Protokoły z sesji Rady Miejskiej - kadencja 2018-2023

Protokół Nr XXXV/2021 sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 24 lutego 2021 r.

Protokół został przyjęty przez Radę Miejską podczas XXXVI sesji w dniu 31 marca 2021 r.


Protokół Nr XXXV/2021
  sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie, która odbyła się
w dniu 24 lutego 2021 r.  – zdalnie na platformie Microsoft Teams
  


Ad.1 Otwarcie sesji stwierdzenie quorum.

                                          Działając na podstawie art. 15 zzx ust.  1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 ze zm.) w zw. z art. 20  ust. 1  ustawy  z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie  gminnym  (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.)- Przewodniczący Rady po sprawdzeniu obecności radnych- ok. godz. 1600  dokonał otwarcia XXXV sesji Rady Miejskiej, stwierdzając jednocześnie, że  zalogowanych na platformie jest 15  radnych,  co stanowi quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał ( lista uczestnictwa radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).
                                         Przewodniczący powitał wszystkich „zdalnych” uczestników sesji on-line - radnych, Burmistrza wraz z pracownikami Urzędu Miejskiego, obsługę informatyczną  oraz mieszkańców Gminy obserwujących transmisję obrad (lista uczestników stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
Prowadzący obrady zaznaczył, że  podobnie, jak poprzednio-radni nie będą głosowali elektroniczne, a imiennie.
Przed przystąpieniem do omawiania kolejnego punktu sesji Przewodniczący Rady zarządził minutę ciszy dla uczczenia pamięci: śp. Zdzisława Majera, który był radnym w kadencji 1998-2002 oraz śp. Andrzeja Klausa -radnego w kadencji  2002-2006.

 Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
                                       Kolejno, prowadzący obrady zaproponował odstąpienie od czytania porządku obrad, który radni otrzymali, do której to propozycji nikt nie wniósł zastrzeżeń.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie  sesji, stwierdzenie  quorum.
  2. Przyjęcie  porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu  XXXIV sesji.
  4. Informacja  Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny:
    -dyskusja,
    -przyjęcie informacji.
  5. Przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy za rok 2020:
    -dyskusja,
    -przyjęcie informacji.
  6. Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2019-2021 za rok 2020:
    -dyskusja,
    -przyjęcie informacji.
  7. Przedstawienie sprawozdania za rok 2020 z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Gniewkowo:
    -dyskusja,
    -przyjęcie informacji.
  8. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały  zmieniającej uchwałę  w sprawie budżetu na 2021 rok:
    - przedstawienie projektu uchwały,
    -dyskusja,
    -głosowanie nad projektem uchwały.
  9. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały  w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa Komunalnego „Gniewkowo” Sp. z o.o. na lata 2021-2024:
    - przedstawienie projektu uchwały,
    -dyskusja,
    - głosowanie nad projektem uchwały.
  10. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały  w sprawie zmiany Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016-2023:
    - przedstawienie projektu uchwały,
    -dyskusja,
    - głosowanie nad projektem uchwały.
  11. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały  w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej w Gniewkowie:
    - przedstawienie projektu uchwały,
    -dyskusja,
    - głosowanie nad projektem uchwały.
  12. Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały  w sprawie zwolnienia lub zwrotu określonej części opłaty pobranej od przedsiębiorców za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży:
    - przedstawienie projektu uchwały,
    -dyskusja,
    - głosowanie nad projektem uchwały.
  13. Interpelacje i zapytania radnych (art. 24 usg).
  14. Wolne głosy, zapytania i  wnioski.
  15. Zamknięcie  obrad sesji.

                                                 

                                                Przewodniczący Rady zapytał, czy do zaproponowanego porządku obrad ktoś wnosi jakieś zastrzeżenia, albo uwagi. Nie zgłoszono żadnych uwag i prowadzący obrady zapowiedział głosowanie w sprawie przyjęcia całego porządku obrad. W głosowaniu jawnym, imiennym -za przyjęciem  porządku obrad opowiedziało się 15 radnych.
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

Przyjęty porządek obrad: j.w.

Ad.3 Przyjęcie protokołu  XXXIV.

