Protokoły z sesji

Protokół Nr VIII/2007 z Sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 26.04.2007r.


Protokół Nr VIII /2007

z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 26 kwietnia 2007r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.


Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski o godzinie 14 00 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył , iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał. Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu. Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Proponowany porządek obrad:
1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum,
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
- przedstawi Burmistrz.
- dyskusja.
- przyjęcie informacji.
5.Sprawozdanie z wykonania budżetu w roku 2006 oraz rozpatrzenie kwestii
związanych z absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa.
- sprawozdanie przedstawi p. Skarbnik p. Janina Kowalska,
- opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o wykonaniu budżetu w roku
2006 przedstawi przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Stanisław Tomczyk,
- Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium przedstawił
przewodniczący Komisji p. Stanisław Tomczyk
- dyskusja,
- przyjęcie sprawozdania.
- projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza za rok 2006
przedstawi przewodniczący Komisji Uchwał p. Aleksander
Pułaczewski.
- przyjęcie uchwały.
6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a/ zmian do Uchwały Nr V/33/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Gniewkowo na rok 2007.
- projekt uchwały przedstawi p. Janina Kowalska
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
b/ sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego położonej przy ul. Inowrocławskiej.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
c/ sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej pomiędzy ul. Kilińskiego, a ul. Piasta.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
d/ przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 193/3 przy ul. Zajeziernej w Gniewkowie.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
e/ rozwiązania Związku Gmin Trasy Kopernikańskiej Drogi Międzyregionalnej Nr 52.
- projekt uchwały przedstawi radny Aleksander Pułaczewski,
- dyskusja,
- przyjęcie uchwały.
7.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
8.Wolne głosy , wnioski.
9.Zamknięcie obrad.

Minutą ciszy uczczono pamięć zmarłego Zbigniewa Przybylskiego Przewodniczącego Rady Gminy w latach 1990 – 1994.

Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom. Zaproponował odstąpienie od jego czytania. Propozycja została przyjęta.
Nie było wniosków , propozycji zmian do porządku obrad. Zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych nad przyjęciem porządku obrad w zaproponowanej formie. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3.Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miejskiej.
Przewodniczący Janusz Kozłowski poinformował, że protokół Nr VII/2007 sesji odbytej w dniu 29.03. 2007 r. był wyłożony do wglądu do którego radni mogli zgłaszać uwagi , zastrzeżenia . Do tej pory takie uwagi nie zostały zgłoszone. Zapytał czy radni mają jakieś uwagi. Radni nie zgłosili żadnych uwag. Przewodniczący Janusz Kozłowski zaproponował odstąpienie od czytania i by przyjąć protokół w sporządzonej formie. Propozycja została przyjęta. Zostało przeprowadzone głosowanie.
Protokół Nr VII/2007 z sesji odbytej w dniu 29 marca 2007 r. zostały przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych .

Ad 4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Burmistrza o przedstawienie informacji z pracy za okres międzysesyjny.
Burmistrz pan Adam Roszak przedłożył informacje o niektórych działaniach w okresie międzysesyjnym. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Dodał iż na 7 maja został ogłoszony konkurs na stanowisko dyrektora w SP Nr 1 i w SP Wierzchosławicach. Został przygotowany list intencyjny i zaproszenie w ramach wymiany. Dyrektor i nauczyciele Gimnazjum byli w Anglii w ramach swego programu. Złożyliśmy propozycję współpracy w ramach odwiedzin i ma nadzieję, że będą pozytywne kontakty z miastem za granicą.

