Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencja 2014-2018

Protokół nr V/2014 z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 30 grudnia 2014r.

Protokół przyjęty na VI sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie w dniu 28 stycznia 2015r.


Protokół Nr V/2014

z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie , która odbyła się w dniu 30 grudnia 2014r.

w sali  nr 20 Urzędu Miejskiego w Gniewkowie oraz w sali  Łącznicy Kulturalnej w
Gniewkowie

 

Ad.1 Otwarcie sesji stwierdzenie quorum.

Działając na podstawie art. 20  ust. 1  ustawy  z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz, 594 z późn.zm.)- Przewodniczący Rady o godz. 1200  dokonał otwarcia V sesji Rady Miejskiej (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).
Następnie Przewodniczący powitał wszystkich przybyłych na obrady (lista zaproszonych gości oraz  sołtysów z terenu Gminy – stanowią załącznik nr 2 do protokołu).
Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący Rady zaproponował, aby odstąpić od czytania porządku obrad, który został radnym dostarczony. Przewodniczący Rady zapytał, czy do przedstawionego porządku obrad są jakieś uwagi. Nie było uwag, ani wniosków wobec czego
przeprowadzono głosowanie w kwestii przyjęcia porządku obrad.
Przewodniczący stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 radnych, a więc wymagane quorum (brak radnych: K.Mnicha i J.Ratajczaka). Za przyjęciem porządku obrad głosowało 13 radnych.
Przyjęty porządek obrad:

Część robocza , która odbędzie się w  sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Gniewkowie ul.17 Stycznia 11:

                                                                                                   

1.Otwarcie  sesji, stwierdzenie  quorum .

2.Przyjęcie  porządku obrad .

3.Przyjęcie protokołu z IV sesji .
4.Przyjęcie planu pracy  Komisji  Rewizyjnej na rok 2015:

-przedstawienie propozycji planu pracy ,

-dyskusja,

- przyjęcie planu.

5.Przyjęcie planu pracy  Komisji  Budżetu i Finansów na rok 2015:

-przedstawienie propozycji planu pracy ,

-dyskusja,

- przyjęcie planu.

6.Przyjęcie planu pracy  Komisji  Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska  na rok 2015:

-przedstawienie propozycji planu pracy ,

-dyskusja,

- przyjęcie planu.

7.Przyjęcie planu pracy  Komisji  Oświaty ,Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej na rok 2015:

-przedstawienie propozycji planu pracy ,

-dyskusja,

- przyjęcie planu.

8.Przyjęcie planu pracy  Rady Miejskiej na rok 2015 :

-przedstawienie propozycji planu pracy ,

-dyskusja,

-przyjęcie planu.

9.Przedstawienie i rozpatrzenie  projektów uchwał w sprawach:

a)     Zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2014  :
-przedstawienie projektu uchwały  ,
-dyskusja,
-przyjęcie  uchwały,

b)     Zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo na rok 2015 :
-przedstawienie projektu uchwały  ,
-dyskusja,
-przyjęcie  uchwały,

c)      Uchwalenia „Rocznego programu współpracy Gminy Gniewkowo z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015”:
 -przedstawienie projektu uchwały  ,
-dyskusja,
-przyjęcie  uchwały,

d)     Powołania Komisji Statutowej:
-przedstawienie projektu uchwały  ,
-dyskusja,
-przyjęcie  uchwały.

 

10.Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

11.Wolne głosy ,  wnioski.

 

Przerwa w obradach.


Część uroczysta o godz. 1400 , która odbędzie się w Łącznicy Kulturalnej ul.Dworcowa 5 w Gniewkowie:

 

12.Wystąpienie Przewodniczącego Rady Miejskiej.

13.Wystąpienie Burmistrza Gniewkowa.

14.Występ dzieci ze Szkoły Podstawowej im. Księstwa Gniewkowskiego w Murzynnie.

15.Życzenia , toast noworoczny.

16.Zamknięcie  V  obrad Rady Miejskiej .

 

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z IV sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że radni mieli możliwość zapoznania się z protokołem z IV sesji Rady , który był wyłożony w biurze Rady. Zapytał, czy do protokołu radni mają jakieś uwagi, czy zastrzeżenia. Nie było uwag, ani pytań, wobec czego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z IV sesji Rady w dniu 18 grudnia 2014r. Za przyjęciem protokołu w głosowaniu jawnym opowiedziało się 13 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z IV sesji , która odbyła się w dniu 18 grudnia 2014r. został przyjęty bez uwag.

