Protokoły z sesji

Protokół z XVIII Sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 22.01.2008r.


Protokół Nr XVIII /2008

Z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 22 stycznia 2008r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.


Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 1400 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Radny Tadeusz Maciejczyk przybył na obrady sesji o godzinie 1410 natomiast radny Rafał Milewski o godzinie 1415( na sesji byli obecni wszyscy radni). Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek obrad:
1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum,
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z XV I i XVII sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
- przedstawi Burmistrz.
- dyskusja.
- przyjęcie informacji.
5. Przedstawienie i zatwierdzenie planów pracy na rok 2008.
a/ Rady Miejskiej
- przedstawi przewodniczący rady .
- dyskusja.
- zatwierdzenie planu.
b/ Komisji Budżetu i Finansów
- przedstawi przewodniczący komisji p. Rafał Milewski
- dyskusja.
- zatwierdzenie planu.
c/ Komisji Oświaty, Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej.
- przedstawi przewodniczący komisji p. Janusz Bożko
- dyskusja.
- zatwierdzenie planu.
d/ Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej , Rolna i Ochrony Środowiska.
- przedstawi przewodniczący komisji p. Przemysław Stefański
- dyskusja.
- zatwierdzenie planu.
e/ Komisji Rewizyjnej
- przedstawi przewodniczący komisji p. Stanisław Tomczyk.
- dyskusja.
- zatwierdzenie planu.
6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Gąsek na lata 2007-2013”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
b/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kawęczyn na lata 2007-2013”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
c/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Sołectwa Kijewo na lata 2007-2013”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
d/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
e/ zatwierdzenia „Planu odnowy miejscowości Żyrosławice na lata 2007-2013”.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
f/ Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku motywacyjnego i funkcyjnego, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
g/ odwołania Skarbnika Gminy.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
7.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
8.Wolne głosy , wnioski.
9.Zamknięcie obrad.

Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Po czym zaproponował odstąpienie od jego czytania. Propozycja została przyjęta. Przewodniczący J. Kozłowski przedstawił wniosek Burmistrza by wprowadzić do porządku obrad projekt uchwały w sprawie wyłączenia drogi publicznej kategorii gminnej z użytkowania w granicach określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały. Zaproponował by ten projekt uchwały był realizowany w punkcie 6 ppkt. „h”. Nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 13 radnych nad wprowadzeniem do porządku wnioskowanego projektu uchwały. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem powyższego projektu uchwały do porządku obrad.
Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wprowadzony do porządku obrad i będzie realizowany w punkcie 6 porządku obrad ppkt. „ h”. Po czym przedstawił drugi wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projekt uchwały w sprawie zmiany do Uchwały
Nr XIV/102/2007 Rady Miejskiej w Gniewkowie z 25 października 2007r. sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy.
Zaproponował by ten projekt uchwały był realizowany w punkcie 6 ppkt. „i” . Nie było uwag i zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 13 radnych nad wprowadzeniem do porządku wnioskowanego projektu uchwały. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za wprowadzeniem powyższego projektu uchwały do porządku obrad.
Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że projekt uchwały został wprowadzony do porządku obrad i będzie realizowany w punkcie 6 porządku obrad ppkt. „ i”.
Następnie zapytał czy radni mają wnioski, uwagi inne propozycje do porządku obrad. Nie było wniosków, propozycji zmian do porządku obrad.
Na obrady sesji o godzinie 1410 przybył radny Tadeusz Maciejczyk.
Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 14 radnych nad przyjęciem porządku obrad po wprowadzonych zmianach. Porządek obrad z naniesionymi zmianami został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3.Przyjęcie protokołu z XIVI i XVII sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół Nr XVI/2007 sesji odbytej w dniu 19.12.2007r. oraz protokół Nr XVII/2007 sesji odbytej w dniu 27.12.2007r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi, zastrzeżenia. Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy ktoś z radnych ma uwagi do protokołu. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja została przyjęta. Po czym przeprowadził głosowanie w obecności 14 radnych nad przyjęciem protokółu Nr XVI/2007 z sesji odbytej w dniu 19 grudnia 2007r., który zostały przyjęty jednogłośnie. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XVI/2007 z sesji Rady Miejskiej z dnia 19.12.2007r. został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.

