PROTOKÓŁ PRZYJĘTY ZOSTAŁ PRZEZ RM NA IX SESJI W DNIU 29.04.2015R.
Protokół Nr VIII/2015
z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie , która odbyła się w dniu 25 marca 2015r.
w sali nr 20 Urzędu Miejskiego w Gniewkowie
Ad.1 Otwarcie sesji stwierdzenie quorum.
Działając na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz, 594 z późn.zm.)- Przewodniczący Rady o godz. 1300 dokonał otwarcia VIII sesji Rady Miejskiej, stwierdzając jednocześnie, że uczestniczy w niej 15 radnych, co stanowi quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).
Następnie Przewodniczący powitał wszystkich przybyłych na obrady (lista zaproszonych gości oraz sołtysów z terenu Gminy – stanowią załącznik nr 2 do protokołu).
Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie międzysesyjnym odbyły się jeszcze 3 wiejskie zebrania wyborcze w celu wyboru sołtysów oraz składów rad sołeckich tj. w Sołectwie: Wierzchosławice, Bąbolin i Gąski. Zgodnie z wolą mieszkańców – funkcje Sołtysów ponownie powierzone zostały tym samym osobom . Wyrazy uznania i gratulacje- w imieniu całej Rady Miejskiej Przewodniczący złożył:
1.Pani Marioli Wołoszko- Sołtysowi Sołectwa Wierzchosławice;
2.Pani Grażynie Iglewskiej- Sołtysowi Sołectwa Bąbolin;
3.Panu Romanowi Kubickiemu- Sołtysowi Sołectwa Gąski.
Z uwagi na nieobecność sołtysów z : Bąbolina i Gąsek- radny Stefański poprosił radnych z okręgu o przekazanie okolicznościowych gratulacji.
Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady zaproponował, aby odstąpić od czytania porządku obrad, który został radnym dostarczony.
Proponowany porządek obrad:
1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum .
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z VII sesji.
4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny (w tym z przeprowadzonych przetargów oraz realizacji uchwał):
-przedstawienie informacji,
-dyskusja,
-przyjęcie informacji.
5. Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za rok 2014:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
6. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2013-2015:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
7. Sprawozdanie z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo w roku 2014:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
8. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a)przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gniewkowo”:
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
b) przystąpienia miasta Gniewkowa do stowarzyszenia Związek Miast Polskich i delegowania przedstawiciela miasta Gniewkowo do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich :
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
c)utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Warzynie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej , zarządzonych na dzień 10 maja 2015r. :
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
d) zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2015 ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
e) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Klepary:
dyskusja,
-przyjęcie uchwały.
9.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
10.Wolne głosy , wnioski.
11.Zamknięcie obrad sesji .
Przewodniczący Rady poinformował o wniosku Burmistrza w sprawie wprowadzenia do porządku obrad dwóch uchwał:
- uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso. Wprowadzenie tej zmiany konieczne jest z uwagi na wybór nowych sołtysów (załącznik nr 3 do niniejszego protokołu);
-uchwały w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gniewkowo (załącznik nr 4 do niniejszego protokołu).
Kolejno, Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia zmiany polegającej na wprowadzeniu do porządku obrad w pkt 8 ppkt f) projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso. Wprowadzenie tej zmiany konieczne jest z uwagi na wybór nowych sołtysów.
Za jej wprowadzeniem opowiedzieli się wszyscy radni.
Następnie głosowano wprowadzenie dodatkowego projektu uchwały w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gniewkowo w pkt 8 ppkt g). Rada jednomyślnie opowiedziała się za wprowadzeniem tej zmiany.
Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś ma może jeszcze inne wnioski w kwestii porządku obrad, ale takich wniosków nie zgłoszono, dlatego następnie głosowano w sprawie przyjęcia porządku obrad po wprowadzonych zmianach. Za jego przyjęciem głosowało 15 radnych.
Porządek obrad po zmianach:
1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum .
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z VII sesji.
4. Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny (w tym z przeprowadzonych przetargów oraz realizacji uchwał):
-przedstawienie informacji,
-dyskusja,
-przyjęcie informacji.
5. Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za rok 2014:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
6. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2013-2015:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
7. Sprawozdanie z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo w roku 2014:
-przedstawienie sprawozdania,
-dyskusja,
-przyjęcie sprawozdania.