Po przedstawieniu informacji Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusji w której głos zabrał radny Ryszard Pitera i prosił by za okres międzysesyjny Burmistrz przedstawiał wszystkie działanie ,a nie tylko niektóre . Zapytał czy były organizowane przetargi w okresie miedzysesyjnym. Czy sala gimnastyczna jest odebrana .
Burmistrz poinformował iż informacje za okres miedzy sesyjny przygotowuje w zakresie najbardziej istotnym nie sposób ująć wszystkie zagadnienia w zakresie funkcjonowania urzędu i jednostek podległych. Spotykają się na komisjach oraz na co dzień i można na bieżąco sobie wszystkie kwestie omawiać. Podkreślił iż są otwarci. Sala sportowa przy Gimnazjum jest odebrana po licznych poprawkach. Natomiast te dwa przetargi to jest uzupełnienie tego co jest zapisane w budżecie.
Radny Janusz Bożko zapytał czy będzie robiony chodnik z prawej strony ul. Powstańców Wlkp. jak będzie z wjazdami.
Burmistrz p. Adam Roszak poinformował , że to zadanie będzie realizowane z wjazdami, każda nieruchomość będzie miała zrobiony wjazd do bramy.
Radny R. Pitera zapytał o spotkanie z dyrektorem Agencji Nieruchomości Rolnych odnośnie Branna i jakie są ustalenia.
Burmistrz odpowiedział , że spotkanie się odbyło i omawiane były sprawy głównie przejęcia gruntów oraz sprawy miasta. Grunty będziemy w stanie przejąć jest przychylność dyrektora. Natomiast w sprawie Branna powinna być inicjatywa obecnego administratora, która wyjdzie naprzeciw naszym oczekiwaniom . Problem jest bardzo ważny. Wskazał iż w mieście część Rynku nie jest skanalizowana i ludzie chodzą do wychodków i tutaj samorząd czeka na rozwiązanie sprawy kanalizacji . Podkreślił iż oczekuje inicjatywy administratora i jest otwarty na ustalenia i rozstrzygnięcie tego problemu.
Radny Pitera zapytał czy administrator ma przedstawić inicjatywę, czy ma przekazać by administrator się zgłosił.
Burmistrz poinformował iż ma dobrą komunikację z p. Karwowskim i nie ma potrzeby przekazywania, porozmawia bezpośrednio.
Radny J. Bożko zapytał czy została powołana komisja w związku z konkursem na dyrektorów szkół. Była taka praktyka ,że ktoś z radnych był w komisji. Czy ktoś z radnych będzie powołany do tej komisji.
Burmistrz poinformował , że komisja została powołana na szczeblu samorządu i poszczególnych stron. Komisja składa się z przedstawicieli rady pedagogicznej, rady rodziców. Osoby reprezentujące samorząd zostały powołane. Odnośnie tego czy radni maja być w komisji o wyjaśnienie Burmistrz poprosił kierownika SZEAS.
Kierownik SZEAS p. Ryszard Barczak poinformował , że została powołana komisja . W skład weszli przedstawiciele związków zawodowych, rady pedagogiczne, rady rodziców, kuratorium wytypowało trzy osoby i burmistrz powołał trzy osoby, z Rady Miejskiej nie ma nikogo.
Radny T. Maciejczyk wyraził swoje zdziwieni , że nie ma nikogo bo przecież samorząd finansuje robi dużo rzeczy na rzecz szkół, a w składzie komisji nie będzie nikogo z Rady Miejskiej.
Burmistrz potwierdził iż nie ma nikogo, komisja liczy 11 osób.
Przewodniczący J. Kozłowski wyjaśnił, że w skład komisji konkursowej wchodzą trzy osoby wskazane przez burmistrza, trzy osoby wyznacza kurator, dwie osoby rada rodziców i rada pedagogiczna oraz po jednym przedstawicielu związków zawodowych , które funkcjonują w szkole. Podkreślił iż Burmistrz desygnuje członków do komisji.
Burmistrz A. Roszak dopowiedział , że desygnował kierownika SZEAS p. R. Barczaka , Z-cę Burmistrza p. P. Drzażdżewskiego i pracownika który po części zajmuje się sprawami oświaty.
Zdaniem radnego T. Maciejczyka jest niezrozumiałe , że nie ma przedstawiciela Rady Miejskiej , była by lepsza komunikacja.
Radny J. Bożko wyjaśnił iż wystąpił z takim zapytaniem ponieważ zastanawiał się z poprzednim burmistrzem czy nie musi być przedstawiciel Rady Miejskiej.
Burmistrz odpowiedział , że nie musi.
Radny R. Pitera zwrócił się o informacje na piśmie , że Rada Miejska nie ma żadnego wpływu na wybór dyrektora szkoły. Chodzi o procedury wyboru i przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły.
Przewodniczący J. Kozłowski poinformował , iż Zarządzenie z 2003 roku mówi o procedurach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły.
Radny T. Maciejczyk prosił by Burmistrz poinformował Radę Miejską czy rzeczywiście Kuratorium odcina się od ZNP.
Radny A. Pułaczewski poinformował, że będzie obecny na konkursie z ramienia rady pedagogicznej.
Mieszkaniec Gniewkowa p. Marian Kubicki reprezentujący wędkarzy zapytał czy ta sama firma będzie budowała ścieżkę rowerową czy będzie przeprowadzony nowy przetarg na wykonawcę. W maju mają liczne konkursy wędkarskie , to by ułatwiło dojazd. Od kiedy zacznie się dalszy ciąg prac.
Burmistrz poinformował , że to są dwie różne sprawy. Droga od Rojewa jest drogą wojewódzka i to zadanie realizuje Zarząd tamtej drogi. To nie ma nic wspólnego ze ścieżką rowerową. Ścieżka to jest jeden z elementów , który rozpoczyna Generalna Dyrekcja Dróg. Rozpoczęły się dzisiaj prace na przestrzeni kilometra, firma będzie robiła ścieżkę rowerową oraz zatoczki autobusowe, zaczęli od Suchatówki. Firma dalej będzie realizowała zadanie na terenie Gniewkowa.
Nie było więcej radnych chętnych do zabrania głosu. Przewodniczący J. Kozłowski przeprowadził głosowanie nad przyjęciem informacji w obecności 15 radnych. Informacja została przyjęta jednogłośnie.

