Wersja robocza protokołu.
Protokół Nr LXXIX/2023
sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie, która odbyła się
w dniu 13 listopada 2023 r. w Urzędzie Miejskim w Gniewkowie
Ad.1 Otwarcie sesji stwierdzenie quorum.
Działając na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz.40 ze zm.)- Przewodniczący Rady ok. godz. 1600 dokonał otwarcia LXXIX sesji Rady Miejskiej. Oświadczył, że Rada liczy 15 radnych i w obradach udział bierze 15 radnych, co stanowi quorum niezbędne do podejmowania prawomocnych uchwał (lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).
Przewodniczący nadmienił, że obrady Rady są transmitowane przez stronę www.posiedzenia.pl i osoby w nich uczestniczące wyrażają zgodę na przetwarzanie i upublicznianie swoich danych osobowych. Treść klauzuli informacyjnej w tym zakresie dostępna jest na drzwiach sali sesyjnej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Nagrania z sesji Rady Miejskiej w Gniewkowie” oraz na portalu informacyjny Urzędu Miejskiego w zakładce „Rada”.
Kolejno, Przewodniczący przywitał radnych, przybyłych gości, przedstawicieli Urzędu Miejskiego z panem Wiceburmistrzem na
czele, wszystkie osoby zainteresowane przybyłe na sesję, Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej, a także wszystkie osoby oglądające obrady w sieci internetowej (lista stanowi załącznik nr 2 do protokołu).
Ad.2 Przyjęcie porządku obrad.
Przewodniczący Rady poinformował, że porządek obrad został dostarczony radnym i zaproszonym gościom, dlatego zaproponował odstąpić od jego odczytania.
Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu LXXVIII sesji.
4. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gniewkowo na lata 2022-2034:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
5. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
7. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne głosy, wnioski.
10. Zamknięcie obrad.
Kolejno zapytał, czy ktoś z radnych ma jakieś propozycje, co do zmiany porządku obrad.
Radny Żmudziński zaproponował zmianę numeracji- zamianę punktu 5 z punktem 6 porządku, czyli przeniesienie punktu 6 „Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanych do obliczenia podatku
rolnego na rok 2024” do punktu 5, natomiast uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024, żeby była w punkcie 6. Prowadzący zapytał, czy są jeszcze jakieś inne propozycje, wnioski do porządku obrad, ale nikt więcej się nie zgłosił, dlatego zapowiedział głosowanie w sprawie przyjęcia tej zmiany i zaznaczył, że nastąpi to po przygotowania zmiany w systemie głosowań. Po naniesieniu odpowiedniej zmiany w systemie posiedzenia.pl przeprowadzono głosowanie w sprawie zgłoszonego wniosku radnego Żmudzińskiego. Przewodniczący Rady podsumował, że udział w głosowaniu wzięło 15 radnych- 13 radnych głosowało „za”, a 2 radnych wstrzymało się od głosu i tym samym zmiana została przyjęta. Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 3.
Kolejno, głosowano przyjęcie całego porządku obrad. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych i 15 radnych głosowało za jego przyjęciem. Imienny wykaz tego głosowania- załącznik nr 4.
Przyjęty porządek obrad:
1. Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu LXXVIII sesji.
4. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gniewkowo na lata 2022-2034:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
5. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
6. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
7. Przedstawienie i rozpatrzenie projektu w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych na rok 2024:
-przedstawienie projektu uchwały,
-dyskusja,
-głosowanie nad projektem uchwały.
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Wolne głosy, wnioski.
10. Zamknięcie obrad.
Ad.3 Przyjęcie protokołu LXXVIII sesji.
Prowadzący nadmienił, że protokół LXXVIII sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 25 października 2023 r. był wyłożony w biurze Rady i zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej. Zapytał, czy ktoś radnych wnosi do tego protokołu jakieś zastrzeżenia, bądź poprawki.
Do protokołu nie było zastrzeżeń i następnie przystąpiono do głosowania nad jego przyjęciem. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych i 15 radnych głosowało za jego przyjęciem- także protokół został przyjęty jednogłośnie.
Imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
Ad.4 Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gniewkowo na lata 2022-2034.
Prowadzący oznajmił, że radni otrzymali projekt uchwały i omówili go na wspólnym posiedzeniu Komisji, dodatkowo wczoraj została przesłana
radnym mailowo autopoprawka, która była również omawiana przez Komisje. Zaproponował odstąpić od jej przedstawienia i od razu otworzył dyskusję.