8. Przedstawienie i rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
a)przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gniewkowo”:
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
b) przystąpienia miasta Gniewkowa do stowarzyszenia Związek Miast Polskich i delegowania przedstawiciela miasta Gniewkowo do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich :
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
c)utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Warzynie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej , zarządzonych na dzień 10 maja 2015r. :
-przedstawienie projektu uchwały ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
d) zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2015 ,
-dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
e) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Klepary:
dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
f) zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso:
dyskusja,
-przyjęcie uchwały,
g) ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gniewkowo:
dyskusja,
-przyjęcie uchwały.
9.Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
10.Wolne głosy , wnioski.
11.Zamknięcie obrad sesji .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z VII sesji.
Przewodniczący Rady poinformował, że radni mieli możliwość zapoznania się z protokołem z VII sesji Rady , który był wyłożony w biurze Rady. Zapytał, czy do protokołu radni mają jakieś uwagi, czy zastrzeżenia. Nie było uwag, ani pytań, wobec czego Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z VII sesji Rady w dniu 25 lutego 2015r. Za przyjęciem protokołu w głosowaniu jawnym opowiedziało się 15 radnych.
Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół z VII sesji , która odbyła się w dniu 25 lutego 2015r. został przyjęty bez uwag.
Ad. 4 Informacja Burmistrza z pracy za okres międzysesyjny (w tym z przeprowadzonych przetargów oraz realizacji uchwał).
Przewodniczący Rady poprosił Burmistrza- pana Adama Roszaka o przedstawienie informacji. Burmistrz rozpoczął od wiadomości na temat zakończenia prac związanych z budową 4 boisk i trwających pracach odbiorowych. Powiedział, że w piątek planuje się przekazać całą dokumentację do Urzędu Marszałkowskiego, by rozliczyć ten projekt. Pan Roszak zaznaczył, że cieszy zainteresowanie i zadowolenie mieszkańców z tych boisk. Te 4 boiska – to uzupełnienie tego, co zostało zrobione do tej pory, na terenie Gminy będzie teraz 8 obiektów o sztucznej nawierzchni. Ta infrastruktura sportowa wygląda imponująca i można być z tego dumnym, ale najbardziej cieszy radość dzieciaków. Oprócz tego, że boiska są przeznaczone na potrzeby szkół, będą też służyły poszczególnym miejscowościom. Burmistrz przekazał, że trwają też prace w Suchatówce związane z budową świetlicy i termin do ich ukończenia (11.05.2015r.) wydaje się, że będzie dotrzymany. Dodatkowo czynione są starania, by ten obiekt wkomponował się w cały ten kompleks sportowo-rekreacyjny i był wizytówką Suchatówki. Jako bardzo ważne, Pan Roszak uznał prace komitetu sterującego dla obszaru społeczno-gospodarczego Powiatu (tzw. „mały ZIT”). Przygotowano fiszki do projektu, zgłoszonych jest bardzo wiele projektów w ramach tych środków, jakie planuje się wykorzystać i aplikować dla naszej Gminy. Ma być to „kompozyt działania” poszczególnych samorządów i do tego Gmina jest przygotowana, a w piątek „na poziomie Marszałka” odbędzie się spotkanie. W poniedziałek podpisano porozumienie – umowę na realizację budowy ścieżki rowerowej do Szadłowic i Więcławic. Będzie to oparte o „spec-ustawę” ,na jej podstawie przeprowadzone zostaną uwłaszczenia. Ścieżka ma być pobudowana do końca listopada. Burmistrz przekazał też informację o zakupie pojazdu do dla ŚDS , jako uzupełnienie inwestycji. Pojazd przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych i służyć będzie do dowożenia uczestników do ŚDS. Burmistrz zapowiedział również dokończenie przebudowy ulicy Pająkowskiego, zrobiona zostanie kanalizacja i asfaltowa nawierzchnia ( I etap prac zrealizowano w ubiegłym roku).
Pan Roszak poinformował o planowanym remoncie Astro-Bazy, który zacznie się niebawem i sfinansowany będzie ze środków Urzędu Marszałkowskiego, jako beneficjenta tego zadania.