Przewodniczący Rady poinformował, że protokół   XXXIV sesji, która odbyła się w dniu  27 stycznia 2021 r.  był wyłożony  w biurze Rady i zamieszczony w BIP-ie. Następnie zapytał, czy ktoś z radnych wnosi zastrzeżenia do tego protokołu. Nie było żadnych uwag i prowadzący obrady poprosił o przegłosowanie przyjęcie protokołu XXXIV sesji.
Przeprowadzono głosowanie -wyczytując radnych z imienia i nazwiska Przewodniczący Rady prosił ich kolejno o oddanie głosu. Podsumowując wynik głosowania podał, że za przyjęciem protokołu  głosowało 15 radnych i tym samym protokół  został przyjęty.
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad.4 Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
                                  Przewodniczący Rady poprosił pana Burmistrza o przedstawienie informacji.
Na wstępie, Burmistrz powiedział, że w okresie międzysesyjnym odbył wiele spotkań on-line oraz w Urzędzie, jak również  wiele rozmów telefonicznych. Tak, jak co miesiąc- rozpoczął   od informacji na temat pandemii. Podał, że w kwarantannie obecnie przebywa na terenie Gminy 119 osób, w tym osoby zakażone. W Urzędzie daje się odczuć trzecia fala zachorowań, dlatego też pan Burmistrz poprosił radnych, Sołtysów i mieszkańców o wyrozumiałość w załatwianiu spraw. Wielu pracowników obecnie przebywa na zwolnieniach, ale Urząd cały czas pracuje i jeśli ktoś chce się tu spotkać w danej sprawie- to jest to możliwe. Prosi się jednak, aby wcześniej umówić się telefonicznie z określoną osobą. Przekazał, że  z nim umówić można się telefonicznie przez sekretariat i nie musi być to wtorek.
Pan Straszyński oświadczył, że chciałby przekazać list, jaki skierowała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w kwestii szczepień. Następnie pan Burmistrz odczytał treść listu (stanowi on załącznik nr 5 do protokołu) zaznaczając, że uczynił to dlatego, gdyż jego zdaniem szczepienia są czymś bardzo potrzebnym. Wyraził opinię, że jest to coś, dzięki czemu wrócimy do „normalności”, bo 5 marca 2021 r. minie rok od „tej nienormalności”. To jedyny „antybiotyk” na to, żeby wszyscy mogli żyć normalnie i spotykać się jak kiedyś.  Pan Straszyński zaapelował do tych wszystkich, którzy mogą się zaszczepić- by to zrobili. Zaapelował też do wszystkich ozdrowieńców o oddawanie osocza, bo w szpitalach jest dużo osób i trzecia fala spowoduje pogorszenie sytuacji. Oddając osocze, oddając krew przyczyniamy się do tego, że tych ludzi w szpitalach będzie mniej. Zwracając się do radnego Gołasia- pan Burmistrz podziękował za przygotowanie „przepięknej akcji w Kijewie w niedzielę” (dedykowanej), dzięki której  30 osób oddało krew.
Następnie Burmistrz zapowiedział, że chciałby przekazać też podziękowania, jakie do niego wpłynęły, na co prowadzący obrady zwrócił uwagę na temat omawianego punktu. Pan Straszyński oświadczył, że te podziękowania „dotyczą też państwa” i pochodzą od Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu – pana Marcina Ratajczaka, który odchodzi ze służby. Kolejno, odczytał treść listu pana Ratajczaka (list stanowi załącznik nr 6 do protokołu), a na koniec przypomniał, że przecież na ostatniej sesji przegłosowano środki na wyposażenie Policji w  Gniewkowie i przekazano to za pośrednictwem pana Komendanta.
Kolejno, pan Straszyński poruszył kwestię wniosków złożonych w okresie międzysesyjnym i podał, że wystąpiono do Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w sprawie przebudowy drogi gminnej w Zajezierzu (kwota inwestycji to 437 tys. zł , a dofinansowanie – 350 tys. zł). Złożony został też wniosek na budowę stadionu lekkoatletycznego w Wierzchosławicach (kwota 2 mln zł). W miejscowości Wierzbiczany zaplanowano budowę budynku wielorodzinnego i wniosek w tej sprawie opiewa na kwotę 2.700.000 zł. W Lipiu natomiast zgłoszono remont drogi gminnej (kwota 300 tys. zł). Te 3 wnioski złożono w ramach programu wspierania przez KOWR (maks. do 5 mln zł). Pan Burmistrz przekazał, że „jako partner” złożono też wniosek do Narodowego Instytutu Wolności – Program Rozwoju Organizacji Obywatelskich na rozbudowę zaplecza socjalnego dla Stowarzyszenia MIKRUS w Szadłowicach (na kwotę 650 tys. zł).
Podpisana została umowa na realizację programu "Wifi for eu”, który już od 08.02.2021 r. jest realizowany (przez 90 dni) i objęte zostaną nim , jako punktami wewnętrznymi: Urząd, Ratusz, MGOKSiR, MGOPS, Klub Seniora i Centrum Integracji Międzypokoleniowej w  Parku Wolności w Gniewkowie. Jako punkty zewnętrzne ustalone zostały: Rynek, Park Wolności, plac zabaw przy stawku , boisko SP Nr 2, boisko ORLIK przy SP Nr 1 i Klub Seniora. Pan Straszyński podał , że wyłaniany będzie też za chwilę wykonawca, który będzie robił punkty wifi, ale z programu Polska Cyfrowa.
Pan Burmistrz poinformował o podpisaniu porozumienia dotacyjnego: z Komendantem Wojewódzkim Policji na zakup samochodu oraz Komendantem Powiatowym Policji na dodatkowe patrole w Gminie Gniewkowo, z Dyrektorem  Szpitala Powiatowego w Inowrocławiu.
Pan Straszyński oświadczył, iż spotkał się z przedstawicielami 3 stowarzyszeń sportowych: MIKRUS Szadłowice, CZARNI Wierzchosławice i UNIA Gniewkowo.  Poinformował o rozmowach z projektantem i wykonawca – firmą GARDENIA na temat rewitalizacji Parku Wolności. W połowie marca odbędzie się spotkanie w sprawie szczegółów tego zadania.
Pan Straszyński powiedział, że uczestniczył w Walnym Zebraniu  on-line Stowarzyszenia Kujaw i Pomorza.
Poinformował o wydanym przez siebie zarządzeniu w sprawie „Roku dr Jana Dreckiego” i zawartym w nim harmonogramie wydarzeń, ustalonym z Komisją Oświaty (...), jak również o decyzji w sprawie podziału środków ma sport. Do podziału była kwota 320 tys. zł („rekordowa kwota, którą nasz samorząd przeznaczył na wspieranie sportu”).
Z Kierownikiem Pietrasikiem pan Burmistrz spotkał się w sprawie zdań planowanych na terenach KSM: budowa parkingu od strony DK 15, modernizacja placu przy sklepie MILA, droga przeciwpożarowa przez osiedle Dreckiego, z którym wypracowali pewne pomysły, jakie mają być przekazane do KSM.
Pan Burmistrz nawiązał też do trwających prac przygotowawczych i aktualizacyjnych związanych z teatrem letnim, na które wkrótce ogłoszony zostanie przetarg  (dotacja ponad 700 tys. zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych). Oczekuje się na zatwierdzenie projektu budowlanego na budowę świetlicy OSP Gniewkowo (600 tys. zł) oraz na zgodę Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego na użytkowanie nowej części Przedszkola w Gniewkowie.
Pan Burmistrz poinformował o rozpoczęciu od 1 kwietnia 2021 r. Narodowego Spisu Powszechnego Ludności. Spis ma trwać do 30 czerwca 2021 r., choć w Sejmie trwają prace, by przedłużyć ten termin do 30 września 2021 r. W ramach ogłoszonego naboru- do Urzędu zgłosiło się 8 osób, a Gmina ma przypisanych 6 rachmistrzów. Te osoby są teraz przygotowywane i po egzaminie wyłonionych zostanie 6 rachmistrzów. Spis jest obowiązkowy.
Pan Straszyński zapowiedział, że będzie też prosił o udzielenie głosu pod koniec sesji, bo chciałby jeszcze przeczytać pewne podziękowania.
                                 Kolejno, Przewodniczący Rady podziękował Burmistrzowi  i otworzył dyskusję.
                                 Radny Orent wystąpił w kwestii drogi przez Zajezierze, na którą złożony został wniosek. W trakcie tego wystąpienia pojawiły się zakłócenia (pogłos) i Przewodniczący Rady poprosił radnego o ściszenie głośnika. Pan Orent zapytał, czy wspomniana droga to odcinek biegnący przez las. Pan Straszyński zaprzeczył i powiedział, że to droga, która najbardziej ucierpiała w deszczach nawalnych i jest to droga położona w Zajezierzu i prowadzi do firmy ASPRODUKT.
                                   Radny Pułaczewski nawiązał do informacji o spotkaniach z klubami i oświadczył, że został zobowiązany do zaproszenia pana Burmistrza na spotkanie z nauczycielami SP Nr 1 (radny również został poproszony o korektę głośności w uwagi na występujące zakłócenia). Radny zaznaczył, że chodzi o spotkanie „w dowolnym czasie, w dowolnym miejscu, oczywiście z zachowaniem wszelkich obostrzeń sanitarnych”.  Odnosząc się do informacji o otrzymanych dofinansowaniach – pan Pułaczewski zapytał o procentowy udział Gminy w finansowaniu tych zadań. Pan Straszyński odpowiedział, że w przypadku wniosków składanych do KOWR-u – to tam nie ma żadnego udziału Gminy; w przypadku wniosku o środki na drogę z Zarządu Województwa wkład ten wynosi 30%; dofinansowanie na budowę infrastruktury dla Stowarzyszenia MIKRUS również nie wymaga wkładu własnego Gminy. Pan Burmistrz zapewnił też, że spotka się z pracownikami SP Nr 1 – „jest to kwestia do ustalenia i ustalenia ile osób będzie na tym spotkaniu”. Radny zapytał, czy może przekazać Dyrekcji, aby telefonicznie się z Burmistrzem umówiła, na co pan Straszyński potwierdził, że jak najbardziej. Zaznaczył, że trochę zdziwiony jest potrzebą spotkania, ponieważ rozmawia dziś z panią Olszewską i nic takiego nie zgłaszała, co nie oznacza, że może zmieniło się coś w ciągu dnia.
                                   Radny Gremplewski wyraził zadowolenie, że Burmistrz „trzyma rękę na pulsie” odnośnie zdań na osiedlu Dreckiego i 700-lecia i jednocześnie nadzieję, iż pomimo utrudnień wynikających z COVID-u rozmowy przebiegną pomyślnie i realizacja zadań nastąpi niebawem. Pan Burmistrz powiedział, że wypowiedź radnego przypomniała mu o tym, iż nie poinformował o otrzymaniu wsparcia, jako dla partnera-na projekt w zakresie funkcjonowania „Klubu Seniora”  na kwotę 480 tys. zł na 8 miesięcy (dla seniorów o słabszej kondycji).
                                   Radny Tomasik po raz kolejny podziękował za pieniądze na sport, bo jest to „dziedzina bliska jego sercu” i wyraził nadzieję, że ta zwyżkowa tendencja zostanie zachowana na lata następne. Zapytał o lokalizację stadionu lekkoatletycznego w Wierzchosławicach oraz o to, co miałoby się tam ewentualnie znaleźć. Burmistrz odpowiedział, że to chodzi o teren, gdzie grają CZARNI, tam jest duża działka, gdzie można zbudować 400 m bieżnię i jeśli otrzymamy te środki, to taki kompleks lekkoatletyczny tam powstanie.
                                   Radny Stefański przyłączył się do podziękowań radnego Tomasika. Przypomniał  też o obchodach 10-lecia Klubu MIKRUS i  wcześniejszej pomocy w dofinansowaniu nawodnienia boiska i podziękował za pomoc zapowiadaną– 600 tys. zł na zaplecze socjalne dla Klubu. Do tej pory Klub wiele rzeczy zrobił sam, również to zaplecze socjalne wykonane było własnym sumptem i jakoś funkcjonował w A klasie. Nawiązując do zapowiadanego dofinansowania-radny podkreślił, że się trochę „rozmarzył”, bo jeśli ta tendencja zwyżkowa będzie -to nie wie, co to będzie na 11-lecie Klubu. Radny jeszcze raz „podziękował za tendencję zwyżkową” w zakresie dofinansowania sportu kwalifikowanego i zaznaczył, że MIKRUSOWI trochę obcięto, choć i tak są to większe środki, niż w roku poprzednim.
Nie było więcej pytań i Przewodniczący Rady zamknął dyskusję  zapowiadając głosowanie w sprawie przyjęcia informacji Burmistrza.
Podsumowując wynik głosowania Przewodniczący Rady podał, że za przyjęciem informacji  głosowało 15 uczestniczących w sesji radnych.
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