Ad 4.Sprawozdanie z wykonania budżetu w roku 2006 oraz rozpatrzenie kwestii związanych z absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił Skarbnika Gminy p. Janinę Kowalską o przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu w roku 2006.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006 stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Pani Janina Kowalska w skrócie przedstawiła wykonanie budżetu za rok 2006. Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu .
Następnie Przewodniczący J. Kozłowski poprosił przewodniczącego Komisji Rewizyjnej p. Stanisława Tomczyka o przedstawienie opinii RIO oraz wniosku Komisji w sprawie absolutorium.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Stanisław Tomczyk poinformował, że Komisja po przeanalizowania wykonania budżetu za rok 2006 zaopiniowała go pozytywnie i wystąpiła do Rady o udzielenie absolutorium Burmistrzowi oraz wystąpiła do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy Zespół w Toruniu o zaopiniowanie wykonania budżetu Gminy Gniewkowo za rok 2006 po czym przedstawił Uchwałę Nr 37a/2007 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Nr 4 w Bydgoszczy z dnia 4.04.2007r. w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Gminy Gniewkowo za 2006 rok. Kserokopia przedstawionej w/w uchwały stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Po przedstawieniu sprawozdania oraz opinii RIO i Komisji Rewizyjnej Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu , Przewodniczący J. Kozłowski poinformował iż wykonanie budżetu było szczegółowo analizowane na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji, wszystkie wątpliwości były wyjaśnione przez p. Skarbnik , p. Burmistrza. Po czym poprosił radnego Aleksandra Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa za rok 2006.
Po przedstawieniu przez radnego A. Pułaczewskiego powyższego projektu uchwały Przewodniczący J. Kozłowski otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu, dodał iż wyjaśnienia na komisji były wyczerpujące . Wobec powyższego Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania jawnego w obecności 15 radnych .
Uchwała Nr VIII/55/2007 w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa za rok 2006 została przyjęta przy 15 głosach „za” (jednogłośnie). Nie było głosów przeciwnych ani wstrzymujących.
Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził , że uchwała została przyjęta bezwzględną większością głosów. Stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad 6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

a/ zmian do Uchwały Nr V/33/ 2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2007.
Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji punktu 6 i poprosił Skarbnika Gminy p. J. Kowalska o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmian do Uchwały Nr V/33/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2007.
Pani Skarbnik przedstawiła w/w projekt uchwały. Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag.
Przewodniczący J. Kozłowski poinformował iż projekt uchwały był szczegółowo analizowany na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji, wszystkie wątpliwości były wyjaśnione przez p. Skarbnik , p. Burmistrza. Po tym wyjaśnieniu przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.
Uchwała Nr VIII/56/2007 w sprawie zmian do Uchwały Nr V/33/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2007 została przyjęta jednogłośnie. Przewodniczący J. Kozłowski stwierdził , że uchwała została podjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