Ad. 4 Przyjęcie planu pracy Komisji  Rewizyjnej na rok 2015.
Przewodniczący Rady poinformował, że propozycja planu pracy Komisji została radnym przedstawiona , wobec czego zaproponował odstąpienie od  odczytania  planu. Propozycja została przyjęta i radni  nie mieli uwag, ani pytań do planu pracy tej Komisji , wobec czego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie jego przyjęcia. Za przyjęciem planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2015  w głosowaniu jawnym opowiedziało się 12 radnych, 1 osoba wstrzymała się od głosu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2015  został przyjęty  bez uwag (stanowi on załącznik nr 3 do protokołu).

Ad. 5 Przyjęcie planu pracy Komisji  Budżetu i Finansów na rok 2015.
Przewodniczący Rady ponownie ustalił z radnymi, że propozycja planu pracy Komisji nie będzie czytana.
W tym czasie na obrady przybył Wiceprzewodniczący Rady- pan Krzysztof Mnich.
Radni  nie mieli uwag, ani pytań do planu pracy tej Komisji , wobec czego Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie w sprawie jego przyjęcia. Za przyjęciem planu pracy Komisji Budżetu i Finansów  na rok 2015  w głosowaniu jawnym opowiedziało się 14 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Komisji został przyjęty bez uwag (stanowi on załącznik nr 4 do protokołu).

Ad. 6 Przyjęcie planu pracy Komisji  Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska  na rok 2015.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat propozycji planu pracy Komisji.
Radni  również nie mieli uwag, ani pytań do planu pracy tej Komisji , wobec czego Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie w sprawie jego przyjęcia. Za przyjęciem planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Rolnej i Ochrony Środowiska  na rok 2015  w głosowaniu jawnym opowiedziało się 14 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Komisji został przyjęty bez uwag (stanowi on załącznik nr 5 do protokołu).

Ad .7 Przyjęcie planu pracy  Przyjęcie planu pracy  Komisji  Oświaty ,Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej na rok 2015.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na temat propozycji planu pracy Komisji.
Radni  nie mieli uwag, ani pytań do planu pracy tej Komisji , wobec czego Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie w sprawie jego przyjęcia. Za przyjęciem planu pracy Komisji  Oświaty, Sportu, Zdrowia, Kultury i Opieki Społecznej  w głosowaniu jawnym opowiedziało się 14 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Komisji został przyjęty bez uwag (plan pracy stanowi załącznik nr 6 do protokołu).

Ad.8 Przyjęcie planu pracy  Rady Miejskiej na rok 2015.

Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu wczorajszym rozmawiał z Prezesem i Komendantem OSP w Gniewkowie , aby zgodnie ze zgłoszoną sugestią -na styczniowej sesji w trakcie omawiania stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego przedstawiona była również informacja jednostki z Gniewkowa. Następnie radny Stefański otworzył dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu i dyskusja została zamknięta, a następnie przeprowadzono głosowanie w kwestii przyjęcia planu pracy Rady na rok 2015. W głosowaniu jawnym za przyjęciem planu pracy opowiedziało się 14 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że plan pracy Rady Miejskiej na rok 2015  został przyjęty bez uwag (plan pracy stanowi załącznik nr 7 do protokołu).

Ad. 9 Rozpatrzenie uchwał w sprawie:

a)    zmieniająca uchwałę  w sprawie budżetu na rok 2014

Przewodniczący Rady poprosił Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na rok 2014.
Pani Rutkowska powiedziała, że projekt uchwały omówiony został na posiedzeniu Komisji , a następnie przedstawiła budżet po sugerowanych zmianach ( przedstawiony projekt stanowi załącznik nr 8 do protokołu).
Po tym wystąpieniu Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Nie było pytań i dyskusja została zamknięta. Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w kwestii przyjęcia uchwały. W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały nr V/20/2014 zmieniającej uchwałę w sprawie budżetu na 2014 rok głosowało 12 radnych , 2 osoby się wstrzymały. 
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokołu).

