Treść protokołu do wglądu w Urzędzie Miejskim- pokój nr 14
Protokół Nr I /2006
z inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 27 listopada 2006r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.
Sesji przewodniczył Berent Edward - Radny Senior
Janusz Kozłowski
Przewodniczący Rady Miejskiej
Radny Senior Edward Berent o godzinie 1400 otworzył pierwszą sesję Rady Miejskiej w Gniewkowie. Podziękował za powierzenie tak zaszczytnej funkcji. Po czym przywitał radnych i przybyłych gości . Po powitaniu radnych i gości oświadczył , iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum przy , którym rada miejska może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Po czym przystąpił do złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.
Poprosił najmłodszego wiekiem radnego Dawida Rogalskiego o odczytanie z listy kolejno z imienia i nazwiska radnych rady miejskiej, a wyczytanego radnego o powstanie i potwierdzenie woli złożenia ślubowania słowem „Ślubuję” . Informuję , że po słowie „Ślubuję” każdy z radnych może dodatkowo wypowiedzieć formułkę: „ Tak mi dopomóż Bóg”.
Poprosił wszystkich o powstanie i odczytał rotę ślubowania.
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
Po odczytaniu roty radny Dawid Rogalski odczytał z listy obecności kolejno z nazwiska i imienia radnych, a radni wyczytani wypowiadali słowo „ślubuję” niektórzy wypowiadali formułę „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg” .
Po wyczytaniu wszystkich radnych radny Senior podziękował, złożył gratulacje i stwierdził , że radni , którzy złożyli ślubowanie , objęli mandat radnego Rady Miejskiej w Gniewkowie.
Ślubowanie złożyli wszyscy radni wybrani na kadencję 2006 – 2010.
Ad. 3 Ustalenie porządku obrad.
Następnie radny Senior przystąpił do ustalenia porządku obrad I sesji . Proponowany porządek obrad radni otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję.
Przedstawił proponowany porządek obrad I sesji przygotowany przez zwołującego sesję przewodniczącego rady poprzedniej kadencji Pana Ryszarda Piterę poniższej treści:
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum obrad przez Radnego Seniora.
2. Ślubowanie radnych .
3. Ustalenie porządku obrad.
4. Wybór Przewodniczącego Rady;
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
b) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
c) przeprowadzenie głosowania (tajnego);
d) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
5. Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenie Sesji od Radnego Seniora.
6. Wybór wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
b) prezentacja kandydatów;
c) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
d) przeprowadzenie głosowania (tajnego);
e) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
7. Interpelacje radnych.
8. Wolne wnioski .
9. Sprawy różne.
10.Zakończenie obrad I Sesji Rady Miejskiej.
Radny Senior po odczytaniu porządku obrad zapytał czy ktoś z radnych chce zabrać głos w sprawie przedstawionego porządku obrad . Radni nie zgłosili uwag do zaproponowanego porządku obrad. Radny Senior przedstawiony porządek obrad poddał pod głosowanie, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych. Po czym stwierdził , że rada będzie obradowała na I sesji w dniu 27 listopada 2006r. według przedstawionego porządku obrad. Punkt 1, 2, 3 został zrealizowany . Przystąpił do realizacji punktu 4 tj.
Ad . 4 Wybór Przewodniczącego Rady;
a)zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
Radny Senior poprosił o zgłaszanie kandydatów oraz o ewentualne ich przedstawienie.
Przypomniał iż zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie .
Radny Aleksander Pułaczewski zgłosił kandydaturę radnego Janusza Kozłowskiego.
Radny Senior zgłoszonego kandydata zapytał czy wyraża zgodę.
Radny Janusz Kozłowski odpowiedział iż wyraża zgodę . Następnie Radny Senior poprosił o dalsze zgłoszenia kandydatów.
Nie było więcej zgłoszeń i w związku z tym poddał pod głosowanie zamknięcie listy zgłoszeń. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy kandydatów. Radny Senior stwierdził zamknięcie listy kandydatów.
b) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
Następnie przystąpił do powołania z Komisji Skrutacyjnej. Zaproponował by komisja skrutacyjna była 3 osobowa. Nie było sprzeciwu.
Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych do pracy w komisji.
Radny Dawid Rogalski zgłosił kandydaturę Aleksandra Pułaczewskiego , który wyraził zgodę na pracę w komisji.
Radny Aleksander Pułaczewski zgłosił kandydaturę Dawida Rogalskiego , który wyraził zgodę na pracę komisji.
Radny Jacek Paul zgłosił kandydaturę Przemysława Stefańskiego, który także wyraził zgodę.
Nie było więcej zgłoszeń Radny Senior stwierdził , że do komisji zostały zgłoszone 3 osoby i zostało przeprowadzone głosowanie nad powołaniem komisji w zaproponowanym składzie w obecności 15 radnych. Radni jednogłośnie opowiedzieli się nad przyjęciem Komisji Skrutacyjnej składzie.
1. Aleksander Pułaczewski
2. Dawid Rogalski
3. Przemysław Stefański .
Radny Senior stwierdził , że rada miejska powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia wyboru przewodniczącego rady.
Zanim została ogłoszona przerwa w celu ukonstytuowania się komisji i przygotowania kart do głosowania. Ustalono sposób głosowania .Przyjęto by obok nazwiska kandydata wpisać „tak” albo „nie” .
Po ustaleniu sposobu głosowania Radny Senior ogłosił przerwę 15 minutową w celu ukonstytuowania się komisji i przygotowaniu kart do głosowania.
c)przeprowadzenie głosowania (tajnego);
Po wznowieniu obrad Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnego głosowania. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przypomniał zasadę głosowania . Radny Senior przypominam iż do dyspozycji mamy stolik z parawanem by nikt nie przeszkadzał przy zaznaczaniu na karcie kandydata na którego chcemy oddać głos.
Po czy przewodniczący Komisji Skrutacyjnej wyczytał z listy obecności z nazwiska i imienia obecnych radnych , a wyczytani radni podchodzili do członków komisji skrutacyjnej pobierali kartę do głosowania, podchodzili do stolika z parawanem i po dokonaniu skreślenia wrzucali do urny karty do głosowania.
Po wrzuceniu do urny karty przez ostatniego radnego Radny Senior podziękował i ogłosił 20 minutową przerwę . Komisję Skrutacyjną przystąpiła do obliczenia głosów .
Po wznowieniu obrad Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Aleksander Pułaczewski odczytał protokołu z wyboru przewodniczącego rady miejskiej. Kandydat radny Janusz Kozłowski otrzymał 15 głosów . Został wybrany jednogłośnie. Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Po odczytaniu protokołu Radny Senior , pogratulował radnemu Januszowi Kozłowskiemu wyboru na Przewodniczącego Rady Miejskiej , życzył owocnej pracy.
d)podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
Następnie radny Aleksander Pułaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru przewodniczącego Rady Miejskiej.
Po odczytaniu uchwały nie było uwag , zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych .
Uchwała Nr I/1/2006 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Ad . 5 Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenie Sesji od Radnego Seniora.
Radny Senior poprosił wybranego Przewodniczącego Rady Miejskiej o dalsze prowadzenie obrad sesji , wręczył insygnia Przewodniczącego
Wybrany przewodniczący Rady Miejskiej radny Janusz Kozłowski objął dalsze prowadzenie sesji i przystąpił realizacji następny punktu porządku obrad tj:
Ad . 6 Wybór wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
a)zgłaszanie kandydatów na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
Przewodniczący Rady Miejskiej Janusz Kozłowski poprosić o zgłaszanie kandydatów na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej oraz o ewentualne ich przedstawienie.
Radny Rogalski Dawid zgłosił kandydaturę Rafała Milewskiego.
Po zgłoszeniu kandydata Przewodniczący Rady Miejskiej zapytał czy radny wyraża zgodę. Radny Rafał Milewski wyraził zgodę.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o dalsze zgłoszenia.
Radny Tadeusz Maciejczyk zgłosił kandydaturę radnego Ryszarda Piterę. Radny Pitera wyraził zgodę na kandydowanie.
Nie było następnych zgłoszeń . Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził iż nie ma dalszych zgłoszeń. Dla formalności zaproponował przegłosowanie zamknięcia listy kandydatów na wiceprzewodniczącego rady miejskiej.
Głosowanie zostało przeprowadzone w obecności 15 radnych. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy kandydatów . Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził zamknięcie listy kandydatów.
c .powołanie Komisji Skrutacyjnej;
Przewodniczący Rady Miejskiej przystąpił do powołania Komisji Skrutacyjnej. Poinformował iż może pracować ta sama komisja jeśli będzie taka wola członków komisji i Rady. Zdecydowano ,że ta sama komisja będzie pracować .
Zanim komisja przystąpiła do pacy ustalono sposób głosowania i zdecydowano by przyjąć zasadę iż:
Głosować można tylko na jednego kandydata stawiając znak „x” w kratce z lewej strony obok jego nazwiska.
Postawienie znaku „x” w kratce obok nazwisk dwóch kandydatów, albo nie postawienie znaku „x” w żadnej kratce powoduje nieważność głosu
Informację zamieścić na karcie do głosowania.
Po ustaleniu sposobu głosowania Przewodniczący Rady Miejskiej ogłosił przerwę 15 minutową w celu przygotowania kart do głosowania.
c)przeprowadzenie głosowania (tajnego);
Po wznowieniu obrad przystąpiono do tajnego głosowania. Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy . Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przypomniał sposób głosowania. Po czym wyczytał z listy obecności z nazwiska i imienia obecnych radnych , a wyczytani radni podchodzili do członków Komisji Skrutacyjnej pobierali kartę do głosowania, podchodzili do stolika z parawanem i po dokonaniu skreślenia wrzucali do urny karty do głosowania.
Po wrzuceniu do urny karty przez ostatniego radnego Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował i ogłosił 15 minutową przerwę . Komisję Skrutacyjną przystąpiła do obliczenia głosów .
Po wznowieniu obrad Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Aleksander Pułaczewski odczytał protokołu z wyboru wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej. Kandydat radny Rafał Milewski otrzymał 6 głosów, a radny Ryszard Pitera otrzymał 7 głosów . Komisja Skrutacyjna stwierdziła iż radny Ryszard Pitera został wybrany na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej . Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Po odczytaniu protokołu Przewodniczący Rady Miejskiej złożyć gratulacje radnemu Ryszardowi Piterze wybranemu na wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej , życząc owocnej pracy.
d)podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
Następnie radny Aleksander Pułaczewski odczytał projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Po odczytaniu uchwały nie było uwag , zostało przeprowadzone głosowanie w obecności 15 radnych .
Uchwała Nr I/2/2006 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Ad .7 Interpelacje radnych.
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił radnych o zgłaszanie interpelacji.
Radni nie zgłosili żadnej interpelacji. Przystąpiono do realizacji następnego punktu porządku obrad.
Ad. 8 Wolne wnioski .
Przewodniczący Rady Miejskiej poprosił o zgłaszanie wniosków. Poinformował ,że głos mogą zabrać radni oraz osoby uczestniczące w sesji.
Pan Koc Adam mieszkaniec Gniewkowa deklarował iż będzie uczestniczył w sesjach. Zwrócił się by władza zajęła się sprawami bezpieczeństwa. Także prosił o dotacje na zakup paliwa dla Policji. Gdy będzie więcej patroli ludzie będą czuli się bezpiecznie. Do radnych zwrócił się by pomogli w zapewnieniu bezpieczeństwa i zwalczaniu narkomanii. Zwrócił się by pomóc Policji by nie została sama oraz by nagradzać za osiągnięcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej podziękował za cenne uwagi. Burmistrz , Kierownik Posterunku Policji odniosą się do wypowiedzi.
Ad. 9 Sprawy różne.
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował iż następna sesja zostanie zwołana po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów wójtów , burmistrzów przez Państwową Komisje Wyborczą w Dzienniku Urzędowym będzie to w najbliższym tygodniu. Natomiast zaproponował by ustalić godzinę na którą zwołać sesję. Zaproponował godzinę 16 00
Radny Tadeusz Maciejczyk zaproponował godzinę 1400.
Nie było więcej innych propozycji. Zostało przeprowadzone głosowanie by kolejna sesja była zwołana na godzinę 1600 za przyjęciem opowiedziało się 6 radnych , przeciwnych było 8 i 1 wstrzymał się od głosu.
W związku z powyższym głosowaniem sesja będzie o godzinie 1400.
Ad 10.Zakończenie obrad I Sesji Rady Miejski.
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Rady Miejskiej zamknął obrady I sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie wypowiadając formułkę „zamykam obrady I sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie” o godzinie 1500.
Protokolant
Maria Graczyk
Protokół Nr I /2006
z inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie odbytej w dniu 27 listopada 2006r.w sali Urzędu Miejskiego w Gniewkowie.
Sesji przewodniczył Berent Edward - Radny Senior
Janusz Kozłowski
Przewodniczący Rady Miejskiej
Radny Senior Edward Berent o godzinie 1400 otworzył pierwszą sesję Rady Miejskiej w Gniewkowie. Podziękował za powierzenie tak zaszczytnej funkcji. Po czym przywitał radnych i przybyłych gości . Po powitaniu radnych i gości oświadczył , iż zgodnie z listą obecności uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum przy , którym rada miejska może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.
Po czym przystąpił do złożenia ślubowania przez nowo wybranych radnych.
Poprosił najmłodszego wiekiem radnego Dawida Rogalskiego o odczytanie z listy kolejno z imienia i nazwiska radnych rady miejskiej, a wyczytanego radnego o powstanie i potwierdzenie woli złożenia ślubowania słowem „Ślubuję” . Informuję , że po słowie „Ślubuję” każdy z radnych może dodatkowo wypowiedzieć formułkę: „ Tak mi dopomóż Bóg”.
Poprosił wszystkich o powstanie i odczytał rotę ślubowania.
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
Po odczytaniu roty radny Dawid Rogalski odczytał z listy obecności kolejno z nazwiska i imienia radnych, a radni wyczytani wypowiadali słowo „ślubuję” niektórzy wypowiadali formułę „ślubuję, tak mi dopomóż Bóg” .
Po wyczytaniu wszystkich radnych radny Senior podziękował, złożył gratulacje i stwierdził , że radni , którzy złożyli ślubowanie , objęli mandat radnego Rady Miejskiej w Gniewkowie.
Ślubowanie złożyli wszyscy radni wybrani na kadencję 2006 – 2010.
Ad. 3 Ustalenie porządku obrad.
Następnie radny Senior przystąpił do ustalenia porządku obrad I sesji . Proponowany porządek obrad radni otrzymali wraz z zaproszeniem na sesję.
Przedstawił proponowany porządek obrad I sesji przygotowany przez zwołującego sesję przewodniczącego rady poprzedniej kadencji Pana Ryszarda Piterę poniższej treści:
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum obrad przez Radnego Seniora.
10. Ślubowanie radnych .
11. Ustalenie porządku obrad.
12. Wybór Przewodniczącego Rady;
e) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
f) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
g) przeprowadzenie głosowania (tajnego);
h) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
13. Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Miejskiej prowadzenie Sesji od Radnego Seniora.
14. Wybór wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej;
a) zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
f) prezentacja kandydatów;
g) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
h) przeprowadzenie głosowania (tajnego);
i) podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.
15. Interpelacje radnych.
16. Wolne wnioski .
17. Sprawy różne.
10.Zakończenie obrad I Sesji Rady Miejskiej.
Radny Senior po odczytaniu porządku obrad zapytał czy ktoś z radnych chce zabrać głos w sprawie przedstawionego porządku obrad . Radni nie zgłosili uwag do zaproponowanego porządku obrad. Radny Senior przedstawiony porządek obrad pod głosowanie, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych. Po czym stwierdził , że rada będzie obradowała na I sesji w dniu 27 listopada 2006r . według przedstawionego porządku obrad. Punkt 1, 2, 3 został zrealizowany . Przystąpił do realizacji punktu 4 tj.
Ad . 4 Wybór Przewodniczącego Rady;
a)zgłaszanie kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Miejskiej;
Poprosił o zgłaszanie kandydatów oraz o ewentualne ich przedstawienie.
Przypomniał iż zgłoszony kandydat musi wyrazić zgodę na kandydowanie .
Radny Aleksander Pułaczewski zgłosił kandydaturę radnego Janusza Kozłowskiego.
Radny Senior zgłoszonego kandydata zapytał czy wyraża zgodę.
Radny Janusz Kozłowski odpowiedział iż wyraża . Następnie radny Senior poprosił o dalsze zgłoszenia.
Nie było więcej zgłoszeń i w związku z tym poddał pod głosowanie zamknięcie listy zgłoszeń. Radni jednogłośnie opowiedzieli się za zamknięciem listy kandydatów. Radny Senior stwierdził zamknięcie listy kandydatów.
c) powołanie Komisji Skrutacyjnej;
Następnie przystąpił do powołania z Komisji Skrutacyjnej. Zaproponował by komisja skrutacyjna była 3 osobowa. Nie było sprzeciwu.
Poprosił o zgłoszenie co najmniej 3 radnych do pracy w komisji.
Radny Dawid Rogalski zgłosił kandydaturę Aleksandra Pułaczewskiego , który wyraził zgodę na pracę w komisji.
Radny Aleksander Pułaczewski zgłosił kandydaturę Dawida Rogalskiego , który wyraził zgodę na pracę komisji.
Radny Jacek Paul zgłosił kandydaturę Przemysława Stefańskiego, który także wyraził zgodę.
Nie było więcej zgłoszeń radny Senior stwierdził , że do komisji zostały zgłoszone 3 osoby i zostało przeprowadzone głosowanie nad powołaniem komisji w zaproponowanym składzie w obecności 15 radnych. Radni jednogłośnie opowiedzieli się nad przyjęciem Komisji Skrutacyjnej składzie.
3. Aleksander Pułaczewski
4. Dawid Rogalski
Przemysław Stefański .
Radny Senior stwierdził , że rada miejska powołała komisję skrutacyjną do przeprowadzenia wyboru przewodniczącego rady.
Zanim została ogłoszona przerwa w celu ukonstytuowania się komisji i przygotowania kart do głosowania. Ustalono sposób głosowania .Przyjęto by obok nazwiska kandydata wpisać „tak” albo „nie”
Po ustaleniu sposobu głosowania radny senior ogłosił przerwę 15 minutową w celu ukonstytuowania się komisji i przygotowaniu kart do głosowania.
Wykaz uchwał podjętych na I sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie
w dniu 27 listopada 2006 roku.
1.Uchwała Nr I/1/2006 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej.
2. Uchwała Nr I/2/2006 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Zestawiła Maria Graczyk