b/ sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego położonej przy ul. Inowrocławskiej.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego położonej przy ul. Inowrocławskiej . Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.
U chwała Nr VIII/57/2007 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego położonej przy ul. Inowrocławskiej została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

c/ sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej pomiędzy ul. Kilińskiego, a ul. Piasta.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej pomiędzy ul. Kilińskiego, a ul. Piasta. Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.
Uchwała nr VIII/58/2007 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej pomiędzy ul. Kilińskiego, a ul. Piasta, została przyjęta jednogłośnie . Stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

d/ przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 193/3 przy ul. Zajeziernej w Gniewkowie.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 193/3 przy ul. Zajeziernej w Gniewkowie Po przedstawieniu projektu uchwały w dyskusji głos zabrał radny T. Maciejczyk i zapytał czy coś się zmieniło w zakresie użytkowania działki. Czy będzie tak jak jest w planach zagospodarowania przestrzennego zakres uniwersalny , czy działka pod grupę producencką jest przewidziana. Burmistrz odpowiedział , że uchwała będzie miała charakter uniwersalny, co dalej będzie to wspólna decyzja.
Radny T. Maciejczyk upewniał się, że nie było dalszych propozycji z ich strony nie występowali z propozycjami. Zmiany będą robione na nasz koszt.
Burmistrz odpowiedział, że obecne prace są robione pod kątem przeznaczenia działki o określona procedurę. Jeśli strona będzie dalej zainteresowana, będą prowadzone rozmowy. Przygotowany projekt uchwały nie wskazuje nikogo. Radny T. Maciejczyk zapytał czy przetarg będzie nieograniczony.
Burmistrz odpowiedział iż to będzie ustalone.
Radny T. Maciejczyk upewniał się , że zainwestowane pieniądze nie będą stracone jeśli by ta grupa producencka odstąpiła. Jest to działka ponad 3 ha i będzie podzielona. Następnie zapytał jaki jest przypuszczalny koszt takiej działki.
Pani Maria Strzyżewska odpowiedziała, że według jej wiedzy przypuszczalnie 30-50 złotych za metr. Taka może być szacunkowo cena za dobry teren inwestycyjny z drogami dojazdowymi.
Nie było więcej pytań i Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych
Uchwała Nr VIII/59/2007 w sprawie przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 193/3 przy ul. Zajeziernej w Gniewkowie została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

e/ rozwiązania Związku Gmin Trasy Kopernikańskiej Drogi Międzyregionalnej Nr 52.
Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnego A. Pułaczewskiego o przedstawienie projektu uchwały w sprawie rozwiązania Związku Gmin Trasy Kopernikańskiej Drogi Międzyregionalnej Nr 52.
Po przedstawieniu projektu uchwały nie było uwag, zapytań. Przewodniczący J. Kozłowski poinformował iż projekt uchwały był omawiany na wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji. Po czym przystąpił do przeprowadzenia głosowania w obecności 15 radnych.
Uchwała w sprawie Nr VIII/60/2007 w sprawie rozwiązania Związku Gmin Trasy Kopernikańskiej Drogi Międzyregionalnej Nr 52 została przyjęta jednogłośnie. Stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Zanim Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do realizacji punktu 7 porządku obrad powitał przybyłych na sesje radnego powiatu p. Tomasza Sołtysa oraz dyrektor Joannę Borowską i p. dyrektor Marię Kucharską.

Ad .7 Wnioski, interpelacje radnych oraz odpowiedzi.