Ad.5 Przedstawienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy za rok 2020.
                                  
Przewodniczący Rady nadmienił, że sprawozdanie przygotowała pani Kierownik MGOPS, radni go otrzymali i omówili na wspólnym posiedzeniu Komisji, a mieszkańcy mogli zapoznać się z jego treścią zamieszczoną w BIP (sprawozdanie stanowi załącznik nr 8 do protokołu).
                                  W trakcie dyskusji otworzonej przez prowadzącego obrady –radny Orent zapytał o różnicę w korzystaniu pomocy z podziałem na wiek np. emerytów, osoby młodsze. Pani Kierownik powiedziała, iż to pytanie ją zaskoczyło, bo do dzisiejszej dyskusji przygotowała się z czym innym. W kwietniu będzie sprawozdanie z działalności Ośrodka i wówczas tego typu dane będą przedstawione. Jeśli natomiast ma taką potrzebę- to pani Marczak zobowiązała się do przygotowania takich danych w dniu następnym.
                                    Radny Stefański przypomniał, że na posiedzeniu Komisji wraz z radną Wodniak-Kuraszkiewicz zwracali uwagę na „totalną bezradność” w zakresie problemów związanych z przemocą i opieką społeczną. Zwrócił uwagę na formę pracy oraz na to, że pracownicy mają do dyspozycji tylko 3 telefony komórkowe, co utrudnia monitorowanie środowiska. Zasugerował wsparcie budżetu Ośrodka z przeznaczeniem na sprzęt, by jakoś to usprawnić. Burmistrz oświadczył, że ma tu pewną niespodziankę, bo jutro, albo pojutrze pani Kierownik otrzyma nowy sprzęt telefoniczny, nowe taryfy, bo to „już się wszystko zadziało miesiąc temu, a teraz finalizujemy”. Zarówno radny, jak i pani Kierownik  podziękowali za tą wiadomość.
Nie było więcej pytań i Przewodniczący Rady zapowiedział głosowanie w sprawie przyjęcia sprawozdania. Podsumowując wynik głosowania Przewodniczący Rady podał, że za jego przyjęciem głosowało 15 uczestniczących w sesji radnych.
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 9.

