Protokoły z posiedzeń - archiwum

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady w dniu 23.09.2008r.

Protokół ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej

Protokół z posiedzenia wspólnego

Komisji Rady w dniu 23 września 2008r.

 

 

 

W posiedzeniu uczestniczyli- zgodnie z załączonymi listami obecności .

Zebranych powitał i spotkanie rozpoczął- Przewodniczący Rady – pan Janusz Kozłowski . Następnie Przewodniczący Rady nawiązał do tematu skargi pana Kucharczyka, o której mówił na poprzednim posiedzeniu Komisji .Skarga dotyczy działalności Burmistrza w zakresie przetargu na dowóz dzieci do szkół . Pan Kozłowski przekazał, iż decyzja Rady w tej sprawie musi mieć formę uchwały. Radni poinformowani zostali też o piśmie Wojewody w sprawie odrzucenia skargi , z jaką Rada wystąpiła  w związku z podjęciem przez niego zarządzenia zastępczego w sprawie uchylenia mandatu radnego Tadeusza Maciejczyka.  Kolejno, Przewodniczący Rady wymienił zadania , o wpisanie których wnioskuje się do WPI. Przedstawił też sprawę garaży w Gniewkowie i wniosek Gimnazjum o kwotę ok. 4 tys. zł na zakup sprzętu muzycznego.  Ponadto, do proponowanego porządku obrad sugeruje się zmianę w postaci 2 dodatkowych uchwał . Pan Kozłowski przekazał także, że otrzymał wystąpienie reaktywowanego KGW z Godzięby  odnośnie współpracy . Zapoznał też radnych z kwestią dofinansowania zakupu samochodu gaśniczo-ratowniczego. Przewodniczący Komisji Oświaty zgłosił, że  prawdopodobnie z porządku obrad  trzeba będzie wycofać projekt uchwały dotyczący sportu kwalifikowanego ze względu na uwagi Radcy Prawnego . Pan Kozłowski stwierdził ,że projekt zostanie wycofany , jeśli do dnia sesji nie uda się wyjaśnić wątpliwości zgłoszonych przez Radcę.

Radny Stefański zapytał , czy wymienione przez Przewodniczącego wnioski do WPI będą głosowane, na co otrzymał potwierdzenie . Pan Stefański zaznaczył, że zgłaszany był również temat kanalizacji Skalmierowice-Szadłowice, a tego nie ma – jest tylko ścieżka rowerowa. Pan Kozłowski wyjaśnił , iż ten temat będzie omawiany później.

Kolejno, poprosił o zabranie głosu przez panią Zaworską na temat projektu zmiany statutu MGOPS.  Pani Kierownik oświadczyła, że statut nie zmienia się w całości , a jedynie dopisuje się jedno zdanie w § 14 . Radni nie mieli uwag do przedstawionej zmiany .

O przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za I półrocze poproszona została pani Skarbnik. Pani Rutkowska podkreśliła, że w dniu dzisiejszym wpłynęła do Urzędu opinia RIO na temat wykonania budżetu za ten okres . Następnie pani Skarbnik odczytała treść  opinii . Radny Pułaczewski wystąpił z zapytaniem o zadłużenia wobec gminy, co omówione jest na stronie 11 sprawozdania , prosząc o wyjaśnienie kto konkretnie zalega z podatkami, czy są to może jakieś firmy.  Burmistrz wskazał na firmę MARHEN , jako jednego z większych dłużników  -kwota zaległego podatku  w przypadku tego podmiotu to ok.  140 tys. zł , ale są też mniejsi dłużnicy . Firma ta od 2005r. nie prowadzi działalności, ale gmina jest na samym końcu łańcucha w zaspakajaniu wierzytelności . Pan Roszak poinformował też o włączeniu do rozmów na temat zagospodarowania tej nieruchomości, aby pojawił się tam nowy właściciel. Radny Maciejczyk uznał, że w takim razie nie należało planować wpływu takich środków . Pani Skarbnik odpowiedziała, że to nie są planowane wpływy , tylko wykazanie zaległości. Pan Pułaczewski zapytał o realizacje zobowiązań wobec gminy przez CERAMĘ , na co pani Skarbnik odpowiedziała, że Spółka ta płaci na bieżąco. Wiceprzewodniczący Rady zapytał też o zadłużenia z tytułu podatku od środków transportowych. Pani Rutkowska odpowiedziała , że są to zaległości osób fizycznych . Radny zapytał, czy jest szansa , że środki te spłyną. Pani Skarbnik wyjaśniła, że 17 tys. zł- to zobowiązania z lat poprzednich i tych może nie udać się ściągnąć , ale reszta –raczej tak . Z tego roku – połowa należności już spłynęła, ponieważ w sprawozdaniu zawarte są dane na półrocze.  Pan Janusz Bożko wystąpił z zapytaniem o „starą CERAMĘ” . Burmistrz wyjaśnił , że prawdopodobnie jutro ogłoszony będzie przetarg . Przygotowano wycenę – łącznie na 12 nieruchomości , w tym 1 niezabudowaną na sumę 1 mln  100 tyś. zł . W przetargu cena wywoławcza  będzie na tym poziomie , ale trudno powiedzieć na ile to wzrośnie w przetargu , który będzie nieograniczony , bez przywilejów na czyjąś rzecz .

Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do omawiania informacji o realizacji remontów i inwestycji. Informację krótko omówił Z-ca Burmistrza , po czym pan Kozłowski otworzył dyskusję . Pani Lewandowska zapytała, czy modernizowane c.o. w Urzędzie można regulować, czy też w celu obniżenia temperatury trzeba otwierać okna. Burmistrz zapewnił że regulacja jest możliwa i tak jest robione. Radna zapytała także , czy wydatki poczynione na świetlice w Żyrosławicach i Murzynnie- to są środki z budżetu, czy z funduszów sołeckich . Pani Skarbnik odpowiedziała, że są to pieniądze sołeckie.  Radny Pitera poruszył temat kanalizacji w Brannie , przypominając, że projekt z tym związany już był, może nie na szambo ,a oczyszczalnię przyzagrodową. Pani Przybylska zapewniła, że w dokumentacji urzędowej takiego projektu nie znalazła. Burmistrz dodał ,że jutro rozmawiał będzie z panem Sobańskim , bo to Agencja pokryć ma koszty projektu . Rozmowy prowadzone były także z Dyrektorem Ostrowskim , ponieważ przewiduje się drenaż na gruncie AWR . Agencja przejmie zarówno projekt , jak i całość zadania . Ostatnie spotkanie odbyło się 2 tygodnie temu , na którym omawiano temat subwencji dla gminy. Rozmawiano także na temat dalszych losów oczyszczalni w Wierzchosławicach i nieczynnych instalacji , ponieważ stanowi to zagrożenie dla bezpieczeństwa , a gmina nie może tego przeznaczyć na nic innego , niż jest w akcie notarialnym . Problem stanowi ta nieruchomość w tej miejscowości , gdzie są jakieś „ukaefy” – to nie będzie na razie rekultywowane , bo gminy na razie na to nie stać.  Pan Pitera wskazał na koszt dokumentacji podkreślając, że jedna już była zrobiona.  Burmistrz zasugerował, że może było coś rozpoczęte , ale nie zakończone. Pani Przybylska zaznaczyła, że takowej dokumentacji nie zgłoszono do Starostwa , nie ma jej też w Archiwum . Burmistrz przyznał, że problem w Brannie był i to Agencja zobowiązała się wziąć na siebie.  Pan Pitera zapytał o to, dlaczego planuje się kanalizację bezodpływową , a można było włączyć się „pod ten dodatkowy projekt” , skoro wcześniej Starostwo dało na to pozwolenie – to powinno się robić zgodnie z nim. Z-ca Burmistrza zaprzeczył, że mówił o takiej dokumentacji . Burmistrz dodał , że AWR odkupuje od gminy projekt. Radny Pitera stwierdził, że temat ten jest już omawiany równie długo i nieudolnie , jak przyłączenie wody do budynku PKP w Szadłowicach . Pan Roszak uznał, że to tylko opinia radnego , a przecież z PKP również czynione są ustalenia . PKP twierdzi , że póki co woda spełnia wymogi  i planuje swój udział w tym zadaniu na rok przyszły. Radny stwierdził, że gdyby iść takim tokiem rozumowania, że budynki są np. Agencji, PKP- to najlepszym wyjściem byłoby nie mieć żadnego obiektu , a wówczas nie byłoby problemu z doprowadzaniem wody , co jest zadaniem gminy. Burmistrz przyznał , że tak do tego podchodzić nie należy, ale stan obecny istniał przez 50 lat , ktoś dbał o obiekt, jest zarządca , który odpowiada za niego . Nie jest też tak, że  zarządca neguje potrzeby- on widzi te problemy . Pan Pitera powiedział, że to trwa  już 5, czy 6 rok  i ludzi nie można w ten sposób „karać” , bo to obowiązek gminy i nie można dzielić mieszkańców na kategorie . Radny dodał też, że gdyby ci mieszkańcy zaprosili radnych na kawę z tej wody , to pewnie byliby inaczej potraktowani. Pani Przybylska zwróciła uwagę , że skoro jest możliwość skorzystać z udziału PKP – to należy to wykorzystać. Pan Pitera przyznał, że należałoby , ale idzie to opornie i temat ten był już omawiany „za pana Stysiała”.  Pan Stefański zapytał o to, czy jest szansa , by to było zrobione , bo odpowiedź taka poszła, że to ma być robione w roku przyszłym. Radny wyraził też dziwienie opinią PKP , że woda spełnia wymogi.  Burmistrz zaznaczył, że trudno jest coś takiego wymóc na kimś , skoro nie ma woli , by to zrobić. Pan Pitera nawiązał do budowy placu zabaw na osiedlu w Gniewkowie . W czasie budowy Burmistrz mówił, że jest to wyłącznie inwestycja gminy , bo Spółdzielnia nie chciała się do tego dołożyć, a to taka sama sytuacja . To chodzi o mieszkańców gminy , którzy nie zasługują na taką wodę . Co innego , gdyby starania o udział PKP trwały rok, dwa , ale to jest już siódmy rok. Burmistrz zaproponował, aby zadanie to znalazło się przyszłorocznym budżecie, jeśli ustalenia z PKP nie zostaną sfinalizowane. Dodał także, że podobne ustalenia czynione były w sprawie przejazdu w Suchatówce, który też planowany był na rok przyszły . Pan Roszak zakończył ten temat optymistycznym stwierdzeniem , że zarówno wodę , jak i ten przejazd – uda się raczej załatwić.  Radny Stefański wyraził opinię, że ze strony PKP – woli współpracy raczej nie ma, bo ten budynek jest w złym stanie , wypadają okna, wodę nosić trzeba wiadrami , by również wiadrami potem  wynosić ścieki  , a toalety- to zwykłe wychodki .Burmistrz przyznał, że tak jest , ale administrator winien zabiegać o poprawę tych warunków . Pan Stefański dodał, że podobna sytuacja jest w budynku przy torach w Więcławicach.