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o zgłaszanie interpelacji, wniosków ,a następnie Pana Burmistrza o odpowiedzi na zadane pytania.
Radny Przemysław Stefański podziękował za szybkie załatwienie sprawy dowozu dzieci z budki kolejowej za Szadłowicami oraz wykonanie przystanku . Po czym zwrócił się do Burmistrza o postawienie kosza na śmieci przy przystanku.
Burmistrz odpowiedział , że koszt będzie założony.
Radny Edward Berent w imieniu mieszkańców Dąblina zwrócił się o uzupełnienie szlaki na drodze i wyrównanie dziur od ul. Cmentarnej do p. Wesołowskiego.
Następnie w imieniu mieszkańców Gniewkowa zwrócił się o planszę zagospodarowania Rynku.
Burmistrz odpowiedział , że droga w ramach prowadzonych remontów będzie zrobiona . Natomiast kwestia planszy, plan zagospodarowania Rynku będzie wyłożony w gablocie wraz z elementami co planuje się na rok przyszły. Każdy zainteresowany będzie mógł się zapoznać.
Radny T. Maciejczyk zapytał czy sprawy zgłoszone przez p. Weres będą załatwione.
Sołtys wsi Zajezierze p. Stanisława Weres zapytała czy kanalizacja Suchatówka- Gniewkowo przez Michałowo obejmie Zajezierze.
Burmistrz odpowiedział , że trasa podstawowa kanalizacji realizowana w ramach środków strukturalnych według planu wychodzi koło Buczkowa i Zajezierze nie jest ujęte.
Pani S. Weres dopowiedziała, że liczyli mieszkańcy iż będzie robiona bo były spisywane szamba.
Burmistrz odpowiedział , że były szamba spisywane jako ewidencja , kto jaką ma instalację.
Radny R. Pitera powrócił do sprawy z ostatniej sesji na której prosił o strukturę organizacyjna urzędu oraz wykaz sprzedanych mieszkań i do tej pory radni nie otrzymali.
Następnie zapytał kiedy sprawę Bąbolina będą omawiali na sesji.
Jaka jest możliwość postawienia koszy do segregacji śmieci w miejscowościach o których mówił po zebraniach dotyczy międzyinnymi Warzyna, Murzynka, Lipia.
Pani Maria Strzyżewska poinformowała iż od początku sprzedaży do 20 kwietnia 2007 roku w mieście sprzedano 140 mieszkań z 317 przewidzianych do sprzedaży co stanowi 44% . Natomiast na terenie Gminy sprzedano 39 lokali tj. 84 % , mowa o nieruchomościach gdzie jest przeprowadzona inwentaryzacja i mieszkania kwalifikują się do sprzedaży.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski poinformował iż w Bąbolinie przy przepompowni jest teren Agencji Nieruchomości Rolnej i tam po przejęciu będzie można na tym terenie zrobić boisko.
Przewodniczący J. Kozłowski poinformował , że sprawa tworzenia sołectwa w Bąbolinie będzie rozpatrywana później ponieważ jest więcej wniosków i temat należy rozpatrzyć całościowo. Następnie zapytał kiedy otrzymają radni strukturę organizacyjna urzędu.
Burmistrz p. Adam Roszak odpowiedział , że struktura organizacyjna urzędu jest dostępna i na co dzień i każdy może się zapoznać bez kłopotu.
Radny R. Pitera sugerował by z kserować i dać do biura rady.
Przewodniczący J. Kozłowski zaproponował by z kserować 15 razy i dać do biura rady.
Burmistrz A. Roszak poinformował , że są środki zaplanowane na segregację śmieci , miejscowości o których radny mówił będą wyposażone w pojemniki do segregacji.
Ad 8) Wolne głosy i wnioski:

Przewodniczący J. Kozłowski przystąpił do ustalenia terminu następnej sesji zaproponował dzień 30 maja 2007 rok godzina 1400 . ((środa) oraz posiedzenie wszystkich komisji w dniu 23 maja o godzinie 1600. Radny J. Bożko poinformował , że komisja ustali swój termin posiedzenia komisji.
Temat sesji - Omówienie możliwości pozyskania funduszy na cele remontowe, modernizacyjne i inwestycyjne na rok 2007 na podstawie analizy przychodów i wydatków w budżecie.
Następnie Przewodniczący J. Kozłowski przypomniał o obowiązku złożenia świadczenia majątkowego do końca kwietnia.
Po czym udzieli głosu Sołtysowi wsi Suchatówka p. Łucji Zagórskiej, która podziękowała za nawiezienie i wyrównanie kamienia na drodze. Następnie zwróciła się o uporządkowanie numeracji nieruchomości Suchatówka bo obecnie jest bałagan trudno odszukać numer.
Podniosła kwestię odpowiedzi na problemy z którymi boryka się Suchatówka. Pracownik ,który obchodził tylko częściowo zaopiniował problemy, nie wszystkie.
Burmistrz p. A. Roszak odpowiedział , że wyjaśni to i wróci do tego tematu.
Pan Marian Kubicki zwrócił się o naprawę odcinka drogi od ul. Kościelnej do obwodnicy jest zniszczona , wjeżdżają ul. Paderewskiego duże samochody z zaopatrzeniem do sklepu „Biedronka”. Następnie zapytał czy na ul. Kościelnej będzie położona nawierzchnia asfaltowa gdyż trylinka jest zniszczona.
Zwrócił uwagę iż na Rynku płyty chodnikowe ułożone są nierówno. Zapytał kto odbierał prace tam jest strasznie nie równo. Zwrócił się o podanie terminu wykonania ścieżki rowerowej, chodzi kiedy będą prace rozpoczęte i zakończone, sprawa ważna z uwagi na bezpieczeństwo.
Burmistrz p. A. Roszak udzielił odpowiedzi zaczynając od ostatniego pytania , poinformował, że zadanie będzie kontynuowała Generalna Dyrekcja Dróg. Prace cały czas trwają, będzie przebudowany przepust na kanale, będzie robiona ścieżka rowerowa od ul. Zajeziernej, a kiedy wejdą na ścieżkę nie powie.
- Sprawdzi wykonanie chodnika na Rynku jeśli są nierówności to wykonawca będzie poprawiał. Wykonawcą tego zadania był nasz zakład.
- sprawę ul. Kościelnej wspólnie z radą uzgodni, była rozmowa na temat przebudowy niektórych ulic łącznie z kanalizacją. Rozdzielenie kanalizacji ściekowej i deszczowej. Na myśli była ul. Dworcowa, Rynek ul. Sobieskiego , ul. Kościelna. O ul. Kościelną zwracał się proboszcz, jest ona ładnie położona, warto będzie do tej ulicy podejść.
Pan M. Kubicki dopowiedział iż u zbiegu ul. Sobieskiego z Kościelną jest ciągle zapchana kanalizacja. Należałoby to by zrobić.
Burmistrz odpowiedział iż ten problem dotyczy całego miasta. Trzeba rozdzielić kanalizację. Przy przebudowie ulicy będzie to robione kompleksowo by uzyskać zamierzony efekt. Przy przebudowie w projekcie będzie wszystko uwzględnione.
Radny E. Berent poinformował , że rozmawiał z Burmistrzem na temat ul. Kościelnej. Na tej ulicy nie będzie można położyć asfaltu ponieważ mieści się przy niej zabytek pierwszej klasy i trzeba dostosować do obejścia przy kościele.
Burmistrz to potwierdził i dopowiedział , że docelowo będzie założona kostka lub starobruk mając takie podłoże. Przy planowaniu remontu ustalimy rodzaj nawierzchni.
Mieszkaniec Gniewkowa p. Krężelewski zapytał czy nie można zlikwidować „komórek - szopek” przy ul. Cmentarnej to szpeci.
Burmistrz upewnił się iż chodzi o drobna zabudowę na początku ulicy.
Sołtys wsi Kijewo p. Waldemar Bednarski zwrócił się o naprawę dziur na drodze Lipie- Kijewo- Kawęczyn. Najgorszy odcinek jest jak się kończy Gęzewo przy stawku , przy stawku też jest pobocze zawyżone. Jego zdaniem drogi powinny być zrobione po przeglądzie od ręki , a nie jak ktoś zgłosi. Jeżdżą samochodami drogowcy ,sprawdzają i na tym się kończy.
Burmistrz p. A. Roszak stwierdził , że w Rejonie Dróg sytuacja jest patowa . Na naszym terenie nie rozpoczęto jeszcze prac remontowych, nie zna przyczyny dlaczego tak jest . Zabiega by te naprawy były zrobione.
Przewodniczący J. Kozłowski zwrócił się do radnego powiatu by tą sprawę poruszył na sesji Powiatu.
Radny R. Pitera zapytał jaką technologia jest wykonana naprawa dróg gminnych, za co my płacimy. Czy to jest zalewanie, frezowanie.
Burmistrz poinformował , że naprawy wykonywane są tradycyjnie jak co roku. Większe ubytki robione są masą, a niektóre robione są technologią hemulsit puls gryz tam gdzie są spękania.
Radny R. Pitera zapytał czy nie lepiej wyfrezować, zrobić masą raz , a dobrze ponieważ w ubiegłym roku w Markowie było robione dwa razy i dalej są dziury.
Burmistrz wyjaśnił iż ta technologia jest o połowę tańsza, tam gdzie są duże ubytki robione jest masą, a przy pęknięcia to hemulsit na to gryz. Droga Perkowo – Lipie tam ubytki występują intensywnie, od dłuższego czasu mówimy by ściągnąć pobocze .To trochę kosztuje ale warto ściąć pobocze by woda miała spływ i będą mniejsze koszty na naprawy.
Radny T. Maciejczyk sugerował by Przewodniczący wprowadził większą dyscyplinę bo jest szum , nic nie słychać, Burmistrz pyta 3 razy, to bardzo przeszkadza.
Przewodniczący odpowiedział iż przyjął sugestię i będzie bardziej zdecydowany. Przeszedł do realizacji następnego punktu porządku obrad.