Następnie Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie w obecności 14 radnych nad przyjęciem protokółu Nr XVII/2007 z sesji odbytej w dniu 27 grudnia 2007r., który zostały przyjęty jednogłośnie. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że protokół Nr XVII/2007 z sesji Rady Miejskiej z dnia 27.12.2007r. został zatwierdzony i przyjęty bez uwag.
Na obrady sesji o godzinie 1415 przybył radny Rafał Milewski.

Ad 4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Z-cę Burmistrza p. Pawła Drzażdżewskiego o przedstawienie informacji z pracy za okres międzysesyjny.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski przedłożył informacje o działaniach realizowanych w okresie stycznia 2008 roku. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję.
Radny Tadeusz Maciejczyk zawrócił się o informację na temat planów dotyczących terenów osiedla. Co z zagospodarowaniem terenu przy stawku, przydałoby się boisko, czy jest przewidziana rewitalizacja.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski poinformował iż było spotkanie Burmistrza z p. Miklasem są prowadzone rozmowy na te tematy. Planuje się tam gdzie są parkingi teren przejąć lub wspólnie ze Spółdzielnią zrobić boisko do koszykówki. Sprawa zbiornika wodnego ,który tam jest będzie dyskutowana. Pod koniec stycznia ma być kolejne spotkanie by przystąpić do konkretnych rozmów, ustaleń.
Radny T. Maciejczyk dodał iż jest zatroskany tym osiedlem, tam nie ma żadnego boiska, dzieci nie mają co z sobą zrobić. Wie jak to wygląda, ponieważ mieszkał tam. Prosił by dla tych dzieci coś zrobić.
Radny R. Pitera zapytał czy jest podpisana umowa z ENEĄ, prosił o uściślenie punktu 7 informacji , którą Burmistrz przedstawił, jakie będą koszty, w jakim okresie będzie zrealizowana.
Z-ca Burmistrza poinformował, że koszty będą pokrywane z oszczędności jakie będą w wyniku wymiany punktów świetlnych, zainstalowanie nowych opraw. Okres realizacji 7-8 lat. Środki będą w ramach listy indywikatywnej. Następnie poinformował , że lista indykatywna będzie zmieniona, w jakiej formie to trudno powiedzieć. Wniosków jest około 300, a nie wszystkie są pilne, pojawiły się inne wnioski. Sprawa, która wiąże się z RPO to tam też są propozycje zmiany. Kwoty będą zmienione, nie wiadomo jak to się zmieni bo trwają jeszcze konsultacje. Pod koniec stycznia lub na początku lutego ma być spotkanie zorganizowane przez Zarząd Wojewódzki. Nie było więcej osób chętnych do zabrania głosu i Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia glosowania w obecności 15 radnych nad przyjęciem informacji przedstawionej przez Burmistrza. Informacja została przyjęta jednogłośnie.

Ad 4. Przedstawienie i zatwierdzenie planów pracy na rok 2007.
a/ Rady Miejskiej
Przewodniczący Rady Miejskiej p. Kozłowski Janusz przedstawił planu pracy Rady Miejskiej na rok 2008.
Po przedstawieniu planu pracy Przewodniczący p. Kozłowski Janusz otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu i zostało przeprowadzone głosowanie nad zatwierdzeniem planu pracy na rok 2008.
Plan pracy Rady Miejskiej w obecności 15 radnych został przyjęty jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

b/ Komisji Budżetu i Finansów.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów p. Milewski Rafał przedstawił plan pracy komisji na rok 2008. Do proponowanego planu pracy nie było uwag, zostało przeprowadzone głosowanie.
Plan pracy komisji na rok 2008 został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych Stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

c / Komisji Oświaty , Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej. p. Janusz Bożko przedstawił plan pracy komisji na rok 2008. Do proponowanego planu pracy nie było uwag, zostało przeprowadzone głosowanie.
Plan pracy komisji na rok 2008 został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych . Stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