b)    zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo na rok 2015

Przewodniczący Rady poprosił o omówienie projektu uchwały Sekretarza Gminy- panią Bogumiłę Pęczkowską.
Pani Sekretarz przypomniała, że projekt uchwały omawiany był na posiedzeniu Komisji, w trakcie którego padło pytanie dotyczące punktu III tj. lokalnej diagnozy problemów alkoholowych ,a konkretnie danych z tabeli. Pani Pęczkowska przyznała, że rzeczywiście w tabeli znalazły się identyczne dane z dwóch lat. Projekt przygotowany został w oparciu o  materiały otrzymane z Ośrodka Pomocy Społecznej, w których te dane są prawidłowe. Pani Sekretarz przekazała radnym materiały wyjściowe ( stanowią one załącznik nr 10 do protokołu). Jednocześnie , pani Pęczkowska zapewniła radnych , że dane te zostaną poprawione w uchwale. Zwróciła także uwagę na to, że między podanymi liczbami istnieją różnice, nie są to wartości takie same, przy czym kolumna za rok 2014 przygotowana została według stanu na dzień 31.10.2014r. Pani Pęczkowska przekazała, że poprawiona zostanie także numeracja załączników zgodnie z tym, co ustalone zostało na posiedzeniu Komisji. Przewodniczący Rady zapytał, czy radni potrzebują czasu na to, by zapoznać się z tymi dodatkowo otrzymanymi materiałami. Ustalono, że Rada może dalej procedować w sprawie projektu uchwały. Przewodniczący Rady wystąpił z zapytaniem do Kierownika MGOPS w kwestii zauważalnego wzrostu w roku 2012 ilości osób korzystających z pomocy. Radny zapytał o przyczynę tego stanu.  Pani Zajonz odpowiedziała, że związane jest to ze zmianą kryterium dochodowego , które na osobę w rodzinie wynosi teraz  456 zł , a 542 zł na osobę samotną. Wiceprzewodniczący Rady wyraził ubolewanie, że w tej sytuacji nie wzrastają dochody, dlatego należy zwracać się  do pracodawców, by płacili odpowiednio swoim pracownikom.
Nie było więcej pytań i dyskusja została zamknięta. Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w kwestii przyjęcia uchwały. W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały nr V/21/2014 w sprawie zatwierdzenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo na rok 2015 głosowało 12 radnych , 2 osoby się wstrzymały. 
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokołu).
c) Uchwalenia „Rocznego programu współpracy Gminy Gniewkowo z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015”.

Przewodniczący Rady o omówienie projektu uchwały poprosił również Sekretarza Gminy- panią Bogumiłę Pęczkowską.
Pani Pęczkowska oświadczyła, że ten projekt także omawiany był na posiedzeniu Komisji . W związku ze zgłoszonymi uwagami , pani Sekretarz poinformowała, że po analizie treści uchwały ustaliła, że w rozdziale V w pkt 2 zamienić należy w treści numerację rozdziałów – zamiast IV winien być VI. Ponadto, w rozdziale VIII podano wysokość planowanych środków na realizację programu , a kwota ta uległa zwiększeniu o 20.000 zł na zadania z zakresu sportu i do tego środki na profilaktykę , w związku z czym winno być „235.000 zł”.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radny Krzysztofiak poruszył kwestie konsultacji projektu programu. Radny zapytał o przyczyny braku uwag do projektu, czy nie jest to może związane z brakiem wiedzy o takiej konsultacji, czy są wysyłane jakieś zaproszenia do organizacji. Pani Pęczkowska przekazała, że z ustawy wynika obowiązek umieszczenia projektu uchwały  na tablicy ogłoszeń i w BIP-ie, a nie ma wymogu by projekt wysyłać do zainteresowanych podmiotów. Program uchwalany jest co roku, dlatego zdaniem pani Sekretarz miejscowe organizacje wiedzą o tej procedurze i mogą zgłaszać uwagi do projektu. Te uwagi, wnioski  mogą być uwzględnione, ale nie muszą- decyzja należy do Burmistrza. Radny zapytał , jak wyglądało to w przeszłości, na co otrzymał odpowiedź, iż nigdy takich uwag nie było. Pani Sekretarz podała też przykład Powiatu, gdzie funkcjonuje rada stowarzyszeń i ona czyni takie uwagi. Na szczeblu Powiatu również była ostatnio przyjmowana taka uchwała i uwagi do niej zgłaszała ta rada, jak i niektóre organizacje. Radny Bożko uznał, że sytuacja w Gminie to skutek braku świadomości mimo, że wiele stowarzyszeń działa od wielu lat. Pani Pęczkowska podała przykład organizacji szkoleń dla tego typu podmiotów np. odnośnie sporządzania wniosków, ofert, ale zainteresowania tymi szkoleniami również nie ma. Procedura na ten rok jest już zakończona, a w przyszłym roku można jednak pomyśleć o indywidualnych zaproszeniach do konsultowania projektu.
Nie było więcej pytań i dyskusja została zamknięta. Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w kwestii przyjęcia uchwały. W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały nr V/22/2014 w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy Gminy Gniewkowo z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015” głosowało 14 radnych. 
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 12 do protokołu).

d) Powołania Komisji Statutowej.

Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja Statutowa jest komisją doraźną. Statut nie reguluje kwestii wyboru Przewodniczącego tej Komisji oraz  kwestii organizacji pierwszego posiedzenia, dlatego radny Stefański poprosił, aby Komisja ta zebrała się w przerwie pomiędzy częściami dzisiejszej sesji, aby się ukonstytuować. Do tej propozycji radni nie mieli uwag.  Kolejno, Przewodniczący poinformował, że zgodnie z ustaleniami do składu Komisji wytypowani zostali Przewodniczący Komisji stałych, swoją kandydaturę zgłosili również radni: Szymon Krzysztofiak i Sławomir Bożko. Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na pracę w Komisji Statutowej. Następnie przeprowadzono głosowanie dotyczące poszczególnych kandydatur. Każdy z kandydatów zatwierdzony został stosunkiem głosów 13 „za” i 1 „wstrzymujący się”.  Zgodnie z decyzją Rady w skład Komisji Statutowej weszli radni: Joanna Robak, Aleksander Pułaczewski, Ireneusz Kopiszka, Wiesław Wesołowski, Szymon Krzysztofiak i Sławomir Bożko.
Po odczytaniu projektu uchwały w sprawie powołania Komisji przeprowadzono głosowanie w kwestii jej przyjęcia. Uchwała Nr V/23/2014 w sprawie powołania Komisji Statutowej przyjęta została jednomyślnie – 14 radnych głosowało „za” (uchwała stanowi załącznik nr 13 do protokołu).
Przewodniczący potwierdził  przyjęcie uchwały i pogratulował wszystkim  członkom Komisji.

Ad. 10 Wnioski , interpelacje  radnych  oraz  odpowiedzi.

Radny  Pułaczewski wystąpił z zapytaniem , czy w związku z planowaną inwestycją na ul.Pająkowskiego można byłoby zrobić tam dodatkowo 2 rzeczy : mieszkańcy budynku 4a prosili choć o prowizoryczny chodnik, bo tam jest szlaka i przy złej pogodzie trudno jest tam się poruszać ; należałoby również dokończyć chodnik prowadzący do strażnicy. Radny zapytał także o to, czy wiadomo już , jak rozplanowane zostaną nowe nasadzenia na tej ulicy. Pan Pułaczewski poruszył problem śmieci , pytając , czy od stycznia ta kwestia będzie rzeczywiście opanowana, czy nie grozi Gminie chaos w tym zakresie.
Odpowiadając na pytania, Burmistrz rozpoczął od ostatniego wyjaśniając, że aktualnie jest już po przetargu , ale firma SANIKONT złożyła protest, a umowa sporządzona zostanie z firmą MPO na czas określony, zgodnie z procedurą. Dziś przedłożono projekt umowy z tą firmą. Pan Roszak zaznaczył, że firma SANIKONT nie ułatwi zapewne tego przejścia . Dodał też, że MPO- zabezpieczy dla Gminy odpowiednią ilość pojemników. SANIKONT winien natomiast , zgodnie z zapisami umowy, zabrać swoje pojemniki do końca roku, ale może się okazać, że przez jakiś czas funkcjonowały będą podwójnie.Dziś wysłany został kolejny, dość stanowczy monit do tej firmy, by zabrała pojemniki i te duże i małe (szczególnie na osiedlach –kontenery). Aby to logistycznie usprawnić, o pomoc poproszono też zarządców nieruchomości (KSM , pana Karwowskiego), ale mogą wystąpić pewne „perturbacje” na przełomie roku. W kwestii rozstrzygnięcia protestu przez KIO- Burmistrz oświadczył, że protest oparty został na zarzutach do odrzucenia, wybrano najkorzystniejszą ofertę, ale firma takie prawo miała i z niego skorzystała. Burmistrz wyraził nadzieje, że zadanie to będzie w miarę sprawnie realizowane, choć na początku roku mogą wystąpić małe problemy np. z wyminą tych pojemników.
W sprawie nasadzeń na ul.Pająkowskiego pan Roszak podał, że w decyzji o wycince są pewne zapisy, ponieważ musi być zachowana ekwiwalentność. Nasadzenia planowane są na terenach zielonych, skwerach, a  nie w pasie drogowym, bo inaczej to nie miałoby sensu, gdyż na tym polegać miało to uporządkowanie, że dla drzew przewidziano tereny zielone. Burmistrz oświadczył , że nie powinno być problemu z chodnikami , do ustalenia pozostaje kwestia przebiegu z uwagi na lokalizację garaży, by naturalnie wyprowadzić tą komuniakcję, to nie jest długi odcinek, więc to powinno być do zrobienia, podobnie, jak dojście do strażnicy. Według pana Roszaka jest to potrzebne, tym bardziej, że „ta jednostka cały czas pozyskuje, jest rozbudowywana”, cieszy fakt , że jest dużo nowych druhów strażaków, w tym dziewczyny. Jest to optymistyczne , że młodzi ludzie są tym zainteresowani, że podejmują ten trud i angażują się w to ryzykowane zajęcie.
Radni nie mieli więcej pytań, ani interpelacji, wobec czego Przewodniczący Rady zamknął ten punkt obrad.
Ad.11 Wolne głosy, wnioski.
                                 Pani Łucja Zagórska wystąpiła w kwestii  odpadów i zapytała, czy w związku z działaniem innej firmy zmienią się koszty, czy pozostaną takie same. Burmistrz odpowiedział, że opłaty będą takie, jak mówiono, nie podejmowano uchwały zmieniającej stawek, które są na dotychczasowym poziomie. Kwota zaoferowana przez firmę w przetargu jest minimalnie wyższa od tej, jaka była planowana na ten rok.  Pan Roszak powiedział też, że producentem śmieci są mieszkańcy, ale  z mocy ustawy „właścicielem śmieci jest Gmina”.
                               Pani Zagórska poprosiła , aby na drogę z „domu familijnego” dostarczono jeden , „porządny” transport  kamienia białego. Pani Sołtys poprosiła również o wycinkę krzewów, bo tam teren jest pod górkę i jeszcze te krzaki ograniczają widoczność i jest niebezpiecznie. Burmistrz zapewnił, że zostanie to zrobione.
                              Pan Waldemar Bednarski oświadczył, że zarówno jego, jak i kolegów sołtysów nurtuje to, dlaczego zmieniono firmę wywożącą śmieci, bo o tej , która była- ludzie mają dobre zdanie. Pan Roszak odpowiedział, że ta firma złożyła ofertę o 400 tys. zł wyższą od MPO, czyli zadecydowały o tym względy finansowe. Burmistrz stwierdził, że może nie jest to znana firma, ale jest to „firma miejska”, obsługuje 200 tys. mieszkańców, więc nie ma co obawiać się o jej potencjał. Jeśli chodzi o działalność dotychczasowej firmy, to zdaniem Burmistrza „były lepsze i gorsze dni”. Na początku i teraz na końcówce widać postępowanie tej firmy , nie do końca uczciwe wobec Gminy.
                             Sołtys z Kijewa wystąpił też z postulatem, aby na drodze w Warzynie, od strony Suchatówki zamontować „śpiącego policjanta”, z drugiej strony nie trzeba , bo jest ostry zakręt. Burmistrz zapytał, czy chodzi o odcinek przed samą wsią, bo to trzeba sprawdzić z uwagi na fakt , iż przepisy mówią o tym , że nie można montować progów zwalniających na tych drogach, gdzie poruszają się autobusy, a tym bardziej autobusy szkolne. Na tej drodze zdaniem pana Roszaka taki autobus jeździ więc może być z tym kłopot. Burmistrz oświadczył też, że do końca nie jest zwolennikiem takich rozwiązań, ale ten konkretny przypadek zostanie sprawdzony.
                                   Pan Bednarski przekazał, że sołtysi nie mają informacji na temat tego , do kogo się zwracać gdyby drogi były zasypane, kto jest odpowiedzialny za odśnieżanie.  Burmistrz zapewnił, że taka informacja zostanie przygotowana i przekazana sołtysom, może nawet w przerwie między częściami sesji.
                                   Zwracając się do Kierownika MGOPS – pan Bednarski zgłosił, że słyszał o rodzinie z Branna, tzw. „czarodziejach” , o państwu Stachowiakach, gdzie sytuacja jest „podobno pod psem”. Pan Sołtys tego nie sprawdzał, ale tak mu mówiono. Burmistrz powiedział, że to zostanie sprawdzone. Pani Kierownik poprosiła natomiast, aby w takich przypadkach przychodzić bezpośrednio do Ośrodka, albo występować na piśmie, ponieważ „dane osobowe są drażliwe”, a sesja nie jest forum, na którym można omawiać takie tematy. Pan Bednarski stwierdził, że przecież on nic takiego nie powiedział, a to co mówił – to prawda. Burmistrz zapewnił, że nikt tak nie twierdzi , ale nie operuje się nazwiskami w takich sytuacjach i pani Kierownik na pewno nie miała nic złego na myśli. Przewodniczący Rady dodał, że troska pana Sołtysa jest uzasadniona, ale rzeczywiście nie operuje się nazwiskami.
                                Pani Wołoszko poruszyła temat zamkniętego przejazdu w Wierzchosławicach. Teraz jest zima, a jeździć trzeba przez Szadłowice i przez Wielowieś, dlatego pani Sołtys poprosiła, by te drogi pilnować, aby były przygotowane.
Nie było więcej chętnych do zabrania głosu.
                                Przewodniczący Rady poinformował, że kolejna sesja odbędzie się w dniu 28 stycznia 2015r. o godz. 1300 .Tematami sesji będą:

1.Informacja na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta i gminy.

2.Informacja na temat funkcjonowania Przedsiębiorstwa Komunalnego „Gniewkowo” .

3.Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska Gminy Gniewkowo na lata 2008-2011 z perspektywą na lata 2012-2015.

4. Przyjęcie Programu Ochrony Środowiska Gminy Gniewkowo.

Radny Stefański dodał, że Rada zadecyduje także o członkostwie radnego Rychlewskiego w Komisji Rozwoju Gospodarczego, Budownictwa , Gospodarki Komunalnej  , Rolnej i Ochrony Środowiska  oraz radnego Ratajczaka w Komisja Budżetu i Finansów. Przewodniczący oświadczył, że Rada zajmie się też prawdopodobnie kwestią wynagrodzenia Burmistrza, bo taki obowiązek na niej ciąży i do tej pory wpłynęła  jedna propozycja.

O godz. 1250 Przewodniczący Rady zarządził przerwę  w obradach do godz. 1400  i  zaprosił wszystkich do udziału w dalszej części sesji ( uroczystej) , jaka odbędzie się w Łącznicy Kulturalnej.

Ad.12 Wystąpienie Przewodniczącego Rady Miejskiej.

                               O godz. 1400 Przewodniczący Rady wznowił obrady , które rozpoczął od powitania zaproszonych gości.
Następnie Przewodniczący Rady podziękował za przybycie na tą część sesji, aby wspólnie pożegnać stary i powitać nowy- 2015 rok. Przewodniczący Rady poinformował, że w dniu dzisiejszym Rada przyjęła plan pracy  wytyczający jej zadania na 2015 rok . Plany pracy przyjęły również stałe Komisje Rady. Przewodniczący zapewnił, że oprócz tego Rada będzie starała się na bieżąco rozstrzygać kwestie zgłaszane przez mieszkańców. Pan Stefański przekazał również, że na poprzedniej sesji Rada uchwaliła budżet na nowy rok  przygotowany przez Burmistrza, a który stanowił będzie ramy dla działań samorządu i wyznacznik dla jego rozwoju.   Przewodniczący wyraził nadzieję, że w ciągu następnego roku – nowa Rada dowiedzie, że mieszkańcy dokonali właściwego wyboru i będzie on stanowił dobrą zapowiedź na całą kadencję.
                                      Następnie Przewodniczący Rady złożył wszystkim  życzenia na nadchodzący , nowy- 2015 rok. Przewodniczący życzył sobie, Koleżankom i Kolegom Radnym , Panu Burmistrzowi  pełnej realizacji wytyczonych celów i zadań, aby dzięki tym działaniom udało się w jak największym stopniu zaspokoić potrzeby mieszkańców. Lokalnemu samorządowi życzył natomiast atmosfery sprzyjającej spokojnemu i harmonijnemu funkcjonowaniu . Życzenia zgody ,  zapału do pracy oraz warunków umożliwiających  urzeczywistnianie planów i zamierzeń skierował także do  jednostek pomocniczych,  jednostek organizacyjnych Gminy, organizacji społecznych , przedsiębiorców, parafii oraz wszystkich mieszkańców. Przewodniczący życzył też okoliczności pozwalających na rozwój zarówno tych małych społeczności jakimi są sołectwa,  zakłady pracy , czy parafie, ale też rozwój duchowy  i intelektualny ich członków, tak zatroskanych o potrzeby dnia codziennego. Na cały – 2015 Rok – wszystkim życzył też dużo zdrowia , spokoju oraz wytrwałości.