Burmistrz przypomniał o trwającej realizacji dwóch projektów w zakresie doposażenia świetlic.
Kolejno, Przewodniczący Rady powitał przybyłego na sesję radnego Powiatu- pana Pawła Drzażdżewskiego, a następnie otworzył dyskusję.
Radny Krzysztofiak zapytał o wspomniane przez Burmistrza fiszki projektów i poprosił o wskazanie rodzajów projektów, czy będą to np. projekty z zakresu infrastruktury drogowej. Pan Roszak odpowiedział, że będą to inwestycje drogowe, ale też z rewitalizacji obiektów, kilkanaście różnych obiektów, w tym te przy ul.Parkowej. Radny zapytał, czy jest to na razie w fazie projektów, czy są to propozycję. Burmistrz odpowiedział, że na razie te zadania są proponowane, część z tego jest zaprojektowana fizycznie (np. ul.Parkowa), a część w sferze planów. Realizacja fizyczna w ramach ZIT-u odbywała będzie się do końca 2018 roku.
Radny Krzysztofiak wystąpił też z zapytaniem odnośnie ścieżek rowerowych. Zapytał o to, czy Gmina przygotuje projekty, a realizacją zajmie się Generalna Dyrekcja. Burmistrz to potwierdził i dodał, że na bazie podpisanego porozumienia Gmina realizować będzie działania w oparciu o „spec-ustawę”; wykonanie projektów, podziały i wydzielenie nieruchomości pod ścieżkę i wywłaszczenia. Z uwagi na fakt, że jest tam też droga wojewódzka – będzie w tym uczestniczył Wojewoda. Samą realizację, z własnych środków przeprowadzi Generalna Dyrekcja. Pan Krzysztofiak zapytał , czy w związku z tym Gmina będzie miała jakiś wpływ na gwarancje wynikające z tych prac, gdyby okazało się po jakimś czasie , że np. nawierzchnia się psuje. Burmistrz powiedział, że Gmina będzie partnerem tego projektu, który oparty będzie o naszą dokumentację techniczną. Dokumentacja jest gotowa, obecnie przystosowywana do „spec-ustawy”. Ta nowa ścieżka stanie się elementem pasa drogowego i według Burmistrza z kwestią remontów, itp.- nie będzie problemu.
Nie było więcej pytań i przeprowadzono głosowanie – 15 radnych w głosowaniu jawnym opowiedziało się za przyjęciem informacji przedstawionej przez Burmistrza.
Ad. 5 Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej za rok 2014.
Przewodniczący Rady poprosił Kierownika MGOPS – panią Elżbietę Zajonz o przedstawienie sprawozdania (sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokołu). W trakcie swojej wypowiedzi, pani Zajonz podkreśliła, że „problem zgłosić może każdy” i zwróciła się do obecnych na sali dyrektorów szkół z prośbą o szczególną czujność. Pani Zajonz odniosła się też do uwagi radnego Rychlewskiego , zgłoszonej na posiedzeniu Komisji w sprawie funkcjonowania asystenta rodziny w Kijewie. Wyjaśniła, że poprzednio asystent miał 20 rodzin , ale ustawa się zmieniła i teraz może zajmować się tylko 15 rodzinami ( dlatego na ten rok planuje się zwiększenie o 1 etat). Przy tych 15 rodzinach- w ciągu tygodnia jednej rodzinie poświęca zatem 2-3 godziny. Czas pracy asystenta jest nienormowany , pracować może do godz. 2000 i robi to w oparciu o harmonogram , ale jest on ruchomy. W rodzinie wskazanej przez radnego asystent przebywa w godzinach 1300-1500 lub 1130-1300 i wówczas dzieci są zazwyczaj w domu, a jeśli nie – to pracuje z rodziną. Pani Kierownik zaznaczyła, że pracą socjalną objętych jest łącznie 605 rodzin.
Po wystąpieniu pani Kierownik Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Nie było głosów w dyskusji , wobec czego przystąpiono do głosowania. Sprawozdanie przyjęte zostało 15 głosami .
Ad. 6 Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2013-2015.
Przewodniczący Rady ponownie poprosił o wystąpienie Kierownika MGOPS – panią Elżbietę Zajonz .
Pani Kierownik omówiła sprawozdanie (stanowi ono załącznik nr 6 do protokołu), a następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję na jego temat. Przewodniczący podziękował za wyczerpujące materiały z omawianego zakresu i za wkład pracy załogi Ośrodka. Radny wskazał na punkt w materiałach – programy korekcyjno-wspierające i wyraził nadzieję, że nie będą one działały jak „demotywatory” w sytuacji gdy np. rodziny nie chcą zajmować się dziećmi i współpracować z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, czy pomocy nie chcą osoby stosujący przemoc w rodzinie.
Radny Ratajczak wystąpił w kwestii uzupełnienia z pytaniem o to , czy w Programie Aktywizacji Społecznej na Gminę Gniewkowo, w którym przeszkolonych było 30 osób –czy były to osoby bez pracy i czy ktoś potem znalazł pracę. Pani Kierownik odpowiedziała, że są tylko i wyłącznie osoby bezrobotne, zarejestrowane w PUP i które nie brały udziału w projekcie w roku poprzednim. Pani Zajonz podkreśliła, że w programie nie ma obowiązku śledzenia losów uczestników, ale tak , jak deklarowała na posiedzeniu Komisji – taka analiza zostanie zrobiona i przedstawiona radnym w maju. Zdaniem pani Kierownik to, co udało się zrobić w tym zakresie do tej pory to i tak duży efekt, dlatego myśli , że może 1-2 osobom udało się znaleźć pracę.
Radni nie mieli więcej pytań do tego sprawozdania, wobec czego Przewodniczący zarządził głosowanie. Sprawozdanie przyjęte zostało przez Radę jednomyślnie- 15 radnych w głosowaniu jawnym głosowało za jego przyjęciem.
Ad .7 Sprawozdanie z realizacji Miejsko-Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Gniewkowo w roku 2014.
Przewodniczący Rady poprosił Sekretarza Gminy- panią Bogumiłę Pęczkowską o krótkie zreferowanie przedłożonego sprawozdania .
Pani Pęczkowska omówiła sprawozdanie (stanowi załącznik nr 7 do protokołu), a następnie Przewodniczący otworzył dyskusję.
Pan Ratajczak powiedział, że na posiedzeniu Komisji radni otrzymali taką gazetkę, po lekturze której radny zaczął się zastanawiać nad możliwością finansowania pewnych zadań, czy niektóre wydatki nie kolidują z obowiązującymi regulacjami (radny przytoczył fragment artykułu). Przewodnicząca Komisji wyjaśniła, że ważne jest uzasadnienie danego wydatku. Podała przykład Gimnazjum, w którym przeprowadzono remont świetlicy z uwagi na fakt, że zajęcia prowadzone były tam już od lat (zajęcia sportowe) i to był uzasadniony wydatek. Pani Pęczkowska podkreśliła, że w Urzędzie było wiele kontroli tych w zakresie wydatkowania środków i nigdy nie było do tego zastrzeżeń. Są wskazówki sugerujące co można wydatkować w ramach tych środków, a co nie, tylko należy dobrze uzasadnić decyzję. Pan Ratajczak zaznaczył, że chodzi mu tylko o to, czy nie koliduje to z przepisami. Pani Sekretarz jeszcze raz podkreśliła, że były różne kontrole i nie było stwierdzonych nieprawidłowości. Pani Pęczkowska przyznała, że sama często ma z tym problem i się zastanawia się nad finansowanie danego wydatku. Zakupy typu: bramki, piłkarzyki itp. to służy dzieciom i takie zakupy są zasadne. Pan Ratajczak powiedział, że chodzi mu o uzasadnienie i wskazanie związku z „alkoholizmem”. Przewodniczący Rady zwrócił uwagę, że przy pomocy takich sprzętów, czy różnego rodzaju wyposażenia organizuje się dzieciom czas i to ma swoje uzasadnienie. Integruje to dzieci i dzięki temu odnajdują się one w społeczności. Pan Pułaczewski dodał, iż nie ma lepszego wychowania niż przez sport. Jest to dobre nawet, jeśli dzieci nie mają problemów, bo uczy ich zdrowego myślenia i podejścia. Korzystają z tego klubu sportowe, stowarzyszenia i szkoły. Radny wyraził radość z tego, że od lat tak to funkcjonuje, bo tych dzieciaków garnących się do sportu jest dużo i „aż się serce raduje”, że nie siedzą przy komputerach ,w domach, „nie kopią śmietników i nie łamią drzewek”. Ludzie , którzy się na tym znają i pomagają, mają te dzieciaki godzinami i one często czują się na tych zajęciach lepiej, niż we własnym domu. Czasami ta drożdżówka w świetlicy stanowi jedyny posiłek po południu. Radny spotyka się z tymi dzieciakami na co dzień i wie, że dla nich jest to bardzo ważne. Radny podziękował Komisji za wsparcie udzielane od lat i zapewnił o zaufaniu do urzędników, bo nigdy nie trzeba było się z tego tłumaczyć, a kontrole są. Pan Pułaczewski dodał też, że dobrze byłoby, aby tych środków na sport było jak najwięcej.