Radny Gremplewski stwierdził, że wynika to z dokumentów, ale prosi o potwierdzenie, lub zaprzeczenie, że deficyt budżetowy na koniec tego roku planowany jest bez mała na 9,5 mln zł. Pani Skarbnik po sprawdzeniu w swoich materiałach potwierdziła te dane.
Radny Pułaczewski zapytał, czy do końca roku są jeszcze jakieś płatności wymagalne.
Pani Skarbnik odpowiedziała, iż cały czas są do zapłaty jakieś faktury i jest to realizowane. Pan Pułaczewski zapytał również, czy są jakieś większe kwoty jeszcze do zapłacenia, czy są to faktury, które są na bieżąco płacone. Zapytał też, czy „Park rozliczony jest już do końca”. Otrzymał odpowiedź, że faktury płacone są na bieżąco, a należność za prace w Parku jest rozliczony całkowicie.
Nie było więcej pytań- Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zapowiedział głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gniewkowo na lata 2022-2034. Po drobnych problemach technicznych jednego z radnych- w głosowaniu za przyjęciem uchwały Nr LXXIX/481/2023 udział wzięło udział 15 radnych- 11 radnych głosowało „za”, a 4 radnych wstrzymało się od głosu i tym samym uchwała została podjęta.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokołu, a imienny wykaz tego głosowania- załącznik nr 7.
Ad.5 Przedstawienie rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na rok 2024.
Przewodniczący Rady nadmienił, że radni otrzymali autopoprawkę zgodnie z ustaleniami z posiedzenia Komisji Rady, które odbyło się w zeszły czwartek. Materiały te są też dostępne w BIP-ie, dlatego zaproponował odstąpić od ich przedstawienia i od razu otworzyć dyskusję. Nie było chętnych do zabrania głosu i dyskusja została zamknięta. Kolejno, przystąpiono do głosowania nad przyjęciem uchwały Nr LXXIX/482/2023 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej do obliczenia podatku rolnego na rok 2024. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych- 8 radnych głosowało „za”, 6 wstrzymało się od głosu, a 1 radny był „przeciw”. Uchwała została tym samym podjęta i stanowi załącznik nr 8 do protokołu, a imienny wykaz tego głosowania- załącznik nr 9.
Ad.6 Przedstawienie i rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024.
Prowadzący oznajmił, że w tym wypadku radni również otrzymali autopoprawkę do projektu uchwały, która była wynikiem kompromisu wspólnego posiedzenia Komisji w zeszły czwartek. Materiały są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej, dlatego zaproponował odstąpić od ich przedstawienia od razu otworzyć dyskusję.
Radny Stefański wyraził opinię, że wspomniany „kompromis dotyczył tylko 8% jeśli chodzi o podatek rolny, natomiast reszta- no to były różne propozycje, 11-10-12%”. Dodał, że w jego ocenie wszystkich mieszkańców powinno się traktować równo, niezależnie od podatku jaki płacą, a nie tylko przyjmować w stosunku do wąskiej grupy podatników 8%, a w stosunku do innych form działalności- 11%. Podkreślił, że dlatego nie będzie głosował za tym wzrostem podatku. Nie było więcej chętnych do zabrania głosu i przystąpiono do głosowania nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024. Za przyjęciem uchwały Nr LXXIX/483/2023 głosowało 10 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu, a 1 radny był „przeciw” i tym samym uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2024 została podjęta.
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do protokołu, a imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 11.
Ad.7 Przedstawienie i rozpatrzenie projektu w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych na rok 2024.
Przewodniczący nadmienił, że radni tutaj również otrzymali autopoprawkę, która była wynikiem ustaleń ze wspólnego posiedzenia Komisji Rady. Zaproponował, aby od razu otworzyć dyskusję i dodał, że te materiały także są dostępne Biuletynie Informacji Publicznej. Do projektu nie było pytań i prowadzący zamknął dyskusję zarządzając jednoczenie głosowanie. Udział w głosowaniu wzięło 15 radnych- 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały Nr LXXIX/484/2023 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2024, 4 radnych wstrzymało się od głosu, a 1 radny był „przeciw”. Tym samym uchwała została podjęta i stanowi załącznik nr 12 do protokołu, a imienny wykaz tego głosowania stanowi załącznik nr 13.
Ad.8 Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady zapytał, czy ktoś z radnych chciałby przedstawić interpelację, bądź złożyć zapytanie. Przypomniał, że zgodnie z art.24 ustawy o samorządzie gminnym powinno być to złożone na piśmie. W tym punkcie nikt nie zabrał głosu i został on zamknięty.