Radny Pitera zgłosił , że w Markowie i Lipiu oświetlenie uliczne włączone jest jeszcze  o ok. 14 00.  Burmistrz zapewnił, że również  dostrzega ten problem . Telefonował już w tej sprawie , raz „obcięto” z faktury ok. 4 tys. zł . Jeśli się zgłasza takie problemy w energetyce- rozmowy są zapisywane w komputerowym rejestrze  . A przyczyna tkwi podobno w funkcjonowaniu masztu w Solcu. Pan Pitera zaznaczył, że Lipie ma 2 oświetlenia i to jedno pali się o 14-tej. Pan Roszak powiedział, że Urząd  nie jest w stanie wszystkiego „ogarnąć” , dlatego prosi się o zgłaszanie takich faktów . Wystosowano już  pismo , aby dokonać przesunięcia  , by rano wcześniej się wyłączało i wieczorem później zapalało -to ok. 40 min oszczędności . Czasami oświetlenie nie działa w nocy . Jeśli takie sytuacje będą się powtarzały- z następnej faktury również będzie potrącenie . Zarząd ENEI jest w Poznaniu – i takie sytuacje  „rykoszetem się odbijają”.

Przewodniczący Rady wystąpił z zapytaniem o zamurowanie rury w Wierzchosławicach , która prawdopodobnie była przyczyną gromadzenia się wody w piwnicy SP w Wierzchosławicach . Pani Przybylska odpowiedziała, że ma otrzymać protokół od pana Litwińskiego, ponieważ teraz nie wie , co to za rura . Rzeczywiście mogła być przyczyną wysokiego poziomu wody w szkole, jeśli była pęknięta. Pan Kozłowski wyraził przypuszczenie, że była to stara rura kanalizacyjna, gdy w Wierzchosławicach nie było jeszcze tej nowej kanalizacji.

