Protokoły z posiedzeń Komisji - kadencja 2018-2023

Protokół posiedzenia wspólnego Komisji Rady Miejskiej w Gniewkowie z dnia 14 grudnia 2020 r.

Protokół  wspólnego posiedzenia Komisji Rady w dniu  14 grudnia  2020 r.

 

W posiedzeniu uczestniczyli- zgodnie z załączoną listą obecności sporządzoną przez Przewodniczącego Rady.
Na początku Przewodniczący Rady podał informacje za okres międzysesyjny:
-w dniu 10 grudnia 2020 r.  do biura Rady wpłynęło do wiadomości pismo skierowane przez pana Burmistrza do radnego Pułaczewskiego z informacją na temat wydatków poczynionych w bieżącym roku na remonty w budynkach komunalnych- radny potwierdził odbiór pisma;
-tego samego dnia, do biura Rady przekazany został odpis wyroku NSA w Warszawie w sprawie skargi kasacyjnej do uchwały Rady Miejskiej w Gniewkowie Nr XXXV/167/2017 z dnia 22 lutego 2017 r. , który zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią przekazano radnemu Pułaczewskiemu, który potwierdził, że ten wyrok otrzymał;

-do otrzymanej od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego skargi p.o. Dyrektora SP Nr 1 w Gniewkowie na Burmistrza Gniewkowa – Wydział Nadzoru i Kontroli UW przesłał jeszcze dwukrotnie dodatkowe pisma, jakie otrzymał od skarżącej.
                                 Następnie, prowadzący posiedzenie oddał głos pani Skarbnik , która zgłosiła małe sprostowanie do projektu uchwały w sprawie WPF, gdzie w podstawie prawnej mówiącej o ustawie o finansach publicznych  tj.  Dz.U. z 2019 r. poprosiła o wykreślenie pozycji 1622. Ta zmiana obowiązywała będzie dopiero od 1 stycznia 2021 r., dlatego teraz jest niezasadna.
Pani Kucharska oświadczyła, że w związku ze złożeniem wniosku o dofinansowanie zadania z Funduszu Dróg Samorządowych w ramach naboru uzupełniającego na zadanie „Rozbudowa drogi gminnej nr 151122C ulica Walcerzewice na docinku 757,91 m, której początek łączy się z drogą wojewódzką nr 246” obowiązkiem wnioskodawcy jest przesłanie do Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy umowy z wykonawcą oraz inspektorem nadzoru w terminie do 15 grudnia 2020 r. Niedochowanie tego terminu spowoduje nieotrzymanie dofinansowania, dlatego dokonuje się aktualizacji  WPF. Pani Skarbnik omówiła szczegóły proponowanych zmian.
Po tym wystąpieniu Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radny Stefański oświadczył, że on zgłaszał wcześniej chęć zabrania głosu, ponieważ nie ma pytań do projektu uchwały, a do informacji za okres międzysesyjny. Wskazując na wspomnianą w tym punkcie skargę radny zapytał, czy Komisja Skarg, Wniosków i Petycji otrzymała już komplet dokumentów. Przewodniczący odpowiedział, że z tego co pamięta- materiały dosyłane były w piątek i zostały już chyba wszystkie przekazane do Komisji. Będzie to wiedziała Przewodnicząca Komisji. Pani Nowicka przesyłała dwukrotnie dokumenty do Urzędu Wojewódzkiego, który następnie dosyłał je na bieżąco do Rady.
Do projektu uchwały nie było pytań.
                                   Przewodniczący Rady zaproponował, aby czas do rozpoczęcia sesji wykorzystać na zgłaszanie ewentualnych zapytań do pana Burmistrza. Radny Orent poruszył temat odszkodowań dla rolników, czy one będą wypłacane, czy jest to wstrzymane. Pan Burmistrz przekazał, że po rozmowie z panem Wojewodą chciałby poinformować, że środki, jakie były przeznaczone na te wypłaty w tym roku- ich już nie ma z uwagi na COVID. Wnioski będą jednak rozpatrywane w 2021 roku i nie jest to temat zamknięty. Pan Wojewoda zapewnił, że podobnie, jak wcześniej załatwione były wnioski dotyczące suszy, tak teraz- ze spokojem należy poczekać na rozpatrzenie tych wniosków w roku 2021.
                                   Przewodniczący Rady zapytał o studzienkę kanalizacyjną przy ul.Powstańców Wlkp ( na wysokości ŚDS), czy została ona zgłoszona. Pan Burmistrz zapewnił, że to już dawno zostało zgłoszone, ale nie jest to droga gminna, tylko Zarządu Dróg Wojewódzkich. To inspektor ZDW postawił ten słupek, który był wielokrotnie przewracany i pewnie wymieniany. Mimo wielokrotnych zgłoszeń- z uwagi na sytuację kadrową dyktowaną COVIDEM – nie ma pracowników, którzy mają to naprawić. Jeśli coś się wydarzy, to odpowiedzialność poniesie oczywiście ZDW.
                                 Radny Pułaczewski przekazał, że BONDUELLE planuje wydatki na rok przyszły i prosi o informację na temat cen ścieków i wody, orientacyjnego poziomu wzrostu cen. Burmistrz odpowiedział, że „cała ta polityka finansowa z podwyżkami, o ile takie będą, bo ja tego nie wiem – na wodę i ścieki jest zawsze przed każdą zmianą taryfy omawiana przede wszystkim z BONDUELLE”.  Dyrektor tego zakładu jest w kontakcie z panem Prezesem, który na najbliższej sesji, na jakiej będzie obecny- na to może odpowiedzieć.
Na tym posiedzenie zakończono.

 

                                                                                  

Protokołowała: J.Stefańska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 lutego 2021 13:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 116
12 marca 2021 12:05 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 lutego 2021 13:58 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)