Ad.9 Wolne głosy i wnioski.
Radny Pułaczewski przypomniał, że swego czasu pytał o to, jakie instytucje podległe Urzędowi zaciągały pożyczki ze szczególnym uwzględnieniem MGOKSiR i Przedsiębiorstwa Komunalnego. Dodał, że „państwo tam dzwoniliście do mnie, żebym się sprecyzował bardziej, o jakie tam rzeczy chodzi”. Radny zapytał, czy możliwe jest określenie najpierw- czy w ostatnich 2 latach te dwa podmioty zaciągały jakieś pożyczki, czy kredyty obrotowe, jak to wyglądało. Z-ca Burmistrza odpowiedział, że z tego co wie, to takie pisma były skierowane do tych jednostek i te jednostki miały radnemu odpowiedzieć. Pan Pułaczewski przekazał, że do dzisiaj nie dostał odpowiedzi. Wiceburmistrz zapewnił, że jutro się tym zajmie.
Radny Rychłowski powiedział, że przekazano mu zapytania osób z ulicy Kolejowej o to, kiedy nastąpi wejście inwestora na tą drogę. Wiceburmistrz odpowiedział, że dzisiaj oddany został plac budowy w Kleparach, natomiast tak jak mówił wcześniej- w kwestii ulicy Kolejowej cały czas oczekuje się za uzgodnieniem z PKP „Energetyka”.
Radny Orent podziękował za wykonanie zjazdu z drogi nr 15 na Perkowo.
Radny Stefański oświadczył, że otrzymał odpowiedź w sprawie ubezpieczenia basenów, ale chciałby wiedzieć, czy to dotyczy tylko ubezpieczenia majątkowego, czy też od zdarzeń. Pan Tomczyk stwierdził, że o tym mówił już pan Dyrektor Mikuszewski, że MGOKSiR ma ubezpieczenie od zdarzeń, a właściciel ubezpiecza majątek. Przewodniczący dodał, że z tego co pamięta, ubezpieczenie Ośrodka jest od prowadzonej działalności. Radny uznał, że widocznie to mu umknęło, a pan Dyrektor „wymknął mu się z odpowiedzią”, bo pamięta, że nie udzielił mu wówczas odpowiedzi. Z-ca Burmistrza zapewnił, że pan Mikuszewski o tym mówił i powinno być to w protokole. Radny poprosił o informację, ile to ubezpieczenia od zdarzeń kosztowało. Przewodniczący Rady powiedział, że tu chodzi raczej o całą działalność MGOKSiR. Pan Stefański zapytał, czy rzeczywiście tak jest, skoro baseny wnoszą nowe ryzyka. Pan Tomczyk oświadczył, iż wystąpi do pana Dyrektora, żeby radnemu takich informacji udzielił. Kolejno, radny Stefański poruszył temat ścieżki w Suchatówce i zapytał o to, co tam się dzieje i jak ta sprawa wygląda. Z-ca Burmistrza odpowiedział, że sprawa wygląda w ten sposób, że została rozwiązana umowa z wykonawcą i jutro, najpóźniej pojutrze będzie wystosowane pismo, ponieważ wykonawca miał dostarczyć dokumenty określone przez biuro prawne i dział inwestycyjny. Niestety brakuje jednego z podstawowych dokumentów. Decyzję podejmie pan Burmistrz, jak wróci do pracy. Pan Stefański powiedział, że z tego co wie, tam wnioskowano o środki z Polskiego Ładu i czy w związku z tym będzie nowy wykonawca wyłaniany, co pan Tomczyk potwierdził. Radny zapytał, czy „w ramach starej formuły będą jakieś odszkodowania”.
Wiceburmistrz wyjaśnił, że to wszystko reguluje umowa z wykonawcą i tym zajmuje się biuro prawne i dział inwestycyjny. Na razie nic nie wiadomo i jutro, albo pojutrze będzie podjęta decyzja.
Radny Gołaś zapytał, czy Gmina jako samorząd otrzyma w tym roku z budżetu Państwa jakieś środki z tytułu utraconych wpływów z podatków, jak w ubiegłym roku (było 3 mln zł). Z-ca Burmistrza uznał, że radny mówi raczej o jakieś dodatkowej transzy, której w tym roku nie przewiduje się.
Radny Gremplewski zapytał, czy coś się wyjaśniło w sprawie tych pieniędzy za frekwencję w wyborach, czy są jakieś sygnały odnośnie realizacji tej obietnicy. Pan Tomczyk oświadczył, że ma taką samą wiedzę, jak radny. Oczekuje się za informacją w tej sprawie, choć na serwisie samorządowym podano, że środki są zabezpieczane w budżetach ministerstw, które ogłosiły te konkursy.