Ad.6
Przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2019-2021 za rok 2020.
                                    
Przewodniczący Rady nadmienił, że podobnie, jak poprzednie  sprawozdanie – to również przygotowała pani Marczak, radni go otrzymali i omówili na wspólnym posiedzeniu Komisji, a mieszkańcy mogli zapoznać się z jego treścią zamieszczoną w BIP (sprawozdanie stanowi załącznik nr 10 do protokołu). Zaproponował odstąpienie od przedstawiania sprawozdania i otworzył dyskusję, zaznaczając, że temat był już szeroko omawiany.
Z uwagi, że nie było chętnych do zabrania głosu- Przewodniczący zapowiedział głosowanie imienne w sprawie przyjęcia sprawozdania.
Za jego przyjęciem opowiedziało się 14 uczestniczących w sesji radnych (wywoływany kilkukrotnie był radny Piotr Rychłowski, ale nie miał połączenia na platformie i ostatecznie nie wziął udziału w głosowaniu).
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

Ad.7 Przedstawienie sprawozdania za rok 2020 z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Gniewkowo.
                                 Przewodniczący Rady oznajmił, że sprawozdanie przygotowane zostało przez SZAEAS i przedłożone przez panią Kierownik Bogumiłę Pęczkowską. Radni go otrzymali i omówili na wspólnym  posiedzeniu Komisji w poniedziałek, a mieszkańcy mogli się z nim zapoznać, ponieważ zamieszczony był w BIP (sprawozdanie stanowi załącznik nr 12 do protokołu). Zaproponował odstąpienie od jego przedstawienia i otworzył dyskusję.
Nie zgłoszono  uwag, ani zapytań  w ramach tej dyskusji, dlatego  została ona zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia sprawozdania.
Za jego przyjęciem-  w głosowaniu jawnym  opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych.   
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 13 do protokołu.

Ad.8 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały
zmieniającej uchwałę  w sprawie budżetu na 2021 rok.
                                  Przewodniczący Rady powiedział, że radni otrzymali projekt uchwały i omówili go na wspólnym posiedzeniu Komisji, a mieszkańcy mogli się z nim zapoznać, ponieważ zamieszczony był w BIP. Zaproponował odstąpienie od przedstawienia projektu i otworzył dyskusję i oddał głos pani Skarbnik.
Pani Skarbnik poprosiła o wniesienie autopoprawki do uchwały związanej z opublikowaniem w dniu 18.02.2021 r. tekstu jednolitego ustawy o finansach publicznych, co powoduje konieczność zmiany podstawy prawnej. Przewodniczący Rady poprosił panią Mecenas o podanie Dziennika Ustaw. Pani Pokorska podyktowała, że jest to Dz.U. z 2021 r. poz. 305.
                                  Następnie Przewodniczący Rady oddał głos radnemu Stefańskiemu, który wskazując na rozdz. 92109  zapytał o zmianę dotyczącą samorządowej instytucji kultury (zmniejszenie dotacji podmiotowej, a zwiększenie dotacji celowej). Pani Kucharska przekazała, że jest to związane z tym, że MGOKSiR zamierza zakupić sprzęt muzyczny (pianino elektryczne z osprzętem), a to jest wydatek inwestycyjny, dlatego środki nie mogą pochodzić z dotacji podmiotowej, tylko celowej.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu  w ramach otworzonej przez Przewodniczącego dyskusji, dlatego  została ona zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem  uchwały Nr XXXV/227/2021 zmieniającej uchwałę  w sprawie budżetu na 2021 rok w głosowaniu jawnym  opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych. Tym samym uchwała została  przyjęta. 
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 14 do protokołu, a przyjęta uchwała- załącznik nr 15.

Ad.9 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa Komunalnego „Gniewkowo” Sp. z o.o. na lata 2021-2024.
                                  Przewodniczący Rady powiedział, że radni otrzymali projekt uchwały i omówili go wcześniej na wspólnym posiedzeniu Komisji, projekt zamieszczony był w BIP i mieszkańcy mogli się z nim zapoznać. Zaproponował odstąpienie od przedstawienia projektu i otworzył dyskusję.
Nie zgłoszono  uwag, ani zapytań, dlatego  dyskusja została  zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem  uchwały Nr XXXV/228/2021 w sprawie wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa Komunalnego „Gniewkowo” Sp. z o.o. na lata 2021-2024 opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych. Tym samym uchwała  została  przyjęta. 
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 16 do protokołu, a przyjęta uchwała- załącznik nr 17.

Ad.10 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały w sprawie zmiany Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016-2023.
                                 Przewodniczący Rady powiedział, że radni otrzymali projekt uchwały i omówili go wcześniej na wspólnym posiedzeniu Komisji, projekt zamieszczony był w BIP i mieszkańcy mogli się z nim zapoznać. Zaproponował odstąpienie od przedstawienia projektu i otworzył dyskusję.
Nie zgłoszono  uwag, ani zapytań, dlatego  dyskusja została  zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem  uchwały Nr XXXV/229/2021 w sprawie zmiany Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy Gniewkowo na lata 2016-2023 opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych. Tym samym uchwała  została  przyjęta. 
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 18 do protokołu, a przyjęta uchwała- załącznik nr 19.