d/ Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska p. Stefański Przemysław przedstawił plan prac komisji na rok 2008. Do proponowanego planu pracy nie było uwag, zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Plan pracy komisji na rok 2008 został przyjęty jednogłośnie . Stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

e/ Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Tomczyk Stanisław przedstawił plan prac komisji na rok 2008. Do proponowanego planu pracy nie było uwag, zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych.
Plan pracy komisji na rok 2008 został przyjęty przy 15głosach „za”. Stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad 6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Gąsek na lata 2007-2013”.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013 ”. Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski poinformował, że na komisjach była dyskusja nad przedstawionymi projektami. Brakowało protokołów z zebrań wiejskich, te braki zostały uzupełnione oprócz jednego sołectwa. Trwają konsultacje między Urzędem Gminy , a Urzędem Marszałkowskim. Była prośba aby inwestycje, które ujęte są w budżecie były przedstawione w pierwszej kolejności. Podkreślił iż zadania mogą być realizowane jak są ujęte w budżecie. Po czym otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XVIII/138/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Gąsek na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

b/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kawęczyn na lata 2007-2013”.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kawęczyn na lata 2007-2013 ”. Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XVIII/139/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kawęczyn na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

c/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Sołectwa Kijewo na lata 2007-2013”.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy miejscowości Kijewo na lata 2007-2013 ”. Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski poinformował iż załączniku do uchwały w opracowany planie brak jest uchwały zebrania wiejskiego. Zaproponował by tym planem zająć się na sesji następnej. Wnioskował by tą uchwałę odrzucić. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski zaproponował by przeprowadzić głosowanie nad wnioskiem by uchwałę odrzucić. Radca Prawny p. Kazimierz Kolander zwrócił uwagę iż nie można przeprowadzić głosowania nad wnioskiem, a nad przyjęciem uchwały i jeśli radni wypowiedzą się przeciw uchwalę nie będzie przyjęta. Przewodniczący J. Kozłowski podziękował za wyjaśnienie i przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych. Za przyjęciem uchwały nie opowiedział się żaden radny, przeciwnych było 15 radnych. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została odrzucona.
d/ zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013”.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju Miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013 ”. Po przedstawieniu projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XVIII/140/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu odnowy miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

e/ zatwierdzenia „Planu odnowy miejscowości Żyrosławice na lata 2007-2013”.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu rozwoju miejscowości Żyrosławice na lata 2007-2013”. Po przedstawieniu w/w projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.

Uchwała nr XVIII/141/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Żyrosławice na lata 2007 -2013” została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

f/ Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku motywacyjnego i funkcyjnego, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku motywacyjnego i funkcyjnego, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych
Uchwała Nr XVIII/142/2007 w sprawie Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku motywacyjnego i funkcyjnego, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została przyjęta. Stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

g/ odwołania Skarbnika Gminy.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy
Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych
Uchwała Nr XVIII/143/2007 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy została przyjęta przy 11 głosach „za” 4 głosach „wstrzymujących”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została przyjęta. Stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

h/ wyłączenia drogi publicznej kategorii gminnej z użytkowania w granicach określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie wyłączenia drogi publicznej kategorii gminnej z użytkowania w granicach określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały.
Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr XVIII/144/2007 w sprawie wyłączenia drogi publicznej kategorii gminnej z użytkowania w granicach określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została przyjęta. Stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

i. zmiany do Uchwały Nr XIV/102/2007 Rady Miejskiej w Gniewkowie z 25 października 2007r. sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany do Uchwały Nr/102/2007 Rady Miejskiej w Gniewkowie z 25 października 2007r. sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy.

Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych
Uchwała Nr XVIII/145/2008 w sprawie zmiany do Uchwały Nr XIV/102/2007 Rady Miejskiej w Gniewkowie z 25 października 2007r. sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy
została przyjęta przy 15 głosach „za”. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził, że uchwała została przyjęta. Stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Ad 7.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o zgłaszanie wniosków, interpelacji.
Radny Janusz Bożko powrócił do sprawy przystanku autobusowego przy dworcu PKP. Zapytał czy poczynione są kroki by ulepszyć ten przystanek.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski odpowiedział, że będą remontowane przystanki: ten przy dworcu, na ul. Kilińskiego i w Szadłowicach.
Radny Przemysław Stefański w przekazał prośbę mieszkańców Skalmierowic by śmieci były częściej odbierane. Ponadto zwracają się by postawić więcej pojemników do segregacji śmieci.
Następnie zapytał czy Skalmierowice by mogły być terenem zabudowanym, postawić takie tablice by spowodować większe bezpieczeństwo.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski odpowiedział iż wystąpią z wnioskiem o taki znak. Następnie poinformował iż są środki na zakup zestawów do segregacji i będą zakupione.

Radny R. Milewski podniósł kwestię naprawy dziur w mieście. Wskazał iż na ul. Dworcowej na przeciwko sklepu p. Kuźniackiej jest duża dziura, naprawy były robione, a tej nie załatano.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski odpowiedział, że przygotowane jest zlecenie na naprawę lecz obecnie aura nie sprzyja by to wykonać, jeśli warunki pozwolą będzie to zrobione.
Następnie radny R. Milewski poruszył sprawę wiaty na przystanku w Suchatówce. Wie, że negocjacje spełzły na niczym. Prosił o tymczasowe rozwiązanie by dzieci oczekujące na autobus miał się gdzie schować, stoją pod gołym niebem, wiemy jakie teraz są warunki pogodowe.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski odpowiedział iż p. radny dobrze zna temat. Wiata w Suchatówce może stanąć w ściśle określonym miejscu. Rozmowy trwają, sprawa wymaga ustaleń, pewnych ustępstw.
Radny R. Milewski deklarował iż gotów jest włączyć się w te negocjacje jak rozmowy trwają.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski podkreślił iż nie mogą realizować jak właściciel nie wyraża zgody, tutaj jest kwestia dobrej woli. Wiatę można postawić zgodnie z przepisami.
Radny Edward Berent wskazał iż na ul. Zajeziernej energetyka wykonywała prace i na wysokości posesji nr 26 zostały wyjęte dwa rzędy kostki nie włożyli tego z powrotem. Mieszkańcy maja obawę, że to się obsunie i będzie problem włożyć je z powrotem jest to nowy chodnik. Proszą by to zostało naprawione.
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju Gminy Pani Maria Kręc odpowiedziała, że istnieje taka procedura, że ten co zajmuje pas drogowy zobowiązany jest przywrócić do stanu poprzedniego. Więc muszą to zrobić tak jak było.
Radny J. Bożko zapytał czy na dworcu mamy zwiększoną kontrolę policji bo tam przebywa różna młodzież.
Pani Bernadetta Bielecka przedstawiciel Komisariatu Policji w Gniewkowie poinformowała, że dworzec jest pod szczególnym nadzorem. W dzień i w nocy jest kontrolowany w wewnątrz i zewnątrz.
Radny R. Milewski powrócił do sprawy dyrektywy 91/271/EWG i zapytał czy ta dyrektywa dotyczy naszej gminy.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski odpowiedział, że na najbliższym posiedzeniu komisji będzie informacja w tym zakresie.