Radny Bożko zapytał  o nitkę kanalizacyjną jaka miała powstać na odcinku ul.Parkowa- Kaczkowo . Burmistrz wyjaśnił, że to zadanie planowane jest do realizacji ze środków PROW, lub z Lidera , jak  programy ruszą w przyszłym roku, ponieważ ich koszt to ok. 2 mln zł.

Radny Stefański zapytał, czy stowarzyszenie Lider zostało już zawiązane , na co Burmistrz odpowiedział, że jeszcze nie.

Radni nie zgłosili więcej pytań , ani uwag do informacji na temat remontów i inwestycji.

                                               Kolejno, pani Skarbnik omówiła    proponowane zmiany do budżetu gminy. Pani Rutkowska zwróciła uwagę głównie na dodatkowe zmiany , jakie pojawiły się od czasu przygotowania projektu , jaki otrzymali radni. Omówiła dodatkowe zmiany , jakie wprowadzone muszą być do budżetu oraz przeniesienia środków , propozycję zakupu pojazdu dla OSP w Gniewkowie . Burmistrz wyjaśnił, iż odstąpiono od zakupu pojazdu dla Policji , ale Komendant Wojewódzki obiecał , że i tak samochód  będzie zakupiony , choć pozostał duży niesmak , że nikt nie pojawił się w Urzędzie , by omówić temat zakupu. Planuje się teraz utworzyć centrum reagowania kryzysowego i chodzi o doposażenia jednostki – pojazd ma mieć napęd na 4 koła.  Pan Pitera zapytał o partycypację Nadleśnictwa w zakupie tego pojazdu , na co otrzymał odpowiedź , że 10 tys. zł . Pani Lewandowska zapytała natomiast o przeniesienie siedziby Policji . Burmistrz odpowiedział, że w piątek były oględziny obiektu , lokalizacja bardzo podobała się Komendantowi Wojewódzkiemu i Komendantowi Policji- na rozbudowę obiektu  przeznaczyć mają 600 tys. zł . Obiekt będzie miał nową elewację , będzie tam karetka, nowy wóz OSP i Policja. Mieszkańcy również patrzą na to bardzo pozytywnie . Obiekt remizy wymagałby i tak przebudowy ponieważ kuchnia nie spełnia wymogów i gmina za to odpowiada . Wesel jest coraz mniej- 6-7 płatnych  imprez nie zwróci nawet kosztów c.o., jest trochę imprez darmowych dla strażaków . Pani Lewandowska zapytała, czy oznacza to, że miasto nie będzie miało swojej świetlicy. Pan Roszak stwierdził, że wszyscy przyzwyczaili się do tej remizy ,a wesela robi się i tak najczęściej w lokalach . W łącznicy jest duża sala , która może być wykorzystywana na potrzeby rożnych spotkań przez różne organizacje . Przewodniczący Rady zapytał o  wykorzystanie starego obiektu Ośrodka Kultury. Burmistrz powiedział o wystąpieniu do Konserwatora Zabytków w celu wpisania tego obiektu do rejestru , co też już nastąpiło. Teraz można ubiegać się o dotacje na remont takich obiektów . Są plany , aby na górze budynek wykorzystywany był nadal przez MGOKSiR , zaś na dole może stać się siedzibą  Burmistrza , Rady , aby dalej pełnił funkcje „ratusza”, zaś Urząd  zostałby w swojej siedzibie , gdzie pojawiają się problemy logistyczne z uwagi na nowe zadania . To jest tylko wstępna propozycja i zależeć będzie to od decyzji Rady . Radny Pitera zapytał, czy Policja sama zrezygnowała z tego obiektu. Burmistrz zaprzeczył, tłumacząc , że ta nowa lokalizacja nie jest pomysłem Policji , choć bardzo się to jej podoba . Była ona rozważana pod kątem poprawy funkcji służb ratowniczych i Komendant Wojewódzki to akceptuje . Pan Pitera zwrócił uwagę, że sama lokalizacja  w centrum miasta powoduje, że Policja jest widoczna , jeśli tylko policjanci wyjdą z budynku , a na obrzeżu miasta nie będzie już tego efektu . Pan Roszak zaznaczył, że to tylko koncepcja , która była również krytykowana , opinie są i „za” i „przeciw”. Mieszkańcom osiedla Pająkowskiego bardzo się ten pomysł podoba. Radny Bożko wystąpił o to, by siły reagowania nie używały tak głośnego sygnału , ponieważ jest to uciążliwe dla mieszkańców. Burmistrz zapewnił , że rozmawiał już na ten temat , ale warto do tego wrócić , by to inaczej rozwiązać np. są pagery , krótkofalówki .

Przewodniczący Rady   wystąpił z zapytaniem o możliwość dofinansowania Gimnazjum na kwotę 4 tys. zł na zakup sprzętu muzycznego .Pani Skarbnik zapewniła, że środki te ujęte zostaną w obecnych zmianach w budżecie. Pani Lewandowska zgłosiła natomiast potrzeby KGW w Godziębie w zakresie zakupu nowych naczyń. Pani Sekretarz wyjaśniła, iż taki zakup może być dokonany do świetlicy, ale nie dla KGW z uwagi na brak statusu prawnego tej organizacji , co nie oznacza , że osoby z KGW nie mogą tym dysponować , czy być odpowiedzialne za ten sprzęt. Burmistrz poprosił, by zainteresowane zgłosiły się do Urzędu , aby ustalić jakie są potrzeby . Pan Milewski zapytał o korzyści z wpisania obiektu MGOKSiR do rejestru zabytków.  Burmistrz odpowiedział, że o środki starać się wówczas można w Ministerstwie Kultury oraz w ramach RPO . Radny zapytał, czy w sytuacji , gdy środków się pozyska – gmina nie będzie i tak zmuszona do przeprowadzenia  remontów . Pan Milewski podał przykład obiektu , który stanowi siedzibę DPS w Kawęczynie . Burmistrz zwrócił uwagę, że w Kawęczynie- to Starostwo nie chce remontować, a pewne rzeczy i tak zrobić trzeba.