Ad 9.Zamknięcie obrad.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej p. Janusz Kozłowski zamknął obrady VIII sesji Rady Miejskiej o godzinie 15 30.




Podpisał (-) Przewodniczący Rady mgr Janusz Kozłowski



Protokolant

Maria Graczyk













Wykaz podjętych uchwał na VIII sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie
w dniu 26.04.2007r.
1.Uchwała Nr VIII/55/2007 w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Gniewkowa za rok 2006.

2.Uchwała Nr VIII/56/2007 w sprawie zmian do Uchwały Nr V/33/2007 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Gniewkowo na rok 2007.

3.Uchwała Nr VIII/57/2007 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego położonej przy ul. Inowrocławskiej

4.Uchwała nr VIII/58/2007 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej położonej pomiędzy ul. Kilińskiego, a ul. Piasta.

5.Uchwała Nr VIII/59/2007 w sprawie przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 193/3 przy ul. Zajeziernej w Gniewkowie .

6.Uchwała w sprawie Nr VIII/60/2007 w sprawie rozwiązania Związku Gmin Trasy Kopernikańskiej Drogi Międzyregionalnej Nr 52


zestawiła Maria Graczyk

















Wnioski, interpelacje radnych oraz odpowiedzi z VIII sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 26 kwietnia 2007r. .

Przewodniczący J. Kozłowski poprosił radnych o zgłaszanie interpelacji, wniosków ,a następnie Pana Burmistrza o odpowiedzi na zadane pytania.
Radny Przemysław Stefański podziękował za szybkie załatwienie sprawy dowozu dzieci z budki kolejowej za Szadłowicami oraz wykonanie przystanku . Po czym zwrócił się do Burmistrza o postawienie kosza na śmieci przy przystanku.
Burmistrz odpowiedział , że koszt będzie założony.
Radny Edward Berent w imieniu mieszkańców Dąblina zwrócił się o uzupełnienie szlaki na drodze i wyrównanie dziur od ul. Cmentarnej do p. Wesołowskiego.
Następnie w imieniu mieszkańców Gniewkowa zwrócił się o planszę zagospodarowania Rynku.
Burmistrz odpowiedział , że droga w ramach prowadzonych remontów będzie zrobiona . Natomiast kwestia planszy, plan zagospodarowania Rynku będzie wyłożony w gablocie wraz z elementami co planuje się na rok przyszły. Każdy zainteresowany będzie mógł się zapoznać.
Radny T. Maciejczyk zapytał czy sprawy zgłoszone przez p. Weres będą załatwione.
Sołtys wsi Zajezierze p. Stanisława Weres zapytała czy kanalizacja Suchatówka- Gniewkowo przez Michałowo obejmie Zajezierze.
Burmistrz odpowiedział , że trasa podstawowa kanalizacji realizowana w ramach środków strukturalnych według planu wychodzi koło Buczkowa i Zajezierze nie jest ujęte.
Pani S. Weres dopowiedziała, że liczyli mieszkańcy iż będzie robiona bo były spisywane szamba.
Burmistrz odpowiedział , że były szamba spisywane jako ewidencja , kto jaką ma instalację.
Radny R. Pitera powrócił do sprawy z ostatniej sesji na której prosił o strukturę organizacyjna urzędu oraz wykaz sprzedanych mieszkań i do tej pory radni nie otrzymali.
Następnie zapytał kiedy sprawę Bąbolina będą omawiali na sesji.
Jaka jest możliwość postawienia koszy do segregacji śmieci w miejscowościach o których mówił po zebraniach dotyczy międzyinnymi Warzyna, Murzynka, Lipia.
Pani Maria Strzyżewska poinformowała iż od początku sprzedaży do 20 kwietnia 2007 roku w mieście sprzedano 140 mieszkań z 317 przewidzianych do sprzedaży co stanowi 44% . Natomiast na terenie Gminy sprzedano 39 lokali tj. 84 % , mowa o nieruchomościach gdzie jest przeprowadzona inwentaryzacja i mieszkania kwalifikują się do sprzedaży.
Z-ca Burmistrza p. Paweł Drzażdżewski poinformował iż w Bąbolinie przy przepompowni jest teren Agencji Nieruchomości Rolnej i tam po przejęciu będzie można na tym terenie zrobić boisko.
Przewodniczący J. Kozłowski poinformował , że sprawa tworzenia sołectwa w Bąbolinie będzie rozpatrywana później ponieważ jest więcej wniosków i temat należy rozpatrzyć całościowo. Następnie zapytał kiedy otrzymają radni strukturę organizacyjna urzędu.
Burmistrz p. Adam Roszak odpowiedział , że struktura organizacyjna urzędu jest dostępna i na co dzień i każdy może się zapoznać bez kłopotu.
Radny R. Pitera sugerował by z kserować i dać do biura rady.
Przewodniczący J. Kozłowski zaproponował by z kserować 15 razy i dać do biura rady.
Burmistrz A. Roszak poinformował , że są środki zaplanowane na segregację śmieci , miejscowości o których radny mówił będą wyposażone w pojemniki do segregacji.