Ad 13.Wystąpienie Burmistrza Gniewkowa.

                               Burmistrz zaznaczył, że na podsumowanie roku chciałby przekazać kilka spostrzeżeń i posłuży się tym , co udało się zrealizować. Pan Roszak oświadczył, że rok budżetowy był trudny i nie wszystkie zadania udało się zrealizować. Poziom inwestycji uznał jednak Burmistrz  za zadawalający, gdyż kwota przeznaczona na inwestycje to blisko 11 mln zł. Jako najważniejszą inwestycję wymienił Burmistrz – oczyszczalnię ścieków, która jest dziś praktycznie nowym obiektem o podwojonej przepustowości, z czego korzystać będą m.in. lokalne firmy i dzięki temu mają możliwość rozwoju. Burmistrz podkreślił, że dlatego jest mu bardzo miło, że w sesji uczestniczy tylu przedsiębiorców. Pan Roszak powiedział, że  oczyszczalnia-to taka „sztandarowa”, tegoroczna inwestycja. Burmistrz przypomniał, że na początku roku udało się zakupić duży wóz bojowy dla jednostki OSP w Gniewkowie, który bardzo dobrze wpisuje się w krajowy system ratownictwa. Burmistrz wspomniał o spotkaniu , jakie odbyło się w dniu wczorajszym ze strażakami, na którym rozmawiano m.in. na temat potrzeb tej jednostki. Pan Roszak mówił także o zrealizowanych inwestycjach drogowych: na terenie miasta, ale też przy udziale Starostwa – o drogach powiatowych na terenie Gminy. Burmistrz podkreślił wagę zadań realizowanych wspólnie ze Starostwem. Burmistrz poinformował także o tym, że kilka dni temu zakończona została budowa środowiskowego domu samopomocy w Gniewkowie. To nowa instytucja, która wpisuje się w plany i zadania z zakresu sfery społecznej. Burmistrz zapowiedział jego  uroczyste otwarcie. Burmistrz oświadczył, że to „sztandarowa” tego typu instytucja w skali województwa, bo nie ma innej , takie wybudowanej od podstaw. Dzięki lokalizacji tego obiektu uzyskano „nową przestrzeń miejską”, wraz z parkiem, chodnikami, ścieżkami, będzie też mała architektura.
Pan Roszak przyznał, że w bieżącym roku nie udało się zrealizować ścieżki rowerowej, jaka zaplanowana została z Wierzchosławic do Więcławic, ale jest już porozumienie zawarte z GDDiA i wkrótce ta ścieżka powstanie. W przyszłym roku będzie też wiele innych zadań. Przyszłoroczny budżet jest zrównoważony i na ten moment na inwestycje przeznaczonych jest w nim 4,5-5 mln zł. Pan Roszak wyraził nadzieję, że podobnie jak w tym roku, tak i w przyszłym – uda się wykonać wiele, dodatkowych zadań, jakie są zaplanowane. Podsumowując bieżący rok- Burmistrz odniósł się też do współpracy z jednostkami organizacyjnymi, z firmami, która jest ważna i bezcenna, bo „ważna jest ta mała ojczyzna” i zadania jakie dla niej są organizowane, dla tego samorządu i jego społeczności. Kończąc, Burmistrz życzył wszystkim na nadchodzący – 2015 rok spełnienia marzeń, dużo zdrowia, sił i energii, by ten nadchodzący rok nie był gorszy od tego.
                                 Głos zabrał także Wicestarosta Inowrocławski- pan Włodzimierz Figas, który zaznaczył, że wypowiada się w imieniu władz Starostwa oraz , że jest mu bardzo miło , iż może tu być. Wicestarosta potwierdził fakt, że Gmina się rozwija oraz bardzo dobrze układającej się współpracy między samorządami, czego efektem jest m.in. poprawa infrastruktury drogowej. Pan  Figas stwierdził, że Gniewkowo  przoduje w chodnikach, ścieżkach, bo żadna gmina w Powiecie nie ma tak długich odcinków. Wicestarosta życzył wszystkim wszelkiej pomyślności w życiu zawodowym, osobistym, dalszego rozwoju Gminy. Pan Figas zaznaczył, że kadencja, jaka upłynęła była dobra , ale ma nadzieję, że ta rozpoczęta będzie jeszcze lepsza.
                               Kolejno, z przemową wystąpił Ks. Kanonik- Jerzy Nowak. Ks. Dziekan również nawiązał do podsumowania mijającego roku wyrażając radość z tego, że wiele rzeczy zostało zrobione, że tak wiele się powiodło. Jeśli coś nie zostało zrobione, to zdaniem Ks. Kanonika, to wskazówka i mobilizacja dla nowej Rady, aby podejmowała dalsze kroki i zapewniła mieszkańcom jeszcze więcej dobra. Ks. Dziekan powiedział, że w okresie świąt Bożego Narodzenia bardzo często słyszy się słowa „pokój ludziom dobrej woli”. Wyraził nadzieję, że taka zgoda i jedność będzie we współpracy Rady z Burmistrzem. Często dziękuje się też za dobre , okazane serce, dlatego Ks. Dziekan w imieniu własnym podziękował za współpracę. Powiedział, że nie będzie wymieniał tego, co ze strony Gminy zrobione zostało na rzecz jego parafii, ale podziękował za to Burmistrzowi oraz Prezesowi PK. Ks. Dziekan powiedział, że słyszy też o innych pracach np. w gazetach i choć księża się nie chwalą, to  Ks.Dziekan ma nadzieję, że ta współpraca będzie nadal dobrze się układała. Na nadchodzący rok- nowej Radzie oraz Burmistrzowi Ks.Kanonik życzył tego, aby ich plany i marzenia się spełniły, a wszystkim uczestnikom spełnienia marzeń osobistych, rodzinnych i środowiskowych, by ten przyszły rok stał się bardziej pomyślny i szczęśliwy. Młodym artystom życzył natomiast, aby to , co przedstawią za chwilę, było bardziej funkcjonalne w przyszłości. Na koniec, Ks. Nowak  wszystkim życzył błogosławieństwa Bożego.

Ad.14 Występ dzieci ze Szkoły Podstawowej im. Księstwa Gniewkowskiego w Murzynnie.

                                    Przewodniczący Rady podziękował Ks. Dziekanowi za cenne przesłanie i  zapowiedział występ dzieci ze Szkoły Podstawowej w Murzynnie przygotowanych przez panią Lidię Nowak, a dziś prowadzonych przez panią Arletę Kozłowską. Młodzież z Murzynna wspólnie z panią Kozłowską  wystąpili w inscenizacji słowno-muzycznej poruszającej temat tajemnicy Narodzenia Pańskiego.

Ad15.Życzenia , toast noworoczny.

                   Przewodniczący Rady podziękował młodzieży za występ. Następnie zaprosił uczestników sesji do wspólnego toastu noworocznego i składania życzeń.

Ad.16 Zamknięcie obrad sesji.

                      Wobec wyczerpania się porządku obrad Przewodniczący Rady zamknął V obrady.

 

 

 

 

 

 

 

Protokołowała: J.Stefańska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 30.12.2014r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: J.Stefańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 stycznia 2015 11:14
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 2117
05 listopada 2015 09:08 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika [lista_uchwal.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 stycznia 2015 07:35 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana danych dokumentu. Zmiana statusu protokołu (Dokument opublikowany)
12 stycznia 2015 13:26 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie załącznika [zal_1013.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)