Radny Bożko, który wcześniej zgłosił chęć zabrania głosu przekazał, że miał zapytać o to samo, ale radny Gremplewski go ubiegł.
Radny Stefański nawiązał do kwestii, o którą pytał bodajże na ostatniej sesji tj. stadionu lekkoatletycznego- płyty, na której zawodnicy się ślizgają. Zapytał, czy coś w tym zakresie zostało zrobione. Z-ca Burmistrza odpowiedział, że przedstawił tą sytuację wykonawcy i czeka za odpowiedzią i radny będzie o tym poinformowany. Pan Stefański upewnił się, czy ewentualnie odbywać będzie się to w ramach gwarancyjnej naprawy i pan Tomczyk przyznał, że tak sądzi. Radny zapytał jeszcze o to, co mówił wykonawca na brak tej gumy i otrzymał odpowiedź, że „przyjrzy się sprawie”. Przewodniczący Rady zapytał natomiast, czy to się dzieje jak jest sucho, czy jak jest mokro. Pan Stefański odpowiedział, że jak jest mokro i wystarczy tylko lekka mgła i już to się zaczyna dziać. Nie ma tam w ogóle gumy, która hamuje.
Radna Ilona Wodniak-Kuraszkiewicz zapytała na jakim etapie jest procedura odwoławcza odnośnie tego pozwolenia na użytkowanie basenów, czy coś już się w tej kwestii wyjaśniło. Wiceburmistrz przyznał, że tak- wpłynęła w ubiegłym tygodniu w piątek, albo teraz w poniedziałek informacja z Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego o uchyleniu w całości decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i przekazaniu jej do ponownego rozpatrzenia.
W uzasadnieniu wskazano, że błędy były po jednej i po drugiej stronie. Radna zapytała, czy Urząd jest w związku z tym stanowiskiem zobowiązany uzupełnić dokumentację. Pan Tomczyk odpowiedział, że zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Inspektora oczekuje się na informację od Powiatowego Inspektora na temat tego, jakie dokumenty jeszcze będzie chciał. Pani Wodniak-Kuraszkiewicz zapytał też, czy będzie jakaś kontrola Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, na co otrzymała odpowiedź, że tego nie wiadomo.
Radny Pułaczewski nawiązał do tematu ulicy Kolejowej, co do której „odpowiedź jest nam znana, tylko pytanie, czy jest jakaś szansa, żeby to w czasie ta odpowiedź w końcu wpłynęła, co leży u podstaw takiego, że tego, że tej odpowiedzi długo już nie mamy”. Z-ca Burmistrza odpowiedział, iż szczerze mówiąc- to nie wie, bo przecież robi się wszystko, żeby ta odpowiedź wpłynęła jak najszybciej, by ta droga była zrobiona, tym bardziej, że to jest robione z Polskiego Ładu w komplecie- osiedle toruńskie, Klepary, ul. Wojska Polskiego i ul. Kolejowa. Odnośnie deficytu, o którym mówił radny Gremplewski- pan Pułaczewski zapytał o to, w jaki sposób zamierza się go pokryć. Wiceburmistrz odpowiedział, że deficyt pokrywany jest z dochodów Gminy i do końca roku budżet musi się spiąć, więc on musi być pokryty.
Radny Stefański zapytał o wnioski składane na inwestycje w Polskim Ładzie i w innych konkursach , o to co nie zostało jeszcze rozstrzygnięte. Z-ca Burmistrza odpowiedział, iż oczekuje się jedynie za informacją w sprawie konkursu „Rozświetlamy Polskę”. Radny zapytał o wniosek w sprawie szatni dla Mikrusa i otrzymał odpowiedź, że został rozstrzygnięty negatywnie. Radny powiedział, że jest mu szkoda, iż nie będzie tych środków, a także, że nikt mu o tym nie powiedział.
Pan Tomczyk stwierdził, że o tym była już mowa jak jeszcze był na sesji obecny pan Burmistrz, który informował, że wniosek w sprawie tych wszystkich zespołów sportowych był negatywnie rozpatrzony.
Radny Orent zwrócił uwagę, że Prezes PK jest nieobecny na sesji, a jest problem przy na posesji nr 1 w Ostrowie, gdzie na nowo wybija woda ze studzienki przepompowni. Ostatnio tak zalało w sobotę. Radny podkreślił, że należałoby się temu przyjrzeć, bo to jest chyba związane ze wznowieniem kampanii przez CYKORIĘ. Pan Tomczyk poinformował, że na jutro umówiony jest z jednym z mieszkańców tej posesji i myśli, że ta sprawa będzie załatwiona. Była też już zgłoszona do PK.
A propos ulicy Dworcowej- radny Pułaczewski przypomniał że ostatnio rozmawiał o planach zmiany organizacji ruchu z mieszkańcami i ta koncepcja ich absolutnie nie interesuje. Zapytał, czy w takiej sytuacji dojdzie do spotkania z mieszkańcami i będą rozmowy z nimi. Wiceburmistrz oświadczył, że ma inną propozycję, żeby nie robić spotkania z mieszkańcami, bo teraz mowa jest o mieszkańcach tylko tego jednego budynku (nr 1), a dotyczy to wszystkich posesji znajdujących się od tego skrzyżowania, aż do ulicy Sobieskiego. Dlatego jego propozycja jest taka, że wszystkim mieszkańcom oraz przedsiębiorcom wysłane zostaną ankiety, na podstawie których podjęta zostanie decyzja. To byłoby chyba najbardziej prawdziwe, bo na spotkanie niektórzy przyjdą, a inni nie. Pan Pułaczewski stwierdził, że wolałby otwarte spotkanie oczywiście dla wszystkich mieszkańców, bo to nie dotyczy jednego domu, bo ankieta- to jest taki suchy dokument, a rozmowa wnosi o wiele więcej. Pan Tomczyk zapewnił, że „możemy się nad tym pochylić”.
Radna Wodniak-Kuraszkiewicz zapytała o „kwestię tych gryzoni”, na co Wiceburmistrz odpowiedział, że się dowie i da jej odpowiedź.
Radny Stefański poruszył kwestię „wysypiska w Chrząstowie” i zapytał, czy w tym zakresie był ostatnio wykładany plan miejscowy. Wiceburmistrz odpowiedział, że „pierwsze słyszy” i poprosił o wypowiedź Kierownika- panią Magdalenę Kłosowską. Pani Kierownik wyjaśniła, że w wyłożeniu w tej chwili są 2 plany miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla terenu Kijewa i dla terenu Kaczkowo, Chrząstowo, Kępa Kujawska i one dotyczą tylko i wyłącznie wiatraków, nie dotyczą w ogóle terenu wysypiska śmieci. Pani Kłosowska dodała, że kończą się prace, które wcześniej omawiał na forum Rady pan Łukowicz i na grudniowej sesji planuje przedłożyć to do uchwalenia. Pan Stefański zapytał o to, na jakim etapie jest w takim razie temat wysypiska. Wiceburmistrz odpowiedział, że nie ma w tym zakresie żadnej decyzji i nikt nie przekazywał mu informacji w tym temacie. Na przyszłych sesjach będzie już może pan Prezes- wówczas będzie można o to pytać.
Radny Orent wystąpił z prośbą, aby ponowić wniosek do Dyrekcji Dróg w sprawie skrzyżowania Ostrowo-Wierzchosławice, dlatego że tam ostatnio już były 2, czy 3 wypadki. Z-ca Burmistrza stwierdził, że „papier wszystko przyjmie, więc możemy wystąpić”. Radny Stefański z przekąsem powiedział, aby w okolicy postawić stację benzynową, wówczas może uda się te światła zrobić tak, jak w Latkowie. „Jak powstała stacja benzynowa BP – to ta sygnalizacja tam pięknie chodzi z czujkami ruchu, naprawdę i jest bardzo bezpiecznie, można się ze Słońska wydostać”. Z-ca Burmistrza zaprzeczył twierdząc, że nie jest tak bezpiecznie, jak mówi radny, ponieważ jeżeli jedzie się tą drogą do południa od strony Szadłowic do Inowrocławia- to tej sygnalizacji praktycznie nie widać, na co radny odpowiedział, iż „ja wtedy nie jeżdżę, ja wtedy pracuję”. Przewodniczący Rady zapytał natomiast o to, czy znane są przyczyny wypadków, czy to jest leży po stronie kierowców, czy pieszych. Pan Tomczyk przekazał, że „bardziej pieszych”.
Przewodniczący Rady przypomniał, że LXXX sesja wstępnie zaplanowana została na dzień 29 listopada 2023 r.
Ad.10 Zakończenie obrad.
Wobec wyczerpania się porządku obrad – Przewodnicząc Rady o godz.1635 zakończył LXXIX sesję dziękując wszystkim za udział.
Protokołowała: J.Stefańska
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Gniewkowie