Radny R. Pitera prosił o przedstawienie informacji na posiedzeniu komisji dotyczącej podpisanej umowy z ENEĄ, podać kwoty i czego dotyczą.
Radny T. Maciejczyk zapytał w kogo zakresie obowiązków jest utrzymanie boiska szkolnego w okresie zimowym. W okresie opadów śniegu przy SP nr 1 boisko było jednym lodowiskiem nie szło ujść, dużo osób się wywracało. Szczęście, że nie doszło do wypadku. Jego zdaniem sposobem gospodarczym można było śnieg usunąć, jest dwóch woźnych i takiej sytuacji by nie było.
Kierownik SZEAS Pan Ryszard Barczak odpowiedział, że woźni powinni teren posprzątać, śnieg odgarnąć, posypać piaskiem. Na teren zagrodzony dzieci nie powinny wchodzić.
Radny T. Maciejczyk odpowiedział, że nie chodzi o teren zagrodzony
Dyrektor SP Nr p. Dorota Gliwińska poinformowała, że na pewno ciągi komunikacyjne powinny być drożne i są odśnieżone. Jeśli poda śnieg to dzieci nie wychodzą na teren boiska jak są złe warunki atmosferyczne. W szkole jest od godziny 700 do 1500 i nikt nie zgłaszał, że ktoś się wywracał.
Stwierdziła, że jeśli ktoś przebywa poza godzinami to bezprawnie.
Zdaniem radnego T. Maciejczyka wypowiedź Pani dyrektor nasycona jest ironią, gdyby zima była od stycznia do kwietnia to dzieci przez ten cały czas nie wyjdą na zewnątrz. Podkreślił iż boisko można odśnieżyć. Po to była budowana infrastruktura by z niej korzystać.
Pani D. Gliwińska wyjaśniła iż jest duży korytarz i dzieci tam przebywają jest to na życzenie rodziców i podejście zdroworozsądkowe. Dzieci wychodzą na boisko jak aura pozwoli. Podkreśliła, że rozporządzenie BHP mówi, że na terenie szkoły po lekcjach nie mogą przebywać osoby postronne.
Radny T. Maciejczyk ponownie zapytał czy jest sens odśnieżać plac szkolny.
Pani D. Gliwińska odpowiedziała, że jest sens żeby korzystać. Należy sobie odpowiedzieć czy to jest teren szkoły, czy ma być parkingiem dla jakiegokolwiek użytkownika poza lekcjami. Jeśli radni polecą i przydzielą na to stosowne środki będzie wykonywała plecenie.
Przewodniczący J. Kozłowski potwierdził iż jest takie rozporządzenie, które przytoczyła o którym mówiła p. dyrektor. Na terenie szkolnym gdzie przebywają dzieci odpowiada dyrektor. Panu radnemu chodziło o przebywanie poza lekcjami.
Radny T. Maciejczyk oświadczył iż jemu chodziło o odśnieżanie, robimy to dla siebie aby było bezpiecznej, woźni by mogli wcześniej to zrobić zanim przyjdą dzieci.
Pani D. Gliwińska poinformowała, że odśnieżany jest teren potrzebny do korzystania przez dzieci. Myśli, że to jest jeden głos negatywny. Istnieją głosy pozytywne pod jej adresem.
Radny R. Pitera zapytał czy odśnieżamy ścieżkę rowerową bo droga była przejezdna, a ścieżka nie i tak korzystano z drogi, ktoś ma odśnieżać. Dawniej otrzymywali informację, kto jaki rejon ma odśnieżać.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski odpowiedział, że teren miasta odśnieża nasz Spółka PK, a teren poza miastem, teren gminy Przedsiębiorstwo z Wielowsi.
Radny A. Pułaczewski odniósł się do dyskusji korzystania z terenu szkoły. Była mowa o osobnym wejściu od ul. Toruńskiej to wejście omijało teren szkoły bezkolizyjnie. Natomiast odśnieżenie całego boiska wymaga dużego nakładu pracy. Woźni mają dużo pracy oprócz swojego zakresu czynności pomagają w pilnowaniu wejścia by dzieci nie wybiegały na ulicę. Wykonują szereg różnych prac, odśnieżają niezbędny ciąg komunikacyjny dla bezpieczeństwa. Nie było więcej osób chętnych do zabrania głosu i Przewodniczący J. Kozłowski przeszedł do realizacji następnego punktu porządku obrad.