Radny Krzysztofiak wskazał na finansowanie pobytów w Izbie Wytrzeźwień i zapytał, czy te wydatki Gmina odzyskuje. Pani Pęczkowska odpowiedziała, że w pierwszej kolejności te należności ściągane są z uczestników, a jeśli jest to niemożliwe, wówczas pokrywa to Gmina. Przewodniczący Rady powiedział, że „ściągalność ze środków Gminy”- to ostateczność
Radni nie mieli więcej pytań , ani uwag do sprawozdania, wobec czego Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie w sprawie jego przyjęcia. Za przyjęciem sprawozdania w głosowaniu jawnym opowiedziało się 13 radnych, 2 wstrzymało się od głosu.
Ad. 8 Rozpatrzenie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gniewkowo”:
Przewodniczący Rady poprosił Z-cę Burmistrza o przedstawienie projektu uchwały.
Nie było pytań i dyskusja została zamknięta. Następnie Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w kwestii przyjęcia uchwały.
W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały nr VIII/36/2015 w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gniewkowo” -głosowało 15 radnych .
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokołu).
b) przystąpienia miasta Gniewkowa do stowarzyszenia Związek Miast Polskich i delegowania przedstawiciela miasta Gniewkowo do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich:
Projekt uchwały przedstawiła również pani Beata Kowalska. Z-ca Burmistrza wskazała na otrzymane przez radnych uzasadnienie do projektu uchwały (załącznik nr 9), w którym wskazano na korzyści wynikające z przystąpienia do Związku. Wyjaśniła również, że składki w kwocie 30 gr od 1 mieszkańca dotyczą tylko mieszkańców miasta, o co pytano na posiedzeniu Komisji. Składki płacone są proporcjonalnie do okresu przynależności, co oznacza, że po podjęciu uchwały płacone byłyby od kwietnia.
Z uwagi na to, że nie było chętnych do zabrania głosu- Przewodniczący Rady zarządził głosowanie dotyczące przyjęcia uchwały.
Za przyjęciem uchwały nr VIII/37/2015 w sprawie przystąpienia miasta Gniewkowa do stowarzyszenia Związek Miast Polskich i delegowania przedstawiciela miasta Gniewkowo do Zgromadzenia Ogólnego Związku Miast Polskich w głosowaniu jawnym głosowało 11 radnych, 4 osoby wstrzymały się od głosu.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 10 do protokołu).
c) utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Warzynie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej , zarządzonych na dzień 10 maja 2015r.:
O przedstawienie projektu uchwały Przewodniczący Rady poprosił Sekretarza Gminy. Pani Pęczkowska omówiła procedurę powoływania obwodu odrębnego , jakim jest obwód głosowania w Warzynie, po czym Przewodniczący otworzył dyskusję.
Nie było pytań ,dyskusja została zamknięta i zarządzono głosowanie w sprawie przyjęcia projektu uchwały.
W głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały nr VIII/38/2015 w sprawie utworzenia odrębnego obwodu głosowania w Domu Pomocy Społecznej w Warzynie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej , zarządzonych na dzień 10 maja 2015r. głosowało 13 radnych , 2 osoby się wstrzymały.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta ( uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokołu).
d) zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2015 :
Przewodniczący Rady poprosił Skarbnika Gminy o przedstawienie projektu uchwały. Pani Rutkowska omówiła kolejno proponowane zmiany w budżecie podając ich przyczyny (wykaz dodatkowych zmian- załącznik nr 12 do protokołu).