Ad.11 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej w Gniewkowie.
                                 Przewodniczący Rady powiedział, że radni otrzymali projekt uchwały sporządzony przez Z-cę Burmistrza i omówili go wcześniej na wspólnym posiedzeniu Komisji, projekt zamieszczony był w BIP i mieszkańcy mogli się z nim zapoznać. Zaproponował odstąpienie od przedstawienia projektu i otworzył dyskusję.
                                Radny Stefański podziękował za ujęcie w projekcie uchwały wszystkich wniosków zgłaszanych na posiedzeniu Komisji. Przewodniczący Rady się do tego przyłączył i potwierdził, że rzeczywiście tak było.
Nie zgłoszono  uwag, ani zapytań, dlatego  dyskusja została  zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem  uchwały Nr XXXV/230/2021 w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miejskiej w Gniewkowie opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych. Tym samym uchwała  została  przyjęta. 
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 20 do protokołu, a przyjęta uchwała- załącznik nr 21.
Kolejno, prowadzący obrady oddał głos panu Burmistrzowi, który odczytał wiadomość od inicjatora powołania MRM, który usprawiedliwił swój brak udziału w sesji oraz podziękował za dotychczasową współpracę.

Ad.12 Przedstawienie i rozpatrzenie  projektu uchwały w sprawie zwolnienia lub zwrotu określonej części opłaty pobranej od przedsiębiorców za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.
                                 Przewodniczący Rady powiedział, że radni otrzymali projekt uchwały sporządzony przez Z-cę Burmistrza i omówili go wcześniej na wspólnym posiedzeniu Komisji, projekt zamieszczony był w BIP i mieszkańcy mogli się z nim zapoznać. Zaproponował odstąpienie od przedstawienia projektu i otworzył dyskusję.
Nie zgłoszono  uwag, ani zapytań, dlatego  dyskusja została  zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem  uchwały Nr XXXV/231/2021 w sprawie zwolnienia lub zwrotu określonej części opłaty pobranej od przedsiębiorców za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży opowiedziało się 15 uczestniczących w sesji radnych i tym samym została ona przyjęta. 
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 22 do protokołu, a przyjęta uchwała- załącznik nr 23.

Ad.13 Interpelacje i zapytania radnych.
                                    Przewodniczący Rady  zapytał, czy ktoś z radnych  chciałby przedstawić interpelację, zaznaczając jednocześnie, że winna być ona złożona na piśmie (art. 24 usg). Przekazał również, że do dnia dzisiejszego do biura Rady nie wpłynęła żadna interpelacja. Podczas obrad nikt z radnych także tego nie uczynił

Ad.14 Wolne głosy i wnioski.

                                    Radny Stefański podziękował za przychylenie się do jego prośby oraz radnego Gremplewskiego, aby w „przekaz” z sesji zaangażować MGOKSiR, co poprawiło jakość transmisji. Pan Przewodniczący przyznał, że poprawa jakości jest odczuwalna i również podziękował Ośrodkowi za pomoc.

 

                                               Radny Pułaczewski poruszył kwestię prac remontowych przeprowadzonych przez „Gazownię” przy ul.Pająkowskiego – blok nr 5, gdzie  zrobiony został wykop i on cały czas nie jest zasypany. Radny zapytał o przyczynę tego stanu i ewentualny termin likwidacji wykopu. Pan Burmistrz oświadczył, że nie posiada takich informacji i zobowiązał się do ustalenia tego oraz telefonicznego powiadomienia radnego o tym, co się w tej sprawie wydarzyło. Pan Pułaczewski powiedział, że tam była awaria, która została usunięta, a wykop pozostał.

Radny Otremba poprosił o szybkie monitowanie stanu dróg po zimie i bieżące naprawy, aby nie dopuścić do powstawania kolejnych dziur i dalszego niszczenia nawierzchni. Pan Burmistrz poinformował, że już dziś  rozpoczęły się prace w zakresie „łatania” dziur, a  w zakresie poprawy infrastruktury drogowej należy poczekać jeszcze 2-3 dni, aby drogi były bardziej osuszone. Dziś odbyło się kolejne spotkanie z tym związane, prace  planowane są w zależności od warunków pogodowych, gotowe są porozumienia, by te prace „zaczęły się dziać”.

Radny Gremplewski zaznaczył, że pan Stefański go uprzedził i również podziękował za wzięcie pod uwagę ich sugestii związanych z „odbiorem sesji”. Nawiązując do informacji o rozpoczęciu prac związanych z naprawą dróg- przypomniał o konieczności naprawy  nawierzchni w okolicach „Klubu Seniora” (dziury). Pan Gremplewski zapytał też  o termin udostępnienia obiektu zainteresowanym. Burmistrz powiedział,  że z uwagi na COVID i wynikające z tego obostrzenia, jak również zapowiadaną trzecią falę – „tego światełka w tunelu na razie nie ma” jeśli chodzi o otwarcie dla mieszkańców. Zwrócił uwagę, że mimo wcześniejszej zapowiedzi- dziś na sesji  nie było tego tematu, ale  z uchwałą intencyjną wystąpi na kolejnej sesji. Co do funkcjonowania programu- poczekać należy do likwidacji rygorów przez Rząd, by móc spotykać się w większych grupach. Na to są „zdobyte fundusze”, ale na realizację trzeba jeszcze poczekać.

Radna Wodniak-Kuraszkiewicz przytoczyła pytania jednego z mieszkańców  (o czym wcześniej mówiła już na posiedzeniu Komisji),  dotyczące pomocy żywnościowej dla jego rodziny oraz pomocy finansowej na zakup opału, na które mieszkaniec nie otrzymał jednoznacznej odpowiedzi od pana Burmistrza w czasie rozmowy, jaka się odbyła w Urzędzie.  Radna zaznaczyła, że może mieszkaniec nie otrzymał odpowiedzi od pana Burmistrza, ale pośrednio otrzymał  je  w  decyzjach  MGOPS i  poprosiła,  aby  może  takiej odpowiedzi na piśmie udzielić, aby bardziej uspokoić  zainteresowanego i utwierdzić go o prawidłowym rozpatrzeniu jego potrzeb.  Pan Straszyński oświadczył, że sprawa tego mieszkańca i jego rodziny jest wszystkim dobrze znana i w czasie wspomnianego spotkania – pan ten nie domagał się żadnej odpowiedzi na piśmie. Rozmowy prowadzone były wiele razy i często Burmistrz powtarzał, aby mieszkaniec kontaktował się przede wszystkim z panią Kierownik MGOPS. Ten pan twierdzi, że obraził się na panią Kierownik i nie będzie chodził do MGOPS. Sprawy poruszone przez radną należą do kategorii będących w kompetencji Ośrodka i również ta sprawa przekazana została do tej instytucji.
                                      Radny Tomasik zgłosił, że ma 3 sprawy- 2 od mieszkańców i 1 swoją, jako radnego. Radny zaczął od swojego zapytania i zwracając uwagę na uciążliwości wynikające z jakości powietrza w Gniewkowie (zwłaszcza w ostatnim czasie, w okresie niskich temperatur)- zapytał o statystyki w tym zakresie. Pan Burmistrz powiedział, że kontrole trwają i poprosił panią Kłosowską o informację na ten temat. Pani Kierownik zapowiedziała szczegółową informację na przełomie marca i kwietnia z tegorocznych kontroli.  Przekazała, że odbyły się już w Gniewkowie i w 3 miejscowościach. Panie uczestniczące w tym zadaniu  są zadowolone z przeprowadzonych rekontroli, bo sytuacja się znacznie poprawiła. Na dziś , na 61 kontroli przeprowadzonych od 08.02.2021 r. do 16.02.2021  r. wydano tylko 2 mandaty  50-złotowe i udzielono pouczeń. Jest niestety kłopot z piecami, bo na 61 punktów- 19    to piece kaflowe, węglowe -32, gazowe-2, V generacji (ekogroszek)-2, na pelet -3. Podczas kontroli mieszkańcy nie tylko są upominani, ale też edukowani i pouczani o możliwości otrzymania dofinansowania, są informowani o konieczności posiadania certyfikatów jakości stosowanego paliwa. Jest spory odzew i zainteresowani mieszkańcy zgłaszają się do Urzędu, gdzie otrzymują pomoc w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania. Pan Tomasik stwierdził, że „jest jakiś powiew optymizmu w tym temacie”. Pan Burmistrz dodał, że 91 mieszkańców skorzystało z programu „Czyste powietrze”, gdzie Gmina jest partnerem z WFOŚ. Pan Burmistrz zapowiedział, że na sesji marcowej, albo kwietniowej   przedstawi radnym uchwałę, nad którą wraz z panią Kierownik pracuje, aby jeszcze bardziej poprawić tą sytuację. Wyraził też nadzieję, że do tego czasu wejdzie nowy program– „Stop-smog”. Za najważniejszą rzecz uznał, wzrost świadomości mieszkańców w zakresie używanego opału. Przekazał , że WFOŚ, NFOŚ i Ministerstwo Klimatu mają wprowadzić nowe, jeszcze lepsze instrumenty dla mieszkańców, dla samorządów, aby każdego było stać na wymianę pieca na urządzenie nowej generacji.
                                 Pan Tomasik przekazał zapytanie-wystąpienie  mieszkańca – pana J.M. odnośnie stanu nawierzchni  ul.Słonecznej w stronę Wielowsi (od ul.Działkowców). Radny przekazał, że otrzymał też od mieszkańca korespondencję z lat 2015-2016 w sprawie tej drogi. Pan Burmistrz oświadczył, że dróg na terenie samego miasta, które nie są wykonane w technologii asfaltowej jest wiele i ta jest jedną z nich. W stosunku do innych ulic- ta jest akurat stosunkowo młoda, powstała w związku z pojawieniem się domków wielorodzinnych. Obecnie na drogach jest dużo wody roztopowej po śniegu i błota i będą one wyrównywane dopiero po obeschnięciu, żeby polepszyć ich standard. W tegorocznym budżecie nie ma jednak przewidzianych środków na projekt tej konkretnej ulicy, a inne odcinki czekają jeszcze dłużej na położenie asfaltu.

                                  Radny Tomasik przekazał też zapytanie mieszkanki Gniewkowa– pani I.Z. o to, czy MGOKSiR powinien organizować rozgrywki gier komputerowych. Pani I.Z. zwróciła uwagę na fakt, iż przewiduje się nagradzanie gry na komputerze w dobie pandemii oraz  dobór gier do rozgrywek, które propagują niewłaściwe hasła i „wartości” („zabijaj stylowo”). Pan Burmistrz zaznaczył, że jest to jedna z wielu ofert przygotowanych dla młodszych mieszkańców i skorzystanie z niej uwarunkowane jest wolą rodziców. Wskazał też na regulamin gry, z którego wynika, że jest to gra dla osób od 18 roku życia, chyba że rodzic wyrazi zgodę na przystąpienie. Powiedział też, że w grach komputerowych odbywają się mistrzostwa świata, Europy i jest to styl życia niektórych osób, dlatego trudno jest się odnieść do tego, że „jest to coś złego”. Dyrektor MOGKSIR oświadczył, iż należy wyjaśnić, że gra League of Legends zgodnie z klasyfikacją PEGI ona ma „12+” , czyli można w nią grać od 12 roku życia „i regulują to przepisy międzynarodowe, a nie czyjeś widzi mi się”. Osoby niepełnoletnie, które chciałyby brać udział w  rozgrywkach organizowanych przez Ośrodek muszą przedłożyć zgodę rodziców. Ich ideą nie jest propagowanie przemocy, „czy innych zdarzeń” , ale w 90% gier zawsze znajdzie się jakiś obrazek, który może wywołać niepokój. Sport amatorski jest zablokowany i to wejście w „świat e-sportu” nie ma na celu wyznaczania nowych standardów, bo uczestnicy grają w te gry od wielu lat. Chodzi głównie o „złapanie kontaktu z grupą wiekową, gdzie od kliku lat  nie  w Ośrodku Kultury nie ma osób w wieku od 13 do 18, czy 20-stu parę lat; jest oferta dla młodszych dzieci, które korzystają w bardzo dużej ilości- ok. 400 w ciągu roku i jest grupa osób dorosłych, które korzystają z naszych wyjazdów, z naszej oferty natomiast jest luka, jeśli chodzi o wiek szkoły średniej  bo jest odpływ młodzieży do Torunia i Inowrocławia”. Pan Dyrektor  powiedział o całorocznym szkoleniu z Narodowego Centrum Kultury- „Zaproś nas do siebie”, gdzie takie tematy były wielokrotnie poruszane i żeby dotrzeć do ludzi młodych jest nie tyle zarzucanie ich propozycjami, co wejście w ich środowisko  i wykorzystanie tego faktu. Dla Ośrodka ogromnym sukcesem jest to, że rozgrywki piłki nożnej Fifa zaangażowało się prawie 30 osób (dzieci, młodzieży, dorosłych), a w League of Legends – ponad 60 osób. Opiekunowie tego projektu – pani Olga Kłos i pan Dariusz Czajkowski dbają o to, aby nie była to tylko walka, a rozgrywka  bezpieczna, kreatywna, edukacyjna pod względem zachowania się w stosunku nauki umiejętności znoszenia porażek, czy zwycięstw. Można to śledzić na fanpageu facebookowym Ośrodka, gdzie zwraca się uwagę na niestosowne komentarze, jakie się pojawiają. Ideą jest zatem wejście w środowisko młodych, bo „będąc jednym z nich- możemy coś wspólnie z nimi zrobić”. Rekomenduje ją Narodowe Centrum Kultury. W obecnym świecie trudno jest spotkać kogoś bez telefony, smartphona, czy laptopa i aby kogoś takiego czymś zainteresować, trzeba wejść w jego środowisko i taki jest cel prowadzenia tych rozgrywek, a nie jeszcze większe uzależnienie dzieci od komputerów. Chodzi o nawiązanie więzi, aby ci młodzi ludzie wiedzieli, że Ośrodek jest również dla nich.
                                 Radny Kazimierz Orent  przekazał podziękowania od mieszkańców Suchatówki za 3 lampy, jakie zostały założone i zapewne niedługo będą świeciły. Pan Orent  zapytał o możliwość poprowadzenia światłowodu do Zajezierza oraz o to, czy takie inwestycje planowane są w Gminie. Pan Burmistrz wskazał na artykuł w gazecie dla sołtysów, do lektury którego zachęcił  oraz na program „Polska cyfrowa” i poinformował o planach podłączenia światłowodów do wszystkich szkół. W drugiej kolejności te światłowody mają być prowadzone do domostw. Najpierw prace będą projektowane, a dopiero potem nastąpi wykonawstwo. Kiedy będzie robione Zajezierze, czy Suchatówka- to już pytania do  osób projektujących i zajmujących się tym tematem; w Gminie Gniewkowo przygotowuje to firma NEXTERA.  Pan Straszyński zasugerował, że jeśli radni mają wolę- to może zaprosić na kolejną Komisję osobę zajmującą się naszą Gminą, by radni mieli możliwość wyjaśnienia wątpliwości z tym związanych.
                                   Pan Orent przypomniał, że kiedyś już omawiany był temat gazu i zapytał, czy prowadzone były rozmowy z jakąś firmą odnośnie gazyfikacji w Gminie. Pan Burmistrz zaznaczył, że „gaz” – to kolejny temat, który nie wchodzi w zakres zdań Gminy i to zależy od mieszkańców.  Tu również wszystko zaczyna się od projektowania. W zeszłym roku miało odbyć się spotkanie, ale do niego nie doszło ze względu na pandemię. Na prośbę radnych, wielokrotnie podejmowano  próbę takich rozmów, ale nie było możliwości, aby przedstawiciele „Gazowni” przyjechali na spotkanie z mieszkańcami, na co jest bardzo duże zapotrzebowanie.
                                Radny Orent przekazał, że mieszkańcy pytają o to, czy droga przez las z Zajezierza do Suchatówki będzie w przyszłości robiona, a jeśli tak- to kiedy. Zgłosił, iż  obecnie należałoby ją wyrównać. Pan Burmistrz przekazał, że o tej drodze rozmawiał już z panią Sołtys i na spotkaniach z mieszkańcami Suchatówki i  zapowiedział, że jeśli będzie możliwość- to w tym roku planuje się wykonanie projektu tego odcinka. W dogodnych warunkach pogodowych przeprowadzona zostanie natomiast naprawa nawierzchni.
                                   Pan Orent wskazał na pogranicze Zajezierza i Suchatówki (wjazd do lasu), gdzie mieszkańcy i pani Sołtys zgłaszają potrzebę  w zakresie oświetlenia (lampa na istniejącym słupie elektrycznym). Burmistrz powiedział, że w marcu będzie dalej apelował do sołtysów oraz do radnych, by wskazywali te miejsca niebezpieczne na terenie Gminy, by uzupełniać braki tam, gdzie jest to potrzebne. Zwrócił uwagę na spowolnienie działań ENEII spowodowane pandemią i zapewnił, że będą czynione starania, by te niebezpieczne miejsca eliminować poprzez montowanie lamp elektrycznych, bądź solarnych. 
                                  Radny Ornet wystąpił też zapytaniem odnośnie firmy, jaka odwiedziła Zajezierze (świetlica) w sprawie wifi. Radny zapytał, czy jest to sama firma, o której pan Burmistrz wcześniej wspominał. Pan Burmistrz potwierdził i dodał, że jest to firma, która będzie instalowała internet wewnętrzny. Pan Orent zapytał, czy chodzi o wszystkie świetlice. Pan Straszyński przypomniał, że wymieniał to już dzisiaj i prześle radnemu taki wykaz na maila. Przewodniczący Rady wyraził nadzieję, że ta informacja trafi do wszystkich radnych, na co pan Straszyński obiecał, że te dane przekaże jemu, by mógł powiadomić o tym radnych. 
                                Nawiązując do wypowiedzi pana Burmistrza na temat gazyfikacji- Przewodniczący Rady zaznaczył, że nie jest to co prawda zadanie własne Gminy i przyznał, że spotkanie w tej sprawie miało się odbyć w zeszłym roku. Zasugerował zorganizowanie wirtualnego spotkania z „przedstawicielem gazownictwa”. Pan Straszyński zauważył, że radni znają potrzeby swoich okręgów i ich mieszkańców i można przygotować się, by na sesji kwietniowej, czy majowej reprezentowali mieszkańców tych okręgów na takim spotkaniu z przedstawicielem „Gazowni”. Jego zdaniem byłby to najlepszy sposób, bo nie widzi możliwości, aby wszyscy, poszczególni mieszkańcy otrzymali dostęp do platformy. Pytania można zebrać w jeden pakiet i również wysłać do „Gazowni”.  Przewodniczący Rady uznał, że jest to kwestia do rozważenia. 
                                  Przewodniczący Rady zgłosił zniszczenie  przystanku autobusowego przy ul. Toruńskiej -w stronę Torunia (wybicie szyb) i zapytał o termin naprawy.
                                  Przewodniczący zgłosił też dziurę przy wyjeździe z ul. Wojska Polskiego na drogę krajową, a także „kwestię dróg ogólnie”.  Pan Burmistrz powiedział, że „z uwagi na powrót pracownika merytorycznego” będzie on w kolejnym tygodniu ustalał zakres naprawy tego przystanku z przedstawicielami  PK i wskazał początek marca, jako termin naprawy przystanku. Zapewnił, że zarówno wskazana dziura przy DK 15, jak i wszystkie „duże dziury” zgłoszone zostały już do naprawy.
                               Radny Julian Bajerowski wystąpił z prośbą o montaż 2 lamp: na wjeździe z drogi krajowej do Wielowsi (niebezpieczeństwo na ścieżce rowerowej) oraz z Bąbolina na drogę krajową. Pan Burmistrz  poinformował o zamontowaniu lampy solarnej przy wyjeździe z Bąbolina, która już działa. W kwestii drugiej lokalizacji- poprosił radnego o konkretne wskazanie punktów na mapie.
                              Wiceprzewodniczący Rady zapytał o to, czy poczynione zostały już jakieś ustalenia w kwestii wykonania przejścia przez rów do przystanku w Wielowsi, by mieszkańcy nie chodzili poboczem na odcinku ok. 150 m. Pan Burmistrz stwierdził, że jest to dość trudny temat, bo dotyczy DK 15 , ale zapowiedział szukanie kompromisu z GDDKiA w tym temacie. Radny Bajerowski podziękował za tą obietnicę, jak również za starania czynione w związku z remontem świetlicy w Wielowsi. Pan Straszyński zwrócił uwagę, że są też już lustra zamontowane przy drodze, za co pan Bajerowski także podziękował.
                                  Radny Tomasz Gremplewski zapytał o zabezpieczenie wejścia na mostek na osiedlowym stawie, czy oznacza to jego ciężkie uszkodzenie  i ewentualną naprawę. Odpowiedzi udzielił pan Prezes Krawański, który oświadczył, że naprawa była wstrzymana z uwagi na warunki pogodowe i  zapowiedział, iż nastąpi ona niezwłocznie. Radny zapytał, czy uszkodzenie było poważne, na co pan Krawański wyjaśnił, iż widział załamaną deskę, ale jeszcze raz zostanie przeprowadzona wizja przed naprawą.
                                  Radny Janusz Bożko poruszył temat remontu ASTROBAZY, na który otrzymano wsparcie z Urzędu Marszałkowskiego. Burmistrz przekazał, że w okresie międzysesyjnym odbył spotkanie z panem Dyrektorem od spraw inwestycyjnych i otrzymał zapewnienie, że prace remontowe ruszą na wiosnę. Jest na to projekt i wycena na ok. 70 tys. zł. Burmistrz wyraził radość z tego faktu, że ASTROBAZA wreszcie zacznie działać, że dzieci biorące udział w projekcie „Niebo nad Astrobazami” będą mogły z niego korzystać  i podziękował nauczycielom ze SP Nr 1 i SP Nr 2, którzy go kontynuują. Przekazał również osobne podziękowania od zespołu Urzędu Marszałkowskiego.
                                 Pan Gremplewski poprosił, aby przy okazji zapowiedzianych rozmów z GDDKiA poruszyć także kwestię przejścia przy ogrodach działkowych, do czego pan Burmistrz się zobowiązał, zaznaczając jednocześnie, że może to wywołać irytację, ponieważ poruszał tą kwestię wiele razy. Pan Gremplewski stwierdził natomiast, że może to być również odebrane jako coś bardzo ważnego, skoro pan Dyrektor tyle razy słyszał już o tym przejściu.
                     Przewodniczący Rady poinformował, że kolejna- XXXVI sesja zaplanowana jest na dzień 31 marca  2021 r. i zgodnie z planem pracy Rady jej tematami będą:
1.Sprawozdanie z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo w roku 2020.

2.Informacja na temat realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest za rok 2020.
                                      Następnie  prowadzący obrady przekazał głos panu Burmistrzowi, który wcześniej zapowiedział przedstawienie jakiegoś pisma. Pan Straszyński oświadczył, że chciałby przedstawić 3 informacje. Jedna z nich to pismo Narodowego Centrum Kultury na temat udziału MGOKSiR w projekcie „Zaproś nas do siebie”, które zostało odczytane (stanowi załącznik nr 24 do protokołu). Kolejno, pan Burmistrz odczytał pismo- podziękowania  UKS „Bałagany” z Łubianki (stanowi załącznik nr 25 do protokołu) oraz pismo z Ministerstwa Klimatu i Środowiska odnośnie porozumienia w ramach projektu „Czyste powietrze” (stanowi załącznik nr 26 do protokołu). Pan Straszyński wyraził radość z udziału w projekcie „Czyste powietrze”, a radnym podziękował za uchwały podejmowane w celu realizacji zadań z tego wynikających.

 

Ad.19  Zamknięcie  obrad Rady Miejskiej.

Wobec wyczerpania się porządku obrad - o godz. 1800  Przewodniczący Rady dokonał zamknięcia XXXV obrad, życzył wszystkim zdrowia i miłego wieczoru.

                                                                                                                                                                         

 

 

Protokołowała: J.Stefańska

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 marca 2021 08:43
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 217
13 kwietnia 2021 14:36 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana danych dokumentu. zmiana statusu protokołu (Dokument opublikowany)
15 marca 2021 11:29 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika [mx2310u_20210315_105736.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
15 marca 2021 11:02 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika [mx2310u_20210315_102617.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)