Radna Lewandowska nawiązała do kwestii budowy świetlic . Burmistrz wyjaśnił , że w WPI oraz w budżecie  uwzględnione są 2 świetlice : w Zajezierzu i w Kawęczynie . O środki na budowę gmina aplikować będzie do Lidera, albo do PROW  i będzie to jeden wniosek na 2 obiekty. Przewodniczący Rady powiedział, że skoro pojawił się temat WPI – to zaprosił do dyskusji na ten temat.  Z-ca Burmistrza oświadczył, że wnioskowane zmiany  WPI – to dostosowanie tego dokumentu do tego , co jest w budżecie oraz do możliwości , jakie pojawić się mogą w listopadzie po ogłoszeniu konkursu w ramach PROW . Dokument ten dostosować trzeba też do tego, co pojawić może się w roku 2009 , ponieważ nie ma jeszcze budżetu na rok przyszły. Chodzi o pewną formę zabezpieczenia wkładu własnego pod kontem tego , co ogłoszone zostanie w listopadzie, ponieważ brak budżetu.  Przewodniczący Rady poinformował zebranych o piśmie , jakie wpłynęło od mieszkańców Wierzchosławic ( z 135 podpisami) w sprawie poparcia budowy kompleksu w tej miejscowości . Pan Kozłowski  zwrócił przy tym uwagę, że kwestia potrzeby takiego obiektu – to jedna sprawa , druga zaś –to decyzja w sprawie zapisu w WPI, ponieważ  nie wiadomo, czy będą na to środki, czy nie. Radny Pitera zapytał o prognozy demograficzne, czy istnieją założenia , że szkoła w Wierzchosławicach się zapełni- wówczas można planować coś takiego . Ale skoro w szkole jest pusto , a wybuduje się jeszcze nowy obiekt- to trzeba będzie to utrzymać , a są miejscowości , gdzie nic nie ma. Przewodniczący Rady zastrzegł, że jego obowiązkiem było ten wniosek przedstawić , co też uczynił i nie oznacza to, że jest przekonany , iż taki obiekt to priorytet . Pan Pitera uznał,  że należy dołożyć starań , by utrzymać to , co już jest , nawet to dofinansować , a robić coś tam , gdzie nie ma nic np. w Więcławicach.  Przewodniczący Rady wskazał , że w szkole już funkcjonuje świetlica , jest też oddział przedszkolny , młodzież gra w siatkówkę itp.  .pan Kozłowski przyznał , że argumentacja pana Pitery jest zasadna .Pan Bożko przypomniał, że jak było głosowanie w sprawie świetlic, to kolejna była w Więcławicach . Radny Stefański dodał , że gdzie są szkoły , to one miały zabezpieczać potrzeby mieszkańców, a świetlice miały być tam planowane , gdzie nic nie ma.  Pan Stefański zgłosił też wniosek, by do WPI wpisać następujące zadania: budowę sieci sanitarnej  Szadłowice-Skalmierowice-Gniewkowo ,ścieżkę rowerową  Wierzchosławice-Więcławice (chociaż do szlakówki, a gmina Inowrocław może się kiedyś do tego przyłączy) oraz adaptacje pomieszczenia na świetlicę w Więcławicach . Burmistrz zapewnił, że to zostanie uzupełnione. Radny Milewski uznał, że brak też jest pewnych rzeczy z zakresu ochrony środowiska i to należałoby w jednym punkcie ująć  . Radny wyraził zadowolenie z udziału Nadleśnictwa w realizacji potrzeb o zasięgu gminnym i zaznaczył, by nie „przespać” regulacji w zakresie  ochrony środowiska i infrastruktury turystycznej , z czego korzystają np. gminy Janikowo, czy Kruszwica . Burmistrz zapewnił, że nikt tego „nie prześpi”, ponieważ w Liderze jest umowa o proporcjonalnym podziale i np. Kruszwica nie „zagarnie” wszystkiego  tylko dlatego , że ma Gopło  .To nie działa na takiej zasadzie . Pan Milewski jeszcze raz zwrócił uwagę , że w WPI nie ma  o tym mowy , choć jest np.  wędkarstwo uprawiane. Z-ca Burmistrza wskazał na zapis WPI , gdzie jest mowa np. o turystyce . Pan Roszak dodał natomiast, że WPI dotyczy tylko infrastruktury i nie odnosi się do tzw. miękkich projektów. Pan Milewski zgłosił , aby do WPI wpisać jeszcze Suchatówkę , bo niby jest świetlica , ale taka, że nie ma gdzie stołu do tenisa rozłożyć ,a pod względem ilości mieszkańców – potrzeba taka jest. Radna Lewandowska wskazała na to, że teraz takiego pomieszczenia Gniewkowo nie będzie miało, a jest największe. Burmistrz zastrzegł, że do końca karnawału remiza będzie funkcjonowała . Planuje się, że obiekt będzie oddany na święto Policji w marcu . O tych sprawach decyduje OSP.  Pan Pitera zapytał, czy w sprawie przekazania obiektu Policji będzie podejmowana uchwała , na co Burmistrz odpowiedział, że strona formalno-prawna zostanie ustalona. Radny zapytał też , czy obiekt będzie wydzierżawiany, czy też przekazany . Pan Roszak wyjaśnił, iż  nie zostanie  to oddane Policji na własność, będzie tylko w jej zarządzie.  Radny Pitera zapytał też o internet w Lipiu , który miał być uruchomiony i od 2 lat w świetlicy 2 komputery stoją bezużyteczne . Zasugerowano podłączenie internetu neostradą –przez przedszkole. Padło też pytanie o ul.Parkową w WPI , na co Burmistrz zapewnił, że jest to wpisane, bo na to dokumentacja jest robiona .Pan Pitera zapytał , czy jest jakieś maksimum wyznaczające ilość zadań. Burmistrz odpowiedział, że to ustala się latami , nie można wszystkiego wrzucić do „jednego garnka” .Pan Tomczyk zgłosił, by ująć budowę chodnika w Ostrowie . Pan Roszak powiedział , że na ten temat prowadzone są rozmowy z Powiatem.

Radny Stefański  poinformował o budowie boiska w Skalmierowicach i poprosił o wsparcie tej oddolnej inicjatywy.  Pani Lewandowska zgłosiła natomiast , by wyrównać skarpy  przy „Orliku”

                                      Kolejno, omawiano propozycję zmian statutu MGBP w Gniewkowie. Radny Bożko zwrócił uwagę na zły tytuł uchwały . Uchwała nie dotyczy zmiany adresu , a zmiany statutu . Ustalono, że tytuł uchwały zostanie zmieniony w sposób , w jaki został przedstawiony przez panią Sekretarz .

                                      Następnie ponownie rozmawiano na temat samochodu dla straży . Burmistrz podał, że 250 tys. zł – to udział spoza budżetu . Radny Pitera wyraził zdziwienie , że Nadleśnictwo , które korzysta z pomocy straży pokusiło się na tak małe dofinansowanie.

                                      Przewodniczący Rady poruszył również kwestię skargi pana Kucharczyka na działalność Burmistrza . Dołożono starań, by każdy z radnych otrzymał wyjaśnienie Burmistrza w tej sprawie . Pan Kozłowski zaznaczył , że decyzja Rady winna zapaść w formie uchwały.  Pan Smoła powiedział, że Komisja Rewizyjna to już przeglądała , na co pan Pitera zaprzeczył  tłumacząc , że Komisja przeglądała to w 2007 roku , a skarga dotyczy 2008 roku.  Ustalono, że radni otrzymają jeszcze treść skargi pana Kucharczyka  oraz projekt uchwały w sprawie jej odrzucenia . Radny Pitera zapytał, czy Przewodniczący Rady nie musi udzielić skarżącemu odpowiedzi merytorycznej w określonym terminie . Pan Kozłowski odpowiedział, że pan Kucharczyk otrzymał odpowiedział , że Rada taką uchwałę podejmie. Burmistrz zwrócił uwagę, że ta skarga nie ma znaczenia dla procedury. Radny Pitera stwierdził, że może na przyszłość Burmistrz w sprawozdaniach na sesję będzie podawał informacje odnośnie przetargów . Burmistrz zastrzegł, że zawsze informuje o tym , co jest najważniejsze ,a w kwestii przetargów zawsze można na miejscu w Urzędzie zapoznać się ze sprawą , bo to nie jest tajemnica.

                                      Radna Lewandowska wystąpiła z sugestią o to, by jednak Bonduelle włączyło się choć po części w przykrycie kanału na osiedlu, bo to jest do uzgodnienia, ale pan Tomaszewski powiedział, że gmina nie występowała do Spółki w tej sprawie. Burmistrz zaznaczył, że w pierwszej kolejności należałoby doprowadzić do tego, by nie było zrzutów. Pani Lewandowska oświadczyła, że pan Tomaszewski zaprzeczył, że coś takiego się dzieje, a przecież zrzuty są i to  zazwyczaj w niedzielę. Burmistrz podkreślił, że najpierw należałoby wyjaśnić właśnie tą sprawę i kontrola jest w toku.

                                      Pan Janusz Bożko  zwrócił się w sprawie wycinki poboczy przy ul.Parkowej . Radny Zapytał też , czy Przedsiębiorstwo Komunalne będzie odbierało liście, które grabione są teraz na chodnikach . Burmistrz zaaprobował odbiór pewnej ilości, ale by nie były to liście z ogródków.

                                      Radny Pitera zgłosił, aby równiarka pracowała na drogach „tragicznych” , a nie „złych” np. Markowo-Perkowo, Markowo-Kijewo. Samochodem ciężko jest przejechać tymi drogami , a teraz są zarośnięte.

                                      Pan Tyburek uznał, że dobrze się stało , że PKS wygrał przetarg na dowóz dzieci , ale w specyfikacji był warunek o 3 tys. bezpłatnych kilometrów do wykorzystania . Radny zapytał o to, kto z tego korzysta i kto tym dysponuje . Burmistrz odpowiedział, że odbywa się to zgodnie z umową . Pan Tyburek  zapytał, czy można byłoby skorzystać z tych kilometrów np. na jakąś wycieczkę dla młodzieży.  Burmistrz odpowiedział, że można to rozważyć, byle nie były to dalekie wyjazdy .

                                      Radny Rogalski wystąpił w kwestii placu zabaw przy ul.Pająkowskiego – skoro nie będzie modernizowany , to należy zdemontować te urządzenia, które są niebezpieczne .

                                      Pan Berent zgłosił, że  pan Kotlarek , który ciął trawę przy ul.Powstańców Wlkp uszkodził swoją kosiarkę . Burmistrz przyznał, że zna ten temat , ale mieszkaniec ten pogodził się już chyba z tym faktem.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

 

 

 

 

Podpisał (-)

Przewodniczący Rady 

mgr Janusz Kozłowski 

 

 

 

Protokołowała: J.Stefańska

                           

 

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 23.09.2008r.
Dokument wytworzony przez: Rada
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jadwiga Stefańska
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 stycznia 2009 09:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 1705
27 stycznia 2009 09:47 (Jadwiga Stefańska) - Utworzenie dokumentu.