Kolejno, Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Nie było pytań , wobec czego Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie.
Uchwała Nr VIII/39/2015 w sprawie zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu na rok 2015 - przyjęta została 14 głosami , a 1 osoba się wstrzymała (uchwała stanowi załącznik nr 13 do protokołu).
Przewodniczący podsumował, że uchwała została przyjęta.
e) zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Klepary:
Przewodniczący Rady wskazał na drobne poprawki, jakie radni otrzymali do projektu uchwały w dniu dzisiejszym, a następnie ustalono, że zmiany potraktowane zostaną jako autopoprawka (bez wniosku formalnego- strona Planu ze zmianami stanowi załącznik nr 14 do protokołu). Ustalono również , że nie ma potrzeby przedstawiania Planu i Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Nie było pytań , ani uwag do projektu uchwały i Przewodniczący przystąpił do przeprowadzenia głosowania w sprawie jej przyjęcia.
Uchwała Nr VIII/40/2015 w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Klepary przyjęta została w głosowaniu jawnym – 15 radnych opowiedziało się za jej przyjęciem (uchwała stanowi załącznik nr 15 do protokołu).
Przewodniczący podsumował, że uchwała została przyjęta.
f) zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso:
O przedstawienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso Przewodniczący Rady poprosił Skarbnika Gminy. Pani Rutkowska poinformowała, że zmiana ta związana jest w wyborem nowych sołtysów na terenie Gminy.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Nie było pytań , ani uwag do projektu uchwały i Przewodniczący przystąpił do przeprowadzenia głosowania w sprawie jej przyjęcia.
Uchwała Nr VIII/41/2015 zmieniająca uchwałę w sprawie poboru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso przyjęta została w głosowaniu jawnym – 15 radnych opowiedziało się za jej przyjęciem (uchwała stanowi załącznik nr 16 do protokołu).
Przewodniczący podsumował, że uchwała została przyjęta.
g) ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gniewkowo:
O przedstawienie projektu uchwały Przewodniczący Rady poprosił Kierownika SZEAS w Gniewkowie-panią Paulinę Wicleben.
Pani Wicleben przedstawiła propozycję rozwiązań w zakresie ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych oraz podała ich podstawę prawną.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Krzysztofiak wystąpił z zapytaniem o sumowanie kryteriów, na co pani Kierownik poprosiła o uszczegółowienie pytania. Pan Krzysztofiak dodał, że chodzi mu o II etap weryfikacji. Dyrektor Samorządowego Przedszkola w Gniewkowie wyjaśniła, że kryteria się sumują, jeśli jest II etap.
Nie było więcej pytań , ani uwag do projektu uchwały i Przewodniczący przystąpił do przeprowadzenia głosowania w sprawie jej przyjęcia.
Uchwała Nr VIII/42/2015 w sprawie ustalenia kryteriów rekrutacji do publicznych przedszkoli oraz publicznych innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez Gminę Gniewkowo przyjęta została w głosowaniu jawnym – 15 radnych opowiedziało się za jej przyjęciem (uchwała stanowi załącznik nr 17 do protokołu).
Przewodniczący podsumował, że uchwała została przyjęta.
Ad. 9 Wnioski , interpelacje radnych oraz odpowiedzi.
Radny Kopiszka wystąpił do Burmistrza z prośbą o interwencję dotyczącą funkcjonowania oświetlenia w Sołectwie, ponieważ w jednej części lampy zapalają się o 20-30 minut później i od miesiąca nie można sobie z tym poradzić.
Pan Kopiszka nawiązał też do wykonanej w weekend przycinki gałęzi, ale w jednym miejscu gałęzie są tak zostawione, że drzewa podnoszą linię energetyczną. Radny zaznaczył, że jest to takie miejsce, które może nie być w pasie drogowym, a na terenie posiadłości, której właściciel tu nie mieszka. Burmistrz zapewnił , że będzie niezwłoczne wystąpienie do ENEII w tej sprawie i zaznaczył, że nikt z właścicieli nie może przy tym operować.
Radny Mnich poruszył temat przejazdu w Wielowsi i korzystając z obecności mediów zachęcił do zainteresowania tematem modernizacji kolei na trasie Inowrocław-Jabłonowo Pomorskie. Pan Mnich oświadczył, że na tym przejeździe narysowany jest zakręt. Burmistrz oświadczył, że po interwencjach było już jedno spotkanie, planowane jest kolejne, bo to nie jest jedyny problem tej inwestycji. Odbywa się to na poziomie generalnego wykonawcy RDI oraz PKP LK, a także Urzędu Marszałkowskiego. Przejazd w Wielowsi zdaniem Burmistrza jest jednym z bardziej „krytycznych”, bo jego parametry „są takie jakie są”, ale jakość tych robót jest nie do przyjęcia. Dlatego w najbliższym czasie planowane jest ponowne spotkanie, bo nie do końca pewne rzeczy zostały w ramach projektu skorelowane. Jest to na bieżąco śledzone , również poprzez interwencje Urzędu i mieszkańców czynione są starania , by to „naprostować”, by spełniało to zarówno oczekiwania , jak i normy. Sama przebudowa magistrali planowana jest do końca lipca, więc jest jeszcze trochę czasu na to, by to zostało naprawione.
Radny Ratajczak powiedział, że chciałby podziękować za to, co zostało wykonane, a co zgłaszał poprzednio (chodnik przy stawku). Radny przypomniał jeszcze o lampie, o którą występował. Pan Ratajczak podkreślił też, że największym problemem, z którym najczęściej zwracają się do niego mieszkańcy jest pieszojezdnia na osiedlu, nad tym zagadnieniem też należałoby się pochylić. Radny zasugerował, by uporządkować może teren przy stawku (poobcinać, wyczyścić trochę) zanim zacznie się tam zielenić. Pan Ratajczak przekazał również prośbę pani Bożeny Mueller dotyczącą usytuowania 2 ławek przy ul.Sobieskiego. Pan Ratajczak zaproponował, aby jedną może zlokalizować przy restauracji EDEN, ale lokalizacji dla drugiej nie wskazał.
Burmistrz nawiązał do „deptaku-pieszojezdni” od ul.Inowrocławskiej do marketu MILA i powiedział, że były swego czasu uzgodnienia i jest plan realizacji od zjazdu z ul.Piasta, do parkingu przy MILI i dalej –ułożenie kostki do ul.Inowrocławskiej. Ławki- to zdaniem pana Roszaka nie problem, trudniejsza będzie natomiast ich lokalizacja, bo ta ulica jest najruchliwsza, ale zostanie to zweryfikowane.
Radny Kopiszka zgłosił, że od wczoraj na terenie sołectw: Murzynko, Murzynno, Klepary, Żyrosławice , Szpital i Gąski odbiór odpadów segregowanych, ale to nie nastąpiło. Dziś radny widział pracowników Spółki i dlatego pyta, czy ten „poślizg” dotyczy tylko tego okręgu, czy może całej Gminy, czy jest to „tylko jednodniowe zawirowanie”. Burmistrz odpowiedział, że zostanie to wyjaśnione.
Radni nie mieli więcej pytań, ani interpelacji, wobec czego Przewodniczący Rady zamknął ten punkt obrad.
Ad.10 Wolne głosy, wnioski.
Nie było chętnych do zabrania głosu, wobec czego Przewodniczący Rady poinformował, że kolejna sesja odbędzie się w dniu 29 kwietnia 2015r. o godz. 1300 .Tematami sesji będą:
1.Sprawozdanie z działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Gniewkowie oraz Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Gniewkowie za rok 2014.
2.Sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Gniewkowo z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2014.
3. Ocena zasobów pomocy społecznej.
4. Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska Gminy Gniewkowo na lata 2008-2011 z perspektywą na lata 2012-2015.
Następnie Przewodniczący złożył zebranym życzenia z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych.
Ad.11 Zamknięcie obrad sesji.
Wobec wyczerpania się porządku sesji – o godz. 14 15 Przewodniczący Rady zamknął VIII obrady Rady.
Podpisał /-/ Przewodniczący Rady mgr inż. Przemysław Stefański
Protokołowała: J.Stefańska
.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Gniewkowie