Maria Graczyk




Wnioski, uwagi zgłoszone na VIII sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 26 kwietnia 2007r.

Radny Ryszard Pitera
1.zwrócił się o informacje na piśmie , że Rada Miejska nie ma żadnego wpływu na wybór dyrektora szkoły. Chodzi o procedury wyboru i przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły.
2. powrócił do sprawy z ostatniej sesji na której prosił o strukturę organizacyjna urzędu oraz wykaz sprzedanych mieszkań i do tej pory radni nie otrzymali.

Radny Edward Berent
3. w imieniu mieszkańców Dąblina zwrócił się o uzupełnienie szlaki na drodze i wyrównanie dziur od ul. Cmentarnej do p. Wesołowskiego.
4. w imieniu mieszkańców Gniewkowa zwrócił się o planszę zagospodarowania Rynku.

Mieszkaniec Gniewkowa Pan Marian Kubicki zwrócił się o naprawę odcinka drogi od ul. Kościelnej do obwodnicy jest zniszczona , wjeżdżają ul. Paderewskiego duże samochody z zaopatrzeniem do sklepu „Biedronka”. Następnie zapytał czy na ul. Kościelnej będzie położona nawierzchnia asfaltowa gdyż trylinka jest zniszczona.
Zwrócił uwagę iż na Rynku płyty chodnikowe ułożone są nierówno.

Sołtysowi wsi Suchatówka p. Łucji Zagórskiej, zwróciła się o uporządkowanie numeracji nieruchomości w miejscowości Suchatówka bo obecnie jest bałagan trudno odszukać numer.
Podniosła kwestię odpowiedzi na problemy z którymi boryka się Suchatówka. Pracownik ,który obchodził tylko częściowo zaopiniował problemy, nie wszystkie.


Mieszkaniec Gniewkowa p. Krężelewski zapytał czy nie można zlikwidować „komórek - szopek” przy ul. Cmentarnej to szpeci.
Burmistrz upewnił się iż chodzi o drobna zabudowę na początku ulicy.

Sołtys wsi Kijewo p. Waldemar Bednarski zwrócił się o naprawę dziur na drodze Lipie- Kijewo- Kawęczyn. Najgorszy odcinek jest jak się kończy Gęzewo przy stawku . Przy stawku jest pobocze zawyżone. Jego zdaniem drogi powinny być zrobione po przeglądzie od ręki , a nie jak ktoś zgłosi. Jeżdżą samochodami drogowcy ,sprawdzają i na tym się kończy.

Zestawiła Maria Graczyk



Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 marca 2008 23:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1138
12 marca 2008 23:04 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu