Protokoły z posiedzeń Komisji - kadencja 2018-2023

Protokół wspólnego posiedzenia Komisji w dniu 20 lutego 2023 r.

 

 

Protokół   wspólnego posiedzenia Komisji Rady


 w dniu 20 lutego 2023 r.

 

 

O godz. 1600  Przewodniczący Rady  rozpoczął posiedzenie, w którym udział brali radni oraz zaproszeni goście- zgodnie z załączoną listą obecności.

Następnie Przewodniczący Rady podał informacje za okres międzysesyjny:

-interpelacje złożone przez radnych: Michała Otrembę, Kazimierza Orenta i Krzysztofa Tomasika przekazane zostały panu Burmistrzowi i radni otrzymali odpowiedzi (interpelacje i odpowiedzi zamieszczone są w BIP-ie);

-Prokuratura Rejonowa w Inowrocławiu poprosiła o przekazanie uchwały regulującej w Gminie wypłatę diet dla strażaków OSP;

-Przewodniczący Rady otrzymał zaproszenie na VIII sesję Młodzieżowej Rady Miejskiej w dniu 13 lutego 2023 r., na której m.in. ślubowanie złożył nowy członek Rady- pani Oliwia Baran.  Po sesji- zgodnie ze statutem tej Rady przekazane zostały 2 uchwały: w sprawie wyboru Sekretarza MRM oraz w sprawie konkursu na logo MRM. Pan Burmistrz już ten konkurs ogłosił;

-trwa kontrola zlecona przez Radę Komisji Rewizyjnej (przy udziale Komisji Oświaty) w zakresie realizacji projektu Erasmus, która przedłużona została ponownie- teraz do dnia 28 lutego 2023 r.;

-w dniu 31 stycznia 2023 r. mieszkańcy ulicy Cegielnej wystąpili z petycją w sprawie wykonania asfaltowej nawierzchni- zgodnie z właściwością petycja przekazana została do pana Burmistrza. Petycję tą otrzymał również radny Orent;

-w dniu 20 lutego 2023r. do biura RM wpłynęła interpelacja radnego Kazimierza Orenta z dnia 18 lutego 2023 r. w sprawie przebudowy drogi gminnej Lipie-Perkowo do DK nr 15.

Przewodniczący przypomniał radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych.

                                                Omawianie materiałów na sesję rozpoczęto od sprawozdania za rok 2022 z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę Gniewkowo. Sprawozdanie przedstawiła pani Hanna Zaleta. Do sprawozdania nie było pytań.

                                               O omówienie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy za rok 2022 poproszona została pani Kierownik MGOPS. Pani Marek przedstawiła natomiast członka Zespołu Interdyscyplinarnego i jednocześnie pracownika Ośrodka– panią Magdalenę Szymczak. Pani Szymczak zaznaczyła, że jest Z-cą Przewodniczącego Zespołu i kolejno omówiła jego funkcjonowanie  w omawianym okresie. Pani Kierownik po tym wystąpieniu dodała, że zmienia się ustawa o przemocy i trzeba będzie zmienić uchwałę Rady. Pani Szymczyk powiedziała, że nowa ustawa mówi o zakładaniu niebieskiej karty na wniosek pracownika socjalnego przy udziale dzielnicowego, albo odwrotnie, bo teraz to inaczej funkcjonuje.  Jeśli będzie informacja o przemocy, to ta karta musi być założona. Pan Otremba zapytał o przypadki „sztucznego” zakładania tych niebieskich kart, co pani Szymczyk potwierdziła, że się zdarza. Takie karty zakładane są np. przy rozwodzie, przy podziale majątku. Zaznaczyła, że głównym powodem są jednak problemy alkoholowe, też zdrowotne( depresja), nie radzenie sobie ze stresem. Pan Gremplewski  odniósł się do informacji o kierowaniu osób na leczenie odwykowe i zapytał, czy te osoby skorzystały z tego leczenia.  Pani Szymczyk wyjaśniła, że Zespół takie osoby kieruje, a dalsze działania podejmuje Komisja Alkoholowa, ale ostatecznie i tak potrzebna jest na to zgoda danej osoby. To od niej zależy, czy podejmie współpracę. Pan Gremplewski zapytał, czy jakieś osoby z tego skorzystały. Z-ca Przewodniczącego Zespołu Interdyscyplinarnego odpowiedziała, że jeśli ktoś rzeczywiście chce wyjść z nałogu, to nie czeka na to, że ktoś go na to skieruje. Radny uznał, że te działania to raczej „pro forma”. Pani Szymczyk opowiedziała jeszcze o procedurze kierowania na przymusowe leczenie i ponownie zaznaczyła, że zgoda takiej osoby i tak jest niezbędna, nawet jeśli będzie postanowienie Sądu. Pan Gremplewski wskazał na dane dotyczące przemocy w rodzinie, na przypadek przemocy seksualnej i zapytał, czy dotyczyło to osoby pełnoletniej, czy nie.  Pani Szymczyk zapewniła, iż nie dotyczyło to nieletniej osoby. Pan Pułaczewski zapytał o osoby, które nie chcą założenia niebieskiej karty obawiając się o siebie, czy jest jakaś pomoc psychologiczna dla tych wycofujących się osób. Pani Szymczyk stwierdziła, że taka osoba nie może się wycofać, skoro powzięty został sygnał o przemocy.  Założona karata ma potem swój bieg, taka osoba w kolejnych etapach ma oferowaną pomoc, jest też praca socjalna, dzieci objęte są terapią w szkole, jest też terapeuta w Gniewkowie, osoby kierowane są do Ośrodka Interwencji Kryzysowych. W Inowrocławiu funkcjonuje też Kujawski Ośrodek Rehabilitacji i Terapii , gdzie można skorzystać z pomocy psychologa. Radny Stefański wskazał na 3 stronę omawianych  materiałów, gdzie ujęto charakterystykę osób dotkniętych przemocą  i zapytał o skalę przemocy dzieci w stosunku do rodziców, na co otrzymał odpowiedź, że w ubiegłym roku nie było takich zgłoszeń, choć takie sytuacje się zdarzyły.  Radny wskazał też na dane mówiące o 9 kobietach i 9 mężczyznach stosujących przemoc w rodzinie oraz na 15 założonych kartach, co oznacza „jakieś konsorcjum rodzinne było zawiązane”. Zapytał tez o wiedzę  na temat „kryminalizacji biedy”, bo 7 kart założyli policjanci, czy  można założyć, że 50% sytuacji związanych jest z jakąś działalnością przestępczą. Pani Szymczyk stwierdziła, że Policja założyła karty, bo otrzymała zgłoszenie i nie posiada wiedzy o szczegóły z tym związane. Pan Stefański zwrócił uwagę, że wśród problemów najczęściej wymieniane są nadużywanie alkoholu, bezrobocie, trudna sytuacja materialna i bytowa i zapytał, czy powodem przemocy w rodzinie nie bywa narkomania. Pani Szymczyk oświadczyła, że nie było takich przypadków w ubiegłym roku. Radny Orent zapytał o szkolenia dla pracowników socjalnych w ramach projektu „Akademia Kobiet”, czy dotyczy to również mężczyzn, czy tylko kobiet.  Pani Szymczyk stwierdziła, iż to pytanie należy skierować do fundacji, która realizuje ten projekt. Radny zaznaczył, że dotkniętym przemocą może być też mężczyzna i czy to również ich dotyczy. Pani Szymczyk powiedziała, że czy mężczyzna, czy kobieta- to i tak chodzi o ofiarę i te temat na pewno jest poruszany. Zapewniła, że mężczyźni są tu również brani pod uwagę. Pan Otremba  zapytał o skalę problemu alkoholowego w przypadku zakładania niebieskich kart. Pani Szymczak stwierdziła, że ten problem przeważa, a pani Kierownik dodała, że z tym wiąże się zazwyczaj przemoc fizyczna, psychiczna. Radny wskazała też na zapis o przemocy ekonomicznej i pani Marek wyjaśniła, że chodzi o zabieranie pieniędzy, nie dokładanie się do wydatków domowych. Pan Burmistrz zwrócił uwagę na to, że we wrześniu zmieniły się przepisy odnośnie pomocy psychologicznej w szkołach i zapytał, czy Ośrodek widzi teraz różnicę w stosunku do tego, co działo się wcześniej.  Pani Marek znała, że przez okres 5 miesięcy nie można stwierdzić, czy te porady psychologiczne coś dały . Pracownicy szkoły współpracują z Kuratorem, z asystentem, z psychologiem i widać to na raportach, ale oceniać można np. po roku. Radny Pułaczewski oświadczył, że ostatnio do psychologa ustawiają się kolejki, wiele dzieci chce skorzystać z takiej pomocy. Psychiatra dziecięca w Polsce kuleje, a problemy zaczynają się coraz większe i nie sprzyja temu zamykanie się w czterech ścianach w komputerze, czy komórce. Dla dzieciaków dramatem jest zabranie komórki. Wiele zła wyrządziła w tym zakresie pandemia, dzieciaki nie tęsknią za sobą, bo mają siebie na Messengerze. Młodzież staje się coraz bardziej aspołeczna i ma swój prywatny świat, nie mówi otwarcie o swoich problemach, nie mówi o problemach. Pan Burmistrz podzielił się refleksją po przeczytaniu artykułu na temat chorób XXI wieku. Jednym z pojawiających się problemów są choroby dzieci w wieku powyżej 15 lat, które przy pierwszych zawodach miłosnych będą próbowały popełniać samobójstwa. To wykazują psycholodzy wskazując na przyczyny samobójstw tj.na  okres zamykania się przez młodzież „w komórkach”, brak relacji i porażek. Dlatego trzeba zastanowić się nad tym co zrobić, aby to zmienić. Dziś największą karą dla dziecka jest zabranie komórki. Pan Pułaczewski zaznaczył, że bardzo dużą rolę odgrywają tu rodzice, a  u nas „kuleje pedagogizacja rodziców”. Problem nadopiekuńczości, wyręczania dziecka we wszystkim zamykania mu świata powoduje, że dzieci nie są przyzwyczajone do porażek. Przydałby się zatem jakiś program szkoleniowy dla rodziców, jakieś warsztaty dla nich. Radny opowiedział też o angielskim filmie o dzieciach uprawiających sport i poruszył temat spożywania energetyków przez dzieci , a także roli sportu w kształtowaniu młodzieży. Pani Marek stwierdziła, że „edukacja rodziców” to bardzo ciężki temat i zasugerowała, że dobrym rozwiązaniem byłoby w tym przypadku zorganizowanie takiego pikniku przez szkołę, wspólnego dla dzieci i rodziców, ale zaznaczyła, iż bardzo mało osób by się na to zdecydowało. Potrzebne byłyby jednak takie spotkania międzypokoleniowe na świeżym powietrzu, ulotki, pogadanki w małych grupach. Pan Burmistrz  wskazał na to, że w Parku Wolności powstało właśnie Centrum Integracji Pokoleniowej i tam takie rozwiązania można będzie realizować. Nawiązując do wypowiedzi pana Pułaczewskiego na temat prac legislacyjnych odnośnie energetyków powiedział, że ma dojść do tego, że taki napój będzie mogła kupić osoba z dowodem osobistym, zaś odnośnie wypraszania rodziców z treningów (o czym mówił pan Pułaczewski)- przekazał, że na basenie w Nieszawce również rodzice są wypraszani przy nauce pływania. Pan Burmistrz opowiedział też o kolejnym artykule na temat „kloszowego wychowywania dzieci”. Pan Stefański zapytał, czy jest taka procedura pozwalająca na założenie niebieskiej karty nieletniemu za zgodą rodziców z tytułu prześladowania innych nieletnich w szkole. Pani Szymczyk zaprzeczyła i zaznaczyła, że na chwilę obecną dotyczy to tylko przemocy w rodzinie. W przypadku działań nieletnich pozostaje natomiast skierowanie sprawy do sądu. Radny Stefański zwrócił też uwagę, że nie ma różnic jeśli chodzi o przemoc w mieście i na wsi. Pani Szymczyk przyznała, że tu już się zmieniło i rzeczywiście tych różnic nie widać. Dodała, że tych kart byłoby więcej, ale nie zawsze przemoc jest zgłaszana, wiele takich sytuacji jest ukrywanych.  Pan Bożko wskazał też na inny problem – „toksycznych rodziców”, o czym on z kolei czytał artykuł, że to zabija kreatywność i zainteresowania dzieciaków. Poparł też pogląd o złym oddziaływaniu komórek na młodych ludzi. Pan Burmistrz oświadczył, że ma koleżankę- Annę Morawską , która kiedyś pracowała w Panoramie , która powołała do życia program „Twarze depresji”. Tam zgłaszają się nie tylko ludzie starsi, ale i sportowcy, „ludzie znani z telewizora”  z depresją, która jest obecnie coraz większym problemem.

                                               Kolejno, przystąpiono do omawiania sprawozdania z  realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz z realizacji Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Gniewkowo na lata 2022-2024 za rok 2022, który przedstawiła pani Justyna Marek. Pan Stefański zapytał o to, ile dzieci z tych przebywających w pieczy zastępczej mają rodziców. Pani Marek powiedziała, że wszystkie, tylko ich prawa są ograniczone zazwyczaj. Wyraziła też opinię, że takich miejsc w ogóle nie powinno być, ale w sytuacjach bez wyjścia trzeba działać i decydować, czy zabierać dziecko, czy nie. Zdaniem radnego Stefańskiego ten program zapobiega niebieskim kartom, bo to, co jest tu uczynione- skutkuje tym, że nie ma przemocy w rodzinie. Pani Kierownik stwierdziła, że „i tak i nie”, bo nie zawsze jest asystent wprowadzany, gdy jest przemoc. Pan Stefański zaznaczy, że mówił o sytuacji, gdy ten asystent jest i zapobiega tej przemocy.  Pani Kierownik przekazała, że szykowane są zmiany przepisów zarówno w zakresie przemocy, jak i w zakresie asystentów, a Rząd robi wszystko, aby ośrodki pomocy społecznej przekształciły się  w centrum usług społecznych, co będzie wielkim „przewrotem”, ale nie trzeba tego przekształcać do 2035 roku. Doprowadzi to m.in. do tego, że  gminy będą wydawały np. na pieczę zastępczą coraz więcej pieniędzy.  Pani Otremba nawiązał do wypowiedzi pani Kierownik o funkcjonowaniu asystentów i zapytał, czy oni funkcjonują w „takich twardych godzinach, czy to są takie płynne”. Pani Marek wyjaśniła, że to jest „zadaniowe”, asystent sam sobie ustala, w jakich godzinach przychodzi do rodziny. Pan Orent zapytał o 5 rodzin, z którymi  zakończono pracę i zapytał o tą, gdzie podano zmianę metody pracy. Pani Kierownik powiedziała, że tam pracownik socjalny i asystent rodziny doprowadził rodzinę do takiego etapu, iż wystarczy tam tylko praca socjalna. Pan Orent zapytała, czy oznacza to, że 3 rodziny już w ogóle nie są objęte pomocą, na co otrzymał odpowiedź, iż są monitorowane.

                                               Aby zakończyć tematy związane z opieką społeczną- Przewodniczący Rady poprosił panią Kierownik o przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany statutu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gniewkowie.  Pani Kierownik wyjaśniła, że zmiana wiąże się w funkcjonowaniem Klubu Seniora, który w trakcie kontroli wykazany został, jako nie ujęty w strukturze Ośrodka. Aby to uregulować wywołuje się niniejsza uchwałę, choć w statucie do tej pory funkcjonował w ramach „innych zadań”. Pani Kierownik zaznaczyła jednocześnie, że z uwagi na zapowiadane zmiany w prawie, w przyszłości statut też będzie musiał być zmieniony.

                                               Kolejno, pani Skarbnik poproszona została o przedstawienie zmian zaproponowanych w uchwale dotyczącej budżetu na 2023 rok. Pani Kucharska poprosiła, aby w uzasadnieniu dokonać korekty w zapisie po stronie wydatków, gdzie jest rozdz. 70005, a powinien być  75095 oraz wniosła autopoprawkę. Radny Grempewski  zapytał  o ASTROBAZĘ, bo jest dotacja z Urzędu Marszałkowskiego, zapewne na projekt „Niebo nad ASTROBAZAMI”. Zwracając się do radnego Bożko- zapytał, jak ten program jest realizowany przy tych ciągłych kłopotach z budynkiem.  Pan Bożko oświadczył, że realizowany jest program astronomiczny, są prowadzone koła zainteresowań z geografii w SP Nr 2, natomiast w SP Nr 1 z tego samego projektu realizowane są zajęcia matematyczne i informatyczne.  Otrzymano wyposażenie sali, dużo teleskopów  w ramach programu, który się w tym roku kończy. Jeśli jest „niebo”- to zajęcia robione są na zewnątrz i to wszystko jest rozliczane w Urzędzie Marszałkowskim, „który jest z nas zadowolony (…) i jako pierwsi zawsze jesteśmy do czegoś tam wybierani”. Pan Tomasik zapytała, czy ten program jest tylko dla uczniów. Pan Bożko przyznał, że tylko dla uczniów i trzeba było zrobić rekrutację. On ma 2 grupy, a koleżanka-1 i podobnie jest w SP Nr 1 – w ramach zajęć dodatkowych. Pan Pułaczewski powiedział, że to są bardzo ciekawe rzeczy na tych zajęciach i widać, że dzieciaki mają wiedzę na ten temat i wiedzą o czym mówią. Radny Bożko stwierdził, że to efekt 5 nauki astronomii, choć niestety później „ich zainteresowania się gdzieś rozchodzą”. Jeśli z grupy 15 osobowej- choć jedna 1 będzie zainteresowana astronomią, to będzie sukces. Pan Burmistrz dodał,  generalnie jest to „temat rzeka”. Zrobiono ten „krok milowy” i budynek zmienił swoją wizualizację. To w 100% robione było przez Urząd Marszałkowski. W związku z nową perspektywą finansowania „zapal się zielone światło” do zmodyfikowania wizji funkcjonowania ASTROBAZ w województwie, bo nie ma ich nigdzie więcej w Polsce.  Trwałość projektu teraz dobiega końca i ATROBAZA przejdzie do Gminy, która będzie o niej decydować. Kiedy to nastąpi nie wiadomo, ale jest pomysł by Wydział Kultury w Toruniu powołał zespół składający się ze specjalistów. Z naszej Gminy do tego zespołu mają wejść pani Wajer i pan Bożko, którzy mają być koordynatorami województwa kujawsko-pomorskiego. Poprosił pana Bożko o rozwinięcie tego zagadnienia. Pan Bożko oświadczył, że Marszałek ma utworzyć Centrum Edukacji Astronomicznej, gdzie mają być zatrudnieni koordynatorzy na etatach, co od wielu lat „było niedograne”. Radny Gremplewski przyznał, że pomysł jest fajny, tylko u nas największa „bolączką” są ciągłe kłopoty techniczne z samą ASTROBAZĄ. Może się okazać, że jak Gmina to przejmie to będzie musiała to naprawiać. Zapytał, czy ten zespół będzie doradzał , co zrobić z tym obiektem, aby te naprawy wreszcie zakończyć. Radny wspomniał też o tym, że oprócz otwarcia z udziałem Premiera, nic więcej się tam nie wydarzyło.  Zastrzegając, iż nie chciałby wracać do tego co było- pan Burmistrz oświadczył, że dziś oprócz spalonej instalacji po zalaniu- praktycznie wszystko już jest zrobione. Kopuła się rusza i sprzęt może tam już być. Cieszyc będzie też możliwość decydowania o obiekcie, bo do tej pory można było tylko prosić i lobbować w jego sprawie. Teraz , kiedy ma to być własnością Gminy- to na bieżąco znane będą potrzeby budynku i nie będą to jakieś wielkie remonty. Urząd Marszałkowski przygotowuje się do konkursów w ramach nowej perspektywy. Przewodniczący Rady zapytał, czy to oznacza, że przejęty zostanie budynek, który ma wadę. Pan Bożko zaprzeczył i przekazał, że na spotkaniu, w którym uczestniczył  przekazano, że ten budynek będzie w 100%  przygotowany do prowadzenia zajęć. Prowadzący zapytał, czy ta wada zdarza się tez w innych ASTROBAZACH. Radny Bożko powiedział, że wszędzie tak jest, że występują zalania. Burmistrz dodał, że oczekuje się na spotkanie z Dyrektorem Ficnerem i poprosił o cierpliwość.  Radny Orent, który wcześniej chciał zabrać głos- oświadczył, że chciał tylko zapytać, czy ASTROBAZA działa, ale już się dowiedział, że nie. Pan Tomasik zapytał panią Skarbnik o rozdz. 80146- dokształcanie nauczycieli, o przesunięcia między paragrafami. Pani Kucharska odpowiedziała, że środki ze szkoleń przesuwa się na zakup usług pozostałych.

                                               Po omówieniu wszystkich materiałów na sesję Przewodniczący Rady zapytał, czy radni mają jeszcze jakieś sprawy bieżące do zgłoszenia.

                                          Pan Pułaczewski  wskazał na maszt Telekomunikacji koło BONDUELE, który nie ma żadnego światła ostrzegawczego i przy mgłach- tego masztu nie widać. Poprosił o sprawdzenie, czy nie ma przypadkiem obowiązku takiego oznaczenia, bo może od pewnej wysokości dopiero jest to konieczne. Przewodniczący Rady wyraził opinię, że jest to raczej obowiązek, więc może to skutek przepalonej żarówki. 

                                        Radny Otremba nawiązał do spotkania z mieszkańcami Klepar i zapytał, czy „coś wiadomo o tych gałęziach” na drodze Murzynko-Klepary.  Zapytał też o studzienki kanalizacyjne w Lipiu, czy ustalono właściciela. Radny otrzymał odpowiedź, że to zostanie ustalone.

                                         Radny Stefański oświadczył, że przedsiębiorca zadał mu pytanie, na które nie potrafił udzielić mu odpowiedzi, a chodzi o wycinkę drzew na gruncie gminnym, czy to jest odpłatne. Pani Kłosowska oświadczyła, że po raz uregulowano zarządzeniem zasady wycinki drzew. Są różne opcje – w zależności od tego, jak wnioskują mieszkańcy.  Pracownik merytoryczny będzie dokonywał oszacowania takiego drewna i będzie podpisywana umowa. Na pytanie od kiedy to zarządzenie obowiązuje- pani Kierownik odpowiedziała, że jest to ”świeże zarządzenie”.  Pan Otremba zapytał o drzewo na prywatnej posesji, na co otrzymał odpowiedź, że to zarządzenie reguluję wyłącznie kwestie gminnych drzew. Pan Stefański zapytał, czy ta wycena zależy od kubatury. Pani Kierownik podała, że od średnicy, od rodzaju drewna, od wysokości. Radny uznał, że zatem chodzi o ilość drewna i zapytał o cenę. Pani Kierownik powiedziała, że wyceniane jest każde drzewo indywidualnie i wzorowano się przy tym na Nadleśnictwie. Pani Pokorska przyznała, że „bazuje na aktualnych stawkach z Nadleśnictwa” i w zarządzeniu jest odniesienie do norm ogólnych, obiektywnych przy dokonywaniu wyceny.

                                        Radny Orent zapytał, czy na te 2 duże drzewa przy szkole w Suchatówce jest pozwolenie na wycinkę. Pani Kierownik zapewniła, że jest. Radny powiedział, że widzi, iż „wykonawca się  czai, czy je wyciąć, czy nie”.

Na tym , o godz. 1720 zakończono posiedzenie.

 

 

 

 

                                                 

 

Protokołowała:.J.Stefańska

Uwagi, wnioski i zapytania radnych zgłoszone podczas wspólnego posiedzenia

Komisji Rady w dniu 20 lutego 2023 r.

 

 

1.Radny Pułaczewski zgłosił, że przy Bonduelle jest maszt telekomunikacyjny, który nie ma żadnego światła,  jest słabo widoczny i zapytał, czy nie ma obowiązku oznaczenia takiej budowli.

2.Radny Otremba zapytał, czy po spotkaniu w Kleparach wiadomo już coś o wycince gałęzi przy drodze Murzynko-Klepary. Zapytał też o studzienki kanalizacyjne w Lipiu, czy ustalono w czyjej  gestii one są.

3.Radny Stefański zapytał o to, czy za drzewa wycięte na gruncie gminnym jest opłata.

4.Radny Orent zapytał, czy jest pozwolenie na wycinkę 2 dużych drzew przy „szkole” w Suchatówce.

 

 

 

 

Zestawiła: J.Stefańska

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 28 kwietnia 2023 07:48
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jadwiga Stefańska
Ilość wyświetleń: 63
18 maja 2023 07:21 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 kwietnia 2023 07:48 (Jadwiga Stefańska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
28 kwietnia 2023 07:48 (Jadwiga Stefańska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)