierdzenia.
4. W przypadku nie usunięcia przez Wykonawcę wad i usterek w w/w terminie, od chwili upływu tego terminu Wykonawca będzie pozostawał w zwłoce co do zakończenia robót i podlegał z tego tytułu karom umownym zgodnie z postanowieniami §12. Zamawiający ma prawo również w tym przypadku bez powiadomienia Wykonawcy usunąć wady i usterki , a poniesionymi kosztami w całości obciążyć Wykonawcę potrącając należność z kaucji gwarancyjnej. Gdy koszty usunięcia usterek przewyższą wartość zatrzymanej kaucji gwarancyjnej Zamawiający dodatkowo obciąży Wykonawcę poniesionymi kosztami, a Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty w terminie 7 dnia od daty przekazania mu faktury.
5. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia w ramach gwarancji wszystkich wad i usterek, o których został zawiadomiony przez Zamawiającego przed upływem okresu gwarancyjnego.
6. Zamawiający w terminie 7 dni przed upływem okresu gwarancyjnego dokona wspólnie z Wykonawcą przeglądu wszystkich robót przewidzianych zakresem umownym. Sporządzony na te okoliczność protokół przeglądu pogwarancyjnego stanowić będzie postawę do zwrotu kaucji gwarancyjnej.
§ 11
Postanowienia dodatkowe
1. Zamawiający uprawniony jest do kontrolowania prawidłowości wykonania robót, w szczególności ich jakości, terminowości i użycia właściwych materiałów oraz do żądania utrwalenia wyników kontroli w odpowiednich dokumentach.
2. W przypadku stwierdzenia, iż w trakcie realizacji remontu nastąpiło z winy Wykonawcy uszkodzenie wykonanych już robót Wykonawca dokona na swój koszt naprawy lub zostanie obciążony jej kosztami.
3. Wszelkie uszkodzenia powstałe z winy wykonawcy na przekazanym obiekcie podlegają naprawie na jego koszt. Na czas realizacji robót Wykonawca zainstaluje licznik poboru dostarczonych mediów i sporządzi odpowiedni protokół początkowy i końcowy.
§ 12
Kary umowne
1. Strony ponoszą odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy na warunkach w niej określonych.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy następujące kary umowne:
a) w przypadku odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego – 10% wartości umowy brutto,
b) za nieterminowe płacenie faktur w wysokości odsetek ustawowych za zwłokę w płatności.
3. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu następujące kary umowne:
a) w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność
Wykonawca –20% wartości umowy brutto,
b) za każdy dzień opóźnienia zakończenia robót będących przedmiotem niniejszej
umowy – 0,5 % wartości umowy brutto,
c) za nieterminowe usunięcie wad i usterek, stwierdzonych przy odbiorze i w okresie gwarancji – 0,5% wartości umowy brutto za każdy dzień opóźnienia w stosunku do terminu, w którym miało nastąpić usunięcie wady.
4. Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego przekraczającego kary umowne do wysokości uzasadnionych rzeczywiście poniesionych strat.
§ 13
Odstąpienie od umowy
1. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy z winy Wykonawcy w przypadku:
a) realizacji dostaw i robót przez Wykonawcę w sposób wadliwy, niezgodnie z warunkami niniejszej umowy.
2. W przypadku odstąpienia od umowy powinno to nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i zawierać uzasadnienie.
3. W razie odstąpienia od umowy zostanie sporządzony przez Strony protokół inwentaryzacji robót na dzień odstąpienia. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia przerwanych robót w zakresie wzajemnie uzgodnionym na koszt strony, która spowodowała odstąpienie od umowy.
§ 14
Oświadczenia stron
1. Wykonawca oświadczą, że zatrudnieni przez niego pracownicy posiadają odpowiednie uprawnienia i aktualne przeszkolenie w zakresie bhp odpowiadające rodzajowi wykonywanych prac.
2. Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem VAT i posługuje się numerem identyfikacyjnym NIP ............................jest upoważniony do wystawiania i otrzymywania faktur VAT.
3. Strony oświadczają, że ewentualne spory powstałe na tle realizacji postanowień niniejszej umowy będą rozwiązywano polubownie, a w przypadku braku porozumienia rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 15
Postanowienia końcowe,
1. Wszelkie zmiany dotyczące niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
2. Upoważnionym przedstawicielem ze strony Wykonawcy na placu budowy jest........................................................ Upoważnionym przedstawicielem ze strony Zamawiającego na placu budowy jest: ................................... O ewentualnych zmianach osób upoważnionych, strony zawiadamiają się najpóźniej w dniu zaistnienia tej zmiany.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, a w szczególności przepisy dotyczące umów o roboty budowlane.
§ 16
Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
§ 17
Załączniki stanowiące integralną część umowy:
Załącznik nr 1 - zestawienie robót
Z treścią umowy strony się zapoznały /postanowiły ja parafować/.
Z a m a w i a j ą c y W y k o n a w c a