Ad 8.Wolne głosy , wnioski.
Przewodniczący J. Kozłowski udzielił głosu p. Łucji Zagórskiej sołtysowi sołectwa Suchatówka. Pani Ł. Zagórska poinformowała , że rozdała wszystkim radny pismo w sprawie drogi, która ma przebiegać przez Suchatówkę. Podkreśliła iż na sesji nie słyszała żadnej dyskusji na ten temat. Postronnie dowiedziała się, że ta droga nie jest ujęta w budżecie.
Przewodniczący J. Kozłowski wyjaśnił iż kwestia tej drogi była wielokrotnie omawiana. Najważniejszym dokumentem jest budżet gminy. Rada uchwala budżet i zatwierdza inwestycje, decyduje czy będziemy realizować inwestycję czy nie. Taką informację przesłał Pani Sołtys, nikt nie wpisze inwestycji jak nie ma pieniędzy.
Z-ca Burmistrza p. P. Drzażdżewski podkreślił, że wiele razy na sesjach była sprawa drogi poruszana. Droga przebiega zgodnie z projektem i na dzień dzisiejszy zmian nie ma. Na sesjach Burmistrz odpowiadał na ten temat.
Zdaniem radnego R. Pitery wielu nie wie gdzie ta droga ma przebiegać. Nie jest przekonany sam gdzie ma być. Sugerował, że trzeba by zobaczyć, gdzie ta droga na przebiegać.
Przewodniczący J. Kozłowski prosił by na komisjach przedstawić mapki , gdzie ta droga ma przebiegać. Przychylił się do wypowiedzi p. P. Stefańskiego by wszystkie sprawy z sołectwa były kierowane na piśmie. Uchwała określa co ma być, mieszkańcy akceptują i wówczas wiedzą gdzie ma droga przebiegać.
Pani Ł. Zagórska powiedziała, że na ul. Zajeziernej ma działać grupa producencka. Jej zdaniem będzie zagrożenie, będzie problem z wywożeniem nieczystości przy niesprawnych ciągnikach. W ogóle trudno będzie z dojechać.
Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził iż rozumie, że części społeczeństwa to odpowiada, a części nie. Sprawa będzie jeszcze raz rozstrzygnięta, jakie decyzje zapadną trudno jednoznacznie określić.
Sołtys wsi Zajezierze zapytała czy ujęte jest oświetlenie Zajezierza.
Z-ca Burmistrza odpowiedział, że jest ujęte i do końca roku będzie zrealizowane.
Sołtys p. Halina Wysocka sołectwa Perkowo-Buczkowa zapytała czy te miejscowości też są ujęte.
Z-ca Burmistrza odpowiedział, że są ujęte.
Sołtys sołectwa Gąski p. Zdzisława Muzyka poinformowała, że dużo śmieci leży po rowach , w lasku przy cmentarzu, zapytała czy to ktoś skontroluje.
Z-ca Burmistrza odpowiedział, że przyjrzą się tym śmieciom.
Radny R. Milewski prosił by policja przygotowała opinię na temat jednej i drugiej drogi i na komisji to przedstawili. Chodzi o zaoszczędzenie środków.
Sołtys wsi Bąbolin p. Grażyna Iglewska poruszyła kwestię naprawy drogi do Bąbolina od ul. Kolejowej. Droga jest zaorana , tam trudno przejechać, pojazdy nie mogą się wyminąć . Zapchany jest przepust, niedrożny , stoi woda.
Z-ca Burmistrza poinformował, że musi poznać fakty dlaczego droga jest w takim stanie w jakim jest i wówczas podjąć stosowne decyzje.
Kierownik Referatu Rozwoju i Promocji p. Maria Kręc dopowiedział, że ten problem nie tylko występuje u nich. Aby przywrócić stan muszą być ustalone granice działek geodezyjnie. Natomiast mostek jest sprawa problematyczną , dotyczy to też Spółki Wodnej. Przepust to sprawa nagląca postarają się problem rozwiązać.
Pan Julian Bajerowski przekazał uwagi części społeczeństwa. Organizowane są uroczystości i zdarza się tak , że Burmistrz jest nieobecny. Zaproszeni są goście i oczekiwania są takie by z nimi porozmawiać, przywitać się. Chociaż krótkie przemówienie przez Burmistrza lub Przewodniczącego Rady Miejskiej.
Nie zgodził się z wypowiedział, że przepust jest w gestii Spółki Wodnej. Przepust należy do użytkownika danej drogi, należy do właściciela drogi, są to kompetencje danych użytkowników. Rowy należą do Spółki Wodnej, a same przepusty są w gestii danych użytkowników.
Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że na uroczystościach gminnych jak nie ma Burmistrza to on jest w zastępstwie. Jeśli chodzi o ostatnią uroczystość 17 stycznia to uczestniczył wraz z p. Przewodniczącym i p. Sekretarz. Jeśli chodzi o zastrzeżenia co do przemówień to intencja Burmistrza jest taka, że jeśli uroczystości odbywają się poza kościołem to przemówienia mają miejsce, natomiast jeśli odbywają się w kościele to tych przemówień przez Burmistrza nie ma. Jeśli są w kościele to jest przemówienie przez proboszcza parafii, jest kazanie wygłoszone przez księdza, gdzie są przedstawione kwestie historyczne, kwestie dotyczącej naszej Małej Ojczyzny. Jego zdaniem te dodatkowe przemówienie jest zbędne. W kościele te przemówienia nie koniecznie muszą mieć miejsce. Jeśli chodzi o przepusty to rozmowy są cały czas ze Spółką Wodną. Taka rozmowa ostatnio była w obecności radnych. Nie zgodził się z wypowiedzią odnośnie przepustu, że właścicielem jest właściciel drogi.
Pani Stanisława Weres zapytała, czy sołtysi będą roznosili nakazy płatnicze, czy jak w roku ubiegłym pracownicy urzędu. W tej sprawie było kierowane pismo do Burmistrza, zapytała jaka jest decyzja.
Skarbnik p. Janina Kowalska odpowiedziała iż nakazy jeszcze nie są jeszcze przygotowane. Jeśli będą przygotowane to jest decyzja , że sołtysi będą roznosili. Nakazy będą musieli roznieść w ciągu 2-3 dni, dostarczenie każdego nakazu musi być za potwierdzeniem odbioru. Praca na umowę zlecenie trzy złote brutto za dostarczenie jednego nakazu. Tak przewidują to nie jest jeszcze uzgodnione z Burmistrzem. Jeśli to nie zda egzaminu to powrócą do poprzedniej praktyki gdyż zadanie było wykonane na czas.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do ustalenia terminu następnej sesji zaproponował 27 luty br. o godzinie 1400 . Nie było sprzeciwu. Tematy na kolejną sesję zgodnie z przyjętym planem pracy:
1. Kierunki działania Przedsiębiorstwa Komunalnego Gniewkowo.
2.Kierunki działań w zakresie promocji Gminy.
Po ustaleniu terminu odbycia sesji, nie było chętnych do zabrania głosu i Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji ostatniego punktu porządku obrad.
Ad 9. Zamknięcie. obrad.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej p. Janusz Kozłowski zamknął obrady XVIII sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie o godzinie 15 50.


Podpisał(-) Przewodniczący Rady mgr Janusz Kozłowski

Protokolant

Maria Graczyk



Wykaz uchwał podjętych na XVIII sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 22 stycznia 2008r

1.Uchwała nr XVIII/138/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Gąsek na lata 2007-2013”.

2. Uchwała nr XVIII/139/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Kawęczyn na lata 2007-2013”.

3. Uchwała nr XVIII/140/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu odnowy miejscowości Ostrowo na lata 2007-2013”.

4. Uchwała nr XVIII/141/2008 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Żyrosławice na lata 2007 -2013”.

5. Uchwała Nr XVIII/142/2007 w sprawie Regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania i wypłacania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, dodatku motywacyjnego i funkcyjnego, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli, za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

6. Uchwała Nr XVIII/143/2007 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy .

7.Uchwała Nr XVIII/144/2007 w sprawie wyłączenia drogi publicznej kategorii gminnej z użytkowania w granicach określonych na załączniku graficznym do niniejszej uchwały.

8. Uchwała Nr XVIII/145/2008 w sprawie zmiany do Uchwały Nr/102/2007 Rady Miejskiej w Gniewkowie z 25 października 2007r. sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy.

Zestawiła Maria Graczyk






Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1006
12 marca 2008 23:04 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu